Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

По отношение на микса - никой не ми е казвал, че този вариант не е финален. Ако знаех, че може да се обсъжда и променя, поне щях да се постарая, да го чуя на мониторна система и да обсъдим. Заподозрях нещо такова, предвид неизрязаната "опашка" накрая. Явно Тони се радва на резултата и е прибързал да го пусне за обсъждане. Относно това, че човек трябва да има система на работа и цели, съм съгласен. В противен случай, човек не прави нищо и често остава само с високите си критерии и особеното си мнение.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Съжалявам, но парчето не става. Просто няма с какво да ме хване. Миксът е лош, а вокалите не изтърпявам. Онзи момент, в който се прави опит за мейдънски или хелоуински двойни китари е доста бледо подражание.

Поздравления за усилията, но по-добре да не се залъгвате, че с това парче ще разбиете чарта.

Честно казано, тези приказки с конкуренцията на Конкурент не ги разбирам. С 2 парчета и 50 години да са на сцената, пак не са нищо особено.

Отговорено (Редактирано)

^ Според мен, приемате думите на ТОНИ твърде буквално, а може би и малко ви будалка. Кой чарт? На ПЛАНЕТА или на БГ- РАДИО? Че дори най-добрите музикални примери на форума, виждали ли сте ги там? Аз мога да говоря от гледната точка на втори китарист на групата, приятел на Тони, човек който засега почти не участва идеологически със свои композиции или идеи, а просто си върши работата - свири на китара. Аз се имам за спокоен и фактологично точен човек с относително добра музикалност и прилични критерии и поради тази причина (а и защото свиря в тази група) бих си позволил да кажа, какво мисля:

 

-Защо участвам - Тони пише песни. Може не всички от тях да са върховни, но имат известна оригиналност, текст на български и мелодия/инструментал, които можете да запомните. Може би имат моменти, които са "сложни или по-различни на всяка цена", съответно с технически трудни за изпълнение и съгласуване моменти, но въпреки това са запомнящи се. Това е голям в контраст с болшинството нашенски ъндърграунд групи, които или цял живот се опитват да изсвирят перфектно-точния кавър на еди-коя си песен, или пък пишат музика, която в общия случай е или технична и добре записана, но незапомняща се и с английски текст със доста съмнителна художествена стойност, или пък тотално не представляваща абсолютно никакъв интерес. Разбира се, има и изключения, ама то затова има и доста големи  имена в клубната музика. Като цяло се наблюдава много голям недостиг на добри или поне прилични идеи. Има или твърде откровена (понякога - демонстративна) посредственост, или твърде амбициозни и сложни проекти, които тежат прекалено много на ушите на средностатистическия слушател със своята музикантска претенциозност.

 

-Песните, които Тони пише имат вокални линии и текстове, които са, как да го кажа - доста взискателни към вокалите.

Вокалните линии обикновено не са с разчупена мелодия, която да бъде красива сама по себе си или интуитивно водеща песента. Често партиите са относително монотонни, а понякога с текстове, които изискват доста точно и внимателно вместване на думи и срички във времето. Нашият певец Стефчо определено има какво още да учи, но като момче на 17 години, мисля че се справя доста прилично. Освен това като човек, който е единственият останал съмишленик на Тони от времето, когато започна създаването на групата, мога да кажа, че Стефчо съвсем не е първият певец, който е пробвал да пее песните и според мен на базата на досега чутите певци, се справя, да кажем приемливо, което не е това, за което човек би мечтал, но не е и никак малко. Искрено се надявам, с времето, да доразвие гласа си.

 

-Тони има своите идеологически особености, но един такъв човек, който работи и създава нещо е много по-добре от идеално логически издържан човек с перфектни разбирания и възгледи, който обаче не прави нищо. Дори "Конкурент", които споменаваш, че не са нищо особено (което твърдение вероятно има известна истина в себе си) все пак са име на нашата сцена, и имат макар и две песни, които можеш да запееш. А колко по-добри наши групи има, които обаче не са направили нищо, което да можеш да затананикаш. Те в миналото много добри музиканти подмятаха и Митко Щерев за неговите не-чак-толкова перфектни според тях пианситични умения, но колко популярни песни написаха?

 

-За достигане на едно по-точно и лъскаво звучене на песните, трябва още доста вокална и инструментална работа.

Според мен, репетициите са добро място за съгласуване, но детайлите е най-добре да се работят вкъщи (сам, както и с останалите, по двойки и т.н.). Песните са напълно достатъчно сложни, за да не могат всички неточности да се изчистят от само себе си.

 

-За разлика от Тони, аз няма да призовавам никой от вас, да показва свое творчество и да правя сравнения. Просто помислете върху това, което казвам и ще видите, че може би не е твърде далече от истината.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Благодаря, Claypool.Обаче от сляпа критика файда няма.Бих бил благодарен, ако кажеш кое конкретно не ти допада.Пишейки есе по испански, нямам проблем да обмисля грешката си:)

Все пак живота е процес на 'учение☺

Отговорено

Първо ще си кажа мнението за песента, после относно развитието на темата. Коментирам само като звук защото като стил и композиция не е мой тип музика. При това няма да се наложи да влизам в детайли а просто грубо като звук.

 

Смятам, че в сравнение с другите домашни записи, които съм слушал, в този има доста сериозен напредък по отношение на звука. Но с това качество единствено мога да приема версия за изчистване на детайли. Например аранжимент, или да пробваш 2 различни версии на дадена партия, такива работи. Това за мен е допустимо за вътрешна версия да си я слушате с бандата. Според думите на колегата дето смесва излиза, че сте избързали да пуснете парчето преди да е смесено. Това не е добре, една седмица можеше да изчакате.

 

Не разбирам защо така не обръщате внимание на детайлите? Ето сега аз не бих се наел да коментирам потенциала на това парче, защото качеството има значение. Как ще го сравняваме с песни от чартовете или с песните на някой друг, като не знам дали ще звукне като хората или пак ще го претупате? Моят съвет е същия като в предишната тема: Сменете начина си на работа и обърнете внимание на детайлите. Песента си е продукт, както всичко, което се продава. Сигурен съм, че и вие не бихте купили нещо, което производителя го е претупал.

 

Аз имам един начин по който разбирам дали дадено парче звучи добре или не. Например мое парче. Качвам си го на телефона и го пускам да се върти измежду парчетата, на каквото там слушам в момента. А аз слушам доста различни неща. Пускам рабъркано да слушам всички песни от телефона и рано или късно му идва реда на моето. И веднага разбирам доста проблеми. Например като баланс, как са ми инструментите, като стерео картина, като ниво ако щеш, като звук на инструментите... много неща. И после гледам да си ги оправя. Но трябва да слушаш звука а не да се кефиш колко готина композиция си направил. Номера е да не очакваш кога ще почне твоето. Например аз имам доста песни и реда на моята идва веднъж - два пъти седмично. Но е напълно достатъчно, особено ако повтаряш упражнението редовно :)

 

Относно темата и меренето на разни неща, смятам че това идва от начина по който е зададена. Който не го познава Тони си мисли, някакви неща, които всъщност не са така. Евтим ги обясни.  Така, че малко повече търпимост, толерантност, скромност не би навредила. Също така като пускаш парче и искаш мнение трябва да си готов да чуеш и неприятни неща.

Отговорено

Кой е по-по-най е доста глупаво и безсмислено да се спори. Както беше казал Гавин Харисън: "Дано не включат музиката в Олимпийските игри!" :yes:

Леко са дразнещи постоянните ти сравнения с Конкурент, текстовете на БТР или китарните умения на кой беше там, но щом те забавлява... ;)

 

 

Това, което е безспорно обаче, е:

  • Звучи по-добре от домашните опити;
  • Звучи недостатъчно добре за песен с готов вид, записана в студио и смесена като за финална версия.

Второто може да се дължи на студиото, на групата, на двете заедно, както и на това, че е пусната преди да се финализира. Вие си знаете най-добре.

 

Съгласен съм с виждането на Евтим за групата и желанието му да работи с нея, но също и с казаното от него, че предстои още доста работа. Важното е да се продължава и да се подобряват резултатите!

Отговорено

Пичове, случайно попаднах на тази разправия.

Не ми е работа, но, едно е ясно. Времето ще покаже кой крив, кой прав.

Иначе, да, сравнения с Конкурент, БТР и т.н. са безсмислени. Както и приказки от рода на аз съм един от най-добрите рок текстописци в България.

Не гледайте в купичката на другия. Работете, репетирайте, свирете или там, каквото правите, изкарвайте парчета и така. Ако са читави и ако ги представяте пред публика по радиа, нет, клубове и т.н., хората ще ги оценят.

От друга страна, важното е на вас да ви харесват.

Оттам нататък, кот' такоа.

Отговорено

Здравейте , аз съм нов тук , не съм музикант , а просто обичащ музиката . Първо прочетох коментарите и след това чух парчето . Мога да кажа само , че едвам устисках до втората минута . Личното ми мнение ( непрофесионално разбира се )

е , че ако тази песен се хареса на някой друг освен на хората , които са я направили просто се чудя и ми е непонятно какъв ще да е този индивид . Не искам да обидя никой , просто за мен това парче е пълна скръб .

Успех на групата !!

Отговорено

И аз да напиша няколко реда.

 

Първото, което ми прави лошо впечатление е в самото начало на парчето, китарата влиза някакси странно и от нищото.

Другото е, че във всички китарни сола ми се струва, че има фалшиви тончета. Дали е от настройка на инструмента, дали е от изсвирване или пък от това, че съм глух барабанист, не знам.

Липса на динамика - тук най-вероятно имат вина и микса и бандата.

Композицията и аз няма да я коментирам, защото този стил ми е малко далечен, но все пак и на мен това соло в началото ми идва в повече.

Относно микса, също няма нужда от коментар, след като вие самите не сте го коментирали с Жоро, което е голяма грешка.

Отговорено

^ И аз мисля, че при солата, трябва да се работи по точността на бендовете ( и съм го казвал неведнъж ).

Динамиката доста се "размазва" когато има малки несъвпадения (дори милисекунди). За да има добра динамика, трябва всичко да се изсвири още по-точно.

 

Относно самата песен, моето лично мнение като слушател е, че е съвсем приемлива, особено ако се изпълни още по-добре. Крайните мнения относно нейната стойност, отдавам или на ТРОЛ-щина, или на твърде далечни музикални вкусове. Но несъвършенствата в изпълнението Тони не ги и крие. Единственото, което понякога малко ме озадачава, е че текстът на припева има относително малка смислова връзка с този на куплетите, все едно са писани по различно време. Въпреки, че сме виждали и доста по-лоши, да не говорим и тотално безсмислени примери дори при доста големи банди.

 

Според мен, за записите е добре, да отговаря човек с по-съвременни критерии (относно качеството на продукцията) и по-обигран в миксинга слух. Ако съдим по домашните записи на групата ни, може да се предположи, че миксингът не е от силните страни на Тони. Ранното публикуване и за мен беше странно, но той е лидер на  групата и си решава тези неща. Може би просто се е зарадвал на резултата твърде много, предвид голямата му разлика с домашните опити. Но въпреки това, 70-те и 80-те вече са твърде далече и критериите за хубав метъл звук и качество на записа са много, много далече от тогавашната хеви и траш сцена (а и от нейните ранни български варианти от деветдесет и малките години).

Отговорено

И още нещо: мелодията на куплетите е почти едно към едно с мелодията на припевите. Не казвам, че хармонията е една и съща, но така звучи. Разбира се, китарите, барабаните и т.н. на припевите са по-яки, така да се каже, но мелодията е почти една и съща.

Както и да е.

Отговорено (Редактирано)

Доста поуки трябва да си взема, ок.

 

По същество. Полезната критика си върши работата. Агоп, критиката ти е много точна, да видим какво ще успея да извлека от нея. Първото нещо, което ще направя е да променя мястото на молитвата.

Или както ти предложи, преди втори припев или след него, което е още по-класическо (бридж към соло), но пък ще загубим застъпването на вокалите (което ме кефи за момента).

На следващата репетиция ще ги просвирим да видим, кое ще е.

Интрото е замислено като дъжд, първоначално започва леко да капе ( 8 такта клийн китари с фейзър) и се усилва - първо соло със здравият ритъм, което може би звучи като преждевремено изстрелване на патроните. Може да помисля как да променя самото солото, но ритъма няма как. Отделно трябва да ги порепетирам усилено.

Не ме ориентира, как ти звучи самата китара като звук от домашното демо, колебая се дали да не сменим целият звук

и да е меса, а не маршал. Може би комбинация. Примерно да презапиша моята партия с меса, а Евто да остане с маршалски звук. Как да стане ще уточня с Жоро, примерно да взема вариант без китари и да си ги отрепетирам на спокойствие.

Другият вече го бях почнал миналата седмица, записвам си ДИ солата по клик и да ги дам, като съм готов. Вече съм решил да си купя и един БСС ДИ бокс, който за в бъдеще ще върши добра работа в тази насока.( хем засива балансиран ди сигнал, хем ще се чувам в усилвател като свиря и после реамп)

На този запис, да му оправя солата, поне да ги изсвиря колкото добре мога, както в дом. запис, ако си съгласен, че там ги свиря по-добре.. И да се миксне по-завършено.

И да се минава натам, почваме ново парче да разучаваме, с което ни стават 10 и както имаме предложения от две приятелски групи за съвместни изяви, след месец, месец и нещо да излезем пред хора. Както каза Лими да видим публика и реакция.

 

Другото, което си мисля, е да записваме по едни живи барабани на месец, което хем си е опит, хем да включим и Евтим и Сашо в демотата, защото няма особен смисъл, да караме само на домашни демота от мен и Тефата.

Колкото и критика да отнесе, този ни първи опит за запис, е крачка или две напред минимум.

Редактирано от TONY
Отговорено

Разбира се , че е крачка напред. 

Аз  си позволих  да изкажа личните си  впечатления.
Съжалявам ако съм повлякъл вълна от негативи(някои от които   неуместно груби)

За китарния саунд мисля  , че си е ок  за стила, но все пак е най добре да се балансира спрямо барабаните и баса така че да се усети   тежестта на рифовете , не толкова от напомпан драйв, а от  акцента на касата и  баса. Аз бих  намалил драйва,  особено за студиен запис. 

 

Припева е силен на това парче и краят е епичен (Все пак да кажа и добрите си впечатления :) )

 

Отговорено (Редактирано)

Макар и седмица по-късно започнах да слушам по критично. Еуфорията си я обяснявам с това , че

днес при опит за критично слушане ( а не с изцепено хай-фай на мах), ясно чувам и осъзнавам грешките

и пак новият запис ме кефи поне 10 пъти повече от стария ( което обяснява и еуфорията).

Дори малко да видоизменя първото соло, ще искам този път Жоро да чуе, как аз съм го решил -

ритъм китара в ляво, солото пан леко в дясно ) както е на домашният запис). Може да се окажа прав - че това работи по-добре отколкото 2 ритъм китари в ляво и дясно , плюс соло по средата(специално за първото соло), май оттам идва прекалеността.

Ако не беше станала дънданията, Агоп можеше да не се включи и кой знае кога и дали щеше да ми светне, че

бриджа не е на мястото си. Днес си проиграх с китарата , ще е преди солото, където си му е мястото.

Евто, приготви се да го пееш на следващата репетиция, пък ако трябва ще е само една китара на бриджа, по важно е да изпееш молитвата, отколкото да извирим хиджаса в хармония. И влизаме в соло.

Като Агоп, каза, че попрекаляваме с гейна - първо за ритъма, бях избрал 2 канал на ампа ( който дава JCM 800 примерно саунд). Евто каза, че му се струва неподходящ и записахме ритъм китарите с 3- ти канал на Анивърсърито, а солото с буснат трети ( ампа си има вграден буст за третия канал). Давам си сметка ,че попрекалявам с гейна (

волюм на мах и гейна докрай) и си викам, малей да не съм някакъв бг аналог на Демайо , доста по-некадърен и малко по-интелигентен, май,май :))))

Тефа, Евтим ти е дал много добро описание, как си се представил. За една година си дръпнал напред стабилно.

За да се различават куплета и припева , куплета е трябвало да го изпееш с повече патос. Да кажем, след година две, ще имаш по-мъжки глас и ще ти е по-лесно. Припева е добре.

Още в началото ти бях казал да учиш текстовете, за да може, като ги пееш да се леят и да работиш над артикулацията на самите думи пред огледало. Например за думата събери, дали за да докажеш на мен или в старанието на записа да я изпееш правилно (а не сабери), така си натъртил на Ъ-то, че ме ударя в стомаха. Думите "никой" и "друг", също си ги натъртил и  удължил неестествено. Като обаче няма необходимата тяга на гласа, като цяло за куплетите.

Хубавото е, че си упорит и не се отказваш, знам, че ще можеш и по-добре в бъдеще.

Ще запомня с усмивка онзи момент - пееш в кабината и по едно време чуваме - Шепа дъжд, шепа дъжд ,мамка му. :)))

Редактирано от TONY

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.