Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте! С момчетата от групата работим по първата ни авторска песен и срещаме следното затруднение. Припевът е бавен, басът и едната ритъм китара свирят петици До, Сол, Ла, Сол (C5 G5 A5 G5) Може ли другата китара да свири E7#9 (известен още с името акорд на Хендрикс)? На мен и на барабаниста ни харесва как звучи, но другите не мислят така и казват, че са несъвместими за свирене.

Отговорено

Номера е да ви кефи как звучи. Ако ви звучи добре няма значение всичко останало.

 

Може ли да свири - може. Никой не забранява. Ако не ви звучи добре, пробвайте вместо E7#9 свирете C7#9 или C7/9

Отговорено

другите още на са узрели да го чуят братко.Звучи им абстрактно.Диез 9  е най-безболезнения доминант.Само диез 5 му съперничи-О дарлинг акорда.Ама пак зависи от стила де

Отговорено

Под петици предполагам имаш предвид т.нар. Пауър акорди? Ако е така, значи едната ритъм китара свири следните тонове (подредени по височина):

 

ми, сол, ла, до, ре

 

Хендрикс акордът съдържа тоновете: ми, #сол, си, ре, ##фа (сол-бекар)

 

Значи като ги комбинираме всичките се получава:

ми, ##фа, сол, #сол, ла, си, до, ре

 

Като изключим чистото сол, което ще приемем за енхармонично на ##фа, си се получава един доста интересен лад:

ми, ##фа, #сол, ла, си, до, ре - прилича ми на нещо познато, сега не се сещам какво, но не виждам защо би звучало зле :)

Отговорено

Всичко зависи от това, какъв е аранжиментът. Ако да кажем, се ползват чисти китари, "Хендриксовият" акорд се чува през цялото време, а басът се сменя между до, сол и ла, може да се получи интересно звучене. Разбира се, варианти има много. В популярната музика няма железни канони при композирането.Даже никакви. Но без да чуем, за какво иде реч, можем само да имаме смътна представа какво свирите. Може да звучи прекрасно, може да е отвратително. То това е важното, не толкова какво "може".

Отговорено (Редактирано)

Опитах с моят лупер да изпробвам оскъдно описаният вариант на автора, но акорда E7#9 не ми прозвуча убедително. Не е прекалено дразнещо, но ми е дискомфортно за слуха. Малко по-добре ми се стори с акорда C7#9, но всичко е въпрос на вкус, важното е да се свири и да се експериментират най-различни варианти докато се получи добър резултат. :rockon:

Редактирано от Лими
Отговорено

Има значение и как се срещат полутоновите конфликти (в случая G - Gis), както и тяхната продължителност. При разложен акорд, където такъв конфликт се случва в слаб момент или като кверщанд, той би бил по-невъзражаем спрямо директен дисонанс. Ако малката секунда се обърне в голяма септима, това също подобрява благозвучието.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.