viktor.velikov Публикувано Септември 24, 2015 Публикувано Септември 24, 2015 Здравейте! С момчетата от групата работим по първата ни авторска песен и срещаме следното затруднение. Припевът е бавен, басът и едната ритъм китара свирят петици До, Сол, Ла, Сол (C5 G5 A5 G5) Може ли другата китара да свири E7#9 (известен още с името акорд на Хендрикс)? На мен и на барабаниста ни харесва как звучи, но другите не мислят така и казват, че са несъвместими за свирене. 1 Цитирай
musicman Отговорено Септември 24, 2015 Отговорено Септември 24, 2015 Номера е да ви кефи как звучи. Ако ви звучи добре няма значение всичко останало. Може ли да свири - може. Никой не забранява. Ако не ви звучи добре, пробвайте вместо E7#9 свирете C7#9 или C7/9 Цитирай
kassad Отговорено Септември 24, 2015 Отговорено Септември 24, 2015 другите още на са узрели да го чуят братко.Звучи им абстрактно.Диез 9 е най-безболезнения доминант.Само диез 5 му съперничи-О дарлинг акорда.Ама пак зависи от стила де Цитирай
CyberGene Отговорено Септември 24, 2015 Отговорено Септември 24, 2015 Под петици предполагам имаш предвид т.нар. Пауър акорди? Ако е така, значи едната ритъм китара свири следните тонове (подредени по височина): ми, сол, ла, до, ре Хендрикс акордът съдържа тоновете: ми, #сол, си, ре, ##фа (сол-бекар) Значи като ги комбинираме всичките се получава: ми, ##фа, сол, #сол, ла, си, до, ре Като изключим чистото сол, което ще приемем за енхармонично на ##фа, си се получава един доста интересен лад: ми, ##фа, #сол, ла, си, до, ре - прилича ми на нещо познато, сега не се сещам какво, но не виждам защо би звучало зле 1 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 24, 2015 Отговорено Септември 24, 2015 Всичко зависи от това, какъв е аранжиментът. Ако да кажем, се ползват чисти китари, "Хендриксовият" акорд се чува през цялото време, а басът се сменя между до, сол и ла, може да се получи интересно звучене. Разбира се, варианти има много. В популярната музика няма железни канони при композирането.Даже никакви. Но без да чуем, за какво иде реч, можем само да имаме смътна представа какво свирите. Може да звучи прекрасно, може да е отвратително. То това е важното, не толкова какво "може". Цитирай
Лими Отговорено Септември 25, 2015 Отговорено Септември 25, 2015 (Редактирано) Опитах с моят лупер да изпробвам оскъдно описаният вариант на автора, но акорда E7#9 не ми прозвуча убедително. Не е прекалено дразнещо, но ми е дискомфортно за слуха. Малко по-добре ми се стори с акорда C7#9, но всичко е въпрос на вкус, важното е да се свири и да се експериментират най-различни варианти докато се получи добър резултат. Редактирано Септември 25, 2015 от Лими Цитирай
viktor.velikov Отговорено Септември 25, 2015 Автор Отговорено Септември 25, 2015 Благодаря за съветите и мненията! Скор ще запиша въпросната част с рекордера и ще я прикъча към темата, за да чуете за какво става въпрос. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Септември 25, 2015 Отговорено Септември 25, 2015 Има значение и как се срещат полутоновите конфликти (в случая G - Gis), както и тяхната продължителност. При разложен акорд, където такъв конфликт се случва в слаб момент или като кверщанд, той би бил по-невъзражаем спрямо директен дисонанс. Ако малката секунда се обърне в голяма септима, това също подобрява благозвучието. 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.