Steff Отговорено Март 31, 2009 Отговорено Март 31, 2009 (Редактирано) Х5 звучи по-скоро като Vox или Farfisa (настроени максимално да имитират Хамънд, на транзисторния Хамънд имитацията му се отдава по рождение). Звучи дори като Йоника (също отличен звук в ранните модели, докато бяха чисто аналогови; после, във времената на Вермона почнаха да правят отначало делителите,после и генераторите с цифрови схеми - и звукът се скапа). Гарантирам ти, че ако ти запиша на жена ми X-5цата, никога, ама никога няма да познаеш, че не е В3. Няма нищо общо със звученето на Фарфиса. Ако искаш, можем да си направим групов форумен експеримент - ти донеси твоя X5, който звучи като Йоника, аз ще донеса моя, който звучи като В3. На мен ще ми е интересно. Редактирано Март 31, 2009 от Steff Цитирай
Stoyko Lisichkov Отговорено Март 31, 2009 Отговорено Март 31, 2009 Само желая да вметна, тъй като стана въпрос по-горе, че Хамонд и Лесли са две абсолютно незамвисими фирми една от друга и дори Хамонд са имали проблеми с тях, тъй като са се опитвали да пуснат свой кабинети, даже май имат някаква серия. А иначе маестрото свири на Хамонд от началото на 70те, закупен от католическа църква някъде в Европа. Цитирай
Бицев Отговорено Април 1, 2009 Отговорено Април 1, 2009 ^ Това наистина е много интересно - уникално! (Чак ми се прииска да си поръчам един ) Имат много общо с Хамъндите, а в същото време са успели да заобиколят американските патенти (всъщност в историята на фирмата се загатва за няккаъв сицилианец, който през 30-те работил в Щатите и по-късно твърдял, че г-н Хамънд му е откраднал идеята??) Имат си и 'Лесли'-система (като естествено не използват името). Всичко ми изглежда много практично конструирано, направо по-пригодено за концертна дейност, отколкото оригиналните Хамънди. Не става ясно каква е на пипане клавиатурата и, разбира се, звука. Той си е tonewheel звук, няма как да е много различен, но на едно място се споменава, че бил 'по-агресивен' от Хамънд-ския... Историята на фирмата, разказана от сегашния и ръководител (зет на съ-основателя Джоиели) е малко объркана, доста пристрастно разказана и не бих взел всичко за абсолютна истина. Но все пак видяното за инструментите и апаратурите е много интригуващо - струва си да се разгледат - и опитат някога / някъде. (Това може и да не е трудно: очевидно участват редовно в по-големите изложения и панаири на музикални инструменти). И последно - цените им едва ли ще са 'народни'. Като се има предвид, че работят изключително малки сериии само със (скъп) италиански труд (нищо не пращат на ишлеме в Китай, нито дори в България, въпреки че фирмата имсе казва BG) - и държат на качеството - новите им инструменти едва ли ще са по-евтини от добре запазените оригинални Хамънди на пазара. Много любопитно откритие - ще търсим още следи Цитирай
kolyo b Отговорено Юли 2, 2009 Отговорено Юли 2, 2009 C-3 му е на Маестрото органа-точно като на джон лорд.А, да добавя само, че му беше подарък Тук искам да се намеся, защото не се сдържам. Не превъзнасяйте чак толкова Маестрото, който си е един най-обикновен пианист, принудил се да свири чалга, но и нея не свири добре. Хамонда му далеч не е като на Джон B3 или C3, а е А100 и отстъпва значително на предишните два. Освен това, дано не прозвучи нескромно, но той не може изобщо да го използува, само го има - един прекрасен, скъп черешов екземпляр, на който ако седне истински "свирач", ще го разглоби. Цитирай
Slav Отговорено Юли 2, 2009 Отговорено Юли 2, 2009 Хм ... странно ... това тук ми прилича точно на С3, даже и си го пише. Цитирай
johniebgood Отговорено Юли 2, 2009 Отговорено Юли 2, 2009 Попрегледах темата и открих, че е изпуснат още един действащ "Хамонд"+"Лесли" в БГ - Ицо/ХермансУлфБенд - видео, ако ви е интересно, тези дни ще го попитам за подробности около модела. Цитирай
kolyo b Отговорено Юли 15, 2009 Отговорено Юли 15, 2009 Модела на Ясен е Hammond X-5... Пич, много ми хареса разказа за Хамонда и за Леслито, какво представлява това последното и защо смяташ, че е за китара? Но повече от всичко ме интересува Корга СХ 3. Преди години имах такъв - страхотен е и сега съжалявам, че го подарих на мои колеги, като на няколко пъти бях на косъм да имам Хамонд, но до сега то не се случи. Сега свиря с една ЕЛКА Х 50, която е абсолютно копие на Корга, ТА КАКВО СТАНА С СХ 3-то И КОЛКО ЩЕ МУ ИСКАШ, АКО СЕ ПРОДАВА? Тия емулации не ме кефят... Извинявай че се намесвам но и ХК-1 не е решение, защото той е дигитален и звучи почти като синти, а разликата е огромна от аналоговата серия Хамонди, а този звук, който ви впечатлява всъщност е звука на още по-предишната серия - "С" и "В" - истинския механичен звук на Хамонда, който не може да се наподоби ното с синтезатор, още по-малко с компютър. Цитирай
automaton Отговорено Август 18, 2009 Отговорено Август 18, 2009 Аз си направих механичен педалборд и използвам Cubase и модул B4. http://www.vbox7.com/play:ae857f53 http://www.vbox7.com/play:5a5b74ac http://www.vbox7.com/play:0da56af9 Използвам М-аудио 88про, има 9 фейдъра и още доста врътки, с които в реално време настройвам звука на Хамондището. За Лорд какво да кажа...... "БОБАЙКО" на доста музиканти Цитирай
Jordan_J Отговорено Август 19, 2009 Отговорено Август 19, 2009 ^ Този орган е толкова митичен, че нямам думи... Слушам за него от 3-4 години и съвсем скоро разбрах за какво иде реч. Хамънда на Ясен от Сънрайз вече е собственост ... ... вече е собственост на Валентин Вучков и е в нашия "Джокерс Клуб" - Варна Леслито наистина е клонинг - лично го проверих още тогава. Сигнала е доста силен и реже яко през леслито (Ясен ползва немски предусилватели/усилватели, за допълнително резачка. Това видях като свириха с Кен Хенсли в нашия клуб преди месец). Интересното беше, че бившата собственичка беше свалила органа с половин тон, та се наложи да го отварям и пренастроя обратно в А-440 Както може да се предполага - тези устройства са доста стари и имат много козметични и функционални дефекти и създават малки проблеми от време на време ... Но иначе са си голчм гевезелък ... Все пак са единици хората, които могат да се порадват/притежават на такова бижу и Вальо Вучков (пианист/клавириста ни) е един от тях вече )) Покрай него и ние се радваме и цъкаме с език от кеф Хехех ... Поздрави ! Данчо Цитирай
CyberGene Отговорено Август 19, 2009 Отговорено Август 19, 2009 Абе нещо не съм слушал българи да свирят на хамънд както трябва досега, нещо липсва школа в тая област... Говоря за свирене като Джими Смит: Moanin' и т.н. Джими Смит е институция в Хамънда P.S. Тоя следобед съм го посветил на Хамънда, така че още един поздрав с другия велик органист Джоуи Дефранческо: P.P.S. По-невероятно изпълнение на соло Хамънд не съм чувал, ченето ми падна: Joey DeFrancesco - F Blues Цитирай
Baby Thomas Отговорено Август 19, 2009 Отговорено Август 19, 2009 То и като Брайън Мей няма или пък Уутън, ама... Цитирай
Ивелин Отговорено Август 19, 2009 Отговорено Август 19, 2009 Hammond без Leslie е като целувка без мустак! Цитирай
Stoyko Lisichkov Отговорено Август 22, 2009 Отговорено Август 22, 2009 Живот и здраве се надявам до няколко месеца да има повод да пусна един коментар в "Фукня клавиристка"... ама дано Цитирай
Basilius Отговорено Септември 3, 2009 Отговорено Септември 3, 2009 Интересно ми е (от чисто любопитство) как стои въпросът с регистрите на Хамънд органа? Тъй като определено не са като тези на тръбния. Виждал съм, че регистровите ключове нямат конкретни наименования, обаче върху всеки един има някаква скала - явно има някакво значение до колко да изтеглени напред или прибрани. Някой може ли да ми разясни? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.