Jump to content
Българският форум за музиканти

  

24 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Отговорено

Това, което имах предвид е на друг принцип. Но сега е дълго и досадно (за останалите) за обяснение.

Ако ми пратиш микс на парчето без китари или с китари само в единия канал ще ти демонстрирам какво имам предвид.

Отговорено

Нищо лично и далеч от мисълта да съм наставник, ментор и каквото е да е, но това може да помогне, цитирам по памет може и да греша някъде :)

 

"Адамеее..." - викнал Бог - Адам не излиза, "Адамеее...." - отново не излиза и на "н"-тия път се обадил:

-Тук съм...

-Що се криеш?

- ми щот съм гол...

- кой ти каза че си гол?

- ми ядох от това дърво...

- аз нали ти казах да не ядеш от него...

- ... ама тя змията ми каза еди какво си...

   

и.т.н.

 

Дали е бил Адам гол, дали въобще е имало ябълки, змии и каквото и да е не знам, а и честно казано не вярвам точно така да е било, ама тоя библейски разказ  всеки човек го знае и малките деца тоже.  Извода какъв е - че вместо да си види грешката и да намери начин да оправи нещата - човек почва да се оправдава непрекъснато за какво ли не и да губи енергия и време да вади от девет дерета вода само и само да не свърши работата както трябва -  какъвто класически пример е тая тема. Още от първия човек нататък - всички сме болни от тая болест за съжаление...оправията е една и няма друга - грешки и пропуски винаги има и понякога не е ясно въобще как ще се оправят, едно е сигурно обаче - оправданията и мързела няма да ги оправят. :) 

Отговорено

Звуковата картина е все едно един свири на чинели най-отпред, другите тъпани и баса някъде по-отзад, а китарите някъде почти зад завесите скрити.

 

BTW, като слагаш драйв на баса опитай да оставиш "нормалния" звук и да ги смесиш двата. Дори да няма как да запишеш два различни сигнала - дублирай записаното. Когато имаш драйв (особено много) се губят ниските и месото. Чистия обаче не хапе толкова и няма презенс. Някаква комбинация от двете дава добри резултати. Справки - рига на Били Шиън, сигначър драйв педала му също!

 

От скромните ми битки със записи и смесване - почти невъзможно е да постигнеш задоволителни резултати с гаден материал. Особено ако си начинаещ/любител. Насочи усилията си към това, няма смисъл да правиш 40 посредствени микса с кофти материал. Смени ги най-сетне тия "барабани". Може да си мислиш "Само барабаните са ми гадни, нищо работа", обаче те ти правят една хубава мъгла (звукова) и се опитваш през нея да видиш кой ти краде доматите, ама... :greenball:

  • 3 weeks later...
Отговорено (Редактирано)

Тони, постигането на добър саунд изисква доста старание и време. Отделно от това, макар и да може да се направи сносен домашен запис, студийния (ако е както трябва) ще е по-добър. Барабаните е по-добре да се запишат в студио. Но дори да се редят, това пак изисква време и старание, не е достътъчно, да се просвири МИДИ през семпли. В повечето от записите от саундклауд, нещата далеч не звучат както трябва. За мен, те имат по-скоро стойност на материал, с който да се репетира вкъщи, отколкото някаква стойност на демонстрационен материал.

Освен, че се иска качествен запис (като реализация и изпълнение), след това се изисква качествено миксиране. Миксирането е изкуство, само по себе си, и не е въпрос само на нагласяне на някакви нива на едни там канали.... знаеш, че това съм учил, а преди време доста се и занимавах и мнгоо съм изчел по въпроса. Сега, не съм се отдал на миксове в последните години, но ако разполагам с добър материал, мога да се постарая, да попрочета наново, да си припомня, и да направя едни поне прилични миксове, където инструментите седят както и където трябва, най-малкото. В досегашните записи, които публикуваш, китарите сякаш звучат като директен запис - не знам, високи ли им вдигаш, като ги миксираш, обаче ако приемем, че са записани с микрофон, нещо след това определено не е наред. Да не говорим, че хубавият запис, освен всичко останало, изисква и наистина добър интерфейс.

 

Обърни внимание, че дори на живо в локорско, записвани с видеокамера, звучим по-добре, отколкото на тези "официални" записи.

Когато дойде време, да запишем всички песни както трябва, ще се наложи да инвестираме известно време, потенциално и средства в това. Хубавите записи не могат да станат така, между другото.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

 

Обърни внимание, че дори на живо в локорско, записвани с видеокамера, звучим по-добре, отколкото на тези "официални" записи.

Абсолютно съм съгласен!

Отговорено

Вярно е, че иска много време и старание. Чест проблем е гласенето на бленди в къщи, които после на друго място са супер различно звучащи. Или на репетиция, където малкото и гадно помещение (в повечето случаи) лъжат доста. И като се иде на концерт - нещата пак са доста различни. С течение на времето анализирайки от записите и с допълнителни проби нещата могат да се нагласят, но наистина си иска време. И старание. "Всичко на 11 и да има стъргоч" никога няма да доведе до добър резултат, за съжаление сравнително често се намират хора, които твърдо са уверени, че е така. :)

 

Това горе е принципно, не конкретно за вас.

 

Конкретно за вас и за записите - трябва да си направите изводи от постигнатото до сега и получените коментари и да започнете наново. Ама от нулата! Като вземете предвид досегашните лоши моменти и се опитате да ги отстраните максимално (според възможностите, разбира се). Просто използването на съмнителна "барабанна" основа с бас между другото няма да доведе до нищо кой знае колко по-яко, колкото и да е опитвате да оправите китарите. Където също резултатите са странни, както доста точно написа Евтим. Ако подходите така сигурен съм, че следващия опит ще е по-добре. После пак всичко наново и т.н. и т.н.

 

Както не може да се получи яка група от много добър музикант и 3-ма за пълнеж, така не може и записа да се получи от як хардуер и нищо друго или смотани инструменти/запис и супер миксиране. Нещата са комплекси и за добър резултат се иска работа и напредване по всички фронтове. Ако има време, желание и експериментаторски дух ще стане. Обаче иска време. И старание. И не е лесно и не става за седмица-две. :)

  • 2 months later...
Отговорено

Приемам всички критики. Засега ще споделя един пак домашно направен запис на парчето.

Пак с всички грешки и проблеми в домашното ми записване,

но по завършено като песен, изчистил съм едни неща които ме дразнеха.

 

Скоро ще пристъпя към закупуване на дръм мик сет и това означава , че до месец-два ще пристъпим към запис на акустични барабани. И надявам се до края на годината минем на следващо ниво в развитието на групата.

 

Все пак , ако може го чуйте на домашно стерео. И не на  лаптопи, мобилни апарати, там нямам шанс да звукна, поради проблеми вече обсъждани.

Отговорено

Казвате на концерт звучим по - добре.

 

Едно парче, което го има на страницата и как го свирим реално като група.

Ето как звучи Уран 242 на Локорско рок фест

 

https://www.youtube.com/watch?v=n0X5tPWIW-0

 

Ето как звучат и Даш ди Ефорт на Векен

 

https://www.youtube.com/watch?v=vVcnsQhKM2k

 

И както казал Галилея, все пак Гея се върти.

А кой е връткал Гея - Уран. (Гея е тя и не е гей - уточнявам, за хора с пропуски)

Гръцка митология. :secret::greenball:

Въпреки , че нямах намерение да участваме в конкурси,

май ще си го променя.

И продължавам да си харесвам парчето повече , от това на Конкурент....

Отговорено

Един добронамерен съвет и от мен, понеже свиря с момчетата.

 

Парчето е от ЛА, но сте свалили с полутон. Реално сте в Ла бемол. Тефата e изградил мелодията на куплета върху ла бемол в първа октава и го държи там горе, без много да играе нагоре-надолу. А би било добре да има "движение" на мелодията. Но нагоре вече е трудно, трябва напрежение на диафрагма, закриване на тонове... Ако постави парчето в по-удобна теситура (например около ми в първа октава) и играе с мелодията нагоре - до ла и по-нагоре, ако има техника, ще стане още по-добре... Ми е стабилен тон в ЛА- квинта, така че мелодията може да се върти отколо МИ. 

Отговорено

С Panzergrenadier сме свирили заедно навремето в Аквилон, там пак бяхме настроени в бемол заради певеца Недко.

После дълги години си карах в стандартен строй и сега заради Тефата, пак сме в  строй полутон надолу.

По принцип си правя песните, като първо мисля инстументала, рифове и мелодични линии и после измислям текст.

Специално за това парче има изключение, част от музиката е правена по текст. Но основният ритъм ме кефи как звучи в Ла, ако го транспонирам в Ми ще ми се загуби "пауъра" ако може така да се изразя.

Иво, ако имаш идея как Тефата да си промени пеенето без да се налага да транспонираме парчерто в Ми, аз съм ок, ще му покажеш на следващата репетиция.

Засега в саундклауда има цели 11 харесвания, досега не сме имали толкова за парче. 

Мисля, че това е най- доброто вокално изпълнение на Тефата досега. Отделно и ти, Иво може да си включиш с вокали, за мен е важното да става все по-добре занапред.

За пояснение. След рок феста в Локорско, бях писал, че басиста Явор поради лични прични ни напусна

и взехме решения, аз да се включа като китарист в Drastic measures, a Иво да поеме бас китарата в Уран.

 

Така в момента Уран има 3-ма певци основенТефата, Евто и Иво също пеят и се надявам да се включат с пеене по активно, занапред. Аз вкарвам чат пат някои ревящи вокали за записите.

Винаги съм искал и баш тенор, и ако такъв се намери да се включи към сегашния проект, ще бъда супер доволен.

Не изключвам евентуално, ако не се намери тенор, примерно някоя вокалистка.

Тази година на Каварна рокфест бях супер впечатлен от включването на певицата от Арч Енъми към Камелот.

 

Сетих се, че другият китарист с който свирехме в Аквилон, Иван, беше направил група ФанагориА ( не е готик групата ФанагориЯ), която имаше титулно парче Фанагория ( о, град свещен!). Ето това парче ми е по вкуса.

Много по ми се иска да се сравнявам с него, отколкото с Аз съм твоя вечен конкурент...

Отговорено (Редактирано)

Нямах предвид да се променя гамата или да се транспонира. Китарите си остават същите, просто вокала да изгради мелодията си няколко тона по-надолу - от МИ, който е стабилен тон в гама ла минор. Основните тонове в мелодията да са в по-нисък регистър и разбира се, отвреме на време да пее и Ла в първа октава. Понеже, вероятно преходът на Тефата е сол# (или в случая Ла, понеже строят е дропнат). Преходните тонове трябва да се пеят със или без закриване, в зависимост от контекста. И там идва трудността - без закриване е доста уморително. 

Редактирано от Panzergrenadier

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.