jordanp Публикувано Май 3, 2015 Публикувано Май 3, 2015 Знаете ли дали съществува такъв софтуер метроном, който може да отчита неравноделни рамери? Например, искам да отчета 7/8 като аз си избера, дали да е с първо или трето удължено време. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Май 4, 2015 Отговорено Май 4, 2015 Винаги можеш да си наредиш 5-6 MIDI събития в кой да е DAW. 3 Цитирай
Vacheto Отговорено Юни 4, 2015 Отговорено Юни 4, 2015 (Редактирано) Знаете ли дали съществува такъв софтуер метроном, който може да отчита неравноделни рамери? Например, искам да отчета 7/8 като аз си избера, дали да е с първо или трето удължено време. Метронома е вариант на часовников механизъм. Апропо, понятието "Удължено време" е простотия написана по Соц. учебниците и книгите издадени от Професори и други (сигурно и сега още пишат подобни дивотии нашите "Професори"). При всички DAW (Дигитални Аудио Работни Станции като: Cubase, Logic, Pro-Tools, Sonar...) както, нотописни и много други програми, може да направите подобна сигнатура (7/8, 11/16 ... ) и какво ли не. Така нареченото "удължено време" се нарича "три-временна група" защото метронома брои в 7/8 например: 2 + 2 +3 което прави 7. Тук веднага задавам въпрос на нашите "Професори" - колко дълго е "удълженото време": 2 часа, 5 минути, от София до Пловдив или от Пирдоп до Златица...? Редактирано Юни 4, 2015 от Vacheto 1 Цитирай
kolio_k Отговорено Юни 5, 2015 Отговорено Юни 5, 2015 А ако трябва да се тактува (7/8 примерно), как се прави? 1 Цитирай
JUPITER Отговорено Март 12, 2017 Отговорено Март 12, 2017 (Редактирано) 7/8 има 7 осмини ноти (7 времена като всяко време е по 1 осмина нота), които се групират в 3 дяла, (2+2+3). Тъй като третият дял съдържа 3 осмини ноти, то той се явява като удължен дял. При отмерване и тактуване ние всъщност отмерваме броя на дяловете, като броим на 3 и задържаме ръката на третия удължен дял. Vacheto е прав, няма удължено време, защото всяко време е с трайност 1 осмина нота. Тоест, седемте времена са равни помежду си по трайност. Но има удължен дял, който се получава при групирането на тези осмини в дялове. Определението за 7/8 е, че това е 7 временен, 3 делен, неравноделен тактов размер. Нарича се неравноделен тактов размер, защото дяловете му не са равни. Третият дял е удължен. Редактирано Март 12, 2017 от JUPITER 3 Цитирай
KAE Отговорено Март 13, 2017 Отговорено Март 13, 2017 http://advanced.bestmetronome.com/ - това (вероятно) може да свърши работа. Цитирай
yamaha Отговорено Март 18, 2017 Отговорено Март 18, 2017 Определението за 7/8 е, че това е 7 временен, 3 делен, неравноделен тактов размер. Нарича се неравноделен тактов размер, защото дяловете му не са равни. Третият дял е удължен. По соц-време терминологията беше "едикакво си с удължен едикой си дял" ; след 1990-та, удълженият дял започнаха да го наричат "дълъг", а от доста време насам пак започнаха да си го наричат удължен, но каквото и да е - става дума единствено за дял, а не за време, защото примерно 5/8 е 5-временен двуделен размер с втори удължен/дълъг дял, 7/8 - 7-временен триделен размер с първи (или трети) удължен/дълъг дял, 9/8 - 9-временен четириделен размер с втори (или четвърти) удължен/дълъг дял и т.н. ако продължим по другите нашенски размери, които си ги имаме в изобилие. Те и затова се наричат неравноделни, а не неравновременни. 2 Цитирай
Vacheto Отговорено Юни 15, 2017 Отговорено Юни 15, 2017 (Редактирано) защото примерно 5/8 е 5-временен двуделен размер с втори удължен/дълъг дял, Както споменах преди "дълъг дял" е не точна терминология. Контра въпроса на тази простотия е: "Колко дълъг е този дял? Всичко се определя от времетраенето по физически и музикални закони, които са приложени в следните устройства: Часовник; Метроном; Секвенсер и т.н. Има и еластични (groove) закони, но там въпроса е от друг музикален характер. Музикалният метрум (Time Signature) се дели на: тактове (Measures/Bars), времена (Divisions/Sub-divisions), и т.н. Музикалният метрум/размер може да е равноделен или неравноделен. Например, при неравноделните размери такта се дели на двувременни и тривременни групи, където числителя определя колко времена има в такта, а знаменателя определя каква е нотната стойност (четвъртина, осмина и т.н). Делението на двувременни и тривременни групи е вид музикална асоциация, която се базира на етнически или авторски правила. Правилната терминология за дефиниране на българските етнически танци и музикални творби според традиционното ритмово възприемане е: - "Пайдушко хоро" (5/4, 5/8, 5/16...) с тривремена група на втория дял. - "Ръченица" (7/8, 7/16...) с тривременна група на третия дял. Срещат се и варианти на 7/8 и 7/16 с тривременна група на първи дял. Редактирано Юни 15, 2017 от Vacheto 1 Цитирай
TONY Отговорено Юни 15, 2017 Отговорено Юни 15, 2017 (Редактирано) Vacheto , това дето се опитваш да прокараш, като правилна терминология е ненужна алабалистика. А като се замисля и неправилна! тривремена група на втория дял Като сложим една триола , която е също тривремена структура( група), имаме 2 осмини и триола и Пайдушкото Хоро, отива на кино ( от 5 до 8). Напълно подкрепям Yamaha. Говорим за неравноделни ритми. Казано е ТОЧНО И ЯСНО - НЕРАВНОДЕЛНИ! И тъй като България , е една от родините на тези ритмики, няма нужда да ползваме Бъркли - мъркли, груви- муви, тайм сигнейчърс, барс, марс терминологии и да ги превеждаме. Както е казал Павката от Оркестъра без име, и ние ядем бонбонки тиктак. Тик - так - Та-Ка -Так ! Редактирано Юни 15, 2017 от TONY Цитирай
Vacheto Отговорено Юни 16, 2017 Отговорено Юни 16, 2017 (Редактирано) Като сложим една триола , която е също тривремена структура (група), имаме 2 осмини и триола и Пайдушкото Хоро, отива на кино ( от 5 до 8). Триолата е вид деление на дадена нота (четвартина, осмина...) на три. Това обаче не влиза в галавния метрум (не е временна група), който е оказан от сигнатурата 5/8. Може да използваш триола като тип орнаментика в основния метрум който е: 2 + 3. Пример: Осмина + Шестанйтинова Триола + 3; Подобни триоли и групета се използват като "орнаметика" в БГ (фолк) композиции, но не определят главния метрум. М/у другото колко (Български неравноделни) аранжимента/композиции си направил през живота си - би ли ни показал нещо? Писал ли си книги и учебници по въпроса? Редактирано Юни 16, 2017 от Vacheto Цитирай
yamaha Отговорено Юни 17, 2017 Отговорено Юни 17, 2017 Не се карайте - на всички е ясно за какво става дума...останалото го оставяме на различните теоретици от различните лагери да спорят помежду си на кой терминологията му е най-правилна. Както е казал Павката от Оркестъра без име, и ние ядем бонбонки тиктак. Off/ Между другото по соц време, когато все още ги имаше по магазините, редовно пушех от дългия KENT - 100's Delux, много бяха вървежни...и даже си купувах чат-пат тик-так. 1 Цитирай
Dirk Отговорено Юни 17, 2017 Отговорено Юни 17, 2017 В един форум или дискусия в социалните мрежи винаги ще се намери някой,който да каже "а ти кой си,че ще даваш мнение?" С което атоматично показваш,че явно не осъзнаваш къде се намираш и какво правиш.Извинявам се да офтопика! 1 Цитирай
misterj Отговорено Юни 18, 2017 Отговорено Юни 18, 2017 Удължено време имаше преди, което е НЕправилна терминология. По темата - има много добре направени метрономи както за iOS, така и за Андроид. Цитирай
rettere Отговорено Октомври 6, 2017 Отговорено Октомври 6, 2017 Имало и преди.....ама и сега го ползват.... Само бъркат учениците в училищата. А кажете колко време трае една цяла нота, примерно при 4/4 и темпо 60.....?! :-) Цитирай
yamaha Отговорено Октомври 6, 2017 Отговорено Октомври 6, 2017 А кажете колко време трае една цяла нота, примерно при 4/4 и темпо 60.....?! :-) Всеки който е наясно колко секунди има минутата, знае какво е bpm и поне елементарно се оправя с музикалните термини, не би трябвало да се чуди повече от...4 секунди. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.