Jump to content
Българският форум за музиканти


Black Bird

Recommended Posts

AUX = Group в този случай. Разликата между group и effect каналите е, че group канала ти е BUS, т.е. един канал през който преминават няколко микснати аудио канала (можеш да си го представиш като мастър канала, само че само за тези канали, които си пратил през него). На него можеш да му сложиш insert ефекти, които ще работят като insert-и за всички входящи канали. Отделно можеш да добавиш и send-return ефекти по желание. От друга страна на effect канала се слагат ефекти в определена последователност (според вкуса и изискванията). Тези ефекти се използват за send-return на аудио траковете на проекта. Надявам се да съм обяснил разбираемо. :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, в Cubase се нарича Group Track, SGEORGE по-добре го е обяснил :thumbs_up: (макар да е същото по принцип).

 

Относно другата питанка:

На всеки канал имаш изход и си избираш накъде да го пратиш изходния сигнал. Ако направиш група Cymbals можеш да насочиш изхода към Мастър изхода или към друга група Drums, която вече да отива към Мастъра.

Те са незаменими, когато искаш да контролираш група сходни инструменти едновременно. Представи си, че имаш 60 трака и трябва да пипнеш всичките 12 вокални с 1 дБ нагоре в микса. Представи си и че всички вокали са ти на един фейдър. :) Също така преди това можеш да имаш групи Лийд Вокал и Бекинг Вокал. И т.н. и т.н. (важи за дръмс, китари и изобщо всичко).

 

Изгледай 2-3 туториала в Ютюб за тия групи и рутиране на сигнала, не е рокет сайънс. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е имал предвид FX Channel, aux е един вид синоним.

В по-новите версии на Cubase, разлики във функционалността между FX channel и Group channel особено няма (може да има някакви малки за които не знам). Различават се по-скоро като идея.

По принцип идеята на FX channel-a е да сложиш някакви ефекти на него, които да ползваш за различни инструменти едновременно. Примерно слагаш reverb като insert на FX channel track-a и след това със send-ове пращаш вокал, соло барабанче и едната китара примерно към FX channel-a, като със съответните send-ове на съответните track-ове можеш да контолираш кое колко reverb да има. Същата работа може да стане и със group channel, но не му е съвсем това замисъла по принцип.

Group channel по принцип се използва, ако примерно имаш 3 китари в песента и си ги нагласил добре като ниво една спрямо друга, root-ваш ги към group track Guitars примерно и така с неговия фейдър можеш лесно да контролираш нивото на китарите. Разбира се и на него можеш да сложиш някакви insert ефекти, които да важат за всички китари.

Според мен е добре да спазваш принципните употреби на двата вида track-ове, защото примерно ако преминеш някога на друг вид DAW, там вече траковете може да си имат по-специфични опции и да не са взаимно заменяеми. Освен това е по-интуитивно да се използват track-овете според идеята им и примерно ако се наложи на някой друг да работи върху твоя project, би се ориентирал по-лесно.

Това с насочването на изхода на FX channel-a към master bus-a, може да не се притесняват, всеки новосъздаден FX channel или Group channel си е насочен към master bus-a по default. Иначе ако искаш да насочиш някой track на другаде, става от info прозореца от ляво, първта страничка има поле ouput. Това става въпрос за самия изход на даден трак, да не се объркаш със send-овете.

На master каналът по принцип не е хубаво да слагаш ефекти, които влияят по някакъв начин на сигнала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато се напиша, че пък да си проверя грешките и колегата ме е изпреварил...

:offtopic-001:

Защо не мога да си редактирам поста, време за редакция ли има нещо :unsure: Ако е вярно предположението ми, не е много добра опция, мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много изчерпателни отговори и много ви благодаря :thx:

А за тва , че по принцип не е хубаво , да слагаш ефекти на мастър канала ме учуди :huh: , защото аз винаги слагам лимитър , понякога екю , или разни други мулти ефекти .. тенкс за споделеното инфо :D и всички ли така работите :mellow:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, както казах, не се препоръчва да се слагат ефекти на master bus-a, понеже това ограничава възможностите след това при мастерирането на песента. Разбира се това е при условие, че миксирането и мастерирането се правят отделно, както е прието по принцип. А ако правиш нещо колкото за демо примерно и се цели да се направи на бързо, може да си се слеят 2-те фази и направо да се наредят мастър плъгините върху master bus-a.

Редактирано от Mairomaster
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам и аз един въпрос:

 

Мога ли в Кюбейс да променям Volume/Velocity или пък и двете на отделните компоненти на барабаните? И ако може, как става хватката? Рових се из Drum Editor-a, но за съжаление не можах да открия заветната функция. :D

 

П.С. Всъщност има и 2-ри въпрос:

 

Отново за барабаните става въпрос - мога ли вместо Snare 1, да сложа Snare 2, например? Ако може, как? Това също съм го търсил, но безуспешно. :D

Редактирано от Мартин87
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, хубаво е да поясниш малко. Ако говориш за промяна в конкретен миди трак, тук е описано как можеш да променяш velocity:

http://academic.pgcc.edu/~njudy/mt/quantize.pdf

 

На 5-та страница за randomize се говори, а ако не ти трябва да е random velocity-то, можеш да използваш функцията set fixed values по същия начин.

Редактирано от Mairomaster
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега не ползвам Groove Agent.

 

Мисля, че зададох ясно въпросите, но явно не е така. Сега ще обясня по-подробно. По принцип всеки един компонент от барабаните (каса, снеър, фусове, чинели и т.н...), има свой Volume и свое Velocity. Има програми, като Midifile Optimizer (ползвам я и от опит знам), чиито Дръм Едитори позволяват настройка на горепосочените. Пример: пускаш само трака с барабаните, за да чуеш какво става, но я касата ти стърчи, я някой фус е слаб... Е, искаш да го намалиш или да го увеличиш.

 

Същата тази програма, позволява и заместването на даден компонент от барабана с друг такъв. Пример: не искаш тази каса от сета, а искаш другата, защото е по-подходяща. Така по този начин може да се получи едва ли не съвсем различен дръмсет... Също така позволява и "опъване" или "стягане" на кожата на снеъра, касата и томовете... Може да променя и височините и силата на всички останали компоненти от барабаните и перкусиите.

 

Въпросът е, как става това нещо в Кюбейс и дали изобщо може да стане. Ако и сега не сте ме разбрали, не знам как да го обясня. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Velocity на съответен елемент в миди трак ти казах как се променя (освен това става и на ръка с drum editor-a, но е по-тегаво). Вече volume, смяна на различни бленди на един инструмент и т.н. си ги контролираш от съответния vst инструмент, който ти свири миди трака, там вече си е индивидуално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когадо коригираш велосити на даден семплер от банка със семпли селектираш ли го първо или направо почваш да коригираш велоситито му под него? Може би не си го селектнал първо, ако е така корекцията ще се аплайва върху цялата банка от звуци едновременнор за да я направиш на един отделен звук само трябва да го селектираш само него (това автоматично селектира и неговото индивидуално велоситисамо под него!) Това е относно Velosity и други подобни миди настройки!

Volume на отделен елемент от саунд банка може да се контролира специфично ако съответната банка е заредена с multitimbral-тип семплер, такива в Cubase за сега са само GrrooveAgentOne, HalionSonicSE и Halion Symphonic Orchestra (за тези които имат отделен лиценз за него!) - този тип инструменти имат множество аудио изходи позволяват всеки отделен звук/пач да се мапва към одтелен аудио канал в миксера и да се процесва индивидуално там (това им създава и индивидуални аудио тракове в аранжора!) Това обаче изисква голямо количество RAM! С Halion One примерно този трик не може да стане, той не е такъв тип плъгин въпреки че може да зарежда много-лейърни саунд банки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, търся плъгин за кюбейс 5 с който мога да си разделям миди клавиатурата, половината да ми е бас а другата пиано :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам да има такъв ефект. По-скоро това е възможно с всеки модерен семплер. Или най-добрият вариант - Omnisphere в live mode.

Редактирано от doc
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.