zdravko0o Публикувано Януари 9, 2015 Публикувано Януари 9, 2015 Доста се рових назад във форума, но не открих точно отговора който търсех. Въпроса ми е как вие настройвате барабаните си? И по важното е как настройвате двете кожи, резонансната и тази върху която се удря? Изгледах много видеа и едните ги настройват еднакво, друг пък настройва долната по-ниско, трети по-високо и като цяло съм леко объркан. Та, споделете мнение. Цитирай
ithilieth Отговорено Януари 9, 2015 Отговорено Януари 9, 2015 Привет, Предполагам си прочел тези статии, ако не си направи го, считам че ще отговорят на повечето ти въпроси. http://www.muzikant.org/lessons/drums/137-tunning-drums-pt1 http://www.muzikant.org/lessons/drums/138-tuningdrumspt2 http://www.muzikant.org/lessons/drums/265-drums-tuning Разликата между опъна на ударните и резонантните кожи вече е въпрос на индивидуален избор и предпочитания. Всеки човек има различно разбиране за хубаво звучене и поради тази причина всеки барабанист настройва кожите си различно. Аз лично настройвам барабаните си без да търся конкретна тоналност, като продължавам да експериментирам докато не получа звук, който ми харесва. При Snare (малък барабан) настройвам резонантната кожа с един полутон или тон повече от ударната, като звука повече ми харесва когато цялостно е настроен по-високо. Понеже имам два snare-a (един 12" и един 14") се стремя да са в различна тоналност, но цялостно винаги резонантната я настройвам по-високо от ударната. Цитирай
zdravko0o Отговорено Януари 9, 2015 Автор Отговорено Януари 9, 2015 Дефaкто нямa от кaкво дa се притеснявaм докaто въртя ключa и дa експеримвнтирaм със звукa докaто нaмеря товa което искaм? Цитирай
boreto Отговорено Януари 9, 2015 Отговорено Януари 9, 2015 Единственото е да не пренатегнеш кожите, защото така можеш да ги прецакаш. Експериментирай свободно, това е голямо удоволствие! Цитирай
Baby Thomas Отговорено Януари 9, 2015 Отговорено Януари 9, 2015 Най-най-НАЙ-лесният начин го научих от едно джаз-негро, в някакъв клип в YouTube. Поне за томовете бачка перфектно. Обаче има голямо значение сета - ако е нещо евтино/дефектно не се получава особено добре. Маха се старата кожа и се почистват ръбовете на барабана + новата кожата (където контактува с дървото); Вземат се нови двуслойни бойни кожи (примерно Remo Emperor) и нови еднослойни резо кожи (примерно Remo Ambassador); Слага се новата кожа, обръча и винтовете. Добре е винтовете да се гресират; Натяга се всеки винт до дупка с пръсти (без ключове!) - т.нар. finger tight (аз слагам левия показалец под lug-а и палеца върху обръча, след което стискам на МАХ. И с другата ръка затягам винта докато може да се върти); Използвайки ключ натягам всеки винт половин оборот (на кръст, звезда, whatever). Повтарям същото още един път, за да се получи общо 1 цял оборот на всеки lug. Удряш и звучи. При бойни двуслойни и резо еднослойни кожи се получава pitch-down звук след удара. Въпреки че болтовете на всички кожи са еднакво натегнати (теоретично, де) разликата в дебелината прави резо кожите по-високи като тон и оттам - pitch-down ефекта. Естествено не е нужно да са чисто нови, но доста помага, пък и да си сигурен, че старите не са прецакани. Състоянието на шеловете и ринговете също е от значение и е добре да се проверят и коригират. Ако ви звучи ниско - повтаряте описаното в точка 5. Всеки барабан звучи ОК в някакъв диапазон. Примерно с натегнати само на ръка винтове няма да има тон, само пърдене. А ако го натегнеш супер много пък се задушава вече и пак не звучи. Всичко между тези две точки е използваемо и вече (любимия ми термин) - на вкус. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.