MachineheaD Отговорено Януари 2, 2015 Отговорено Януари 2, 2015 Това,което аз съм установил при тази техника на свирене е,че е много важна правилната постановка на ръката(лявата), т.е. палеца по-ниско зад грифа и натискаш струните с връхчетата на пръстите,иначе Dough Aldrich също доста добре ги владее тия пинизи )) 1 Цитирай
zwero Отговорено Януари 4, 2015 Отговорено Януари 4, 2015 (Редактирано) ^Аз пък съм установил, че всеки трябва да свири както му е кеф и както му е удобно... на това видео Дейв Мъри свири точно по обратния начин...(28-ма секунда) схема за правилно свирене за това няма. Съмнявам се Ингви да е свирил досадните упражнения на младини, а той е свирил на 17-18 години пак като звяр. Той пък свири трилерите на една струна в някакъв лад, варианти много... Редактирано Януари 4, 2015 от zwero 1 Цитирай
Dirk Отговорено Януари 4, 2015 Отговорено Януари 4, 2015 Малко оф-топик.Оставам с впечатление ,че Мейдън имат един китарист,който свири двуглас Цитирай
kolio_k Отговорено Януари 4, 2015 Отговорено Януари 4, 2015 Знаем се с повечето от вас, аз свиря отдавна, но този въпрос дълго време ме мъчи и се чудя, как е най-добре да подходя, та реших да ви попитам. Става въпрос за бързи трилове (последователни hammer-on-и и pull-off-и). Ама наистина бързи. Като на Zakk Wylde и Randy Rhoads, та дори Dave Murray(който не е чак толкова светкавично бърз, но пък може да свири така по цял ден, без да изпусне или замаже удар). Те заедно с форшлагите в някои фрази, винаги са ме забавяли, когато трябва да са много бързи/кратки, и съм се принуждавал да ги разреждам, което обикновено звучи дървено, в най-добрият случай, не блестящо. Визирам и случаите, когато триловете не могат да се изсвирят с най-бързият пръст (обикновенно безименния), а често се налага да се ползват другите пръсти (а и понякога струната е свободна, не е натисната на някое прагче с показалеца). Забелязал съм, че някои хора (обикновено тези с холеричен темперамент и не много висок ръст) имат много бързи ръце по природа и могат да правят повтарящи се движения с голяма бързина (примерно, да потропват по нещо). За съжаление аз (както и голямата част от хората) не съм от изначално бързите и всеки по-бърз пасаж изисква упражняване. Все ми се струва обаче, че именно по триловете, може да се познае кой по принцип си е бърз в ръцете. Някои хоря ги правят много бързо и без да практикуват упражнения. И тук идва въпросът ми, към по-опитните китаристи (или към тези, които се справят добре с триловете, а най-добре да дадат мнение и тези, които са се научили с времето). Има ли специализирани упражнения, с които човек може значително да си ускори триловете и има ли специфични неща, които трябва да се гледат, когато се работи върху тази техника? По принцип, ако тропаш с двата пръста (тези , с които свириш трилера) на лявата ръка по маса, без да се стягаш, с малка амплитуда и възможно бързо, ще разбереш, колко бързо би могъл да изсвириш трилер, ако правиш всичко правилно. Ако скороста не те задоволява, бих те посъветвал да се насочиш към нещо друго, което да упражняваш. Наистина, възможно е с много работа да успееш да постигнеш известен напредък, но поне за мен, е по добре, да се инвестира времето за упражняване в по важни за свиренето като цяло неща 3 Цитирай
Icarus Отговорено Януари 4, 2015 Отговорено Януари 4, 2015 Разсъждавам така: Не можеш внезапно да изсвириш трилер. От раз. Той трябва да е осъзнат. Осъзнаването става с разбирането на ритмиката.... За трилерите: Когато са осъзнати като секстоли, септимоли и по-бързи те се превръщат в трилери. Но те са в темпо. Автодисциплината ни го налага. Мускулната памет ни помага. Доброто вибрато също е в темпо. Това важи и за Delay-я. Много ми хареса това за осъзнатостта! Преди време много се чудех защо украшения и похвати като вибрато, бендове, форшлагове, трилери, и прочее звучат отвратително в ръчичките ми, и постепенно открих топлата вода, че темпата и ритмиката ми хич ги няма, и че не ги мисля как стават, а просто гледам картинки и видео записи на други китаристи, и като маймуна се опитвам да повтарям неща, които не разбирам. Не ги правя достатъчно добре все още, че наистина да ми харесат, но поне знам къде са ми някои от основните грешки, свързани с това. 1 Цитирай
Dirk Отговорено Януари 4, 2015 Отговорено Януари 4, 2015 Мога да споделя,че въобще не си спомням кога и как съм изработил тази техника .Само ще отбележа,че е било в много неосъзната възраст и съм сигурен ,че въобще не съм я разглеждал от гледна точка на ритмиката(без да я отричам).Мисля,че това проблем от общ технически характер,както беше вече споменато,но ако ще трябва да се работи върху само такава или подобна техника,наистина трябва да се упражнява без стягане на ръката с всички възможни пръстови конфигурации и най-добре под редовно наблюдение.Защото иначе става ,като с ученето да плуваш.Всеки ти казва да се отпуснеш и какво да правиш,ама не е лесно докото не нагълташ няколко кофи с вода Р.S.Относно Ингви ,тъй като беше споменато по-горе,не се заблуждавайте Никога ,че не си е скъсал гъза от свирене на младини.Информация от първа ръка и доста музиканти,които са свирили с него. Цитирай
zwero Отговорено Януари 4, 2015 Отговорено Януари 4, 2015 (Редактирано) Има разлика от досадно упражнение с хроматизми и това да ги свириш в лад на една струна... кой е казал,че Ингви е свирил малко Аз ако го свиря това на Сатриани 2 - минути ще изпадна в депресия Иначе съм съгласен, че не трябва да има напрежение в ръката, но това е правило за доста техники в китарата. Редактирано Януари 4, 2015 от zwero Цитирай
Baby Thomas Отговорено Януари 4, 2015 Отговорено Януари 4, 2015 Не знам кой твърди, че "големите" не са свирили като ненормални и просто тей от въздуха си могат. Ма не е вярно! Ей примерно в едно интервю питаха Вини Муур дали е вярно, че свири по 8-12 часа на ден. И той каза, че вече не го прави. Няма време (то няма и смисъл особено вече). Като е бил тийн обаче - да. Така отговарят и други от гениите, с които съм гледал интервюта с подобен въпрос - Петручката, Паоло Гилберто... Вече само от свирня на свирня или като има нещо по-ново и по-хахаво. Едит: И аз съм свирил по 8 часа на ден. Два пъти. 1 Цитирай
MachineheaD Отговорено Януари 4, 2015 Отговорено Януари 4, 2015 ^Аз пък съм установил, че всеки трябва да свири както му е кеф и както му е удобно... на това видео Дейв Мъри свири точно по обратния начин...(28-ма секунда) схема за правилно свирене за това няма. Съмнявам се Ингви да е свирил досадните упражнения на младини, а той е свирил на 17-18 години пак като звяр. Той пък свири трилерите на една струна в някакъв лад, варианти много... Абе тва на Trooper-а и аз мога да го изсвиря така без проблем,ама ако искаш да изсвириш нещо раздвижено на повече струни и с 3-ти и 4-ти пръст вече постановката има голямо значение при мен поне...споделям лични наблюдения А ,,правилното,, свирене би трябвало да е следствие на ,,удобното,, Цитирай
zwero Отговорено Януари 4, 2015 Отговорено Януари 4, 2015 (Редактирано) Когато няма напрежение в ръката на мен са ми удобни и двата начина, но съм седнал... ако се изправя и китарата ми е по ниска може би няма да е така. За по горните струни и аз си скривам палеца. ^^ Ами и аз не свиря повече от 1- два часа на ден, но не мога да се меря с гигантите... явно съм пропуснал часове свирене на младини . Редактирано Януари 4, 2015 от zwero Цитирай
kolio_k Отговорено Януари 4, 2015 Отговорено Януари 4, 2015 (Редактирано) Ей примерно в едно интервю питаха Вини Муур дали е вярно, че свири по 8-12 часа на ден. И той каза, че вече не го прави. Няма време (то няма и смисъл особено вече). Като е бил тийн обаче - да. Така отговарят и други от гениите, с които съм гледал интервюта с подобен въпрос - Петручката, Паоло Гилберто... Вече само от свирня на свирня или като има нещо по-ново и по-хахаво. Винаги има смисъл да свириш, няма човек, който да може всичко. Най големите музиканти свирят и се развиват цял живот. Други (също големи, но не чак толкова, поне според мен), като горепосочените, са престанали да се развиват, когато са спрели да се занимават със свирене и са заели стриктно с бизнеса. Което показва, че малко или много са придобили занаятчиско отношение към музиката (не че има нещо лошо в това, безспорно могат достатъчно) п.п. Да се свири по 12 часа на ден, наистина е излишно, но то свирня на свирня пък, се нарича халтура (или кръчмария). Истината би трябвало да е някъде между двете стойности (разбира се индивидуално, според времето и мерака) Редактирано Януари 4, 2015 от kolio_k 2 Цитирай
Dean Отговорено Януари 5, 2015 Отговорено Януари 5, 2015 Моето лично мнение е ,че разковничето си е в часовете практика. Колкото повече време отделяш,по- добър ставаш! Грубо казано като електронна игра. (искам да уточня ,че става въпрос за техника на свирене ,не композиране). Не можеш да свириш 1-2 пъти седмично и да искаш някакви резултати. Цитирай
Hillbilly Отговорено Януари 5, 2015 Отговорено Януари 5, 2015 Кольо пак изби рибата с чук с абсолютно точен анализ и чувство за хумор.. А то като си млад свириш много,ама на хората им трябва почивка,защото идва пълен блокаж в даден момент,то като тръгнеш примерно нещо да запишеш обикновено до трети тейк е най-добро,после зацикляне. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.