Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Barry Stock

Three Days Grace

 

BARRY-STOCK.jpg

 

 

 

 

Когато имаш Diezel VH4 не ти е нужно кой знае какво повече :)

Редактирано от G.Varbanov
  • 3 weeks later...
Отговорено
ERIC CLAPTON

"SLOWHAND"

 

152kd4p.jpg

 

 

Прякорът "Slowhand" е получил не защото свири бавни фрази на китарата си, както повечето хроа смятат. Той е получил този прякор, защото публиката му е ръкопляскала бавно когато му се е налагало да сменя струна на сцената. За разлика от други музиканти, който просто дават китарата си на guitar-tech-a и той им носи нова. Clapton сменя сам струната и настройва китарата на сцена. Когато е правил това по-време на едно определено участие, публиката е започнала да ръкопляска бавно или "slow hand" докато не е сменил струната. Това се е превърнало в практика при Clapton. По думите на Clapton, мениджърът на The Yardbirds, Giorgio Gomelski му е дал този прякор. Според него Clapton е бил бърз китарист, но е използвал прякора като игра на думи и за шега го е нарекъл "Slowhand".

 

Биографично видео:


 


 

Няколко интересни факта, които Eric Clapton споделя в интервю за Gibson:

 


Той е единственият музикант, който е бил включван в Rock and Roll Hall of Fame три пъти.

През 1992 Clapton е въведен в Залата на славата за първи път, за участието си в групата The Yardbirds. Една година по-късно отново влиза там, за заслугите си към музиката с групата Cream. През 2000-та е там за своите заслуги като соло изпълнител. 

 

Единствения момент в който е смятал, че ще се откаже от музиката е когато напуска The Yardbirds.

"The Yardbirds" бяха устремени към това да имат своя хит, а аз гледах да не се включвам в този устрем, " признава Clapton пред Larry King в интервю от 1998. "Наистина смятах да се откажа от музиката. Бях едва 18 годишен, а си мислих, че това е краят. Всяка група към която погледнех имаше една и съща цел: Да направим голям хит и да сключим договор. А след това какво? За мен пътят беше съвсем различен." 

 

Първата му “много сериозна” китара е Gibson ES-335.

През 1965, когато е част от The Yardbirds, Clapton купува Cherry Red ES-335, която нарича "the instrument of [his] dreams". В автобиографията си от 2007г той споделя следното: "Беше първата китара от ново поколение такива, който бяха тънки и полуакустични" "ES-335 беше както рок китара така и блус китара, на която можеше да свириш без усилвател и пак да я чуваш."

 

Той колекционира Ферарита.

211p4hx.jpg

 


"Обожавам автомобилните състезания от дете..." Clapton споделя. "Обичам звука на Фераритата и като музикант мога да потвърдя, че звука от тези двигатели е истинска музика. Имам особена слабост към музиката от 12-цилиндровите вигатели. Звука от 12-цилиндров мотор е най-магическото нещо в света."

 

Хвърлил е пай в лицето на актрисата Shirley MacLaine.

През 1975 Clapton е поканен да участва в "цирка на известните личности" заедно с тогавашния James Bond, Sean Connery, режисьора John Huston, актора Burgess Meredith (станал известен в Rocky), и Shirley MacLaine. В едната от сцените е трябвало Clapton и Meredith да си разменят пайове в лицето. Първите 2 шоу изплнения те са следвали по сценари, но в третото шоу са били подпийнали и са решили да изненадат MacLaine с атака от двете страни. Актрисата е била бясна на Clapton с месеци.

 

 

GEAR:

 


2ztikb7.jpg

 

В първата си група, The Roosters, Eric Clapton свири на double cutaway Kay китара през Slmer Futurama III усилвател. А по време на службата си в Yardbirds, Eric свири на Fender Telecaster през Vox AC-30 усилвател.

 

eis2li.jpg

 

По времето в което е бил в John Mayall's blues Breakers, Eric Clapton свири на Les Paul Standard модел 1960г през 45-ватов Marshall 2x12 комбо усилвател модел JTM45. Усилвателят е бил със заводски части, с изключение на крайните лампи, които той е заменил с KT66, които имат по-ясно изразени среди от EL34 или 6L6. Усилвателя е бил усилван до край, дори в студиото. Когато инжинерът се е оплаквал, че усилвателя е прекалено шумен, Eric е отговарял - "Така свиря аз."

 

11t06q8.jpg

 

В Cream, Eric Clapton заменя усилвателя с 100-ватови Marshall глави и 4х12 кабинети, като е използвал два full stack-а. Той е използвал Vox wah-wah педал и понякога fuzz ефект. В известен период от време е използвал единствено Les Paul китари.

 

2581p9w.jpg


Някъде през 1967г той започва да свири на Gibson Les Paul SG модел 1964г. Накарал е група художници да изрисуват китарата станала известна като "The Fool" - известна с графиките си и асоцирана с Eric Clapton до ден днешен. "The Fool" не е китара модел 1961г както смятат доста хора, понеже има 6 винта на пикгарда. Тази особеност е характерна за моделите, които са се появили 3 години по-късно през 1964г.

 

241rp5s.jpg

През пролетта на 1968, Clapton преминава на Gibson Firebird с един адаптер. В този период той върти две китари, неговия Firebird и станалият известен Cherry Red Gibson ES-335 след прощалния концерт на Cream в щатите. 

 

2hd66c0.jpg

 

В Blind Faith (1969), Eric свири с Gibson Firebird през Fender Dual Showman или Marshall усилватели. Но в дебютното представление на групата в Лондон, Hyde Park, той свири на Fender Telecaster с нек от Stratocaster.

 

 

25q84ya.jpg

 

Докато е с Derek and the Dominos (1970), Eric Clapton преминава към Fender Statocaster китари с кленов нек (предимно стратокастъра известен като "Brownie"). По време на турнето Dominos UK, Eric все още свири на Gibson китари. Fender Champ е бил основния му усилвател за студио, използван за записването на класическия албум "Layla and Other Assorted Love Songs." На сцена той използва два Fender Showman или Marshall глави с Fender кабинети.

 

 

et5y7q.jpg

 

През 1976, Eric Clapton използва своят Cherry Red Gibson ES-335( закупен през 1964 и доста използван в дните на Cream) за Slide китара. Струните и са били Ernie Ball Super Slinky .009 - .042, на които е свирил с Isis medium slide.

 

15chb8m.jpg

 

Eric използва модифицирани Music Man усилватели (HD 130 Reverb) с bias на максимум през специални кабинети с отворен гръб. Използвал е и Leslie кабинет с JBL компоненти, за който е имал специален футсуич с "бързо/бавно" и "включен/изключен" позиции, така че китарата да може да минава или през усилвателя, или през усилвател и Leslie, или само през Leslie на бързи/бавни скорости (както в песента "Badge"). Eric Clapton използва Crybaby wah-wah педал по това време.

 

4rc079.jpg

 

Неговият Fender Stratocaster по това време е бил "Blackie", заедно с tobacco sunburst "Brownie" китарата му за резервна. 

 

По време на ARMS турнето през 1983, Eric Clapton използва blonde Fender Twin усилвател от 57-ма, Blackie, Gibson Explorer, Martin акустична китара и няколко други Fender Stratocaster китари. 

 


 

В средата на 80-те, "Blackie" и "Brownie" са все още основен избор на Eric Clapton, въпреки че има доста други. За неговото Behind The Sun турне, неговия сценичен гиър значително се увеличава. Използва педалборд с (от дясно наляво): Jim Dunlop Crybaby re-issue, Bradshaw foot controller и Roland 700 synthesizer bank.  Ракът се е контролирал от педалборд: IBanez Harmonics/ Delay, DBX 160 компресор, Roland SDE-3000 delay, Tri Stereo Chorus[Dyno-My-Piano], Boss CE-1 chorus и Boss Heavy Metal педал. Eric преминава от Music Man усилватели към Marshall 800 глави (50 ватови) в този период. Настройките на усилвателя са били: Presence 3; Bass и Middle на 1ч; Treble 8; Volume малко под 9. Струните, които е използвал са били Ernie Ball .010-.046. Той е използвал и Dean Markley глава, вероятно модел 130 с Marshall кабинети. 

 

 

nl7eyg.jpg

 

През 1985г Eric Clapton "пенсионира" Blackie и през 1988 Fender му правят собствен Eric Clapton Signature Stratocaster направен по модел на Blackie. До средата на 90-те, Eric Clapton свири на тези signature стратокастери ексклузивно в сценичните си изяви.

 

В записите на албума "From The Cradle" през 1994г, Eric Clapton използва приблизително 50 китари от собствената си колекция, включително Gibson ES-335 с dot инлеи (tobacco sunburst модел от 60-те) и известния си Cherry Red ES-335. Използвал е и olympic white Eric Clapton модел стратокастер от Fender Custom Shop, няколко различни Gibson L-5, Byrdland и няколко Super 400. Свирил е директно през Soldano SLO-100. Акустичните китари в албума са няколко Martin модела, неговата Tony Zemaitis 12-струнна китара (известна като "Ivan the Terrible"), и няколко резонатор китари (dobros) в различни строеве. Clapton използва стар Fender Twin усилвател без ефекти и понякога стар Fender Champ, плюс Silverface Fender Deluxe и Blonde Showman глава. Когато Clapton прави турне по този албум през 1994 и 1995, много от тези китари го придружават. Доста от тях са продадени на търг по-късно от ерик през 1999 и 2004г, за набиране на средства за Crossroads Centre Antigua.

 

2j4ylpv.jpg

 

Eric Clapton използва следните настройки за Soldano SLO-100 в блусарския си период (средата на 90-те):

Normal / Preamp: 8

Overdrive / Preamp: 3

Bass: 11

Middle: 11

Treble: 3

Normal Volume / Master: 10

Overdrive Volume / Master: 7

Presence: 4

Amp switches: Normal и Crunch

Използвал е футсуич за да сменя каналите normal и overdrive. 

 

По време на Reptile Tour 2001 са направени няколко промени по сетъпа на Eric. Първоначално използва копия на старите му Fender Tweed Twin усилватели, направени от Fender под строгото око на John Suhr. По средата на турнето, Eric ги маха и започва да използва 3 x 10 Fender Vibro King усилватели s 2x12 въшни кабинети направени от Fender Custom Shop. Продължава да използва Leslie кабинет през Marshall JCM800 Lead Series 1959 глава. Поради разположението му прекалено близко до сцената се е наложило да звукоизолират барабаниста Steve Gadd, кабинета също е бил звукоизолиран.

 

За 2004 World Tour, Eric Clapton използва Cornell усилватели с Tone Tubby говорители и hemp cones вътре в кабинетите. Направен от Denis Cornell, моделът Eric Clapton Custom 80 (с един канал) изглежда почти като Fender Twin, но звука му е по-наситен със средни честоти. Направен точно по негови изисквания, Custom 80 е направен от бреза и покрит със състарен Fender плат.  Първоначално използва Cornell/Eric Clapton Custom 80 по време на концерта Party At The Palace concert през юни 2002-ра. Този усилвател се продава в разновидности с един и два канала. Заедно с него Eric Clapton използва Fender Woody за Robert Johnson сетовете в средата на всеки концерт през 2004г. 


 

Ефектите, които Clapton използва в турнето през 2004г са малко: tri-stereo chorus (Boss Chorus CE-3), Leslie педал, Jim Dunlop 535 Crybaby wah-wah педал (6 позиционен) и кутия за превключване между усилвателя и Leslie педала, или за едновременното им пускане. Eric никога не е използвал Overdrive педал. Той получава 25 децибела от вградения бууст в неговата Fender ERic Clapton Signature Stratocaster. Eric използва Samson Synthetics wireless система на сцената. Неговият Martin 000-28EC преминава през Avalon DI box.

 

От 2004г, Eric Clapton използва Carlos Juan CP-1 адаптер в своя Bellezza Nera модел Martin. Тези адаптери са ръчно изработени в Германия от Carlos. Китарите Eric Clapton Signature Stratocaster са с Fender Vintage Noiseless адаптери. 

 


 

Концертите по случай събирането на Cream са през май (Лондон) и октомври (Ню Йорк) 2005. За тях Eric Clapton малко променя гиъра си. На сцената има четири Fender стратокастера (всички са черни, 2 от тях са настроени за slide), Fender Custom Shop Tweed Twin Amp (1957 Tweed Reissue), Leslie говорител, Samson wireless, Jimi Hendrix Wah Wah Pedal, и кутия за смяна между усилвател и Leslie, или заедно. 

 

Нещата се променят леко през 2006 / 2007 World tour. На сцената за Eric:

- Eric Clapton Signature Fender Stratocasters, някои от тях настроени за слайд

- Martin Acoustics - EC signature модели, включително Bellezza Nera

- Fender Custom Shop Tweed Twin Amp (1957 Tweed Reissue)

- Leslie говорител

- Samson wireless pack

- Vox Wah Wah педал

- Boss TR-2 Tremelo педал

 

През 2007, Eric свири на бял стратокастер със златен пикгард. Според блогът, който е той има по това време, тази китара е подарък от съпругата и четирите му дъщери за Коледа 2006. (Вижте "Christmascaster" в блога му). По време на турнето му през юни 2009 в щатите със Steve Winwood, Eric Clapton е със следния гиър на сцена:

- Eric Clapton Signature Model Fender Stratocasters в черно

- 6 String Martin Acoustics - EC signature model 000-28EC

- Fender Custom Shop Tweed Twin Amp (1957 Tweed Reissue)

- Leslie Speaker

- Samson wireless pack

- Vox Wah Wah педал

- Box to switch from the amp to the Leslie or to select both

 

Eric е на турне в Ирландия и Англия през май 2009. На сцената има:

- Eric Clapton Signature Model Fender Stratocasters в Daphne Blue цвят, Ferrari Grigio Silvertone и Black

- 6 String Martin Acoustics - EC signature model 000-28EC

- Gibson L-5

- Fender Custom Shop Tweed Twin Amp (1957 Tweed Reissue)

- Leslie Speaker

- Samson wireless pack

- Vox Wah Wah Pedal

- Box to switch from the amp to the Leslie or to select both

 

За лятното му турне през 2008 (Щатите и Европа), той ползва:

- Eric Clapton Signature Fender Stratocasters в цвят Ferrari Grigio Silverstone

- Eric Clapton Signature Fender Stratocaster в черно настроен за слайд и open tuning.

- 6 String Martin Acoustics - EC signature модели

- 12 String Martin Acoustic с капо

- Fender Custom Shop Tweed Twin Amp (1957 Tweed Reissue)

- Leslie Speaker

- Samson wireless pack

- Vox Wah Wah Pedal

- Box to switch from the amp to the Leslie or to select both

 

За турнетата си в Япония, Нова Зеландия и Австралия през февруари и март 2009, EC е със следния гиър на сцена:

- Eric Clapton Signature Model Fender Stratocasters в цвят Daphne Blue, Ferrari Grigio Silvertone и черен (Черния е сигнатурен модел със lace sensor адаптери настроен за слайд). Двете в  Daphne Blue и Ferrari Grigio Silvertone са със mid boost, със vintage noiseless адаптери. Използва основно Daphne Blue Strats китарите в това турне.

- 6 String Martin Acoustics - EC signature model 000-28EC

- 12 String Martin Acoustic - неясен модел но формата на тялото е 000

- Fender Custom Shop Tweed Twin Amp (1957 Tweed Reissue)

- Leslie Speaker

- Samson wireless pack

- Vox Wah Wah Pedal

- Box to switch from the amp to the Leslie or to select both

 

Eric Clapton предпочита екшъна на стратокастерите му да е нисък.

 


 

Какво следва за Eric Clapton можете да видите тук: http://www.ericclapton.com/planestrainsanderic#

 


Отговорено

 

 

 Когато инжинерът се е оплаквал, че усилвателя е прекалено шумен, Eric е отговарял - "Така свиря аз."

това мое и да обЯсни защо не използва дисторЖери,ама я оди обясни на булгарски тонкютук,че си пуснал (на открито) мидълбуст на маршала усилен на 3 и идва да ти пищи колко си силен,-ами пожелание да му .. ,но нещем да имам никво отношение със съществото ,родило подобно същество,което се нарича озвучител,

Ма кат гледам и тогава не е било лесно,тоя е бил инжИнер,заеби..

Отговорено (Редактирано)

Прекалено е голям да го пропусна, но нямам сили да търся всяка негова китара с финиш вдъхновен от хотелски пердета (факт) :)

 

 

За да не съм капо, ето две негови интересни неща от Line-up 2015 на Ibanez:

 

Ibanez JEM77P

 

24euvk3.jpg

 

 

Ibanez UV71P

hx0rif.jpg

Редактирано от G.Varbanov
  • 1 month later...
Отговорено (Редактирано)

Daren Jay "DJ" Ashba 

Guns N' Roses и Sixx:A.M.

 

2aht7o6.jpg

 

35b6w7l.jpg

DJ Ashba Signature Gibson Les Paul - Никак нямаше да е зле ако беше с абаносов/richlite фингърборд и цената му не беше за чак толкова големи фенове!

Link: http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/DJ-Ashba-Signature-Les-Paul.aspx

 

http://youtu.be/SoJtwAlmEEs

 

RIG RUNDOWN:

 

 

На 16:05 guitar tech-а му получи Vietnam Flashbacks!   :blink:

 

1243594993_cupcakedog-war-flashbacks.gif

 

Човекът си има фенове, но мога да ви гарантирам, че SLASH не е един от тях. Доста се посмя на солата му. :)

Редактирано от G.Varbanov
Отговорено

G.Varbanov, поздравления за упорството и изчерпателното описание на гиър сетовете на

популярните китаристи, дори да ни е известно,  описанието ти е пълно и добре подредено.

Ама този Ди Джей след Ерик Клаптън, никак не върви. Да беше сложил гиъра на Слеш.

Как да не се смее Слеш , след като 3-ма китаристи са недостатъчни за да му изсвирят нещата,

то пък и така ги свирят, че да се смееш ли, да плачеш ли.... Няма ГНР, много жалко, както и много жалко

за Аксел - какъв беше и какъв е сега.....Да не се отплескаме по темата ГНР.

Карай напред с утвърдени имена!

Отговорено (Редактирано)

Ето го батко ;)

 

http://forum.muzikant.org/topic/163095-%D1%81-%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%BE-%D1%81%D0%B2%D0%B8%D1%80%D1%8F%D1%82-%D0%BF%D0%BE%D0%BF%D1%83%D0%BB%D1%8F%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8-gear/page-5?do=findComment&comment=858581

 

P.S. А иначе виждаш разликата между статията ми за Клептън и тази за Ашба. Всеки според заслуженото :)

Така и така съм подкарал китаристите на Гънс, следват Bumblefoot и Buckethead, на който ще обърна повече внимание. Аксел си ги е избирал по псевдонимите пиян... добре че Buckethead е имал повече мозък в главата си и се е сетил да не се задържа там.

Редактирано от G.Varbanov
Отговорено

Пичове, дайте да не подценяваме хората свирещи в групи като G'N'R, че не е сериозно. Имиджът на бандата е такъв, че там не можеш да сложиш за китарист Ерик Клептън, Джон Петручи или Сатриани... примерно. Да не подминаваме и факта, че бандата си пълни стадионите и без Слаш. А публиката е най-голямото мерило за това кое става и кое не.

 

Много добре си ги е подкарал Жоро.

Отговорено (Редактирано)

Поздравления! Темата и статиите са много информативни.

 

Искам обаче, като малко "странична сюжетна линия" да спомена нещо известно, което повечето хора знаят, но е добре, да се напомня от време на време, за всеки случай, понеже във форума има немалко младежи и хора, които свирят отскоро (или са вманиачени от скоро).

 

А именно - със сигурност, най-надеждният начин, да звучим подобно на някой е за ползваме същата апаратура.

За съжаление обаче, това е второто звено, след най-важното - китаристът. Без значение в каква техника се включите и с каква китара свирите - винаги ще звучите като себе си. Затова, по-разумно е, да кажем в 80% от времето да работите върху това как вие звучите, а в останалите 20% - да мислите за техника и да се занимавате с нейното набавяне. Когато процентите се обърнат наопаки, не се постига желаният ефект (освен, ако целта ви не е да колекционирате или не се занимавате повече с търговия).

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Браво Жоро,хубава тема.Малко ми стана гнусно,някой който смята себе си за музикант,да си гаси цигарите в Гибсън(или в който и да е инструмент в тоя ред на мисли).

Също Вай лъже ,че JEM-a най-старата сигначър китара,която все още се предлага на пазара.Линч и неговото Kamikaze го бият с 1 година.

Отговорено

Synyster Gates - Syn

Avenged Sevenfold (A7X)

 

2po5rhc.jpg

.

Synyster Gates, роден Brian Elwin Haner, Jr в Хънтингтън Бийч, Калифорния на 7 юли 1981 г. Син на Брайън Хейнър, Ст. и Джан Гера, с която имат и още едно дете, Брент. Той свири на китара от малък, когато започва да учи солата на Джими Пейдж, пренебрегвайки предупрежденията на баща си да не се занимава с музика. Баща му е студиен музикант и често присъства на техни репетиции.

Първата му китара е подарена от баба му и дядо му, след което баща му го учи на разни техники. Една от първите песни които научава е „Stairway to Heaven“. Той си преписва много песни сам и във шести клас вече свири по слух.

 
Synyster Gates посещава училището Ocean View High School в Хънингтън Бийч, Калифорния и Mayfair High School в Лейкуд, Калифорния като тийнейджър. По негови думи, се запознава първо с бившия барабанит на Avenged Sevenfold,  The Rev (Джими Съливан). The Rev и Synyster Gates се срещат в метъл магазин в 8-ми клас, където Джими започва да се подиграва с Брайън, но когато двамата започнали да си говорят, разбират, че и двамата свирят и впоследствие стават неразделни. След смърта на Jimmy "The Rev" Sullivan групата е пред разпадане, но успяват да продължат напред. Този автобиографичен филм описва доста добре всичко от тяхна гледна точка:
 
 
Той си признава, че не се е справял добре в училище. Брайън е бил изключен заради китарата си и се премества в Музикалния институт в Холивуд по програма GIT, учейки джаз китара. След шест месеца учене там, той получава обаждане от Джими (и останалата част от тогавашните Avenged Sevenfold) с молба да стане техен главен китарист. Браян се съгласява, но продължава да учи през това време.
 
На миналогодишните награди Golden Gods, Syn и Zacky получиха наградата Best Guitarists:
 
Гейтс се присъединява към Avenged Sevenfold (A7X) когато е едва на 18 в края на 1999 г., точно след записването на първия албум на групата, „Sounding the Seventh Trumpet“. Той взима участие в „Warmness on the Soul“ и в преиздаването на първия им албума. Той също свири и на пиано в песни като „Beast and the Harlot“ и „Sidewinder“.
 
 
 
GEAR
 
Китари
 
 
В момента Syn използва есклскузивно китари от Schecter Guitar Research, заедно с ритъм китариста си Zacky Vengeance. Ето моделите, които все още са в производство:
 
2zppkau.png
Произведени в Южна Корея този модел китари са с тяло и нек (Thin C профил) от махагон, абаносов фингърборд (14" радиус), 24 прага, 25,5 инча мензура, Floyd Rose бридж. Seymour Duncan Invader Syn TB-8 бридж адаптер, и за новия Custom-S модел - Sustainiac OEM SYN нек адаптер. Принципа, на който работи този адаптер можете да видите в тази схема и да чуете в интрото на Save Me. Използва го в Harmonics режим доста често на сцена:
 
vtOC8zs.gif
 

Магнита кара струните да вибрират с помоща на активна електроника и 9 волтова батерия, вибрацията се улавя от адаптера и се предава усилена отново към магнита като по този начин се получава фийдбек ефект.

Sustainiac може да работи и като адаптер обикновен адаптер в пасивен режим без батерия.

 
 
Китарата се продава без кейс и идва с Ernie Ball струни, сетната в Ми. Предлага се в няколко разновидности:
 
98et1z.png
oqhjxj.png
 
Старият модел, който Syn все още използва на сцена и можете да намерите в търговската мрежа:
 
28re3qc.png
Разликата с новия модел е липсата на активна електроника и Sustainiac адаптера в бриджа. На негово място там има Seymour Duncan Invader Syn SH-8N адаптер. Други разновидности на този модел:
 
1zny5j4.jpg
2wf01w4.jpg
 
Няколко модела, които се продават, но Syn не използва на сцена:
 
2d91shl.png
SYNYSTER DELUXE: 
2is89s0.jpg
 
История на използвания Gear:
 
Syn е използвал своите обикновени Synyster модели, които са хибриди на някои модели пуснати в продажба.
В дебютната за MTV песен Bat Country можете да го видите с Schecter Avenger, който е основно вдъхновение за последвалата серия от сигничър китари:
 
2lksbaw.jpg
 
Бял Schecter C-1 FR с бял Invader бридж.
 
2a019wh.jpg
 
Syn също има много вариации на моделите Synyster, като такава с американското знаме, немското знаме, знамето на Ребел, черна на бели ивици, и бяла с златни ивици, както се видеото на видеото на „Afterlife“. Бялата китара с златни ивици е лимитирана серия от 100 броя.
 
2cy0iux.jpg
 
Преди Syn е използвал Gibson Les Paul, Parker Fly, B.C Rich Mockingbird и Ibanez RG Prestige. В албума им "Waking the fallen", който беше преиздаден скоро, Syn използва предимно Gibson Les Paul Custom:
 
 
 
Усилватели
 
Schecter се погрижиха за това Syn да не избяга и му направиха собствен усилвател. За съжаление цената му е прекалено висока и всеобщеите ревюта/мнения не го представят особено добре. 
mbn9g5.png
 
 
Bogner Uberschall и Caveman (Waking the Falen)
b6d3eb.jpg
 
Mesa/Boogie Dual Rectifier Roadster Head
23k3mhh.jpg
 
За кратък период от време през 2007г те са спонсорирани от Marshall и изпозлват JCM800 модели на сцена.
 
 
Кабинети
 
SYNYSTER GATES HELLWIN USA 4X12 STRAIGHT и SLANT кабинети:
2gydanr.jpg
 
 
Marshall 4x12" cab
Bogner Uberkab 4x12" (главно)
Mesa/Boogie 4x12" Recto Cabinet Straight
 
Ефекти
 
Преди няколко месеца Syn стана официален член на Fractal семейството и Axe FX замени огромна част от чейна му. Неофициално ги ползва от 2013-та насам. Fractal процесорите заменят и усилвателите му в участия наживо, но Schecter главите присъстват в раковете по обективни рекламни причини.
 
 
 
Ето какво замени въпросния Axe FX:
 
- Digital Music GCX and Ground Control
- Visual Sound H20 Liquid Chorus and Echo 
- A Custom Boost for solos
- Krank Distortus Maximus
- MXR Wylde Overdrive
- Boss SD-1 Super Overdrive
- Boss PH-3 Phase Shifter
- BOSS RV-5 Digital Reverb
- Boss CS-3 Compressor
- Boss BF-3 Flanger
- Digitech Whammy Pedal
- Electro-Harmonix Big Muff Pi Fuzz Pedal
- Seymour Duncan SFX-01 Pickup Booster
- Budda Custom Wah (2010)
- MXR Carbon Copy Delay
- Dunlop Crybaby (rackmounted)
- Audio-Technica 5000 Wireless System
- Electro-Harmonix POG pedal
- ISP Decimator pedal
- Dunlop DC Brick
- Ebtech Hum Eliminator
- Boss Tuner pedal (on his front of stage board)
 
RIG RUNDOWN: 
 
 
 
Аксесоари
 
-Ърни Бол струни.
-Jim Dunlop Gator Grip 2.0mm бридж в черно с "Deathbat" логото
-Voodoo Labs GCX Guitar Audio Switcher rack unit
-Voodoo Labs DMC Ground Control Polo pro
-Rebel Straps Skull Bottle Opener Strap
-Rebel Straps Skull Pick Box Strap
-White Get'm Get'm Sergeant Stripes Guitar Strap
-Black Schaller Strap Locks
-Red Schaller Strap Locks
 
Enjoy!
 
 
tumblr_mygygpeHYV1sulh05o7_250.gif
 
 
 
 
Отговорено (Редактирано)
Mark Tremonti
Creed/ Alter Bridge
 
2irfpd.jpg
 
Mark Thomas Tremonti (роден на 18 април, 1974) е американски музикант, певец и текстописец, известен с това че е лийд китарист на рок групите Creed, и Alter Bridge. Той е съосновател в двете групи, работил е с много други музиканти през годините. През 2012 издава дебютен соло албум Temonti - All I Was (чуйте го, няма да съжалявате)
 
 
Още в ранните години с групата Creed, Tremonti получава признание като китарист и композитор, и получава множество награди, включително Grammy за сингъла на Creed "With Arms Wide Open". Обявен е за "Guitarist of the Year" за 3 поредни години от Guitar World, а през 2011 e посочен на 4-то място в класацията на Total Guitar "Greatest Heavy Metal Guitarists of All Time".
 
Интересен факт е, че синът на Eddie Van Halen, Wolfgang Van Halen свири бас за известно време в соло проектите на Mark Tremonti.
 
wolfietremonti.jpg
 
 
GEAR
 
Заради успеха си с Creed и неговите невероятни умения, Paul Reed Smith предлага на Mark възможноста да произведе негов сигнатурен модел китара (Нещо което до тогава е било предложено само на Carlos Santana). Марк работи с PRS за създаването на първите single-cutaway китари, кръстени на негово име. Моделът Tremonti води до създаването на цяла серия Singlecut китари. Те са разновидност на стандартния Singlecut, но с по-плътно и дебело тяло с mother-of-pearl инлеи с птици, Mark Tremonti 12-ти праг, Custom Tremonti Treble, и Tremonti Bass адаптери. 
 
Tremonti моделът е произведен в Черен и Платинен финиш, както и лимитирана серия от 100 китари с трайбъл шарки. В допълнение на това PRS правят много модели специално за Mark, който включват различни финиши и плаващо тремоло. Китарите са с 22 прага, дебел нек, кленов капак, махагоново тяло и нек. 
 
През 2004, Gibson Guitar Corp. съдят PRS Guitars, като твърдят, че формата на Singlecut китарите им нарушава патента на Les Paul формата. PRS са принудени незабавно да прекратят производството на Singlecut китарите, включително Tremonti моделите, за неопределен период от време. За щастие PRS обжалват това решение и през 2005 започват отново производството на Singlecut китари. 
 
PRS Tremonti signature
 
tremonti1.jpg
bio05.jpg
 
 
За да са в крак с еволюиращия стил на Mark, през 2006 PRS пускат на пазара нов модел Tremonti китари, под името "Tremonti II". Оригиналните Tremonti модели са спрени от производство.
 
PRS Mark Tremonti "II" signature model
 
tremonti2.jpg
 
Оригиналният PRS Tremonti signature модел беше фантастична китара, но постоянно развиващия се стил на Mark изисква някои промени в хардуера. Той признава, че е искал нековете на китарите му да са по-тънки. По това време започва да експериментира и задобрява с тремоло бриджа. И така прясно излязли от съдебното дело с Gibson, Paul Reed Smith отговарят като създават подобрения модел Tremonti "II"
 
Естествено Tremonti "II" е сходен с оригинала, но включва по-тънък (wide-thin) нек и флойд бридж. Китарата е налична в много повече финиши, а 12-тия праг с името на Mark Tremonti е заместен със стандартен PRS bird инлей. Логото на Mark Tremonti се вижда върху капака на тръсрода. 
 
PRS Tremonti SE
 
tremontise.jpg
Mark работи отнови с Paul Reed Smith за създаването на модела Tremonti SE. Версията SE е значително по-евтина от стандартния сигнатурен модел и се произвежда в Корея от World Music. Китарата е по-лека от стандатния Tremonti модел, има солидно тяло от махагон, увито в пластмасов байндинг. Включва два открити humbucker адаптера, три позиционен ключ, Volume и Tone потенциометри за всеки адаптер. Името на Mark Tremonti е изрисувано на главата на китарата с боя. 
 
PRS Student Edition (SE) е по-нисък клас бюджетна китара, насочена по-скоро към любители, отколкото към професионалисти. SE китарите са много добри за цената си и много хора смятат, че качестото им на изработка е равностойно със стандартните модели на много производители. Поради тази причина много хора избират да закупят SE модел и да заменят адаптерите с Tremonti Bass, и Tremonti Treble (като на signature моделите), вместо по-скъпите signature китари. 
 
През 2004 производството на Tremonti SE е спряно заради съдебното дело с Gibson, но то продължава през 2005 след обжалването на решението. Tremonti SE първоначално е наличен в черен и платинен финиш, но в последствие заменят платинения с натурален. 
 
Mark има уникален Dragon 2002 PRS с Mark Tremonti инлей на 12-ти праг. Той е заключен във витрина и никога няма да бъде изпозлван, понеже има огромна стойност. Стой точно то подписаната SRV Китара на Mark, която му е дадена от членовете на Metallica и друга подписана китара, дадена му лично от Eddie Van Halen.
 
Taylor acoustics - 614ce, K12 и 12 струнна. Също така Taylor 714c Acoustic модел.
Mark има 614ce taylor китара заедно с  K12, които изпозлва на сцена. Той казва че "има малко тяло, но голям звук".
12string.jpg
k12.jpgK12
614ce.jpg614ce
 
 
Други използвани китари:
 
-PRS black singlecut 7 string
-PRS Mike Mushok signature baritone
-’56 Fender Stratocaster Relic
-’57 Fender Stratocaster Relic
-Fender Custom Shop Limited Edition Crashocaster Telecaster
-Martin 000-18 Acoustic
-PRS Tremonti baritone guitar
 
 
УСИЛВАТЕЛИ
 
2yzlk54.jpg
 
Bad Cat Hot 100  - Mark го използва в студиото
 
Bogner Shiva head - Mark използва тази глава за lead тонът си. Понеже Shiva е в разновидности от 60 и 80 вата, той я пуска през Mesa/Boogie 2:90 крайно стъпало, за да е на ниво с другите му 150 ватови усилватели. 
 
Bogner Uberschall head - Малко след формирането на Alter Bridge, Mark започва да използва по-тежкия метъл тон на Bogner усилвателите. Uberschall е отговорен за по-басовите мелодии на Mark. 
 
Diezel VH4 head - Mark използва този усилвател в студиото.
 
Fender Twin Reverb 1965 Reissue 2x12 - Този усилвател винаги е бил източник на чистия тон на Mark. От него излиза доста ярък и дефиниран звук с много дълбочина, като същевременно е много здрав и удобен за път. Още от дните в Creed, двойка от тези усилватели могат да се видят в двата горни ъгъла на сигнатурния amp stack. Те работят в заедно в стерео, за да изкарат максимално добре изсвирените с пръсти или перо, чисти тонове на Mark. Той е експериментирал с други усилватели, но този остава неразделна част от арсенала му.
twin.jpg
Настройките на Mark:
Channel: 2 (vibrato)
Volume: 3 1/2
Treble: 7
Mids: 5
Bass: 7 1/2
Reverb: 3
Speed: 1
Intensity: 1
 
Johnson Millennium JM150 - Mark използва Millennium комбото като усилвател за репетиции в бекстейджа преди концерти. Всеобщото мнение е, че това е един от най-добрите modeling усилватели правен някога, и с вградения си лампов преамп възпроизвежа по фантастичен начин много популярни усилватели, като Mesa/Boogie Dual Rectifier, Mark II, Marschall JCM800, и Matchells DC30. Jahnson спират да произвеждат усилватели през 2002, но все още обслужват тези продукти. 
jm150.jpg
 
Marshall 1968 Plexi Superlead - Mark я използва в студиото.
 
Mesa/Boogie Heartbreaker - Mesa/Boogie Heartbreaker се използва заедно с Fender Twin усилвателите на Mark, през по-голямата част от турнетата One Day Remains. Той е с два канала захранвани от 100 вата и Celestion 90 говорители. "Heartbreaker е мощен усилвател", обяснява Mark, той не звучи точно като моите Twin усилватели. В началото този усилвател е замислен като трибют от 25-тата годишнина на Mesa/Boogie Mark I, но вече не се произвежда. 
heartbreaker.jpg
 
Mesa/Boogie Road King - Mesa Road King е 4-канален усилвател, разновиност на Rectifier. Mark започва да го използва в записите на "Ahavo Rabo Taco Salad", за лийд тон.
 
Mesa/Boogie Triple Rectifier Solo head - В по-голямата част от изпълненията на сцена Mark използва Mesa/Boogie Triple Rectifier. Той го използва още от времето си в Creed. Въпреки че Mark премина към по-тъмения звук на Bogner усилвателите Rectifier си остава движеща сила в ритъм тоновете му. Той използва Dual Rectifier в студиото.
triplerec.jpg
 
Настройките на Mark:
Channel 1:
Presence - 2; Master - 3; Gain - 7
Bass - 8; Mid - 3; Treble - 6
Channel 2:
Presence - 3; Master - 3; Gain - 7
Bass - 7; Mid - 5; Treble - 5
Channel 3:
Presence - 7; Master - 8; Gain - 3
Bass - 5; Mid - 7; Treble - 7
 
Rivera Knucklehead - Предполага се, че го използва.
 
Tone King Meteor - След дълги години с два Fender Twin 1695 за неговия чист звук наживо, Mark заменя един от тях с tone King Meteor Series II комбо. Meteor има два канал, 40 вата и два 12'' говорителя. Mark го използва до ноември 2005. Той кава, че Meteor е фантастичен усилвател, но понеже е бутиков не е особено издържлив. 
meteor.jpg
 
Two-Rock amp - Наскоро Mark е взел някакъв модел Two-Rock усилвател. Историята е, че е взел усилвателя от музикален бутик в замяна на няакъв стар гиър, който не е използвал. 
 
Mesa/Boogie 4x12 Rectifier cabinet - Mark използва четири Mesa/Boogie 4x12" straight-back кабинети, два сложени в средата и по един от всяка страна, всички с Celestion Vintage 30 говорители. Всички негови звуци идват от тези кабинети, включително звукът от двата Fender усилвателя на ниски нива. 
 
Mesa/Boogie custom 2x15 cabinet - Традиционната за Mark стена от усилватели включва двойка поръчкови Mesa/Boogie 2x15 кабинети, направени по подобие на Fender Showman кабинетите. Те създават по-пълен и плътен звук с по-богати ниски и средни честоти от тези на стандатните 4х12 кабинети. До скоро Mark използваше 2 от тези кабинети заедно с още два 4х12, но ги замени с 4х12 понеже размиваха ниските и средните при свирене на живо. 
 

 

 

ЕФЕКТИ

 

Bradshaw Switching System -  Mark използва RS-10, за да контролира къде отива китарния сигнал. Например единия от бутоните действа като обикновен clean/dirty превключвач, а натискането му определя дали сигнала ще мине през Mesa/Boogie Triple Rectifier или през Heartbreaker и Fender Twin'65 усилвателите. Той спря да изпозлва Bradshaw в полза на Ground Control Pro. (автор: като гледам Fractal Axe-FX II процесора в rack-овете му, вероятно вече е минал на Fractal MFC-101 футсуич)
 
Ibanez Tube Screamer TS9 - След като дълги години използва Tube Screamer, Mark го заменя с T-REX MAB Overdrive, който е направен по подобие на tube screamer.
 
Klon Centaur -  Klon е компания с един продукт и заради това Centaur е изключително скъп (около 350-400$). Някога Mark го е ползвал, но се е отказвал от него. 
 
Morley Mark Tremonti Power Wah - Mark работи заедно с Morley pedals, за да създадат сигнатурен wah педал, Mark Tremonti Power Wah (Mark 1). Педалът е изключително прост по дизайн, като се задейства със стъпване върху педала с пружина. Когато вдигнете кракът си, педалът преминава в bypass режим. Boost потенциометър добавя около 20db гейн. Можете да махнете задния панел, като това разкрива бутон за нагласяне на off-delay времето. Педалите са изключително здрави и марк използва няколко от тях на сцена. 
 
MXR EVH Phase 90 - EVH Phase 90 е точно копие на phaser ефекта, който Eddie Van Halen е използвал в много от хитовете си, като "Eruption" и "Ain't Talkin' Bout Love". Jim Dunlop е собственик на MXR в момента и произвежда много от класическите MXR педали. 
 
T-REX MAB Overdrive - MAB Overdrive педалът на T-REX Engineering е сигнатурния педал на Michael Angelo Batio. Направен е по Tube screamer на Ibanez. Mark твърди, че е "откраднал" педала от Batio, дългогодишен негов приятел. Въпреки, че педала е предвиден да се позлва като футсуич, Марк го държи в чекмедже на rack-a си. 
 
T-REX Replica Delay - T-REX Engineering Replica Delay е изключително универсален delay, който е "лезен за използване" по думите на Mark. Mark го държи в rack-a си. 
 
T-REX Tremonti Phaser - T-REX - производител на ръчно изработени педали от Дания, работят заедно с Mark Tremonti, за да създадат неговият втори сигнатурен педал - T-Rex Tremonti Phase Shifter. Този педал влиза в производство през 2009. Веднага замества MXR Phase 90 от дъската на Mark, като предоставя много повече възможности и позволява на Mark да разгърне пълния потенциал на тона си. 

 

Voodoo Lab Ground Control Pro - Заменя неговия Bradshaw.
 
 
RACK ОБОРУДВАНЕ
 
f32419798c293ee959d03a41c8fdb695.jpg
 
-Furman AR-1215 AC Line Voltage Regulator
-GCX Guitar Audio Switcher
-Mesa/Boogie Amp switcher
-Mesa/Boogie Simul-Class 2:Ninety
-Palmer PGA-05 ADIG-ST
-Soldano Space Box
-TC Electronic G-Force
-Fractal Axe-FX II
 
 
Monitor Rig
Avalon U5 Direct Box/Preamp
Behringer Ultracurve Pro DEQ2496
Crown Macro-Tech 3600VZ Power Amp
Digitech MSP-4
Furman AR-Pro AC Line Voltage Regulator
Lexicon MPX-1 Stereo Effects Processor
Mackie 1604-VLZ3 Mixer
 
Струни и перца
- Mark използва Dunlop Blue Tortex 1mm перца, но на концерти раздаваt D'Addario Planet Waves 1mm с логото на Alter Bridge.  Също така Jim Dunlop Jazz III.
 
D'Addario EXL115 Nickel Wound, Medium/Blues-Jazz Rock, 11-49 (използва и 10 D'Addarios)
D'Addario EXL116 Nickel Wound, Medium Top/Heavy Bottom, 11-52
 
RIG VIDEOS:
 
 
 
Ето нещо по-актуално с Fractal процесорите в rack-a:
 
Редактирано от G.Varbanov
Отговорено

няколко коментара:

- Ако намериш Клон за 300-400$, дай 5 насам. Оригиналът е между 1500-2000$ в момента. Преизданието също не се произвежда вече от известно време насам и с неизвестността около бъдещето, цените му вероятно ще гонят оригинала. 

- На последната снимка по-интересните усилватели не са споменати в описанието, а именно Voodoo & особено Bludotone 

- Ъъъ да наречеш Toneking не достатъчно издръжлив, защото е бутиков е някак странно, при наличието на споменатите горни два. Едва ли Тремонти е чакал обичайните две години за Bludotone, но той е доста по по най бутиков от Toneking :) Поради това, че е бутиков може би не е толкова лесно заменяем?

- някаквия Two Rock е Custom Reverb Signature, което е доста сериозна машина. И като звук и като цена (като гледам е версия 1 или 2, също не в производство отдавна)...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.