Jump to content
Българският форум за музиканти

Плътност на звука.


maringtr

Recommended Posts

Евала Евтиме!!! Каза го най-точно! :)

ЕВТИМ Rulezzzzz...защото иначе излиза че ако не свириш с Marshall 4х12" си пълен аматйор...ама никой не се замисля че гореспоменатото кубе е предназначено за свирене по халета и стадиони и когато си музикант чието естество на музика те кара да се изявяваш предимно по клубчета с размерите на студентска стая за пред 100-тина човека тая техника е меко казано нерентабилна...дори като се абстрахираме от цената която би платил човек за да я притежава и усилията да разнася я насам натам...несъизмерима с мижавия хонорар насреща...а ако си свириш у дома за удоволствие съвсем...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

...ламповото кубенце 30вата с една бройка 12" говорител беше добър вариант за мен близо година...обаче още като го закупувах бях наясно че правя компромис именно с плътността на звука отново за сметка на носенето а не толкова заради парите...при владо балев тогава главата в комплект с 4х12" беше 1000лв. а кубенцето ми излезе 500лв. ...а главата звучеше съвършенно...кубето просто звучеше достатъчно добре...обаче като ги съпостави човек два ампа от една серия въобще на който и да е производител 1х12" и 4х12"...главата с кабинет бие именно откъм плътност...ако говорим за звук без каквито и да е компромиси...поне за по тежичките стилове 4х12" е препоръчително...между впрочем извън темата мога да вметна че моя приятел Даниел от ромънската банда Kratos не се посвенява да мъкне лампова глава Marshall по влаковете и на място иска да му се осигури единствено кабинет...ама за концерта им във Варна така и не се намери и групата се ръсна 300 евро за наем на бус при положение че целия им хонорар беше договорен за значително по-малка сума...поради това докато не почна да свиря редовно на една сцена с Metallica лично аз залагам на дигиталните сапунерки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свестен лампов усилвател може да се намери за 500$ и никой не те кара да си купуваш Dumble за $20К.

И в крайна сметка всеки да си свири на каквото иска да си свири и си му харесва ;)

Аз искам да ми звучи добре, заради мен самия (просто ми харесва), иначе звук може и от ВЕФ да се изкара...който отново никой не може да ме накара аз да харесвам.

 

Към оргиналния пост - с каква цел ти е по-плътния звук? В смисъл на живо или за запис? Защото 100% аз поне бих могъл да отгатна от записа как звучи "на живо" установката ;)

Редактирано от synchu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За зуум пробвай това което ти казах, аз само тази цака хванах... но пак си звучи леко "въздушно" де. А на горния пич ще му кажа, че ако ставаше ей така як звук с процесори, хората нямаше да дават десетки хиляди $$$ за ламби и хубава техника ;)

Е аз съм сложил компресор... Абе и аз с нетърпение чакам момента да мина на лампи и камиончета, ама още ги няма средствата... А да и естествено искам Marshall-ска глава ;)

Братле, компресора по никакъв начин няма да промени честотната характеристика на звука ти (освен ако не беше някой здрав лампов модел), а ще се промени само динамиката. Казвам това, защото на два пъти видях, че споменаваш този факт.

Освен това, ако прекалиш с компресора и започнеш да го "чуваш", то тогава нещо няма да е наред и трябва да "рол-бек"-неш настройките ;)

Аз лично съм против процесорите, но съм забелязал, че най-често проблема възниква, когато ампа и процесора "не се харесат" ;) Тогава звука е ужасен, дори и процесора да е качествен и наистина да може да изкара сносен звук.

Не мога да го обясня като електротехник, може би става дума за импеданси или от сорта (тук има спецове, които могат изчерпателно да обяснят), но лично съм пробвал много хубави процесори, в още по-хубави ампове - Карвин Легаси, Фендер ДеВил ... Получи се уравнението:

 

ХУБАВ ПРОЦЕСОР + СУПЕР АМП = УЖАСЕН САУНД!!

 

Нещо по веригата не се харесват понякога, а може и да не ползваш верните входове (респ. изходи). На практика всичко е от значение и трябва внимателно да подбираш и вързваш ефектите/ампа ...

Опитай да промениш конфигурацията си, ако има такава възможност - и сравни резултатите.

 

;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... моя приятел Даниел от ромънската банда Kratos не се посвенява да мъкне лампова глава Marshall по влаковете и на място иска да му се осигури единствено кабинет...ама за концерта им във Варна така и не се намери....

Добрутру!

 

За да не се намери нещо,причините може да са много,но най-вече желанието.

Впрочем,до формирането на такива критерии с произхождащо съответно (не)желание за постигане и поддържане на определено техн.ниво,влияние оказват и Евтим(н)-оподобните проповеди и обяснителни еквилибристики.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буууууууууууу, спомням си, преди време, когато помолих една приятелка да сподели интересни места в net-a с мен, какво беше описанието за този форум:

http://forum.muzikant.org/ - по цял ден киснат музиканти без работа

 

Сега, като чета тази тема и се убеждавам ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глефам темата е утекла у ляво...

аз лично не пуснах спектрални анализи а разцъках еквалайзера на Уинамп-а нищо по вече.

от друга страна самия риф не е много показателен за звука като цяло.Ако се запише с някви елементарни барабани+още два рива елементарни единия от които да е стъргане по 6-та само да речем ще се кажат много по насочващи неща.

и в крайна сметка готиния ззвук е готин за всекиму различно;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мултибанд компресор (както напоследък е известен) е на практика обикновен компресор, който има опция сайд-чейн за еквилайзер.

Тогава колкото повече помпиш една честота външно през сайдчейна - толкова по-малко тя ще се появява в микса от компресора.

В този случай сигнала в сайдчейна управлява реакцията на компресора (еквилизирания сигнал), а всъщност сигнала, който се обработва е флат сигнала.

така, първото изречение не е вярно. Второто също не е вярно. Третото изречение е абсолютно вярно, но противоречи на второто. Ценя практическият ти опит, и това че го споделяш, но съм против да се заблуждават хората с такива неверни твърдения. Надявам се диалогът ни да послужи като стимул на читателите да попрочетат малко повече за видовете компресори и принципа им на действие B) Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми аз под плътност на звука разбирам като свириш китарата ти да не звучи, все едно свириш на дъска с косми вместо струни, ами да има масивен звук, да се разбира че свириш на инструмент, не на парче дърво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха-ха-ха. Страхотно определение! И според мен точно това значи плътността! :bravo:

 

Понеже супер много некомпетентни мнения прочетох до момента, ще си позволя и аз да коментирам проблема от моята наблюдателна кула:

 

Колегата питаше за плътност и по-конкретно в микс. Там тя супер много зависи от останалите инструменти. Примерно като свиря само китара бас врътката на АМР-а ми е на 8, за да има готин плътен джът-джът саунд (особено РМ с драйв на 5 и 6 струна). Но пусна ли и бас китарка - става мазало и се налага да върна врътката на 5. Ако свиря само с китарата обаче и тази врътка е на 5 се чува един абсолютно..."неплътен" саунд (да не кажа изпърдян)... :greenball:

 

Друг момент е дръмса. Понеже често практикувам МИДИ дръмниг съм си правил следния експеримент. Един френд свири на китара до мен - клийн саунд, акорд стръминг. Ако дръмса е лека каса, сайд стик и райд чинелче с ниско велосити и за трите (т.е. мазно ритъмче като за бас соло да речем) - цялата тази дивотия звучи супер леко и ефирно в стил баладка или нещо от сорта. По-натам обаче - китарата продължава да свири абсолютно същото, но от дръмса вкарвам двойна каса, як снеър, опън хай-хет и доста краш чинели с високо велосити за всички неща. Резултата е брутален! Същата тази китара звучи все едно...не знам, пробвайте! А ако се вкара и няк'ва злобна бас линия ще стане яка резачка! :greenangel:

 

Ужасно много гейн, дроп настройки, струни тип въжета и други такива не ти правят саунда кой знае колко по-тежък/плътен. А за спийкърите - ако ще и 80х12" да сложиш в крайна сметка и при запис и при лайв се озвучава един от спийкърите, нали? :greenangel: (Друг е въпросът колко по-злокобно изглежда сцената)

 

А от семплите на Кольо предпочитам Месата. Не знам точно и конкретно защо, според мен е въпрос на вкус. Енгъла ми звучи по-изпърдяно...

 

П.П. Компресиите няма да ги засягам, че вече достатъчно неща засегнах... :green:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човече защо говориш такива неща за говорителите.Хич не искам да съм заядлив но моля те пробвай да свириш на говорителче от портативно радио(плажно) и след това пробвай на един 12инчов.....същото е и за бройката....пробвай с един и след това пробвай като вържеш 4 в една кутия....има неща като резонанс, налягане на квадратен сантиметър и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човече защо говориш такива неща за говорителите.Хич не искам да съм заядлив но моля те пробвай да свириш на говорителче от портативно радио(плажно) и след това пробвай на един 12инчов.....същото е и за бройката....пробвай с един и след това пробвай като вържеш 4 в една кутия....има неща като резонанс, налягане на квадратен сантиметър и т.н.

Пак, RTFM :D

За лайв озвучаване си прав. За запис- не си! В една стая 3х3 метра с усилена щайга 4х12" не мисля, че ще издържиш много

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за спийкърите - ако ще и 80х12" да сложиш в крайна сметка и при запис и при лайв се озвучава един от спийкърите, нали?

В България и други изостанали държави е така. Нормалните китаристи разчитат изключително много и на не озвучените си кабинети. Особено ако са приличен брой.

 

При запис също е хубаво да се блендва звука от поне 2 говорителя. Това прави звука наистина плътен. Да не говорим че има групи които си записват всяка китара на по 4 трака - 2 говорителя и амп за ниски и високи поотделно.

 

Компресорите в 99% от случаите развалят звука на китарата, китарното оборудване и микрофоните с които се озвучава вкарва повече от достатъчно компресия.

 

Компресиран по никакъв начин не значи плътен. ПЛЪТНИЯ звук се изразява в правилно разпределяне на звука в честотния спектър. Понятието правилно зависи много от музикалния стил.

 

Много глупости се изписаха в тая тема, което е доста противопоказно, и със сигурност не е помогнало кой знае колко.

 

За един хубав запис е нужно да имаш добър материал. Ако китарата не се чува добре от ампа, то опити да се направи да звучи плътно с ефекти си е чиста проба ламерия. От нищо нещо не става, не може да усилиш нещо което го няма... и още 1000 звукозаписни мъдрости...

 

моя съвет е следния - направи ампа си да звучи така че да ти харесва, а в микса ще се наложи да бутнеш съвсем малко - да кътнеш некоя друга честота която се бие с други инструменти. Може би един лоу пас и хай пас... или шелф - зависи от вкуса и стила, и нещо по широко за по средата, но нищо изопачено. Няма смисъл от компресия на самите китари, мастър компресора е повече от достатъчен. Ако кабинета ти е с повече от 1 говорител пробвай да запишеш 2 едновременно с 2 микрофона. Не надувай гейна до дупка, и гледай звука да е долу горе равномерен в целия спектър, после може да махнеш това което не ти трябва.

Редактирано от LOE
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.