jordanp Публикувано Февруари 21, 2014 Share Публикувано Февруари 21, 2014 Според последното изпълнение от този сайт се свири Eb Minor Blues скала върху Eb7. Eb7 се състои от следните ноти: D#, G, A#, C# Eb Minor Blues скала от: D#, F#, G#, A, A#, C# Нормално ли е да се свири тази скала върху този акорд след като тя не съдържа "G"? Има ли има някаква грешка в пояснението "Here you are using the Eb Minor Blues scale to solo over an Eb7 chord..."? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JacksonSoloist Отговорено Февруари 21, 2014 Share Отговорено Февруари 21, 2014 Здравей. От строго теоретична гледна точка очивидно не е нормално. От друга страна от гледна точка на импровизация е съвсем нормално, а в блус свиренето е повече от нормално да се свири блус скалата в/у доминантен акорд. По принцип най-добре би било върху този акорд - Eb7 да се свири Eb Mixolydian, което е петият лад на Mажорната скала и съответно отговаря на доминантния акорд. Също аз бих импровизирал и с Dominant Pentatonic Scale върху Dominant Chord( сори, че пиша на английски, по-ми е лесно и бързо). Защо може да се използват тези скали? Защото интервалната им структура отговаря на съотвения акорд и хармонията. По същия начин съвсем нормално е в блус импровизацията върху минорен акорд, например: Еbm7( Eb Minor 7th) да се свири едновременно 3 скали - Minor Pentatonic, The Blues Scale i Aeolian ( Natural Minor).В смсиъл да се миксират. Разбира се трябва да сме запознати със съответните бокс шейпове по целия гриф, което пък води до добра визуализация на скали, акорди и арпежи, което пък става с много свирене. Нищо, че блус скалата има понижена пета степен(flat five). Мога много да пиша, но ще спра до тук. Дано съм бил поне малко полезен. 3 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ultramega Отговорено Февруари 22, 2014 Share Отговорено Февруари 22, 2014 jordanp, не знам дали свириш на китара и дали това , което ще постна ще ти свърши работа , но все за някой може да е полезно. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Февруари 23, 2014 Share Отговорено Февруари 23, 2014 Хубаво е да се обърне внимание на това, че в горното видео, човекът, в 90 процента от времето не свири точно честно нарочваната за блус скала (минорна пентатоника плюс 5та понижена) 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dirk Отговорено Април 28, 2014 Share Отговорено Април 28, 2014 Кратък отговор на въпроса ти:Да.При положение,че този акорд е в контекст на класическа блуз схема е абсолютно нормално да следваш примера,който ти е даден в сайта.Има и други варианти ,но всяко нещо с времето си.Също така не се притеснявай ,ако следваш примера,че ще звучиш ,като новобранец.Художесвеното използване на даден материал те прави да звучиш ,като добър музикат,не самият материал.Ако чуеш примерно Коlio_k да го използва съм сигурен,че ще се убедиш в това.С респект към него! 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Май 22, 2014 Share Отговорено Май 22, 2014 Хайде стига с глупоститея пакEb7 се състои от следните ноти: D#, G, A#, C# - абсолютно грешно!( това е Ре диез седем!)Тоновете са Ми бемол, Сол, Си бемол и Ре бемол.Използването на енхармоничните е абсолютно грешно, като практика за описване.А, че ще звучат вярно е ясно и че става дума за едни и същи тонове,обаче за да си изясниш теорията, трябва да я ползваш и осъзнаваш правилно.Сега да оправим и "блус скалата -Ми бемол, Сол бемол, Ла бемол, (Ла), Си бемол, Ре бемол.Като сравниш Арпежа на Ми бемол и Ми бемол блус скалата се оказва, че 3 от тоновена Септакорда се съдържат в минорната скала . Ла бемол ти е четвърта степен, Ла - преминаващ тон( понижена пета). Остава Сол - Сол бемол, което ти е хибридното мажор- минор в случая. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Май 22, 2014 Share Отговорено Май 22, 2014 Ако решиш обаче да ползваш мажорна блус скала, ще имаш Ми бемол, Фа, Сол, Си бемол ,До. Фа е втора ( девета) , До е шеста ( тринайста) на акорда. Пак става. Като комбинираш двата метода получаваш микс на мажор и минор, показан във видеото на Ултрамега. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dirk Отговорено Май 22, 2014 Share Отговорено Май 22, 2014 В сайта ,който jordanp визира и по-точно неговото"последно изпълнение" НЕ пише глупости,а примера на ultramega не виждам смисъл да се коментира.За енхармонизмите съм съгласен от теоритична гледна точка,но понеже коментираме "последното изпълнение от този сайт" там всичко е истина. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Май 22, 2014 Share Отговорено Май 22, 2014 Кой казва, нещо за сайта. Сайта го знам, не съм ашлак.И там няма грешка. И глупоста си е написал питащият, защото му е било по лесно да научи само диезите, очевидно се е самообучавал по интернет. А като цъкнеш ще видиш че тоновете на септакорда ги е взел от някакво сайтче с капо за акорди. А Вие, като сериозни музиканти, защо не Ви направи впечатление очевидната грешна представа? Дирк, вместо да ми обясняваш, кое какво е, да беше поправил очевидната грешка на питащият. Нали е музикантски форум, а не кварталната градинка? Топика, докато не се постави на правилна основа, няма да му стане ясен на питащият или да минат години, докато му да просветне защо е така. За да открие отговора защо е така, трябва да мисли в правилната посока. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dirk Отговорено Май 23, 2014 Share Отговорено Май 23, 2014 Прав си,но забележката ти с "глупостите" не беше ясна!Честно казано мен не ме интересува кой какво пише ,а какво се чува в музиката.Аз имам абсолютен слух и за мен между D# и Еb няма разлика.Но както подчертах в предишният си пост ,те подкрепям в забележката ти за теоретична точност!Той независимо от всичко е задал точен въпрос и е посочил точен източник на което получи от мен ясен и точен отговор. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Май 23, 2014 Share Отговорено Май 23, 2014 Аз поне не поправям странностите, които срещам твърде често във форума, просто защото отдавна съм се убедил, че почти никой не иска да бъде поправян, също така повечето теми започващи с теоретични въпроси, прерастват във безсмислени спорове, понеже ние тук имаме навика да приемаме всяка корекция на лична основа. 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CyberGene Отговорено Май 23, 2014 Share Отговорено Май 23, 2014 Аз имам относителен слух и за мен пак няма разлика между D# и Eb. Слухът няма никакво значение В случая обаче обсъждаме музика, а не я слушаме и е важно да я пишем както трябва. Например думите "вид" и "вит" звучат по един и същ начин, но в писмен вид не са взаимозаменяеми. 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steppenwolf Отговорено Май 24, 2014 Share Отговорено Май 24, 2014 Важна е коректността на записа в контекста. А що се отнася до звученето конкретно - в темперирания строй наистина няма разлика, но в контекст на други строеве Dis и Es са два различно звучащи тона, чисто акустично. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.