Jump to content
Българският форум за музиканти

Защо съвременната електронна индустрия е калпава?


Recommended Posts

А има ли реален практичен смисъл, например, да се слагат непременно СМД елементи на апаратура, която има изходни трансформатори, които тежат, да кажем, 8 или 15кг?

 

 

Може би има смисъл в най-ниския ценови клас, с цел минимизиране на разходите и максимално избягване на ръчния труд след това.

Има смисъл също ако се целят минимални размери на изделието, но въпреки това пак има място за обикновени кондензатори. Така обаче не можеш да пуснеш цялата платка във фурната...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ще се набъркам в темата, защото макар и неспециалист поради работата си в търговска компания за аудиооборудване, а и като потребител на такъв тип техника съм имал поводи да разсъждавам над необясними на пръв поглед факти. Мнението ми е абсолютно неижнерено и просто иска да подкрепи червения флаг за който говори Parni_Valjak, моля да бъда извинен от по-технически настроената аудитория за отклонението.

 -  конкуренцията между марките се е изместила от посока качества на продуктите към посока маркетинг.

Ще дам малко далечен, но доста показателен пример с усилвател за домашно кино -  4-5 усилвателя на различни марки представляват един и същ модел, правен в един и същ източен завод с еднакви части, но сложен в различна на външен вид кутия. Съответно някои от бутоните са на малко по-различни места. Пояснявам, че не става дума за марки, които са на един собственик, а за различни "водещи производители", които продават продуктите си на различни цени, дават и различни "технически характеристики" на изделията си. 

 - т.нар. "среден клас" техника на практика изчезва. Остават откровено евтини изделия, отново евтини изделия с малко по-добри качества и продукти определяни като върхови. Доколко върховите модели наистина имат качества е предмет на друг разговор, но релевантното за темата тук е, че между евтини и скъпи продукти има все по-голяма празнина като качество. Като цена - не винаги ;)

Това поведение на големите риби оставя много празнини на пазара, които се опитват да запълнят по-малки фирми с идентичен подход,  откровени спекуланти, както и качествени независими производители. Често е доста трудно да се направи разликата между тези категории и на практика всички потребители губим - време за проучване, пари, вложени в некачествена техника и т.н. 

 

За мен червената лампичка светна за първи път, когато разбрах, че новият шеф на огромна международна аудио корпорация идва директно от шефското кресло на корпорация за спортно облекло и стоки - от ранга на Адидас или Найк, примерно. Това се случи преди доста години, но все още го помня ясно -  тоталната откровеност на подобен ход беше шокираща за мен, все едно директно ми заявиха " важна е кривата на продажбите, а не какво продаваме".

 

Продължавам да следя темата с интерес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобно на Разбойник, моля за извинение че се набърквам в подобна професионално списвана до момента тема, но а) ми стана интересно и б) работейки за високотехнологична фирма (макар и не в аудио / музикалния отрасъл) се сетих за един пример който може да ви се стори интересен, а той е следният:

 

Продукта ни (нека условно да го наречем "Х") е масово инсталиран и работи в София още от началото на миналия век. Миналата година имах технически одит. Част от одита се състоеше в проверка и измерване със съответната апаратура  "на живо" на определен брой показатели свързани с комфорта на ползване на "Х". Тестваха се 5 (произволно избрани) нови машини и на майтап предложих на одитора да тества една от 1933. Всички нови машини покриха най-високите изисквания на фирмата за комфорт. С почти недостижимо добър резултат в няколко определени категории обаче се оказа "Х" от 1933г. 

 

В момента се забавлявам изпращайки "blind-test" на колегите ми от комшийските страни. Пращам им шестте резултата (без спецификация кой откъде е) и ги карам да отгатнат кой тест на кой модел "Х" е правен. Сетете се дали някой отгатна правилно...

 

Моето лично мнение е че вече има развойни центрове, които внимателно изчисляват life-cycle на машини и агрегати и следят той да не надскача зададени параметри (време). Оттам се преценява какви части да се ползват и къде (и доколко) да се правят компромиси. Тоест, нещо като реверсивен инженеринг  :)

 

И аз съм любопитен за развитието на темата :)

Редактирано от jabs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще дам малко далечен, но доста показателен пример с усилвател за домашно кино -  4-5 усилвателя на различни марки представляват един и същ модел, правен в един и същ източен завод с еднакви части, но сложен в различна на външен вид кутия.

 

 

Това се отнася и за много други електронни устройства, на първо четене се сещам за DVD записвачки, дискове и т.н.

 

Моето лично мнение е че вече има развойни центрове, които внимателно изчисляват life-cycle на машини и агрегати и следят той да не надскача зададени параметри (време). Оттам се преценява какви части да се ползват и къде (и доколко) да се правят компромиси. Тоест, нещо като реверсивен инженеринг

 

 

Това е не просто твое мнение, а документиран факт и започва още от началото на 20-ти век с крушките за осветление. Във филма, за който споменах по-горе е разказано подробно.

Редактирано от Gregg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми елементарно - даже смятат и колите да се строшат малко след гаранцията,а по Рила руски джипки на по 50г минават по някакви скали,дето сегашните пластмасови гъзарии няма да издрапат и 50 метра.

може би не съм по темата,но не е само до усилватели - всичко нарочно се прави калпаво-продажби...

Редактирано от Hillbilly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Gregg, в същия филм ли беше историята за НР струйния принтер и чипа, който един руснак (май) беше открил да записва брой копия до отказ, както и начина за препрограмирането му?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филма е доказателство за политиката на производителите да заложат "планирано остаряване". В конкретния случай на човека принтера му спря заради page counter в самата платка, който руснака беше намерил начин да нулира, а всеки сервиз му предлагаше нов принтер.

 

Така е с всичко, производителите на автомобили също се осъзнаха че здравите коли намаляват посещението в сервиза затова коли след 90 са доста по "капризни"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като спомена за автомобили имам познат, който се е специализирал в ремонт на БМВ-та и ми каза, че при новите модели между 70 и 80 хил км. или след 3-тата година започват проблеми с компютрите (а те са няколко). Ремонтът само на единия бил някъде над 2 хил. лева, така че схемата си работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора, какви компютри, какви БМВ-та.

Пример отпреди два дена:

Бойлер на 6 години на най-реномирания български производител.

Корпус неръждавейка, незнам какви си екстри... Разваля се. Викам сервизник (фирмен). 

Той казва следното: тръбата за източване на топлата вода (вътре) е калпава и се разпада на прах след няколко години.

Питам го: какво правим. Той отговаря: сменяме тръбата. И ми показва новата тръба - пак от ПВЦ, същата.

Абе пич, питам, дай да си доплатя за медна или нещо от сорта. Не искам да източвам и разглобявам

бойлера след 5 години... пак.

Свива рамене. "Не мога, това ми пращат от завода във Варна".

Туше.

 

Какви компютри, какви БМВ-та....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само все пак да не забравяме , че търсенето определя предлагането , а не обратно.  И в крайна сметка никой не може да те накара да си купиш последния модел Y ,.ако моделът  X  преди 10 години ти върши работа. Абсолютно съм убеден, че в момента продуктите са по-калпави в сравнение с преди, обаче изобщо не вярвам , че БМВ нарочно създава коли , който да се развалят ( ако беше българска или руска фирма - да). Но ако 80те и 90те БМВ на практика произвежда един модел с леки изменения повече от 5 години, в момента на практика всяка година има нови модели - развойната дейност естествено е прибързана и се отразява на качеството. Същото аз лично го наблюдавам в разработката на софтуер. А нови модели има, за да се радва всеки на лъскавото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Gregg, в същия филм ли беше...

 

 

 

Да, този е филма.

 

Филмчето е за мастилено-струен принтер. Май братушка го разколачва, прави ревърс-енжиниъринг и стига до чип който се програмира, сваля софта от него, преглежда го и качва нов софт и принтера тръгва на 0 копия. Нещо такъв ми е спомена за филмчето. Програмирано остаряване.

 

Ето едни хора които правят модове на процесори  ZOOM и казват:

- една и съща платка, само че за ниския модел процесори слагат орязване още на 6К на сигнала и така става звука пластмасов. Отделно че всичко е ес-ем-де-та.

 

Та същите хора се нещо човъркат, нещо правят, нещо ремонтират, и го правят добре. От тях разбрах че ZOOM нямат байпас на процесора а буфер-AЦП-процесор-ЦАП-буфер. И изключването на банките, когато ти е чисто китара пак минава дискредитизацията аналог-циф-аналог само че процесора не прилага никакви обработки на сигнала. И че всичките процесори от една линия са еднакви само в нискобюджетките има филтри за рязане на сигнала.

http://www.kharkovforum.com/showthread.php?t=1099743

http://forum.guitarplayer.ru/index.php?topic=110948.0

http://forum.guitarplayer.ru/index.php?topic=112073.msg2035558#msg2035558

Редактирано от a_panov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филмчето е за мастилено-струен принтер.

 

Принтерът присъства в този филм между другото, сигурно не повече от 5 мин. и то на няколко части.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.