Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Силно заглавие, но има сериозен смисъл. От известно време анализирам защо старите , вехти музикални апаратури карат музикантите да изпитват задоволство, и при сравнение с новите реакцията е очевидно отчайваща.

Стигнах до убеждението, че съвременната индустрия, подчинена на различни закони от предишните - с приоритет на цени и продажби, не произвежда качествена елементна база, за постигане на онези звукови показатели, които да радват ползващите съвременна техника.

За потвърждение на моите убеждения, попаднах на някои научни обосновки от сериозни световни специалисти, не интернет тролове.

Тук ще споделя една публикация (white paper) от John Caldwell, Analog Applications Engineer, Texas Instruments по отношение на изкривяванията в сигнала, причинени от модерните SMD многослойни кондензатори. Всяка модерна апаратура ги използва. 

Темата е предназначена за по-специализирана , знаеща част от форума и няма да бъде разбрана от мнозинството. Но дори само като обща информация е достатъчна за да вдигне червен флаг и да ни накара да се замислим...

Signal distortion from high-K ceramic capacitors

Multilayer ceramic capacitors (MLCCs) are used extensively in modern electronics because they offer high volumetric efficiencies and low equivalent series resistances at attractive prices. Unfortunately, these advantages come with a downside: high-K MLCCs exhibit a substantial voltage coefficient, meaning their capacitance varies depending on the applied voltage. In AC applications this phenomenon manifests itself as waveform distortion and can compromise the overall system performance.

DOWNLOAD WHITE PAPER 310K

За да се прочете е нужна регистрация. Все пак става въпрос за научна публикация, а не за интернет приказки.

 

За да не сте съвсем капо, ето втора статия по въпроса:

More about understanding the distortion mechanism of high-K MLCCs

 

Това разбира се е само видимата част на айсберга. Моите наблюдения потвърждават, че всеки възможен елемент в  звуковата апаратура не се създава за качество, а за пари , апаратурите се правят неремонтопригодни, и основната цел е разхищение, хвърляне на повредилия се боклук и купуване на нов , по-голям боклук.

:cheers2:  Хайде наздраве по случая!

Редактирано от Parni_Valjak
  • Отговори 67
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Това за съжаление е вярно и важи не само за електронната индустрия.

:cheers2:  Наздраве по случая и от мен. Наздраве с бира, произведена от най евтините материали, по най евтината технология...

Отговорено

 

основната цел е разхищение, хвърляне на повредилия се боклук и купуване на нов , по-голям боклук.

 

Заради изгорял кондензатор се хвърля дънна платка. В сервиза освен кръстата отвертка други инструменти нямат.

Отговорено

Да, но за сметка на това е електрическа ;)

 

Факт е обаче, че все още се намират компоненти, включително и ново производство, които са със добро качество, на съответната цена разбира се (което е безсмислено, но все пак необходимо уточнение).

Отговорено

Законите за съхранение са приложими и в икономиката. Няма как да се изгради консуматорско общество на базата на качествена продукция. За сметка на това, днес всяко семейство има поне един автомобил, купища парцали, телевизор във всяка стая, по два мобилни телефона на човек, "студио" в спалнята... Изглежда, че на мнозинството тази измамна представа за жизнен стандарт и харесва и това е особено валидно за по-бедните и слабоинтелигентни общества, каквото е нашето.

Страшното е, не толкова, че това е масова практика. Страшното е, че хората, които не желаят да живеят по този модел имат все по-малко възможност да го правят.

Отговорено

А децата им (на посочените горе хора) са буквално изнасилени от околната среда.

Същото важи и за този вещомански форум дето всеки по-лъскав етикет е обявен за Хай-Енд и стокознанието в посока какво ползваме, е ограничено до 10-на трезво мислещи.
Останалото племе седи и се чуди. И колкото по-малко знае за инструмента, физиката, звука и музиката, толкова е по комептентен относно ценовите листи на модерния боклук.
Естествено чуването, вкуса, обща музикална култура, познаването на музиката като елементи изобщо не фигурират в книжките с картинки, около чието название се води задълбочен филологически спор (Таблатура или Табулатура). Личната естетика е сведена до препоръките на няколко анонимни сайта и меродавното мнение на неколцина "капацтети" с образно казано доказано материално положение - сиреч iPhone user, LinkedIn profiled и други мондерни залъгалки за подстригани "рокаджии" - непиещи, непушещи, немислещи, копиращи, кОпуващи, толерантни с глупоста и несъгласни с противоречията.
Щото по-лесно е като котарака Леополд.
Светът ще става все по-глупав и ние няма как да му помогнем.
 

Навремето Луис Армстронг е изпял един от най-мъдрите стихове в музиката относно бебетата и себе си.
Съжалявам но доказателства, че не е прав дал Господ.

Отговорено
основната цел е разхищение, хвърляне на повредилия се боклук и купуване на нов , по-голям боклук.

 

 

В тази връзка се сетих за един филм за т.нар. "планирано остаряване на продуктите". Казва се "Comprar, tirar, comprar / Купи, хвърли, купи". Има го Замунда в раздела Филми/Наука.

 

Относно СМД-тата има качествени елементи, има и "ширпотреба". Естествено ако се прави качествен продукт няма да се ползва такава. Някои производители като KOA Speer например предлагат СМД елементи специално за аудио/видео.

Отговорено

Колко хубаво, че си имаме и капацитети, с голямо самочувствие, редовно ъпдейтващи си профила в LinkedIn да ни покажат за пореден път, как могат да пишат глупости на килограм. Включително заклеймяващи LinkedIn. Същите имат и фейсбуук профил, но нали лицемерието в интернет не е забранено.

Музикалната култура на въпросните капацитети опира до 3 акорда и една пентатоника (минорна), но като гледаш какви ги пишат ще си кажеш, че преподават от 50 години ( поне ) в Бъркли. Свирят нещо добило популярност някъде 30-те години на миналия век, както могат, но претендират за оригиналност. 
И за по-голяа тежест споменават името на някой, добре известен джаз музикант, макар общата им култура да се изразява в това да познават този и още един. Естествено 2-3 песни, по-известните, дето ги пускат по радиото. Няма да им слушат цялата дискография. На бас, че другия дето го знае е Франк Синатра.

И от такива хора, другите трябва да слушаме какво е правилно и какво не. Айде няма нужда.

 

 

 

Темата е предназначена за по-специализирана , знаеща част от форума и няма да бъде разбрана от мнозинството.

 

Неуважаеми самообявили се "капацитети", "експерти", "разбирачи", "компетентни" и други такива, не се припознавайте в целевата аудитория на темата. Това за което се мислите всъшност е много далеч от това, което всъщност сте. За пореден път с нищо не допринесохте към темата освен със чист спам.  Много сте далеч от  "знаеща част от форума", ама страшно много. Пишете си във Фейсбуук, как не ползвате ЛинкедИн, а в ЛинкедИн как не ползвате Фейсбуук и се радвайте на глупаците, които ви вярват. Ако има такива. Тук вече ви научихме. Моля спестете ни в бъдеще вашите "мъдрости", "наставления" и всякакъв друг онанизъм.

 

Благодаря!

Отговорено

^^ Галине, няма как да има качествен кондензатор с технологията на SMD. Камо ли за по-високи напрежения. Технологията не го позволява.

Друго освен керамика не може. Та нали затова са тези статии.

Освен това малките размери вкарват допълнителни проблеми, нестабилност на параметрите, температурни и напрежителни проблеми... А, бе трън в задника.

А иначе реклами бол...

Виж за цифрови неща, може. Там не се искат тези неща, които са нужни за качествен звук.

Отговорено (Редактирано)

Керамичните кондензатори дори в "нормален" вариант имат проблеми, що се отнася до ползването им за аудио и това отдавна е известно, но пък в китарна апаратура е желано, с цел постигане на определен звук. Иначе СМД-та има и "нормални", полиетилен:

 

http://bg.farnell.com/panasonic/ecwuc2j223jv/cap-film-pen-22nf-630v-smd/dp/2099862

 

или полиестер:

 

http://bg.farnell.com/wima/smdtc03100ta00kq00/cap-film-pet-100nf-63v-smd/dp/1005965

 

Цените им са по-високи и като се има предвид и размера (за високоволтовите), е по-лесно да се ползват "нормални", освен това изборът е по-голям. Естествено ако говорим за продукти масово производство там обикновено гледат да икономисат отвсякъде (особено ако са от евтиния клас) и едва ли ще си направят труда да ползват подобни.

Редактирано от Gregg
Отговорено (Редактирано)

А има ли реален практичен смисъл, например, да се слагат непременно СМД елементи на апаратура, която има изходни трансформатори, които тежат, да кажем, 8 или 15кг? Освен при масово производство и поточни линии, слециално за лампови апаратури, смисълът малко ми се губи....

При цена от близо 1 евро за 22 нанофарада, не знам дали обичайните кондензатори не са в крайна сметка с по-ниска себестойност за същото качество.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Огледай една Bugera и ще видиш, че входните стъпала са фраш със SMD елементи...

И много други. Дори скоро имах работа по един 300 ватов усилвател, където всичко си е SMD, дори 300 волтовите транзистори. Според калкулаторите за PCB, те дори нямат необходимото отстояние за избягване на пробив...

Няма обикновенна апаратура, дори и по-качествена, която да е минала през мен и да са употребени специални SMD елементи!

Нека оставим аудиофилските цени настрани. Използват се от единици, а не от индустрията.

Отговорено

Друго(в страни от проблемите, свързани с SMD елементите), което много пъти ми е правилно впечатление е, че много апаратури не са преоразмерени(както налага нормалната инженерна практика) а са по-скоро недооразмерени дори за спецификациите си.

Случвало ми се е, да "прерисувам" схемата на популярен транзисторен или лампов усилвател в софтуер за симулация, просто за да наблюдавам как работи схемата, с образователна цел, и да забележа, че при номиналната изходна мощност, се превишават максималнодопустимите токове на мощните (че дори и драйверните) транзистори. Много схеми превишават и максималните токове на лампите и техните максимални анодни напрежения. Но докато при лампите, това по-често води до кратък живот на лампата, при транзисторните схеми, положението е страшно - на максимална мощност, усилвателят работи на магия известно време и след това... бум!

Ако това се комбинира и с SMD монтажи, ремонтът на подобно изделие става труден, невъзможен или (при по-големи гърмежи) изключително грозен.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.