Jump to content
Българският форум за музиканти

Батерии за ефекти - алкални или акумулаторни?


Recommended Posts

Корпуса е по-логично да е минус :).

Но така или иначе, адаптерите за тия ефекти са галванично изолирани от мрежата, та за "земя" е трудно да се говори.

Виж, като се включат в заземен усилвател е друга бира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

За "земя" ползвам радиатора на топлофикация или водопроводна тръба, а щепсела тип "шуко" на усилвателя не го включвам в контакт "шуко", защото се появява силен брум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой загине, ще приключи със свиренето !

Веднага трябва да прекрати тези глупости, че всеки момент може да направи сериозна беля!

Никой няма да го оневини, че за да мине евтино е убил човек!

 

ПП. Има чувствителни хора, които ги тресе от много ниско напрежение. Какво ли ще стане при мрежов пробив???

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е за това предпочитам пластмасови тръби за парно че не се знае комшата какви ги върши :greenball:

Така преди няколко години бай дъ уей на един комшия му прекъсвала кабелната на някакъв футболен мач та ядосъл се а и чашките му били в повече и свързал кабела, който идва от оператора в щепсел и го ръгнал в контакта. :greenball: Но това е умишлен заговор а твоето си е непредумишлен ще се разминеш леко а може и тежко кой знае... :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да поясня какви точно "глупости" правя, за да няма недоразумения и погрешни апокалиптични изводи! Свързвам една жица от радиатора(рядко с водопровода) с масата(капачката) на който и да е жак от активната верига на чейна ми или на пулта, усилвателя ако ползвам някое от двете. Това "заземяване" го правя само ако няма друг начин за премахване на брума, примерно, ако няма резултат от действието на контакта шуко, както е в моят случай. Т.е. при мен у нас като включа шуко контакта на усилвателя ми в шуко мрежа брумът си продължава и тогава същият контакт го включвам в нешуко разклонител след което си връзвам чейна към радиатора и брумът изчезва напълно.

Та къде точно е опасността да ме "светнете" тъй като това "пъклено" дело го практикувам поне двайсет години, стотици пъти и може би "късметът" ми досега ме е "спасявал" мен съседите и апаратурата ми? На този "смъртоносен експеримент" са присъствали и инженери, звукотехници и други специалисти без никакъв страх, вервайте ми!

 

П.П. Валяк, без да се колебая бих приложил "скъпият" начин, защото не се стремя да "мина евтино" при тази скъпа техника, която съм купил с доста труд, а правя това, което стотици пъти е давало отличен резултат, но де да знам - може и да греша и само късметът ми да ме е пазил досега, та и теб ако случайно си ми съсед! :hysterical::cheers2:

П.П.П. Надявам се че ясно и изчерпателно съм обяснил ситуацията и ако наистина е опасно бих прекратил, но след ясни аргументи, защото не съм упорит глупак, вервайте ми, пък така и темата ще стане полезна за другите! 

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя още подробности.

Кубето ми Roland AC33 се захранва от оригинално мрежово захранване - Roland PSB-12U, output 13V, 4A и  знам, че има галванична връзка между нулевите клеми на контакта му шуко и масата му. Често пъти обаче го захранвам него и целият ефект-чейн само с акумулатори без никакви мрежови адаптери за да намаля брума. Тогава пак връзвам всичко към радиатора и брумът изчезва тотално. Този вариант не може да отречете, че е абсолютно безопасен, но бих искал да разбера "тревожните" ви аргументи, при гореописаният "опасен" мрежов вариант и радиатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръбната система няма гарантирано замасяване. Преходните съпротивления понякога са равни на изолация. 

Само за пример ще посоча две ситуации, на които съм присъствал.

1. Потенциалната разлика между нулите на контактите в моя хол, от двете срещуположни стени е 100волта!. Когато свързвам едната маса с другата прехвърча искра, а сина го разтриса здраво, защото има по-ниско съпротивление. Мен също ме удря, но по-слабо, защото имам малко високо съпротивление.

2.Виждал съм как гъвкавите тръбни връзки на водната инсталация на бойлер се нажежават до червено, поради потенциални разлики по тръбната система и неправилно опроводяване на захранващата мрежа.

Аз не бих разчитал на късмет !

Професионалното решение е разделителен трансформатор и отделно заземяване с отделен проводник, нямащ нищо общо с тръби и мрежова инсталация. Няма да развивам теории, защото не ми е работа да преподавам техника на безопасността.

Решението си е твое, аз оставам с чиста съвест, че съм предупредил. 

 

ПП. Още един проблем е поставянето на пластмасови тръби, изцяло или частично. И в двата случая с тях се прекъсват веригите и отделните метални компоненти могат да имат сериозни напрежителни потенциали.

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз без да се правя на водопроводчик брум нямам с камара самоделни неща "но ги връзвам към гръмопровода на бока" :greenball:

Ей в провинцията не на всякъде има парно,. кво правим, копаем дупка мноо ясно!

Яката си се джазирал колега!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мале става много сериозно щом се намесиха и тръби не-проводници!!!

Не бойте се ще ви дам жокер те са с алуминиева вложка демек ако махнете белия слой пластмаса може да се вържете, но може и да предизвикате теч.

Риск печели риск губи да печели ма какво???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Решението си е твое, аз оставам с чиста съвест, че съм предупредил. 

 

 

:thx:  Валяк, благодаря за твойто предупреждение, което отложи мойто погребение! :godbless: Ама затова са форумите, а преди толкова години не знам как съм оцелял без форуми с надвиснала и невидима от мен смъртна заплаха! За съжаление в това пъклено дело съм "обучил" десетки съучастници, потенциални убийци на съседи(някои си го заслужават, де :D)

:excl: Та след като се събудих днес и благодарих на Валяка и на топлофикация :butcher:  за добре "заземеното" ми неплатено  парно, :hysterical: направих следното "временно" и надявам се безопасно решение с допълнителни въпроси -

Докато проумея и приложа предложеното от Валяка решение за "разделителен трансформатор и отделно заземяване с отделен проводник(без гръмоотвода)" преминавам изцяло на акумулаторно захранване на кубето и ефектите ми у нас и навън. Акумулаторите са 2бр Sealed Lead Acid Battery 12V 3.3Ah - един за кубето и един за ефект-чейна. Не знам дали и при тях има същият проблем с "преразреждане", както при NIMh?

В този вариант мисля, че пак мога да "експлоатирам" поне у нас, варианта с проводник "земя" за радиатора на изедниците от топлофикация, нали? :unsure: А, дали пък да не ползвам гръмоотвода до прозореца или само като ми дотегне от живота с топлофикация? :crying:

Второ-

Разбрах, че все пак радиатора ми е заземен добре засега, но "шуко" инсталацията ми явно не функционира добре щом не премахва или поне да намалява брума. А може би и не това е предназначението на шуко кабела, приложен към кубето ми? Всъщност каква е ролята му, ако не може да премахва брум дори и при отлична домашна мрежа?

Трето-

Ако все пак днес, утре реша отново да ползвам мрежово захранване без зли намерения към съседите ми - в никакъв случай да не заземявам за коварният радиатор на гадовете от топлофикация, а по-добре за гръмоотвода до прозореца ми, нали така? Или въобще да остана без никаква "земя"(ле-ле, мале) и търпеливо да си понасям "бруменето", като обичаен музикален ефект!

Четвърто-

Всички знаем, че при добре изработена китара като докоснем с ръка адаптера, струните или друга метална част по китарата, то брума намалява значително, макар и не съвсем. Та питам се(и вас) що за "заземяване" е това и в каква почва вирее?

Та за тази сутрин това бяха моите размисли и страсти, гарнирани с пасти! :thx:

Приятен ден на всички, без топлофикация! :rockon:

П.П. С bolt шрифт съм наблегнал на по-важните въпроси.

 

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Второ-

Разбрах, че все пак радиатора ми е заземен добре засега, но "шуко" инсталацията ми явно не функционира добре щом не премахва или поне да намалява брума. А може би и не това е предназначението на шуко кабела, приложен към кубето ми? Всъщност каква е ролята му, ако не може да премахва брум дори и при отлична домашна мрежа?

 

Ролята на заземителния проводник в електрическата инсталация не е брумо премахваща, а живото предпазваща. При пробив в уреда към корпус, утечните токове изтичат през заземителния проводник до сработване на защитата в ел таблото. Съпротивлението между заземителния проводник и земята е важен параметър, повишеното съпротивление на заземителния контур води до поява на потенциална разлика между земята и корпуса на дефектиралото устройство. Тази потенциална разлика се появява и върху всички устройства включени в контура на заземителния проводник като стойността и зависи от конретната схема.ю

 

ПП Мълниезащитното заземяване не може да се използва за заземяване на електроуреди. Както и електрозащитното заземяване не може да се използва за мълниезащитно.

Капсулованите оловни акумулатори трябва да се зареждат според предписанията на производителя, презареждането повишава вътрешното налягане, поврежда корпуса и т.н. Също така трябва да се следи разряда. Дълбокия разряд силно намалява живота на акумулатора.

Редактирано от g_vayov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да напомня , че темата не е в "Говорилня", а в раздел за Компетентни хора, с отговорност към истината и форумниците.

Ако някой изгаря отвътре да се проявява във форума като трол, моля да го прави в говорилнята.

Особено, когато е доказано, че е некомпетентен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оловните акумулатори също се повреждат при преразреждане. Оловните плочи се сулфонират (образува се слой от оловен сулфат). Когато дебелината на сулфатния слой е голяма, процесът става необратим, т.е. батерията е за хвърляне. Другият им недостатък е теглото. Предполагам знаеш колко тежи един такъв акумулатор.

 

Някой беше предложил по-горе използването на 18650 литиеви акумулатори, като при батериите за лаптоп. Те са в пъти по-леки (литият е най-лекия метал) от оловните и можеш да си купиш защитени клетки. Имат вградена в корпуса защита от късо съединение и преразреждане. Също така можеш да ги зареждаш когато поискаш, независимо от дълбочината на разряда. Батерия от 4 такива клетки ще ти даде номинално напрежение от 16,8 до около 14 Волта, при почти напълно разредени клетки. Капацитетът ще зависи пот клетките, но днешните са около 3 Ач. Ако ги пуснеш през един регулатор на 9 Волта нещата ще се получат. Недостатъкът е, че са по-скъпи и зарядните устройства също не са евтини. Ако искаш конкретни предложения, на ЛС за да не излезе, като реклама.

 

ПП: Ако решиш да пробваш този вариант ЗАДЪЛЖИТЕЛНО използвай защитени клетки.

Редактирано от blr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:godbless:Това е полезен и колегиален отговор без академична надменност! Трябва да те почерпя, bir :cheers2:

Ще продължим на лични съобщения, защото някои експерти тук си врат носа навсякъде, без лично някой да им е искал мнението. :ban:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.