Evtim Djerekarov Отговорено Септември 13, 2006 Отговорено Септември 13, 2006 (Редактирано) Ами разбира се че дилея, като разновидност на реверберационните ефекти е много важно нещо. Но много зависи от това, какво искате да постигнете. Тъй-наречения "slapback" дилей, например, е с време около 100-200mS, и има сравнително малко обратна връзка, достатъчна за да се чуят 2-3 повторения, преди съвсем да затихнат. Този тип дилей придава "стадионно" или "клубно", живо звучене, типично за рок енд рол-а и по-бързия блус от 60-те години. Използва се както при бързички рокаджийски сола, така и върху вокала често. Като пример за slapback делаъ мога да дам голяма част от бързите песни на Elvis Presley, както и например вокала на Металика в по-голямата част от албума "Kill'em all". Може да искате солото да звучи отдалечено и пространствено(би отивало за соло стил Fade to black, например), особено какгато то е или много бавно, или има много -много бързи мотиви(като преминаване през скали на 16-ни и дори 23-ни, когато се изсвирват много ноти, за времето, необходимо за едно повтореноие). Добро време за такова соло е около 400-500mS, с не прекалено много фийдбек, и съотношение dry/wet на вкус, около 65/35% или нещо такова. Средните времена около 200-400mS също се използват често. Използват се дори неосезаеми дилеи от сорта на 20-30mS, като чистия сигнал се пуска на едно място в панорамата, а закъснелия-на друго. Така звука като че ли се "разтяга" между двете точки. Изобщо всичко е до експериментиране. Редактирано Септември 13, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай
TONY Отговорено Септември 15, 2006 Отговорено Септември 15, 2006 baby tomas и аз вече сьм с дигидилей моят режим е моде=2 рипитс между 10 и 11 (часа) тайм - 10 (часа) тоест това е режима между 250 мс и 1 сек сигурно е някьде кьм 310 мс - не изчислявам - а си се кефя Цитирай
bigjav Отговорено Септември 16, 2006 Отговорено Септември 16, 2006 Радвам се, че се кефиш, аз днес 6те тествам LS 2. Не че има кво да се пробва, де, само 6те го подвържа. Успехи! Цитирай
Baby Thomas Отговорено Септември 16, 2006 Отговорено Септември 16, 2006 Ма вие май си ги разменяте, а? :green: Тони, моят пресет е: Level - 11 часа Repeats - 9 часа Time - 2 часа Mode - 4 (Tape Delay) Това е точно за Стив Вай For The Love Of God, но си го ползвам така и на всяка друга песен, където има сола. Супер се получава. А инак играчката има страшно мноог възможности. Само ме дразни недомислицата с тап темпото. След като го включиш и си настроиш тайминга не можеш да го вкл./изкл. лесно докато свириш... Цитирай
SomeoneElse Отговорено Септември 17, 2006 Отговорено Септември 17, 2006 Аз от край време съм си фен на delay-а като ефект, защото придава много обем на звука, а и при добри настройки дава много изразителност на свиренето. Вярно, до известна степен покрива грешки, но пък по-грубите такива стават още по-груби, защото дилейчето си ги повтаря При ниски стойности на level и feedback пък, при бързи сола особено, много стяга звука...Не мога да ви обясня точно какво имам предвид, но поне както аз го чувствам, когато има дори и минимален, тоновече стават по-отчетливи и ясни... :think: С Boss Digital Deley DD-6 съм. Цитирай
Black Bird Отговорено Септември 17, 2006 Отговорено Септември 17, 2006 Ма вие май си ги разменяте, а? :green: Тони, моят пресет е: Level - 11 часа Repeats - 9 часа Time - 2 часа Mode - 4 (Tape Delay) Това е точно за Стив Вай For The Love Of God, но си го ползвам така и на всяка друга песен, където има сола. Супер се получава. А инак играчката има страшно мноог възможности. Само ме дразни недомислицата с тап темпото. След като го включиш и си настроиш тайминга не можеш да го вкл./изкл. лесно докато свириш... yeah?! я шерни в милисекунди тоя презет? :green: Цитирай
Baby Thomas Отговорено Септември 17, 2006 Отговорено Септември 17, 2006 600 ms го сметнах. :green: Цитирай
zigi Отговорено Септември 19, 2006 Отговорено Септември 19, 2006 Аз ползвам чрез компа особен вид дилей... не знам доколко е особен, но никъде не мога да го намеря "хардуерно" Става въпрос всяко повторение да е по... замазано- т.е. да е с все по-орязани високи честоти и сякаш звука да заглъхва... а всички дилейчета на пазара просто повтарят... Не просто на компа има фийдбек, което е продължителност на дилея и по принцип като е на мин се чува 1 път а като е на макс има мн дълъг, а и освен това има драй и ует което също замазва... Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 19, 2006 Отговорено Септември 19, 2006 Не, нито едно от двете не замазва. Фийдбека си е фийдбек, а драй/ует настройката също не маха високи от сигнала. Предполагам, че това, което отрязва високите е някакъв LoPass филтър във фийдбек веригата. Така колкото повече пъти мине сигнала през фийдбек веригата, толкова по-малко високи има. Цитирай
abductor Отговорено Септември 19, 2006 Отговорено Септември 19, 2006 По принцип и аз използвам подобен за сола - просто има EQ на wet сигнала. Цитирай
muhtar Отговорено Септември 22, 2006 Отговорено Септември 22, 2006 мммммда! аз сьм трубадур и без гореспоменатия ефект и дума не може да става за свирня.изпьлнения на песни с една китара,просто без тоз ефект звучат ужасно,сухо,без никаква пльтност и т.н....НО всичко си има граници-човек трябва да знае как да го използва . :exclaim: Цитирай
maringtr Отговорено Септември 22, 2006 Автор Отговорено Септември 22, 2006 Някъде бях чел, че не е хубаво да се използва дилей при свирене на живо... Това вярно ли е и ако да/не защо? Цитирай
Jordan_J Отговорено Септември 22, 2006 Отговорено Септември 22, 2006 Аз ползвам чрез компа особен вид дилей... не знам доколко е особен, но никъде не мога да го намеря "хардуерно" Става въпрос всяко повторение да е по... замазано- т.е. да е с все по-орязани високи честоти и сякаш звука да заглъхва... а всички дилейчета на пазара просто повтарят... Да, това се банд-пас дилей или как беше там. Има го в Ивънтайд ефект-сериите, но съм го виждал и софтуерен плугин. Има го и в Х&К Риплекс - винтидж фактор се нарича настройката за тая работа. Цитирай
Jordan_J Отговорено Септември 22, 2006 Отговорено Септември 22, 2006 (Редактирано) ето нещо полезноhttp://www.geocities.com/SunsetStrip/Under...88/9mustool.htm винаги нагласяй дилея си спрямо темпото на песента Аз открай време ползвам Бос ДД-5 с тап-дилей. Наистина е гот, но като настроиш дилея на триоли (е не на цели четвъртини или кратни). За ехо-етюди пък е задължителен тап-дилея. Особено ми е полезен лайв, когато свирим U2 например с характерните отсвири, и когато предварително темпото не е зададено. Пак ще спомена Ивънтайд ефектите - в тях има цяла банка с "ефекти", които всъщност не са ефекти а калкулатори на темпо, биййтове, честоти и други подобни чудесии, които ако ти трябват на момента - няма откъде да се намерят. Това за първи път го виждам в хардуерен модул и ми направи голямо впечатление ... Редактирано Септември 22, 2006 от visiondann Цитирай
Baby Thomas Отговорено Септември 23, 2006 Отговорено Септември 23, 2006 И как го вкл./изкл. тоя Босс в режим Тап Темпо? В смисъл като имаш ритъм примерно не ти трябва дилей, а на солото го включваш. Как става трика при лайв музициране? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.