Steppenwolf Отговорено Октомври 28, 2013 Отговорено Октомври 28, 2013 ^^ Твоите хубаво поднесени разсъждения са повод да отбележим, че нещата могат да се 'напасват' и според класическата хармония, да се гледат от различни гледни точки. Но вместо очаквания диатоничен акорд на 7-мата степен на Ла мажор G#m7b5 авторът на бекингтрака е сложил чужд на хармонията акорд G. Решил е да ни провери как ще реагираме. Обикновен квинтакорд. Върху него аз продължавам да свиря тонове от Фа диез Еолийски и слушателят чува модална микстура от квинтакорда ( Сол, Си, Ре ) + моето До диез. Четвърта повишена степен на акорда Сол мажор. Това не е нищо друго освен Сол с Лидийско звучене. В класическата хармония на явяващ се на седма степен квинтакорд вместо диатоничния умален акорд му казват понякога лидийски акорд. Алтерованият нагоре тон се явява интензивен/водещ към трета степен от основния ни лад. При последното прозвучаване на акорда G променям тактиката. Аз го разглеждам като Неаполитански акорд. Той подготвя доминантата на Фа диез минор - До диез7. В класическата хармония това се прави с проходящи тонове, за избягване на "паралелните квинти". Аз обаче използвам по-съвременната концепция на Tritone Substitution и свиря Ре Мелодичен минор. Тоновете са: Си, Ре, Фа, Ла, До#. В контекста на смесването на класическа и джазова хармония тук се присещам, че тритонусовата замяна, която представлява свирене на доминантсептакорд на тритонус от оригиналния такъв (при което се запазва същият основен за акорда интервал тритонус), може да се обясни и като увеличен секстакорд, напр. германски, имащ същата структура като доминантов септакорд и поради това много удобен за енхармонична модулация. Обикновено този акорд се явява спрямо доминантата, построен върху b6, с алтеровани степени на основния лад #4 и b6, които сочат недвусмислено към 5 и по този начин има функция, подобна на странична доминанта към доминантата. Може да се яви и на друга степен спрямо всеки един диатоничен акорд като част от тонизация. Спрямо първа степен съотвено би бил построен върху b2 (което много наподобява неаполитанския акорд). Мен пак не ми стана 100% ясно. При следните 4 такта - | F#m | G | A | F#m | Ако баса през цялото време жули само F# (или някакво рифче базирано на F#m) ще имаме F# Phrygian Mode. Ако баса се сменя всеки такт според акорда ще имаме к'во? F#m акордова прогресия, но не и mode?!?! Mode-то се избира локално според акорда, който свири за момента, т.е. свириш върху него съответния mode, после върху следващия свириш друг моде, и т.н. Така се съсредоточаваш върху хармонията, която свири в момента, и импровизираш върху нея. Погледни този линк, който оставих предния път. 1 Цитирай
kolio_k Отговорено Октомври 28, 2013 Отговорено Октомври 28, 2013 Харесва ми бързия разбор на kolio_k в пост N 24. Вярвам му и оставих в дескрипшъна на видеото само това: I use F# Aeolian, Tritone Substitution and G Lydian Dominant equal to C# Super Locrian. C#alt is virtual dominant chord of F#m. Той днес има рожден ден. Честит Рожден Ден, Кольо! Много здраве, щастие и вдъхновение! Малко късно, но много благодаря!!! 1 Цитирай
Steppenwolf Отговорено Октомври 28, 2013 Отговорено Октомври 28, 2013 Пропуснах! Честит рожден ден и от мен, Кольо! 2 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Октомври 29, 2013 Автор Отговорено Октомври 29, 2013 Колегата kirilsat е на 11-то място от над 600 участници! На първа страница от общо 30 стр. При изписване в Ю Туб на: 60 second solo contest 5 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Октомври 29, 2013 Отговорено Октомври 29, 2013 Таз седмица 11-то, другата 1-во! 2 Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Октомври 29, 2013 Отговорено Октомври 29, 2013 Не съм толкова тъп, но така и не мога да разбера къде е класацията и съобщението за победителя... Цитирай
travelcaster2 Отговорено Октомври 29, 2013 Автор Отговорено Октомври 29, 2013 Победител ще има по обещанието на обявилия състезанието Валиман до края на този месец. При над 600 участници Х 1 минута им трябват поне 10 часа слушане и преценка за балансирано решение. Цитирай
kirilsat Отговорено Ноември 6, 2013 Отговорено Ноември 6, 2013 Таз седмица 11-то, другата 1-во! Имаш дарба, за тези неща явно?! Съмняваш ме.... Реално, аз постигнах задачата си, а педалите - да ги взима който си иска! Цитирай
travelcaster2 Отговорено Ноември 7, 2013 Автор Отговорено Ноември 7, 2013 Kirilsat свири неравноделни ритми. Дуизъл Запа (синът на Франк Запа) - също. В момента тече спор между Дуизъл и останалите от журито за първото място на нашия колега. До 2 седмици ще вземат решение. Човекът си го казва в 1:00. http://www.youtube.com/watch?v=YCERgxIKJ2U 2 Цитирай
kirilsat Отговорено Ноември 7, 2013 Отговорено Ноември 7, 2013 Бих се гордял с това, ама не ми се струва вярно.... Иначе стария Запа има много опити с неравноделните! Все пак, съм много благодарен на колегите, които ме подкрепиха! Цитирай
travelcaster2 Отговорено Ноември 9, 2013 Автор Отговорено Ноември 9, 2013 Извадка от един интересен форум за теория на музиката. СРР е тоналната музика между 1600 и 1900 година. "Modal music may refer to pre-CPP music that uses pitched modes (there are rhythmic modes too, but "modal" is not used to describe them in common usage) or it may refer to any music (usually post-CPP) that incorporates modes. In "serious" composition, a "modal work" is typically in a single mode, or a couple of modes, in much the same way as a CPP work would be in primary key or have a few related keys. But in modern jazz (especially) and pop, people will often say the music is "modal" when the performers are thinking modally when improvising (like using Lydian over a IMaj7, or Mixolydian over a dom7) regardless of whether the entire piece is "modal" or not." Така и аз мисля, че когато прозвучава акорда GMaj7 свиря фрази, съдържащи тона До#, тоест ползвам G Lydian върху GMaj7. http://forum.emusictheory.com/list.php?5,page=20 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Ноември 18, 2013 Автор Отговорено Ноември 18, 2013 Пдбедителят вече е известен. Поздравления! https://www.youtube.com/watch?v=J_ta4XQtIwI& Завършва солото с Ре Дорийски. http://www.youtube.com/watch?v=OwBdKGSbRzY Цитирай
travelcaster2 Отговорено Ноември 18, 2013 Автор Отговорено Ноември 18, 2013 Извинявам се за грешката. Победителят завършва солото си с Фа# Дорийски. Цитирай
bluelemon Отговорено Ноември 19, 2013 Отговорено Ноември 19, 2013 Тю отървах се от изработката на втори педалборд, таман ме мързеше много. Иначе първото място е много яко наистина. Не съм слушал всичките 600 и кусур но това ме кефи! Рок он бай брадърс! 1 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Ноември 23, 2013 Автор Отговорено Ноември 23, 2013 Не съжалявай. Не съм чул някой да свири с Палмър ефекти. Гроздето е кисело. 2 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.