Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

^^ Твоите хубаво поднесени разсъждения са повод да отбележим, че нещата могат да се 'напасват' и според класическата хармония, да се гледат от различни гледни точки. :)

 

 

Но вместо очаквания диатоничен акорд на 7-мата степен на Ла мажор G#m7b5 авторът на бекингтрака е сложил чужд на хармонията акорд G. Решил е да ни провери как ще реагираме. Обикновен квинтакорд. Върху него аз продължавам да свиря тонове от Фа диез Еолийски и слушателят чува модална микстура от квинтакорда ( Сол, Си, Ре ) + моето До диез. Четвърта повишена степен на акорда Сол мажор. Това не е нищо друго освен Сол с Лидийско звучене.

 

В класическата хармония на явяващ се на седма степен квинтакорд вместо диатоничния умален акорд му казват понякога лидийски акорд. Алтерованият нагоре тон се явява интензивен/водещ към трета степен от основния ни лад.

 

 

При последното прозвучаване на акорда G променям тактиката.  Аз го разглеждам като Неаполитански акорд. Той подготвя доминантата на Фа диез минор - До диез7. В класическата хармония това се прави с проходящи тонове, за избягване на "паралелните квинти". Аз обаче използвам по-съвременната концепция на Tritone Substitution и свиря Ре Мелодичен минор. Тоновете са: Си, Ре, Фа, Ла, До#.

 

 

В контекста на смесването на класическа и джазова хармония тук се присещам, че тритонусовата замяна, която представлява свирене на доминантсептакорд на тритонус от оригиналния такъв (при което се запазва същият основен за акорда интервал тритонус), може да се обясни и като увеличен секстакорд, напр. германски, имащ същата структура като доминантов септакорд и поради това много удобен за енхармонична модулация. Обикновено този акорд се явява спрямо доминантата, построен върху b6, с алтеровани степени на основния лад #4 и b6, които сочат недвусмислено към 5 и по този начин има функция, подобна на странична доминанта към доминантата. Може да се яви и на друга степен спрямо всеки един диатоничен акорд като част от тонизация. Спрямо първа степен съотвено би бил построен върху b2 (което много наподобява неаполитанския акорд).

 

 

Мен пак не ми стана 100% ясно.

 

При следните 4 такта - | F#m | G | A | F#m |

Ако баса през цялото време жули само F# (или някакво рифче базирано на F#m) ще имаме F# Phrygian Mode.

Ако баса се сменя всеки такт според акорда ще имаме к'во? F#m акордова прогресия, но не и mode?!?!

 

 

Mode-то се избира локално според акорда, който свири за момента, т.е. свириш върху него съответния mode, после върху следващия свириш друг моде, и т.н. Така се съсредоточаваш върху хармонията, която свири в момента, и импровизираш върху нея. Погледни този линк, който оставих предния път.

 

:cheers2:

Отговорено

Харесва ми бързия разбор на kolio_k в пост N 24. Вярвам му и оставих в дескрипшъна на видеото само това: 

I use F# Aeolian, Tritone Substitution and G Lydian Dominant equal to C# Super Locrian.   C#alt is virtual dominant chord of F#m.

 

Той днес има рожден ден.

Честит Рожден Ден, Кольо! Много здраве, щастие и вдъхновение!

Малко късно, но много благодаря!!! 

Отговорено

Победител ще има по обещанието на обявилия състезанието Валиман до края на този месец. При над 600 участници Х 1 минута им трябват поне 10 часа слушане и преценка за балансирано решение.

  • 2 weeks later...
Отговорено

Таз седмица 11-то, другата 1-во! :hooray:

Имаш дарба, за тези неща явно?! Съмняваш ме.... :secret:

Реално, аз постигнах задачата си, а педалите - да ги взима който си иска! :greenball:

Отговорено

Kirilsat свири неравноделни ритми. Дуизъл Запа (синът на Франк Запа) - също. В момента тече спор между Дуизъл и останалите от журито за първото място на нашия колега. До 2 седмици ще вземат решение. Човекът си го казва в 1:00.

http://www.youtube.com/watch?v=YCERgxIKJ2U

Отговорено

Бих се гордял с това, ама не ми се струва вярно.... :hooray:

Иначе стария Запа има много опити с неравноделните!  :virtuoz: 

Все пак, съм много благодарен на колегите, които ме подкрепиха! :cheers2:

Отговорено

Извадка от един интересен форум за теория на музиката. СРР е тоналната музика между 1600 и 1900 година.

"Modal music may refer to pre-CPP music that uses pitched modes (there are rhythmic modes too, but "modal" is not used to describe them in common usage) or it may refer to any music (usually post-CPP) that incorporates modes. In "serious" composition, a "modal work" is typically in a single mode, or a couple of modes, in much the same way as a CPP work would be in primary key or have a few related keys. But in modern jazz (especially) and pop, people will often say the music is "modal" when the performers are thinking modally when improvising (like using Lydian over a IMaj7, or Mixolydian over a dom7) regardless of whether the entire piece is "modal" or not."

 Така и аз мисля, че когато прозвучава акорда GMaj7 свиря фрази, съдържащи тона До#, тоест ползвам G Lydian върху GMaj7.

http://forum.emusictheory.com/list.php?5,page=20

  • 2 weeks later...
Отговорено

Тю отървах се от изработката на втори педалборд, таман ме мързеше много.  :singer:  Иначе първото място е много яко наистина. Не съм слушал всичките 600 и кусур но това ме кефи!  :metalist:  Рок он бай брадърс!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.