Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Dirk, твоят избор на скали е още по-модален.

1-2 такт F# Дорийски значи 4 диеза (Ми мажор). 3 - 4 такт G Лидийски - 2 диеза (Ре мажор). 5-6 , 7-8 пак така. 9 -10 такт А Лидийски - 4 диеза (Ми мажор). 11 -12 G Blues (1 бемол). 13 -14 F# Мелодичен минор - 5 диеза. 15 -16 G Lydian Dominant - 1 диез.

Като гледам написаното дотук би звучало доста контрастно. А защо не? Запиши нещо да чуем, за радост на огромната публика на темата. 7110 прегледи до този момент за по-малко от месец.

Кой знае къде се крие магията на музиката?! В приятна дискусия може да стигнем до важни изводи. :) ))

Отговорено

За съжаление за много кратко съм в България,а и това което съм написал е, бих казал,доста стандартен вертикален подход.Би ми било по-лесно,когато замина,да помоля групата да ми акомпанират за 5 мин. и да направя запис с телефона.Най-общо казано,когато ми се наложи да импровизирам в това темпо и по тази хармония за да реализирам вертикална импровизация,бих използвал тези ладове,като най-употребявани от джазовите музиканти и слухът ми се е адаптирал към тях.Нюхът,който съм развил с времето ме отвежда към минорните блусове на Х.Хенкок.Гледайки арматурните знаци стои малко "абстрактно" може би,но ако се разсвирят флуидно преходите,мисля че ще създадат една лекота,било то и поради временният тонален център,който варира доста плавно и очаквано.А и бих се придържал към блусовият нюанс на линиите си,за по-"американско" звучене и дорийска тоника...лидийски мажор...не бих въобще търсил някаква товална зависимост между акордите в този случай...мисля ,че гиганни,като Майлс,М.Брекър,Маклохлин,Метини са много по-добри примери,каквото и да изсвиря аз за вертикално свирене:)

Извинявам се,ако пиша с грешки,но съм на телефон и в кола!

Радвам се,че такива хора срещам в този форум,тъй като аз съм изгубил доста от връзката си с българските музиканти!Определено бих релаксирал по-често тук!Успех на всички и до скоро!

Отговорено

Kirilsat, Бузукито май идва от руската балалайка преди няма и 100 години.

  

 Едно малко уточнение, не по темата - доколкото знам, бузукито произлиза от българската тамбура. Някак си има логика.

Отговорено (Редактирано)

Разбира се, турците казват че бузукито произлиза от багламата, а гърците - от пандурата /то какво да пише в гръцката уикипедия! ;) /, обаче най-много прилича на тамбура. А тамбурата от какво произлиза не е ясно. Но като цяло всички тези инструменти са източни и балкански. Едва ли имат връзка с балалайката.

Редактирано от yotzzo
Отговорено

^Да! От Макезуки и МакЕбура (ударението е на Е-то), както и мактост, макларън и макинтош  :hysterical:  

Кога ша приключва тоя конкурс да зимаме наградата  :happy:

Отговорено

Ето, още едно българско участие в конкурса! Много интересно и определено е модално (ако правилно съм разбрал)?!

Препоръчвам, да се видят и другите клипчета!!!

 

http://youtu.be/T_54UWD4Yeo

Отговорено (Редактирано)

^  :coolp:  Този неизвестен(според мен) бълг. китарист го видях и чух преди две-три години. Член е и на форума, но почти не пише нищо. Страхотно оригинален и самобитен, с уникално интересна техника и фразиране. Забележете, че свири с бъл. "ОРФЕЙ", който вади много добър и трудно подражаем автентичен звук(според мен).

Редактирано от Лими
Отговорено

:offtopic-001: Извън темата:

Да, това е колегата K I T A R A от форума! Не вярвам, че е неизвестен?! Дори се оказа професионалист - Магистър по китара от ДМА „П.Владигеров”- София.

Добре би било,ако колегите от форума, които харесват неговото изпълнение, да го подкрепят в "Тубата"!

Така повече музиканти,ще го чуят... радвам, че е българин! :thumbs_up:

 

:music336: По темата:

Без да коментираме уникалната техника, всичките изпълнения на нашия форумен колега, не лежат на един лад, а използва именно модалното решение. Дори, според мен, нарочно търси по-различното, което на определени места, ми идва малко горница ... То това навярно зависи от музикалната култура на слушателя!  :secret:

В началото на темата, travelcaster2 много добре обяснява, какво ползва в неговото изпълнение. Бих се радвал, ако и K I T A R A  обясни, какво точно се случва при него!

 

Колкото повече грамотни музиканти споделят опита си, толкова по-добър ще става форума! :yes:

Отговорено

Докато разисквате и създавате теории на модалното свирене да взема да ви пусна "оригинала" на въпросното парче на което трошите костите вече 104 поста:

 

http://www.youtube.com/watch?v=NiTXGswyAls

 

П.п.: аз лично не мисля че Майлс свири точно модално (ладово, гамово, хоризонтално) върху So What, свири си вертикално както би свирил върху би боп парче с акцентиране на раширения на акорда, съпоставяне на тризвучия, развитие на мотиви и т.н...

 

П.п. 2: човека с Орфея кърти!!!!! :metalist::hooray:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.