Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

ZR и подобните не кефят - нито е плаващо тремоло, нито е винтидж, нито фиксед... нек'во ник'во. Много са твърди и най-малкото не могат да "хъркат"  :greenball:

Отговорено (Редактирано)
Принципно това което пишеш /Евтим/е вярно, но никак не е правилно да се радикализира използването на подобни системи. В крайна сметка много от китарните кумири ги използват, без това да пречи на "Тона" им...

 

 

Аз нищо не радикализирам. Просто казвам, че неминуемо има разлики, в тона(дори да се постараем да минимизираме всички вредни ефекти), по същата логика, по която дори различните фиксирани бриджове добавят нещо от себе си към тона. При китарните кумири, които ползват флойд, той просто е част от тона им. И явно така им харесва - вкусове много.

Да казваме, че няма разлика е същото като да кажем, че няма разлика между Opel и Audi, замо защото има много хора, които карат Opel(или Audi). И аз не бих отказал да имам И една китара с хубав флойд. Просто не би ми харесало, ако имам само такива китари.

 

@Baby Thomas: Той до колкото помня, може да се настрои да плава, просто тогава се губеше основната му идея - да има "хистерезис" и да не ти се разстройва цялата китара, ако някоя струна се отпусне или скъса.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Да точно  така.Edge zero има една допълнителна пластина с пружини точно за тази цел ,която споменаваш,но махне ли се си става плаващо.

Отговорено

Добре де, в крайна сметка ще обобщя за себе си - ФР системите имат влияние върху "Тона", но нека не се смята, че го влошават /вземаме за база качествените такива/ и е въпрос на личен избор и необходимост тяхната употреба! Просто не съм съгласен с крайните мнения.

 

И Евтим - с удоволствие чета постовете ти, защото често има какво да науча и очевидно имаш сериозна база натрупан опит, но моля не ми давай примери с глинени небостъргачи и "Опел" и "Ауди", защото в ролята на "Ауди" може да бъде някое "Стагче" с фиксиран бридж /има и такива "Аудита"/ а от другата страна да стои нещо от "Хай-енд" раздела пък било то и с ФР.

Поздрави!

Отговорено (Редактирано)
Kalmar, изпусна един от най-яките модели - Ibanez LoPro Edge. :)

 

Edge, Lo Pro Edge и производните им, се правят пак от Gotoh. ;)

 

Дали това на Gotoh е най-добро от всички незнам. Въпрос на вкус и какво търсиш.

 

Евтиме, съгласен съм с теб. Разбира се че фиксираните бриджове са друга работа.

В случая визирам само качествените ФР и ги сравнявам с другите типове тремоло.

 

Иначе от към състейн съм наблюдавал по-добър такъв в китара с ФР от такава с Тone Pros фиксиран.

Не твърдя, че това е даденост... просто понякога е въпрос на частен случай. А и понякога не тремолото е виновника...

 

tatkoogi - Всеки бридж / тремоло влияе на тона по някакъв начин...

Редактирано от Kalmar
  • Like 2
Отговорено
...моля не ми давай примери с глинени небостъргачи и "Опел" и "Ауди", защото в ролята на "Ауди" може да бъде някое "Стагче" с фиксиран бридж /има и такива "Аудита"/ а от другата страна да стои нещо от "Хай-енд" раздела пък било то и с ФР.

Поздрави!

 

Така е, винаги, когато се сраняват китари е добре да се подразбира, че говорим за един и същи клас. Разбира се, че евтина китара с фиксиран бридж ще има по-лош състейн и тон от по-скъпа с флойд. Това не е под никакво съмнение, имах предвид друго. Моето мнение не е крайно. Просто "Флойда не влияе на състейна и тона", както някои хора обичат да контрират, е крайно мнение само по себе си, в което аз често обичам да въвеждам условности :).

Отговорено (Редактирано)

Е добре, моята китара макар да е с Флойд, пак има добър състейн (тука роля играе и това, че тоновете си отшумяват плавно и не заглъхват заради кофти сетъп или неравни позиции (благодарение на Евтим, btw)) но не намирам кой знае каква полза от това. Да, би било кофти ако тона ми умира след 2 сек. То така или иначе нойз гейта ще "обади" рано или късно...

 

От друга страна някои казва, че тона бил леко "метален" заради по-масивното тремоло. Ами то и Телекастъра има особен тон, именно благодарение на бриджа си. Въпрос на вкус е всичко.

 

Най-голям проблем с Флойда имам, че не могат да се правят т.нар "стоп бендове", защото в момента, в който бенденеш една струна, другите слизат по-ниско. Това го има и при синхронизираното тремоло на Фендър, ама в по-малка степен.

Оправя се с разни тремсетери и пр., обаче струват парички.

Иначе трябва я да натискаш Флойда за да компенсираш или леко да бендваш и другата струна, ама много сложно става..

Или пък повече пружини - съответно тремолото става доста по-твърдо.

 

По-новите тремоло системи на Ибанес уж нямат такива проблеми, благодарение на нещо, подобно на тремсетера, ама не съм пробвал.

Редактирано от Slide
  • Like 1
Отговорено

Така е, всичко е предимно въпрос на вкус.

Не говорим за фрапантни разлики в състейна. Но, ако сравним едно LP и един примерно Jackson или друга китара с флойд, от сходен ценови клас, има добър шанс LP-то да има осезаемо по-дълги тонове(и по-равномерно затихване на тона), особено на по-високите позиции.

Иначе, възможностите са толкова много, че никак не е задължително китара с флойд да има най-лошия състейн. Примерно, напълно възможно е, една суперстрат китара с флойд да има по-дълги тонове от друг суперстрат със примерно стринг-тру бридж.

Това, което се обсъжда са по-скоро общи положения, иначе има множество индивидуални решения, кои по-добри, кои по-лоши...

Отговорено (Редактирано)

Хубу де все за тоя състейн става дума. Ами който свири 16-тини (примерну ма разбирахте) за какво му е състейн. Не всеки праска един бенд и го държи по 16 секунди. Колкото китари съм сменил това ми е бил последния критерий. :metalist:  Пък и в крайна сметка с повече пудра захар пак си става работата :greenangel:

Много оффф стана тая тема ама какво пък.

Редактирано от bluelemon
  • Like 1
Отговорено

Състейн трябва трябва да има китарата,а не някакъв убит тон.Като имаш дълъг тон винаги можеш да го спреш, ама като ти е къс и пет компресора да сложиш...

  • Like 2
Отговорено (Редактирано)
Ами който свири 16-тини (примерну ма разбирахте) за какво му е състейн. Не всеки праска един бенд и го държи по 16 секунди.

 

 

Състейна често има отношение към тона. Рядко китара с много къси тонове има някакъв изключително добър звук.

При китарите с къс състейн, тона започвачуваемо  да затихва почти веднага след звукоизвличането, което обикновенно не звучи много

"класно". Помисли и ще видиш, че и да искаш, няма как да направиш китара, която има перфектно звучащи тонове с много къс състейн.

Пудра захар можеш да сложиш колкото си искаш, но това няма отношение към качеството на китарата.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

То е ясно че за да звучи добре трябва да резонира добре, но така се е набила тази дума навсякъде във форума че едва ли не е някаква магия. Не ме разбирайте погрешно. И двете ми китари в момента много ми харесва как звучат, но не знам и не съм мерил колко секунди им е състейна. :virtuoz:

Отговорено

Като цяло пишко/състейно/грифо-меренето не би трябвало да е в заниманията на един музикант. Надали ББ Кинг вечерно време сяда с един хронометър да си го мери... състейна ;)

  • Like 1
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.