Jump to content
Българският форум за музиканти

Проект SkyStrat


Recommended Posts

Проектът SkyStrat е разработка по идея и желание на наш клиент за комбиниране качествата на  различни типoве електрически китари, обединявайки специфичните им възможности в една обща, още по - богата и гъвкава функционалност.

На тази  концепция са подчинени всички конструктивни решения, дизайн, избор на вложените материали и компоненти, електроника, начин на изработка, включително финално покритие.

 

Китарата представлява double cut-away,  bolt-on-neck конструкция, създадена въз основата на модели на Alembic и Fender, съответно променени съгласно изискванията на клиента. Моделът е уникален и не е предназначен за промишлено производство или търговски цели.

Пълните спесификации поместваме по-долу.

 

Тялото представлява троен сандвич от естествено сушено орехово коренище (лице и гръб) и африкански махагон (среда). Двата материала са отделени с троен фурнир (ясен/орех/ясен).

 

Изборът на материали за тялото е диктуван на първо място от акустични, и едва след това – от естетически съображения.

Честотните характеристики на ореха и махагона са относително близки, но имат своите разлики, с които  допълват и обогатяват търсеният от нас тонален баланс на инструмента.

Изборът на материал за гриф е логично продължение на същите принципи и съображения.

Собствените резонантни честоти на готовите тяло и гриф са прецизно подбрани, комбинирани и постигнати както с оглед на горното, така и за елиминиране на всяка възможност за мъртви точки или вълчи тонове.

 

Грифът и фингърборда са изработени от четъртично цепен, естествено сушен явор, 22 позиции Stainless Steel Dunlop 6100, лепена глава под ъгъл от 15   градуса, 3 + 3 ключа за настройка.

Към момента на изработка  на местният пазар не бе открит материал за грифа с търсеното от нас качество, поради което материалът бе закупен от компанията Warmoth, USA, обработен и окомплектован  впоследствие в ЛЦ.

 

Пасивната електроника включва 3 адаптера Seymour Duncan (Cool Rails , Hot Rails, Hot Rails), 4 потенциометъра - един за контрол на усилването и три тонкоректора (всичките push-pull), както и 3 трипозиционни превключвателя (on-off-on).

Трите превклочвателя определят режимът на работа на адаптерите (single coil/humbucker),както и техните комбинации,  a push-pull функцията на потенциометрите – тяхното дефазиране. При всички режими тонкоректорите са активни, което прави възможните тонови комбинации трудно изчислими.

Цялостното екраниране на електрониката е изпълнено с медно фолио.

Особено внимание е отделено на изчисляване разположението на адаптерите както с оглед естетика (напр. типичният наклон на адаптерът към бриджа), така и по отношение разположението на хармоничните честоти (напр. избегнат четвърти хармоник при адаптерът към грифа и т.н.).

 

Бриджът е Schaller 3 D Chrome 475 Flat Non Tremolo Roller (adjustable spacing, lock). Ключовете за настройка са Schaller Mini Locking Tuner, Chrome.

 

Копчетата на всички потенциометри, капачки на превключвателите и

маскиращи плочки около адаптерите  са изработени от същият орех. От него са изработени и лицевата плочка на главата на грифа, маскиращата плочка на шиша, плочката за отворът на електрониката на гърба, маскиращата плочка при свързването тяло/гриф с инициалите на собственика, както и позиционните точки на фингърборда.

Естествена кост е използвана за лостчетата на превключвателите, за горното прагче (nut), както и за индикиращите точките по копчетата на потенциометрите.

 

Лакът е нитроцелулозен, сатениран. Изключение прави фингърборда, чието покритие е епоксиден лак.

 

Спесификации:

 

Обща дължина                  - 960 мм

Дебелина на тялото           - 38 мм

Мензура                              - 647,7 мм (25,5 инча)

Nut                                      - 47 мм                          

Радиус на фингърборда    - Compound, 10/16 инча

Релеф                                  - 0.25 mm (7 позиция)

Монтирани струни            - GHS Boomers .10 - .46

Action                                  - Е - 2,0 мм, е - 1,4 мм

Set-up pick-ups                    - E – 2,0 мм, e – 1,6 мм

 




 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Китарата изглежда много добре, поздравявам ви за търпението и експеримантаторския устрем.

На предоставените семпли, ясно личи, че звука на ниските струни е много добър - на места в записа, китарата звучи като пиано на ниските тонове.

Мисля, обаче, че записът, а може би и избраният тон/усилвател не са много представителни за звука на високият регистър на китарата(особено към последните позиции на тънките струни).

Може би един запис с друг усилвател, евентуално изпълнение на друг китарист с друг стил на свирене, биха дали още по-ясна представа.

Семпъл с овердрайв, както и хай-гейн семпли също биха зарадвали тукашната предимно метъл ориентирана публика :).

Отново поздравления!

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за хубавите думи, ще се съобразя с препоръките Ви за нови (и различни) записи.
В случая основната идея беше да се покаже чистият звук на инструмента, без каквито и да било ефекти. Затова и записът е правен директно в саундкартата на компютър.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усилвателят често е неделима част от "гласа" на един китарист.

Мисля, че този факт не е добре да се пренебрегва.

Може би е добре да запишете нещо с някой популярен усилвател, евентуално в студио/репетиционна.

 

Иначе, бихте ли споделили повече информация и снимки за инструмента?

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм уважавал мнението Ви на умерен, информиран и толерантен човек, ще се съобразя с казаното от Вас и в случая.

Идеята да не бъдат ползвани никакви усилватели, ефекти, процесори и т.н. се базираше на желанието ни да покажем тоналните възможностите на инструмента в "чист", необработен вариант.

Защото ясно е, че ако той притежава (поне!) 58 готови и коренно различни бленди ПРЕДИ ДА СЕ ПИПНАТ ТОНКОРЕКТОРИТЕ - то възможните комбинации са практически трудно изчислими, дори преди каквито и да са усилватели, ефекти и процесори...

Готов съм да споделя каквато и да е информация, свързана с този инструмент, още повече - след близо петмесечна работа по него и изобилен снимков материал, започващ от трупче дърво.
Нека обаче не губим времето на участниците във Форума с незначителни подробности, може би повече информация можем да обменим в лични съобщения (не знам дори дали има такива в този Форум) или на публикуваният мейл на ЛЦ.

Поздрави!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност виждам, че повечето от основната информация, която щях да питам, е написана в първия пост.

Пуснах клипето на HD качество full screen и на снимките се виждат перфекно изпълнените детайли по китарата.

Сигурно е било голяма играчка. Но си е струвало - резултатът е впечатляващ.

Ще оставя на останалите съфорумци възможността да задават въпроси.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Китарата изглежда перфектно изработена, личи много старание. Браво за начинанието!

Лично за мен, семпъла е почти безполезен. Никога не съм разбирал термина " чистия звук на инструмента" направо в саундкартата. Винаги съм смятал, че ел. китара и усилвател са неразривно свързани звена на една система. Уточнявам, не говоря за никакви ефекти, става въпрос за китара -амп семпъл. По моите разбирания, дали една китара е добра се разбира от това, какво възпроизвежда ( и какво не, ако никога го е нямало ;)  ) и как реагира един хубав лампов усилвател в който е включена.

Естествено, може проблема да си е само при мен ;) . Браво още веднъж за изработката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си само ти.

За разлика от HiFi усилвателите, където целта е сорса да се подаде 1001% същия на изхода, при китарата усилвателят силно участва в оформянето на звука. Лично за мен тонът е примерно 70% усилвател и много по-малко % пръсти, китара и други.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Процентите са малко различни, както пише в подписа ми, но на електрическата китара акустичния и звук и "чистия", имам предвид неусилен, и звук е безсмислен :)

Директно в саунд картата аз чувам нещо, което въобще не ме "вълнува" като звук.

 

Поздравления за старанието в изработката на инструмента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво и за изработката, и за свиренето :) 
Мястото на предния Strap Button нещо не ми допада ... мисля, че по-добре щеше да е отзад на тялото ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много симпатична китарка, браво! :thumbs_up:

 

 

Благодаря! Приемам го наистина като комплимент, казано от вероятно най-добрият в България (и не само!..).

Редактирано от TLC1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.