Jump to content
Българският форум за музиканти

Въпрос подушван от всеки нос !


Recommended Posts

Аз пък съм съгласен с колегата aladin! Точно дали се е изчерпала класическата музика не мога да кажа, но е факт че в наши дни няма композитори на нивото на тези отпреди няколко века! Кой наш съвременник бихте се осмелили да наредите до МОЦАРТ, БЕТОВЕН, БАХ....?

 

Аз лично никой!! А аз дори не съм върл фен на класическата музика.

 

 

 

А относно темата. Ами питайте ни с Феникса ;) Работехме с групата по едно парче и главния риф аха да ни хареса, ама все нещо му липсва (тук ще спестя репликите "кви са тия 6/4 ве", придружени с летящи палки, перца, китари и т.н. :P:D ). И на една репетиция отиваме и и двамата сме измислили "много як вариант". Свирим - и двамата сме измислили едно и също ;) Много ни хареса. В края на репетицията обаче се зароди едно такова чувство "абееее, тва ми звучи леко познато" :think: Прибирам се вкъщи и слушам, слушам и по едно време опааа - чувам нашия риф в едно парче на Мегадет :D:D:) Което по случайност много ме кефи :)

В крайна сметка обаче решихме, че песента така много ни кефи и го оставихме B)

 

 

Но не знам как се лекува. Предполагам не трябва да се слуша музика непосредствено преди композиране ;) Но пък като се кефиш на някое парче и си го въртиш по 20 пъти на ден да ти се набие и в костния мозък....ходи после се оправдавай че рифа е твой :)

 

И за финал да цитирам Роб Зомби от "Metal! A Headbager's Journey":

"Всеки як риф вече е бил написан... от Блек Сабат! Всичко което останалите правят е в общи линии копие. Свирят го различно, наобратно, по-бързо, по-бавно, но.... ТЕ вече написаха всичко."

 

:D:P

е точно това е проблема ,че слушам разни парчета по милиони пъти , и ми влизат напрао не в костния мозък ами незнам сигурно в клетките ми влизат , по едно време имах тука на компа едно и-нет радио на което пускаха груув музика нали се сещате от тия техно разновидностите , та го слушах него и несмеех да си пусна нещо което харесвам за да не ми се 'набива', та май пак така ще подходя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Много апокалиптично звучи това с изчерпването на музиката, но... Знам ли, вярно е, че почти всичко вече е измислено и съвременната музика е повече комбиниране на вече открити неща, а не откриване на нови. ...Макар че чух вече хора, на които дванадесетте тона на темперирания строй не им стигат и ... странно звучи, но ползват по повече. Което, като се замисля, пак не е съвсем новаторски, защото из музиката на Азия това е познато от векове... Все едно. Мисълта ми беше, че при все, че композирането не е както е било по времето на Бах, Моцарт и тн., пак има какво да се чуе, има страхотни творци, които без да се наемам да сравнявам с великите от минали времена, смятам своего за велики. Така че, на музиката като че и се очертава една красива смърт?

 

А по темата. Имам един въпрос, който винаги ме е мъчил... Как разбирате кога едно коленце например е откраднато заради кражбата и кога това е станало несъзнателно, сякаш си го е измислил автора, а след това се е оказало вече измислено?

Редактирано от CorvusCorax
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Не спорете за такива неща. Естествено, че повечето възможни, и добре звучащи мелодични линии, както и хубави хармонии са вече написани. И не само, че са написани, но са станали и теоретична основа в учебниците. И аз не виждам нищо лошо в това. Да се притеснявам за това, е все едно да се притеснявам, че художниците вече са използвали всички цветове, и са рисували всички предмети. Всъщност това, което липсва в музиката в последно време е послание. Наистина, през последните години у нас се появиха доста талантливи млади изпълнители, които биха могли да изпълнят всичко, но за съжаление това е всичко което те могат. Всяка песен трябва да носи някакво послание на хората(това е идеята и, не да покажеш колко нетипична хармония можеш да измислиш, или колко високо можеш да пееш, или пък колко бързо можеш да свириш). Иначе добре звучащите хармонии са вече написани преди делетилетия. И няма нужда от различни. Едни звучат весело, други-тъжно, трети-страшно, четвърти-студено, пети-топло, шести-колебливо. Както чувствата на човек са краен брой, така не са безкрайни и различните хармонии, и мелодии.

Но те са точно толкова, колкото са необходими, та дори и повече. Големият въпрос е как ще ги използваме, и какво ще кажем на хората с тях.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що бре говорите така?? Няма съвременни Моцарт, Бетовен, Бах??? Ми съвременните класици са Вай, Сатриани, Тиатър - като се замислиш защо не?? Тези музиканти са дали доста в музикално отношение! И също така са виртуози в своите си инструменти! Тва че не правят класическа музика е нормално, защото все пак живеем в друг свят!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Има известна истина, в това, което казват за моцарт, защото сатриани, вай и Дриим Тиатър съвсем не са това, което са били те навремето, да не говорим, че като изключим факта, че свирят виртуозно, те използват вече утвърдени хармонии, и съвсем не са дали толкова на света колкото класиците, които всъщност са направили и повечето големи открития в музиката(като съвременния темперован строй, например).

 

Все пак дори Сатриани и Вай правят Популярна музика за пари. Аз много ом се кефя, не оставай с погрешни впечатление, но музиката не Моцарт е несъизмеримо по-красива, макар, че няма електрически китари.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що бре говорите така?? Няма съвременни Моцарт, Бетовен, Бах??? Ми съвременните класици са Вай, Сатриани, Тиатър - като се замислиш защо не?? Тези музиканти са дали доста в музикално отношение! И също така са виртуози в своите си инструменти! Тва че не правят класическа музика е нормално, защото все пак живеем в друг свят!!

ставаше въпрос за хора в кл.музика,това беше и една от при4ините за спора със из4ерпаването и.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак дори Сатриани и Вай правят Популярна музика за пари. Аз много ом се кефя, не оставай с погрешни впечатление, но музиката не Моцарт е несъизмеримо по-красива, макар, че няма електрически китари.

Здрасти,само искам да напомня че например Моцарт е правил музика също само за пари,това му е била професията и други доходи не е имал.това се отнася и до по голямата част от извесните класически музиканти.

 

също така по стандартите на тяхното собствено време те също са писали поп

 

И сега има много кадърни композитори занимаващи се с този тип музика.статистиката обаче показва че само 2-3 процента от хората се интересуват от класическа музика,т.е. тя не е никак популярна вече за масовия слушател.Нашият досег с нея е предимно в саундтраковете на скъпите филми.а там работят някои наистина много добри музиканти/Джон Уилямс е чудесен пример

 

Колкото до това дали има съвременни музиканти съизмерими със светила от миналото,това вероятно историята ще покаже.Но хора като Стравински например също са били много плюти в началото,а сега са недвусмислено признати за гении.може би в това е трика ,трябва да мине време..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

за интереса просто няма такъв защото кл.музика няма какво да каже затова е и из4ерпана

ако някои е у4ил исторя на музиката има там един момент много лобен когато вси4ки композитори се 4удят какво да правят на4алото на 20 век а след "авънгарда" на Джон Кеидж ве4е се казва: нищо ново;интересно хубаво но като еди кои си.

 

така 4е бермудския триъгълник: фолклор-религиозна-класи4еска

/с превес в последните векове на класи4еската/ музика се рзпада на малки пар4енца.

 

Jazz-a се промъква през вратата, а след него популярната /стилова/музика с ритник разбива вратата и прави по голяма дупка.

 

 

sorry за образния език

 

 

 

 

 

-саундтраците не ги намесваи те са друго нещо

Редактирано от aladin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Да, де затова казах, че има само ИЗВЕСТНА истина в това за класическите композитори. Това, обаче, което не може да се отрече, е че съвременните песни имат все по-малко и по-мъгляво послание. Затова си пеем песни от преди 20-40 години.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kolio_k го каза много хубаво. :) На мен пък най-скъп, най-близък по душевност (от там и по музика) ми е Бетовен. :inlove:

Едно нещо е сигурно и неизбежено, защамповал се дълбоко и твърдо белег - че хармонията е вече напълно разучена и експлоатирана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.