ultramega Отговорено Юни 3, 2012 Отговорено Юни 3, 2012 Някой няма ли да запише нещо и да разкаже как го мисли . Ще Стане по интересно . Аз бих записал , но в момента нямам нужните условия. Пък и нали беше джем първоначално Цитирай
emosms Отговорено Юни 3, 2012 Отговорено Юни 3, 2012 вчера пробвах малко, днес пак, но честно казано много зле, не е за пред хора //затова май го махнаха от джем, щото никой не поства аудио Цитирай
Lathron Отговорено Юни 3, 2012 Отговорено Юни 3, 2012 (Редактирано) http://soundcloud.co...i-style-backing Бърз тест върху трака. Реших да следвам дадените скали в клипа. В началото свиря/наблягам на акордите. След това първите (и май вторите, не помня вече) 4 такта свиря До Мажор вместо лидийския лад. След това си продължавам вече с лидийския. Аз лично не бих използвал миксолидийския лад и само натуралния минор и мажор, но ако ми остане време може да си поиграя още. П.П. - Джема не е пълен, защото явно съм натиснал лаптопа докато съм свирил и е спрял да записва Редактирано Юни 3, 2012 от Lathron Цитирай
emosms Отговорено Юни 3, 2012 Отговорено Юни 3, 2012 доволно! как е направен този клийн саунд? звънти мн яко с акорди Цитирай
travelcaster2 Отговорено Юни 3, 2012 Отговорено Юни 3, 2012 Момчета, първият акорд е Cm9b5. След това е без b5, т.е. Cm9. Тук свирите каквото ви падне от Eb Мелодичен минор. Нататък е подобна работата, но в Ebm9, след това Abm9. Времето ми стигна да го прослушам до 1 мин. Вероятно нататък е същото. В дескрипшъна са писани грешни неща нарочно. Лидийски се свири, когато е мажорна тоника или субдоминанта, а тук акордовата прогресия е съставена от минорни акорди понякога с понижена 5-та степен. Полуумален минорен септакорд - скалата за него е на малка терца нагоре Мелодичен минор. Cm7b5 (в случая с D, 9-та степен за украса, но не променя характера на акорда). На този акорд съответства Еb Мелодичен минор. Цитирай
ultramega Отговорено Юни 3, 2012 Отговорено Юни 3, 2012 В дескрипшъна са писани грешни неща нарочно. Ехе, аз си го приех за чиста монета Нямам си китарка тези дни да пробвам нещо отгоре , че се зарибих. Цитирай
kolio_k Отговорено Юни 4, 2012 Отговорено Юни 4, 2012 (Редактирано) Ако трябва да сме точни, акордите са Dadd11/C (C,G,A,D,F#), Cm add9 (C,G,d,Eb,G), Ebm add9 (същият като предния) , Gb/Ab (Ab, Gb,Bb,Db,Gb). Първият и последният акорд не са минорни, защото нямат терцови тонове. Съдейки от тоновете в състава на акордите (и ако разглеждаме хармонията като модална модална, тоест всеки акорд сам за себе) На първият може да се свири C Mixolydian ♯4 ( мелодичен минор от четвърта степен или иначе казано G мелодичен минор) или C лидийски лад (както и всички стари ладове, построени върху Сол натурален мажор по принцип, доколкото ще е вярно като тонов материал/ успеха зависи от уменията на свирещия да си отчита на кои метрични моменти кои степени свири) На втория акорд C дорийски или C Eoлийски На третият същото, но от Еb На четвъртият Аb миксолидийски, или Ab дорийски Вторите два акорда също биха могли да бъдат разгледани като 2ра, 5та и на двете да се свири съответно Eb дорийски и Ab миксолидйски Разбира се, могат да се свирят още и най различни пентатоники, тризвучия и четиризвучия и тн., както и тонове извън състава на акордите (били те в ролята на апроучи или с цел свирене отвън) Редактирано Юни 4, 2012 от kolio_k 2 Цитирай
ultramega Отговорено Юни 4, 2012 Отговорено Юни 4, 2012 (Редактирано) доколкото ще е вярно като тонов материал/ успеха зависи от уменията на свирещия да си отчита на кои метрични моменти кои степени свири) Хехе това обяснява , защо не ми се получават нещата Иначе предположенията ми бяха близки .. Редактирано Юни 4, 2012 от ultramega Цитирай
emosms Отговорено Юни 4, 2012 Отговорено Юни 4, 2012 (Редактирано) Струва ми се че и с C миксолидийски, без #4 става, даже ми звучи по стабилно и не отнесено с чиста кварта. Даже и до мажор да пердашиш върху първия акорд ше стане, ама кво да фразираш и да изградиш.... Но.. еднакво трудно да построиш нещо интересно върху този прав ритъм. (или направо да го наречем безритмие, ако 'туп-тап' мое да мине за ритъм, нема ника'в груув) Освен, разбира се да дойде сам Сатриани, или някои друг изрод, и да развие една проста лийд мелодийка до луди 16, квинтоли, триоли и сяк'ви шредове Редактирано Юни 4, 2012 от emosms Цитирай
emosms Отговорено Юни 4, 2012 Отговорено Юни 4, 2012 ни стаа кото искам, един шред за света ни вляа.. Цитирай
ultramega Отговорено Юни 5, 2012 Отговорено Юни 5, 2012 А умалената скала има ли място в прогресия като тази(примерно върху m add9)? По пътя на логиката една целотонна скала би се вързала върху Gb/Ab. Не съм експериментирал само се опитвам да анализирам. Цитирай
atanas_shishkov Отговорено Юни 5, 2012 Отговорено Юни 5, 2012 Готин трак - реших да запища едно бързо соло / това май е трети тейк /! За тази хармония използвам основно следните ладове : C лидийски / C дорийски / Eb дорийски / Ab миксолидийски! Дори задачата, използвайки последните два, става по-лесна, понеже тоновете на Eb дорийски и Ab миксолидийски съвпадат )) Eb дорийски - Еb, F, Gb, Ab, Bb, C, Db Ab миксолидийски - Ab, Bb, C, Db, Еb, F, Gb, Надявам се да ви хареса )) http://soundcloud.com/atanasshishkov/atanas-shishkov-joe-satriani 4 Цитирай
ultramega Отговорено Юни 5, 2012 Отговорено Юни 5, 2012 Е точно лидийския , баш Сатриански си звучи ... Цитирай
atanas_shishkov Отговорено Юни 6, 2012 Отговорено Юни 6, 2012 Точно така - именно затова избрах точно лидийския в началото )) Цитирай
Tozi Отговорено Юни 9, 2012 Отговорено Юни 9, 2012 Аз го чувам ей така: http://soundcloud.com/tozi-3/satriani-jam 5 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.