Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Не е забранен бразилският палисандър за внос или износ, при наличие на необходимата документация.

Има си такъв с документиран произход, който просто е баснословно скъп.

 

Иначе честито. Сър е един от не многото, които правят Фендър по-добре от Фендър поради известни обстоятелства :)

Отговорено (Редактирано)

Ами може и да бъркам и да е само икономическа причината, но бях чел нещо подобно някъде.

Най-вероятно им идва прекалено скъп и не им се занимава с уреждане на бумаги.

 

Сър имат опции, които Фендер нямат, а и въпросните са доста удачни, особено за концертиращ музикант!

Редактирано от Kalmar
Отговорено (Редактирано)

Да,аз знам, че вече не ги правят с бразилски палисандър може да им скъпо наистина.

Иначе разлика разбира се има м/у хъмбърера и синглите но по скоро е в драйва на е в нивото,което е нормално.

Да,2-та сингъла са Флетчър/Ландау а хъмбъкера е Олдрич. и 3-те са JST

 

Kлючовете са Sperzel locking

Редактирано от tocata
Отговорено (Редактирано)

Да,аз знам, че вече не ги правят с бразилски палисандър може да им скъпо наистина.

Иначе разлика разбира се има м/у хъмбърера и синглите но по скоро е в драйва на е в нивото,което е нормално.

Да,2-та сингъла са Флетчър/Ландау а хъмбъкера е Олдрич. и 3-те са JST

 

Kлючовете са Sperzel locking

http://www.youtube.com/watch?v=2sswK0gQpIc&feature=youtu.be

 

Ето едно демо кофти звучи но,мисля, че може да се добие представа. Включена е в Marshall JTM драйва е от усилвателя + BB preamp xotic s.henderson..

 

Като цвят китарата се води кенди епъл ред:) Под различен ъгъл все различно изглежда може би поради перлите в боята:)

Свиренето малко не го слушайте ама рано сутрин е така при мен :)

Редактирано от tocata
Отговорено

Свиренето е много добро, а китарата опредено звучи класно.

Особено много ми направи впечатление как звучат акордите в края на клипа с нея.

Вярно Фендер, по-добър от Фендера :).

  • 3 weeks later...
Отговорено

suhrstrat1985.jpg

 

 

1985 'Strat', White

 

This custom 'Stratocaster' style guitar was built by John Suhr himself and it has not any specific brand. Features body made by Tom Anderson and painted in white by John, a Fender bridge, copy of Fender Stratocater '61 neck, Seymour Duncan Alnico Pro pick-ups and Dunlop 6110 frets*. This 'Strat' was favorite Mark Knopfler guitar in the mid of 80s.

During the tour 1986 Mark used this guitar on Sultans Of Swing, Waltzing Mathilda и Going Home. Also the guitar was used on The Bug (studio and live) in 1991-1992.

Отговорено (Редактирано)

И малко наслада за очите - Suhr Modern Curly Koa Top Pau Ferro neck

Ето и спецификацията :

 

Modern Curly Koa Top: 

Body Wood: Mahog + 3/16 Curly Koa Top 

Neck Wood: Pau Ferro Back and Fingerboard 

Neck Shapes: Modern Elliptical GG .780 - .830 

Radio: 16” 

Nut: Floyd 

Frets: Jumbo SS 

Bridge: Gotoh Floyd - Recessed 

Nut Width: 1.650 

Hardware Color: Chrome 

Gears: Sperzel Locking 

Pickguard: No pickguard – Rear Rout 

Electronics: Volume, Tone, 5-way. p/p to split Humb 

Input Jack: Side Jack 

Knobs: Chrome 

Neck Pickup: JST Aldrich Neck Humbucker (Zebra) 

Bridge Pickup: JST Aldrich Bridge Humbucker (Zebra) 

Finish: Natural Gloss + Mother of Pearl Face, side dots & Logo with gloss headstock

 

rare-suhr-modern.jpg?1350808332

Редактирано от atanas_shishkov
Отговорено

Ето и малко история как е направена прословутата МК 1 на Марк Нопфлър от самия човек:

 

Mark Knopflers was an interesting story, naturally I don't remember it the way Rudy does, something about designing on a paper napkin LOL. I already had a good portion of it built before we decided it was for Mark. IN fact you can see the body as I was working on it in an old D'Addario add. The first carved top I made was out of Alder, made a few, I think one of the first was for my dear buddy Eddie Martinez. Lots of sawdust flying around those days! They are all interesting stories for me buried in blood sweat and tears. Knopflers was the most challenging since I had less than one week to paint it and build it for the Mandela concert, I was scared it would stick to the case ! I already had begun the carve, it was just something I wanted to do. I had just finished one in Alder unbound. It was actually my first bound carved top and the lack of tools at my disposal made it a real challenge, I armed myself with a Die Grinder, some sanding disks and a router and let some dust fly. When I was in the carving process Rudy decided it would be a great guitar for MK for the Mandela Concert. They went out to lunch and talked about details like Pickup color etc but otherwise it was pretty much already set in stone. Mark had some extra ideas like tapering the headstock which I explained it was too late. He also didn't like the rings not matching the pickup color and wanted Ivory color so I mounted the humbucker from the back so no ring was used. He decided the bridge should be locked to the body since he had no intention of using the trem really but enjoyed the stability of a locking setup. I used his normal 6105 fret wire and added the EMG SPC on the push pull pot, EMG SA, SA, 85, I also put a circuit in there to try and balance out the Bridge middle combo. Building it on the fly at the last minute I realized the body was too thin for the switch and have a control plate not hit it so I had to get creative by cutting down the back of the 5way switch. It was Mahogany Back, 1 Piece maple top Lacquer Colors and Polyester top coat even on the neck since it is the only top coat that would dry in 2 days. At that time Anderson was cutting our raw parts but this was not programmed yet. So basically I only had a perimeter Body and neck to work with, it was only 2D no neck shape, no body carves etc, so everything else including paint was done by me which was kind of rare since we didn't really have a spray booth intended for that. Usually we had Pat Wilkins do the paint who also used to do Andersons paint since painting in NYC was sketchy. Eventually Mark grew less fond of the guitar as the neck was slim and he started to prefer larger necks. It always had a very unique tone though through his Jim Kelley amps.

Отговорено (Редактирано)

o634931540990813750.jpg

 

На въпросния страт всъщност частите са Schecter (правени за Шектър от Том Андерсън :P ).

Не можах да намеря цялото интервю, но ето частта от него посветена на тази китара:

 

o634931533983782500.jpg

 

Интервюто е взето някъде около 1985 година.

Редактирано от Kalmar
Отговорено

Радвам се че вече и няколко човека в България имат Suhr,щото заслужават.

Сприятелих се с един австралиец във фейсбук,който е доста добър и дава уроци free

http://www.dofret.co.uk/interviews/chris-brooks-interview

Brooks1.JPG

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.