V.Vichev Отговорено Септември 2, 2011 Автор Отговорено Септември 2, 2011 Всъщност, ми се наложи да си почина 10 дни пръстите ми се обелиха 3 4 пъти . И в чера с много много голямо учудване установих, че всичко ми е буквално 5 пъти по лесно Цитирай
gueorgues Отговорено Септември 2, 2011 Отговорено Септември 2, 2011 това е предимството на почивката - нещата улягат Беленето е нормално също, мазолите като ги оставиш и започват да падат горните слоеве кожа. Това, което боли са нервните окончания на пръстите. Но при системно свирене, тези окончания намаляват своята чувствителност и втвърдените мазоли подпомагат това намаляване. Честно да ти кажа, дори леко завиждам за този ентусиазъм - и аз бях така първите 3-4 години. В последствие колкото повече напредваш, толкова по-бавен става напредъка, защото сложността на материала е по-висока. Свиренето е голямо удоволствие и музиката е невероятен отдушник. Успех 3 Цитирай
V.Vichev Отговорено Септември 2, 2011 Автор Отговорено Септември 2, 2011 В интерес на истината болката никога не ме е притеснявала. Друго нещо което ме интересува е как да си раздвижа безименният пръст и кутрето. По на горе споменах, че едно от първите неща който установих е колко неадекватно се държи безименният пръст и наблегнах на упражнения изровени от нета. Успях до някъде да му дам правилна координация да ходи там където искам, но . . . Малък тест: ако барабаниш нещо бързичко по масата с показалеца и средния пръст можеш да го направиш изключително бързо, но ако се опитам да го направя с кутрето и безименният пръст максималната скорост е на половина, на мен ми е ясно че от гледна точка на моята възраст няма да постигна умопомрачаваща скорост защото от тук на татък ме чакат артрити тендовагинити и всякакви ити )) не съм на 20 за съжаление, но все пак не може да няма упражнения, който да дадат по добра координация и скорост и на тези два пръста. Цитирай
gueorgues Отговорено Септември 2, 2011 Отговорено Септември 2, 2011 (Редактирано) Предполагам, говориш за лявата ръка. Ще кажа баналното "всяко нещо с времето си". Упражнявай сложни пръстовки и акорди и свири скали. Има упражнения за разтягане по грифа, можеш да ги намериш в интернет. Ще дойде момента, в който няма да се замисляш за тези неща. За да постигнеш максимално гледай дланта ти да е успоредна на грифа и да не провисваш ръката на палеца. Това в някои аспекти е свързано с класическата постановка на ръцете, но е добра отправна точка, докато намериш своето удобно положение. Поне е сигурно, че няма да си създадеш лоши навици, които трудно се изкореняват. Също така можеш да сменяш пръстовките на акордите. Свири Ми-мажор, Сол-мажор, Ре-мажор и Ла-минор/мажор с 2-ри, 3-ти и 4-ти пръст (т.е. без показалеца) на първа позиция. Така безименния и кутрето ще свикнат да са по-активни с времето. Не те съветвам да правиш упражнения само за едната ръка. Всички упражнения прави на китарата (не на сухо) и гледай да постигнеш синхрон между двете ръце. Когато синхронът го има, скоростта идва доста по-лесно. Редактирано Септември 2, 2011 от gueorgues Цитирай
V.Vichev Отговорено Септември 2, 2011 Автор Отговорено Септември 2, 2011 Може би... Живо му завидях на тоя. . . някъде бях чел не знам до колко е вярно, че някой от движенията на лявата и дясната ръка включително и пръстите се контролират от една и съща част на мозъка. . . и поради тази причина е трудно и изисква време за постигане на синхрон и усъвършенстване да правиш с двете ръце различни неща по едно и също време. Цитирай
Cutthroat Отговорено Септември 2, 2011 Отговорено Септември 2, 2011 Искам да добавя нещо за физическата сила. На самите пръсти няма мускули, така че няма лесно да станат здрави и едри с тренировки. Мускулите, които движат пръстите са в предмишницата и оттам сухожилия стигат до отделните фаланги. Чисто силовите физически упражнения намаляват способността за прецизни движения и координаия, като обаче имам предвид сериозни силови тренировки, а не просто да стискаш гума от време на време или да правиш три серии набирания два пъти седмично. Цитирай
bluelemon Отговорено Септември 3, 2011 Отговорено Септември 3, 2011 Аз за това въртя powerball и не само де. Щото и на комп нали бачкам пък то т'ва топче е много яко. Така е като бачка човек и в събота. Иначе по темата малко. Та има много добри китаристи които не свирят по четирипръстната система. Просто всеки има различна ръка, като физика и големина и т.н. Тъй че всеки според възможностите си. Естествено трябва да се тренира, но като прецени човек че е стигна предела на възможностите си трябва да се адаптира. И най-вече трябва да сме оптимисти. Отивам да пия кафе че иначе ще пиша още Цитирай
V.Vichev Отговорено Септември 4, 2011 Автор Отговорено Септември 4, 2011 Та така . . . Наумил съм си след всичко казано до тук да са пробвам ето с това: Gary Moore - The Loner Ако някой може да извади едни нотички съм готов да извадя една безкрайна каса бира . . аз не можах да изровя. Цитирай
polaris Отговорено Септември 4, 2011 Отговорено Септември 4, 2011 http://www.911tabs.com/link/?4578743 Ако не си използвал Гитар Про преди, тук има таблатура + ноти. На мен ми е много удобно. Успех 2 Цитирай
kitaratapesho Отговорено Септември 5, 2011 Отговорено Септември 5, 2011 (Редактирано) Здрасти! Прегледах (набързо) видеата, които си качил! На първо място - готино свирене и стил, към който си се насочил! Трудно ми е да диагностицирам само по видео, но видях някои неща, които ми направиха впечатление (макар и да не са точно по проблема с пръстите, а генерално относно техника). Та: Не знам дали това е нормалната поза на тялото ти (ако е така - извинявай), но ми се струва, че постоянно имаш леко вдигнати рамене, особено това на дясната ръка (нарочно ще описвам раменете не само с ляво и дясно, за да няма объркване с факта, че на видеото си с лице към мен). Понякога като правиш повдигане (bend) повдигаш рамото на лявата ръка. Излишно е и не носи никаква полза на свиренето, а за сметка на това добавя за напреженето по цялата верига пръсти - рамо - гръб. Когато правиш вибрато (vibrato) и повдигане често движиш предмишницата (часта на ръката между китката и лакъта), все едно даваш сила от там. Това отново не помага грам за свиренето (тук искам да вметна, че ако има техника, която използва предмишницата за добавяне на сила и контрол при повдигане и вибрато - то аз не съм запознат с нея). Отново при повдигане (bend) ми се струва, че понякога прилагаш сила в предмишницата и китката (подсъзнателно си мислиш, че това ще даде повече сила при повдигането), а ефекта е, че "повдигаш" цялата китара. В крайна сметка това не помага на тонът (или поне аз не използвам такава техника), а само добавя напрежение по веригата пръсти - рамо - гръб. Колкото и да ти звучи странно, имам чувството, че проблемите са по-скоро с това да се отпуснеш максимално докато свириш. И аз съм имал същият проблем и единственото решение е съзнателно мислене в тази посока. Много помага ако се упражняваш срещу огледало и се наблюдаваш постоянно дали има излишни движения или такива, които подлагат някоя част на тялото под напрежение. В момента, в който успееш да се отпуснеш напълно, техниката ти ще се подобри драстично. Също така, прочетох в едно от мненията ти, че упражняваш арпежи в темпо 180-200. Според мен, на този етап за теб е по-важно да направиш няколко крачки назад, за да може да "скочиш" после напред. А именно - упражнявай бавни и лесни неща, но опитвайки се да се освободиш от напрежението по тялото. Не търси бързото и технично свирене, засега. Ако оправиш основите на къщата - после ще можеш да надстрояваш каквото и колкото те кефи Поздрави, Пешо П.П. Уточнение - всичко написано в този пост е мое ЛИЧНО мнение и не задължавам никой да се съобразява с него, както и да го приема за абсолютна истина. Също така няма да участвам в спорове и заяжданки относно мнението ми и/или правописа ми. Благодаря предварително! П.П.П. Второ уточнение с цел да предотвратя пускането на линкове и излишните спорове - повдигането на раменете, цялата китара и/или други подобни движения понякога се правят с цел да се изглежда артистично на сцена. Това е различно от проблем с техниката и не би трябвало да се асоциират напълно. Ако всички тези движения са съзнатени и целенасочени - тогава всичко е наред. Има доста известни музиканти, които с цел артистичност свирят с "кофти" техника и в даден момент имат ядове с болки и т.н. А някой пък нямат такива ядове никога. Редактирано Септември 5, 2011 от kitaratapesho 5 Цитирай
Hillbilly Отговорено Септември 5, 2011 Отговорено Септември 5, 2011 Спокойно,пръстите стават на камък от много свирене,по-скоро не се претоварвай,както ти казаха,защото се получават тендовагенит (разтегнато сухожилие)и подобни гадости ,мен още си ме мъчи на дясната ръка и няма лечение. А за 2 години свирене си дръпнал доста напред,само да не се възгордееш 2 Цитирай
V.Vichev Отговорено Септември 5, 2011 Автор Отговорено Септември 5, 2011 kitaratapesho, искам да ти благодаря и за отделеното време и за безценните съвети. Относно вдигнатите раменете и напрежението в ръцете никога нямаше да се сетя, безценен съвет. Ще направя всичко възможно да се отпусна максимално и ще споделя как се развиват нещата, надявам се с някое по успешно видео. Последните дни се опитвам да свиря с палец зад грифа (пак по съвет от хора които отделиха време на този пост), а не да виси като мъртвец над 6 и 5 та струна и доста от нещата се получават по добре, още веднъж благодаря Цитирай
V.Vichev Отговорено Септември 5, 2011 Автор Отговорено Септември 5, 2011 Спокойно,пръстите стават на камък от много свирене,по-скоро не се претоварвай,както ти казаха,защото се получават тендовагенит (разтегнато сухожилие)и подобни гадости ,мен още си ме мъчи на дясната ръка и няма лечение. А за 2 години свирене си дръпнал доста напред,само да не се възгордееш Понеже се убедих, как нещата се подобряват,... с мноо мъка съм си обещал че ще намаля свиренето до 4 часа наден + 1 ден почивка : ). Възгордях се но от позицията че съм постигнал нещичко, и веднага ще заменя тази думичка с амбициран за нещичко малко по добро сръпчица на пред. . Цитирай
Hillbilly Отговорено Септември 5, 2011 Отговорено Септември 5, 2011 kitaratapesho, искам да ти благодаря и за отделеното време и за безценните съвети. Относно вдигнатите раменете и напрежението в ръцете никога нямаше да се сетя, безценен съвет. Ще направя всичко възможно да се отпусна максимално и ще споделя как се развиват нещата, надявам се с някое по успешно видео. Последните дни се опитвам да свиря с палец зад грифа (пак по съвет от хора които отделиха време на този пост), а не да виси като мъртвец над 6 и 5 та струна и доста от нещата се получават по добре, още веднъж благодаря Постановките за класическа китара не ти вършат много работа като си с голяма ръка,ако се загледаш Хендрикс и Ричито използват палеца за 6-та струна..я за домашно изкарай "Бърн" G на шеста е с палец. 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.