-
Мнения
1670 -
Присъединил/а се
-
Топ дни
193
Koobenot last won the day on Март 2
Koobenot had the most liked content!
Относно Koobenot

Previous Fields
-
Инструмент
🎹🎸🎤
Koobenot's Achievements
-
P.S. Както и колегата вече спомена, типът инструмент който те интересува се нарича "аранжор/самосвирка/Хитър Петър", синтезаторите са друг клас инструменти и служат по-скоро като допълнение към аранжора и се ползват основно за сола.
-
Представляват комбинация от определени ритми и инструменти, които са подходящи за дадена песен. Ако си представим, че примерно искаш да свириш "Шампанско и сълзи" един сет се състои принципно от: Интродукция Основна мелодия Куплет Припев Koда/финал/край на песента Преход между частите Освен това в сета имаш и основния инструмент, който ще ти свири мелодията - акордеон, синтезатор, зурна или нещо подобно според зависи. Идеята е, да можеш да сменяш между частите динамично като лявата ти ръка свири акомпанимент, а дясната ти свири мелодията и като работиш в кръчма може лесно да правиш китки от парчета – от тая един куплет от оная друг куплет или пък да повториш нещо, да поздравиш някого и т.н. комбинациите са безброй ... Има и по-прости сетове – ако да речем свириш "Кючек девятка", може в сета да е зареден единствено ритъм с по-ниска и по-висока динамика ... там вече се разчита на теб да солираш и да правиш отсвири. Ето пример за нещо подобно – цък. Доколкото знам, най-популярните за PA сериите се предлагат по разни Фейсбук групи и тук също имаме тема за PA серията. За този специално мисля, че се качват по USB. Обаче внимавай! За разлика от Yamaha философията, където всичко ти е дадено от производителя и шансът да омажеш вътрешната операционна система е по-малък, при Korg имаш много по-голяма свобода да сменяш, подменяш и качваш и можеш, ако не разбираш или ако качиш неподходящ сет, да прецакаш цялата операционна система на клавира. В най-добрият случай инструментите няма да са балансирани и ще трябва да донастройваш ... ако нямаш опит най-добре се свържи с някой, който познава Korg-овете добре. Като за старт според мен е окей. Флагманът на Korg за тези неща със сигурност е серията PA ... но не това е най-важното. Според мен най-важното е да развиеш подходяща техника на дясната си ръка, която до известна степен се доближава до акордеонното тоноизвличане, но има и свои специфики, както и преливките между тоновете с pitch bend-а, за да звучи фолкаджийски. Трудно мога да ти помогна защото не творя в такъв стил, но доколкото съм гледал уроци за хора, отсвири, поп-фолк и т.н. в YouTube има доста. Като тези например – цък. Другото вече е практика и какво искаш да постигнеш – дали само вкъщи или в заведение. Според мен след време ако задобрееш и искаш да се изявяваш по-професионално, ще трябва и по-добър клавир, като нещо от PA сериите, засега според мен и този ти е достатъчен ... ако си упорит в определен момент ще му усетиш лимитите и ще вземеш по-добър. Успех!
-
Скъпи съфорумници, напълно разбирам и одобрявам породилият се сарказъм ... но позволете ми да се аргументирам. Въпросните "пациенти" (нека ги наречем така) констатират, "по-добър" звук в с сравнение със същото парче от същият master просвирено от Spotify/YouTube Music. Аз лично си мисля за няколко възможни сценария, а именно те са: личностно внушение без техническа/емпирична обоснованост на принципа "на мен това ми харесва" допълнителен processing, който се случва от източника – имал съм лаптоп с Dolby Digital драйвери, които помпеха звукът на вградените колонки на лаптопа и наистина звучеше "по-добре" в контекстът на аудио системата специфичен firmware, който позволява, processing-ът да се случва само върху Apple слушалки или да е върху аудио материалът пратен от източника Именно поради тези причини питам, дали някой е забелязал определен processing случващ се върху източника или при слушалки колони и прочие. Разбира се, най-точният тест е лично и аз да проверя емпирично, но нито имам Епъл устройства, нито ме е грижа. Тук не става въпрос за 192kHz lossless audio срещу 96kbit/ps MP3-ка, а именно дали има някакъв допълнителен processing, на който сте обърнали внимание ... Иначе ако изключим този processing, независимо дали той съществува или не, чисто перцептуално разликите от източника са минимални и не подлежат на сериозни последици.
-
Абсолютно вярно, макар че не съм дългогодишен запоявач съм тествал доста кабели през живота си и разлики има, но са субтилни. Ще се опитам да се аргументирам. Според мен най-лесно се забелязват разлики при аудио кабелите за пускане на музика – примерно лаптоп към миксер, връзка тип 3.5 mm стерео малък жак към 2x1.4" моно жак. При тестове на такива кабели с еднаква дължина от различни марки, да речем с бюджет 20 лв. за кабел съм установил, че при материал с добра спектрална картина, примерно Hotel California от лайвът Hell Freezes Over, Мichael Jackson, Dark Side of The Moon, Daft Punk - R.A.M. и т.н. забелязвам, че единият кабел има повече бас и високи от другия ... но разликите със сигурност са от порядъка на десети от децибела. Дори да си играя да правя опитни постановки със спектрален анализ ми се струва, че нищо няма да измеря, защото разликата е наистина субтилна и е в микронюанс, по-скоро се "усеща", отколкото да се чува. Колкото до кабелите със златни накрайници това вече е чиста доза аудиофилщина. Ако всички други елементи по веригата се перфектни и с нулеви загуби, та в този кабел да ми е проблема, окей ще дам няколко хиляди за тоя кабел, ама при положение, че пускам през тези кабели pro consumer техника с компромисно изпълнение, файдата от това злато бива загубена някъде из безбройните конвертори, филтри, захранвания с установени загуби, че я присъства в крайният резултат я не ...
-
Както писах и преди, това лесно можеш да го провериш със спектрален анализатор кой регулатор къде и с колко ти модифицира сигнала.
-
Чудесно, много майсторлъшки свирите, браво!
-
Каква е също идеята на тоя phase switch? Ако микрофона/говорителя/кабелите са вързани наобратно ли? Или ако ще се озвучават два ампа едновременно с два микрофона на два кабинета и нещо не е във фаза лесно да се цъка?
-
Аз мислех, че това EQ ще е допълнително след преампа и в преампа ще има базови bass, middle, treble. Това нещо като имплементация при живо свирене е супер неудобно. Представи си, че правиш саунд чек, нямаш bass/middle/treble контроли и озвучителя те помоли да отрежеш малко среди ... кои точно и с колко? Почваме да гадаеме и да се паникьосваме. Идеята на това EQ, ако ще го има според мен е да е след bass/middle/treble и да променя целият тон на тон стака, а не да замени класическите контроли IMHO ...
-
Ретро фънк звук с early 2000s емо ъгъл на камерата, какви времена само ...
-
Понеже скоро се разправяхме с разни Apple потребители, които твърдят, че песните пуснати от Apple устройство се чували "по-добре" и в колата и през слушалките ... @CyberGene, @musicman, знам, че сте Applе user-и, кое наричат хората "по-добре"? Очвидно има някаъв допълнителен processing върху песните, иначе ми е трудно да схвана ... ако по-добре е само силата на песента говорим вече за Fletcher-Munson ефект и все тая, в крайна сметка ... Според вас, какво се случва отвъд?
-
^ Към днешна дата студията са нужни според мен за: запис на барабани – ако нямаш MIDI барабани вкъщи и искаш истински звук на добре настроени и изсвирени барабани, без студио много ташкън работа ... има толкова неща, които трябва да бъдат спазени, като подбор на микрофони, акустика на помещение, в последствие phase alignement, гейтове, EQ, компресия, като същевременно целият инструмент (комплектът барабани) трябва да звучи хем като цяло, хем отчетливо всеки елемент ... доста по-сложна задача от това, да боцнеш една китара в един интерфейс и само да й подбереш добри ампове, било то и VST-та профи запис на браси – вкъщи обикновено записваме с SM57 в максимално глухо помещение, за да вкараме супер сухи сигнали и после да ги третираме както искаме ... обаче. Хубавото помещение дава естествен обем още от записа и с подходящ кондензаторен микрофон в готино помещение няма какво да пипаш много-много после в микса продуцентска дейност – вкъщи може да записваш и смесваш вечно, но втори чифт опити уши винаги са добре дошли ... било то една партия да се изпее още веднъж, за второ мнение, креативен подход към цялата песен и най-важното, че човек с опит може тези идеи да ги материализира изключително бързо, а не като си науми нещо да попаднем в ситуацията "това EQ го гласях 2 дена, щото не го познавам" ... Та такива работи ...
-
Никаква идея ... реших да потърся с Google Images, излизат всякакви дивотии, но ако някой не познае подписа и самият той не е популярен, трудна работа ...