Има една наука - викат и акустика и електроакустика. Та според тия британски учени "измишльотини" завука при многолентовите озвучителни тела се формира при определено разстояние от центровете на отделните високоговорители - затова и при професионалните монитори си има написани минималните разстояния за слушане. В случая, за да се запише китара през HiFi озвучително тяло, микрофона ще трябва да е на разстояние поне 1 (един) метър от излъчвателите. Само че, тогава влиянието на стаята става огромно, (освен ако не разполагате с anechoic chamber, но тогава нямаше да водим този разговор )и не е точно ясно, какво се записва. Поради тези (и ред други) причини, подобна практика не се е наложила в мейнстрийм рекординг сферата. Вместо това си има разработени с десетилетия практики да се използват (чудно, защо ли) китарни усилватели и китарни озвичителни тела. В днешно време - практически са изместени от импулсите...
А иначе експериментите със звук никой не ги е отменял. Само дето е хубаво и да се поназнайва защо и как и какво се цели при експеримента. Иначе става ...(вж. по-горе моя пост)