Jump to content
Българският форум за музиканти

yamaha

Members
  • Мнения

    1469
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    182

yamaha last won the day on Ноември 9

yamaha had the most liked content!

4 Последователи

Previous Fields

  • Инструмент
    студио

Profile Information

  • Gender
    Male

Последни посетители

7058 профилни разглеждания

yamaha's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

1k

Обществена Репутация

  1. И това как да го изгледаме? Изцъках на всеки надпис, който можеше да бъде линк и нищо...0 files - в youtube нямаш ли го?
  2. С аудиото определено ти е по-евтино. А то дори да излезем от темата за AI, с аудио по принцип се работи доста по-лесно и бързо за разлика от работата с видео. Казвам го от личен опит, защото освен основната ми работа с аудио съм работил и върху доста видеоклипове и всяка "движеща се картина" си изисква още куп други съобразявания, понеже вече нямаш нещо, което го възприемаш само през ушите, а имаш уши+очи, а хората на картинките си се разхождат където им скимне и не може където ти е кеф да резнеш някъде аудиото и да го снадиш, защото през това време на картината се случват съвсем други неща. П.П. Горе като споменах за липсинка, на клип с 30fps, дори и 1fps да не ти е на място, вече се вижда. С някои по-стари версии на Filmora имах подобен проблем, понеже винаги деля аудиото от видеото, за да мога да си го редактирам отделно и докато съм в редакциите всичко беше идеално, но при рендеринга винаги имаше 1 фрейм закъснение на видеото (вероятно нещо от драйвера на видеото), та се налагаше да го изпреварвам с 1 спрямо аудиото още при редакциите, че после да се уравни след рендеринга.
  3. Да, знам че е на абонамент - имам такъв, но за видео и докато взаимно се изучим и напаснем - аз с промтовете, а той с разбирането какво ми трябва, мина известно време и хвръкнаха доста кредити. Абонаментът включва брой кредити, но както каза, с всяка проба-грешка те си вървят и по някое време свършват и за да не чакаш да дойде следващия месец, си купуваш допълнително за месеца. А за дължината сигурен съм, че също знаеш - колкото по-дълъг откъс генерираш (5, 10, 15 сек...), толкова повече кредити вървят. П.П. В интерес на истината с AI-аудиото е по-лесно и малко по-различно от AI-видеото, понеже с картина трябва и липсинк, да го преобличаш в други дрехи, да го местиш на друго място, да залепваш последния кадър на генерирания откъс с нов първи от следващата генерация и разни други условности.
  4. Е ми много добре са се справили с промптовете, даже акцент в произнасянето на думите практически нямаше дори и в основния вокал. Абе заподозрях аз още когато го слушах, че може и да има AI-генерация, понеже кой реален музикант ще тръгне да прави 2-минутни песни, а там (при генерирането) кредитите летят на всеки 10-15 секунди генерация и гледаш да ги спестиш малко. Отделно, макар и доста чисто като цяло, забелязах известно омазване и характерната AI-компресия в някои от инструментите в инструментала, ама не ми се вярваше, че всичко е 'от-до'. Да, от естетическа гледна точка малко стерилно ми идваше на места, ама през живота си толкова глупости, сътворени от хора съм изслушал, че това си ми дойде съвсем прилично като музика и изпълнение.
  5. Което пък води до логичния извод, че трябва да му се правят отчисления "авторски права" за всички нас, щот' сме го изучили. П.П. А в онова горното R&B на бат' Емо не знам дали дали е припявал някой AI-беквокал, но ми хареса...и даже не ми беше скучно.
  6. Не, не е скам - линковете й не са към немския Томан, а към английския, който си е точно томанмюзик.ком. P.S. По-точно, другият, който е основно за страните извън ЕС. Винаги си е бил https://www.thomannmusic.com.
  7. На теория е така, но все пак да вметна, че малка разлика в омовете не е кой знае какъв проблем за усилвателя, щом няма да работи на високи нива - пробвано е в една спортна зала, в която постоянно звучи фонова музика, където имаше несъответствие между 6 и 8 ома, респ. на колоните и прага на усилвателя, като усилвателят не грееше изобщо на тия нива.
  8. Предаването не е наше, мисля, че оригиналът идваше от UK (Who Wants to Be a Millionaire?), но на наша почва преводът би трябвало да бъде нещо от рода на "Спечели някой лев отгоре".
  9. Ама не казваш ти ли помогна и ако да, дали позна...
  10. Връщам малко в стара тема, понеже и Кори е машина, а днес пак попаднах на една негова импровизация в някакъв клуб, дето съм я гледал отдавна, но мога да си я пускам многократно без да ми омръзне. Поздравявам те с клипа.
  11. И още едно потвърждение на извода от видеото. На работата ми (не в моето студио) имам една необработена акустически стая, в която има един огромен телевизор, на който пускам сигнала от лаптопа, че да гледат и останалите какво правя. Тъй като говорителите на телевизора не са детайлни и трудно демонстрирам някоя честота или пък затихващата "опашка" на някой ривърб, реших да взема някакви евтини мониторчета, без значение какви, понеже стаята така или иначе е малка. Спрях се на Presonus Eris 3.5 2nd Gen, понеже хем бяха супер евтини, хем четох хубави отзиви за тях, хем имаше къде да ги чуя на място преди да ги купя. Чух ги в магазина и много ми харесаха как свирят, после ги закарах вкъщи и ги "просвирих" с моя тестова музика (денс и друга) в контрол рума. Харесаха ми още повече, особено за цената си и на следващия ден ги занесох в онова помещение, за което стана дума в началото. Пуснах подобна музика, с каквато вече ги бях тествал и....отврат, пълна боза и мазаница. Ако нещо подобно бях чул в магазина, никога нямаше да ги купя, но тъй като вече имам някакъв слухов опит бях наясно, че мониторчетата са си ОК, но помещението не е. Което отново доказва колко голямо значение има акустическата обработка на мястото, където слушаш. Така че ако ще и да си си купил ADAM или Genelec, ако ги слушаш в празна стая, все е тая какви са ти мониторите.
  12. AI вече пише доста смислени текстове...по някой път дори по-смислени от някои писани от хора. С музиката също не е зле - просто пускаш заявка за тематиката, стила и разни подробности като брой куплети, припеви, бриджове и др.и след секунди получаваш няколко варианта, между които да избираш. Тоналности и темпа също не са проблем да ги променяш постфактум ако нещо не те урежда.
  13. Ще иде, ама ако го пусне. В което малко се съмнявам, щом вече е говорила, че "издевателстват над съседите", но не пречи да опита. Навремето когато правех студиото и контрол рума, и бях още на етапа "обезшумяване", понеже имам съсед отдолу, пусках през едни големи боксове двойно по-силно музика + бас, отколкото се предвиждаше да пускам всеки ден и слизах долу при него да чуя какво прониква, после добавях още n-количество вата под пода и по стените и пак слизах да чуя промяната. Накрая нивата при него паднаха до поносим минимум, а когато направих последния тест с нормалните децибели, на които работя (60-80dB), при него вече не се чуваше нищо. Така че едно ходене до изнервената съседка ще е доста полезно, предвид, че тя дори е през етаж над него.
  14. Съседката ако я питаш, вероятно ще ти каже, че става земетресение. Сигурно прониква нещо 2 етажа нагоре, но при нея е слабо и ако тя примерно си пусне в този момент телевизора на средна сила, вероятно няма и да чува барабаните, но ако основно стои на тихо и е някаква по-нервна, дори и слабостигащият до нея звук ще я нерви. Няма да давам съвети за генерална звукоизолация (нещо, което многократно сме коментирали тук), защото изисква доста средства и усилия, а и идеята е звукът да падне още малко в нивата до съседката така, че вече да не я дразни. Иначе като цяло колкото повече меки и звукопоглъщащи материали има в помещението с барабаните, толкова по-малко децибели ще стигат и до нея, тъй като част от енергията на звуковите вълни ще се абсорбира в самото помещение. Ако все пак ще се прави нещо допълнително на тавана и/или стените, ватата си е универсален поглъщащ звука материал. И накрая всеизвестния факт относно материала при звукоизолацията - колкото повече, толкова по-добър ефект, а и ако се правят слоеве, добра идея е да са на малко разстояние един от друг, с въздух между тях.
  15. Вярно, до офис на Спиди и Еконт е двойно надолу ; до Изибокс също, макар, че там китара, пиано, стойка и нещо по-обемисто няма как да поръчаш. Интересно ми е кой първи е смъкнал пътните и кой втори се е принудил да ги смъкне...или всичкото е заради някаква обща европейска директива за доставка в ЕС, за която не съм чул. П.П. Сега чакам кога и Music Store ще ги последват.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.