Jump to content
Българският форум за музиканти

yamaha

Members
  • Мнения

    1465
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    180

yamaha last won the day on Октомври 15

yamaha had the most liked content!

4 Последователи

Previous Fields

  • Инструмент
    студио

Profile Information

  • Gender
    Male

Последни посетители

7023 профилни разглеждания

yamaha's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

1k

Обществена Репутация

  1. И още едно потвърждение на извода от видеото. На работата ми (не в моето студио) имам една необработена акустически стая, в която има един огромен телевизор, на който пускам сигнала от лаптопа, че да гледат и останалите какво правя. Тъй като говорителите на телевизора не са детайлни и трудно демонстрирам някоя честота или пък затихващата "опашка" на някой ривърб, реших да взема някакви евтини мониторчета, без значение какви, понеже стаята така или иначе е малка. Спрях се на Presonus Eris 3.5 2nd Gen, понеже хем бяха супер евтини, хем четох хубави отзиви за тях, хем имаше къде да ги чуя на място преди да ги купя. Чух ги в магазина и много ми харесаха как свирят, после ги закарах вкъщи и ги "просвирих" с моя тестова музика (денс и друга) в контрол рума. Харесаха ми още повече, особено за цената си и на следващия ден ги занесох в онова помещение, за което стана дума в началото. Пуснах подобна музика, с каквато вече ги бях тествал и....отврат, пълна боза и мазаница. Ако нещо подобно бях чул в магазина, никога нямаше да ги купя, но тъй като вече имам някакъв слухов опит бях наясно, че мониторчетата са си ОК, но помещението не е. Което отново доказва колко голямо значение има акустическата обработка на мястото, където слушаш. Така че ако ще и да си си купил ADAM или Genelec, ако ги слушаш в празна стая, все е тая какви са ти мониторите.
  2. AI вече пише доста смислени текстове...по някой път дори по-смислени от някои писани от хора. С музиката също не е зле - просто пускаш заявка за тематиката, стила и разни подробности като брой куплети, припеви, бриджове и др.и след секунди получаваш няколко варианта, между които да избираш. Тоналности и темпа също не са проблем да ги променяш постфактум ако нещо не те урежда.
  3. Ще иде, ама ако го пусне. В което малко се съмнявам, щом вече е говорила, че "издевателстват над съседите", но не пречи да опита. Навремето когато правех студиото и контрол рума, и бях още на етапа "обезшумяване", понеже имам съсед отдолу, пусках през едни големи боксове двойно по-силно музика + бас, отколкото се предвиждаше да пускам всеки ден и слизах долу при него да чуя какво прониква, после добавях още n-количество вата под пода и по стените и пак слизах да чуя промяната. Накрая нивата при него паднаха до поносим минимум, а когато направих последния тест с нормалните децибели, на които работя (60-80dB), при него вече не се чуваше нищо. Така че едно ходене до изнервената съседка ще е доста полезно, предвид, че тя дори е през етаж над него.
  4. Съседката ако я питаш, вероятно ще ти каже, че става земетресение. Сигурно прониква нещо 2 етажа нагоре, но при нея е слабо и ако тя примерно си пусне в този момент телевизора на средна сила, вероятно няма и да чува барабаните, но ако основно стои на тихо и е някаква по-нервна, дори и слабостигащият до нея звук ще я нерви. Няма да давам съвети за генерална звукоизолация (нещо, което многократно сме коментирали тук), защото изисква доста средства и усилия, а и идеята е звукът да падне още малко в нивата до съседката така, че вече да не я дразни. Иначе като цяло колкото повече меки и звукопоглъщащи материали има в помещението с барабаните, толкова по-малко децибели ще стигат и до нея, тъй като част от енергията на звуковите вълни ще се абсорбира в самото помещение. Ако все пак ще се прави нещо допълнително на тавана и/или стените, ватата си е универсален поглъщащ звука материал. И накрая всеизвестния факт относно материала при звукоизолацията - колкото повече, толкова по-добър ефект, а и ако се правят слоеве, добра идея е да са на малко разстояние един от друг, с въздух между тях.
  5. Вярно, до офис на Спиди и Еконт е двойно надолу ; до Изибокс също, макар, че там китара, пиано, стойка и нещо по-обемисто няма как да поръчаш. Интересно ми е кой първи е смъкнал пътните и кой втори се е принудил да ги смъкне...или всичкото е заради някаква обща европейска директива за доставка в ЕС, за която не съм чул. П.П. Сега чакам кога и Music Store ще ги последват.
  6. Забеляза ли обаче къде е пъхнал климатика. Малко носталгията ме хвана, понеже през ръцете ми са минали стотици подобни красиви уреди от златната аналогова ера на 70-те-90-те...баща ми колекционираше всякакви декове, магнетофони, грамофони, усилватели, еквилайзери и др. hifi техника - една цяла стая беше отделил само за тях, но подреждаше и в останалите, понеже вече нямаше място. Но като цяло изводът от цялото видео е в края му - колкото по-добре си оправил помещението, в което слушаш, толкова по-малко EQ ще ти се налага да мърдаш.
  7. После разправяйте, че нямало далавера от това да сме в ЕС. Едно време когато купувах постоянно от Ибей (преди да открия вълшебния Алиекспрес ), много ме беше яд, че Пейпал не поддържат акаунти от България и се чувствах някак си прецакан, че уж сме като другите европейци, натовци, не знам какво си, пък ни цакат с топла бира. А сега даже ни намаляват пътните...което ми напомня, че се каня от известно време на едни малки мониторчета и май е добър повод да ги поръчам с новите пътни...не че е голяма далавера, ама поводът си заслужава. Апропо, Мюзикер няма ли да ги последват, а и складовете им дори са по-близо от германските...
  8. Ония са особена порода секта - в уреди не вярват, разчитат само на златно-диамантените си уши и силната си вяра в нещо, в което искат да вярват. Покрай магическите бушони със 'сребърната калибрационна жичка' почетох малко и в един техен форум. Там се хвалеха кой какъв бушон си бил купил и на кой бушонът му е най як...и по едно време един от всичките задава въпроса "Абе, пичове - тия бушони имат ли си насоченост, да не съм объркал посоката?", а най-знаещият от останалите му отговаря "Шансът да си объркал посоката е 50:50, аз моят съм го сложил с надписа отляво-надясно, както е надписът на усилвателя ми и работи идеално...ако твоят не свири добре, просто го обърни наобратно и ще забележиш разликата". Забележка: Диалогът горе е цитиран/преведен по памет от един английски форум.
  9. ОК, нави ме - сега ще си купя една двойка канони - метърът му е 28 000 паунда и като дойде ще го сравня с моите...ама сигурно ще се забавя с отзивите, понеже първо трябва да продам колата и евентуално жената (ако някой се навие да я вземе)...и тъй като за втората сделка не съм никак убеден, ще купя само 60 см., той поне е на цена само 25 000 паунда.
  10. Note: Търсих една друга стара тема, ама не я намерих и ще го напиша тука, а @Koobenot ще го премести в темата, дето не я намерих...не че е нещо важно, ама определено чувствам нужда да го споделя с някого, понеже вече добих комплекс за малоценност. Говорили сме си из темите за аудиофилите, на които кабелите им са с цена поне $$$ метъра и след като ги "разсвирят" ден-два за да им се подредят електроните, правят чудеса с музиката. Днес в Алиекспрес случайно ми попадна някаква обява, дето гледам на картинката нещо като бушон с надпис Hi-Fi с цена $113 за бройка. Почнах да чета и наистина се оказа бушон ръчна изработка, с който музиката "вече няма да е същата", понеже имал и "сребърна жичка за калибриране на звука". За да си поизтрия още малко мозъчни клетки започнах да чета един аудиофилски блог, дето един даваше отзиви за няколко модела подобни бушони, които той купувал наред и с всеки слушал разликите. Обясняваше, че на всеки от бушоните му трябвало около седмица, за да влезе в режим и да звукне както трябва, но пък след като вече бил разработен, такава огромна разлика давал и във високите, и в ниските и най-вече в динамиката, че дори се замислял да поотложи малко покупката на някакъв нов пореден чифт аудиофилски тонколони, които смятал да си купува. И понеже след блога попаднах и на един 13-амперов бушон на цена 8000 паунда, за финал мога да кажа...ако аз самият не съм вече оглушал или полудял, само ще се обърна към аудиофилите - хора, не сте добре, отивайте на лекар докато не е късно. P.S. @Koobenot, намери по-подходящо място за моя спам, понеже не се сещам къде писахме подобни щуротии.
  11. По принцип всеки съвременен нотен редактор от рода на SIbelius и подобните му може да го прави, но щом основно ще сканирате, защо не погледнете ScanScore?
  12. Плашат се от бъдещите алгоритми. ("Добре дошли в Skynet, желаете ли един терминатор?")
  13. Не е много сигурно. Забравяш, че е много добър в копирането и рано или късно ще го обучат да пресъздава аналоговия запис в цифров вид 1:1. Ще му е ясно кое точно дава "топлината", било то от лента или плоча, защото когато разнищиш даден казус, всичко в този свят може да се обясни защо всъщност е така - само трябва да имаш знанията и подходящия инструмент.
  14. Ти си ебати и упорития човек...машина!
  15. Имам само един въпрос - колко време ти отне да натъпчеш и запомниш тая лудница в главата си?
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.