
yamaha
Members-
Мнения
1456 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
-
Топ дни
179
yamaha last won the day on Октомври 9
yamaha had the most liked content!
Previous Fields
-
Инструмент
студио
Profile Information
-
Gender
Male
Последни посетители
6996 профилни разглеждания
yamaha's Achievements
-
Плашат се от бъдещите алгоритми. ("Добре дошли в Skynet, желаете ли един терминатор?")
-
Не е много сигурно. Забравяш, че е много добър в копирането и рано или късно ще го обучат да пресъздава аналоговия запис в цифров вид 1:1. Ще му е ясно кое точно дава "топлината", било то от лента или плоча, защото когато разнищиш даден казус, всичко в този свят може да се обясни защо всъщност е така - само трябва да имаш знанията и подходящия инструмент.
-
Ти си ебати и упорития човек...машина!
-
Имам само един въпрос - колко време ти отне да натъпчеш и запомниш тая лудница в главата си?
-
Понеже снощи купувах едно пиано от Томан, да споделя за един лек проблем при плащането, ако някой евентуално иска да го избегне в подобна ситуация. За инфо - поръчвах го през Firefox в десктоп версия. В случая не става дума за различни държави, а за покупка от моя акаунт с моите данни, за друг човек в друг град, който ще го получи когато пристигне. Полето за адреса на доставка не ми се появи и за да не ми вземе автоматично моите данни от акаунта, реших да си променя моите данни в самия акаунт, като въведа другия адрес, все едно аз съм там. То пък се оказа, че ми се появи в самия акаунт ново поле за допълнителни адреси, така че този проблем го реших бързо. После обаче, когато стигнах до момента на въвеждането на номера на картата си за плащане и цъкнах да платя, получих празен екран от Firefox със съобщението, че "за да ми защити данните е блокирал допълнителния вграден прозорец от Томан", един вид сайтът им не бил конфигуриран правилно. Опитах се с копи/пейст да отворя плащането не в раздел, а изцяло в нов прозорец, но получих същия блокаж със същото съобщение, като междувременно от банката ми изпратиха втори SMS с код за потвърждение на трансакцията. Разбрах, че няма да стане с "лисицата" и отворих адреса в Хром, без да съм се логнал от втория браузер в акаунта ми в Томан. Там всичко си излезе както трябва, получих трети SMS с поредния нов код от банката и платих безпроблемно. Тъй че ако някой поръчва нещо с Firefox, да го има предвид, че при плащането най-вероятно и при него ще изпищи, че нещо не му харесва.
-
В случая чистите ми наблюдения са, че това зависи повече от други фактори, а не кой на какъв принцип е. Изключвам лентовите, които са малко по-различни, но и тях ги развиха през последните години. Мисля, че съм ти споменавал на ЛС случката когато на едно озвучаване бях решил да ползвам в една позиция кондензаторен, тъй като е по-чувствителен и щеше да е достатъчен само един, вместо 2 динамични, но не прецених, че на 2 метра зад него в залата имаше спусната завеса, която връщаше част от сигнала и едвам се спасих от микрофонии до края на събитието. Тъй че всичко си е до конкретна ситуация, разположение на подходящия микрофон, дали ще избереш кардиоид, супер/хипер кардиоид, къде са ти мониторите (и завесите ) и т.н.
-
Просто фирмите избягват да го наблягат, както споменах по-горе. Примерно ако погледнеш листата с кондензаторните микрофони на AKG, на голяма част в спецификациите им ще видиш изречението "permanently polarized condenser capsules", но никъде няма да видиш думата "електретен". Зенхайзер дори отиват по-далеч, като си имат цял раздел кръстен "Permanently-polarized condenser", което чиста проба са си електретни микрофони.
-
Ще си позволя да те поправя. Не е точно така - почти всички съвременни електретни микрофони могат да работят на 48 волта. Имам няколко такива и в спецификациите им изрично пишеше, че могат да работят в доста широк диапазон, като се започне от много нисък волтаж и се стигне до въпросните 48 волта, че и малко отгоре. Реално ако погледнеш, половината модели на някои известни фирми, вкл. и от скъпите им модели, са електретни, а не "чисти" кондензаторни, но всичките безпроблемно работят с фантомно захранване. Забелязал съм, че избягват да наблягат на думичката "електретен", най-вече заради маркетинга, понеже в миналото "електретен" се отъждествяваше с "евтин и некачествен", но от тогава технологията при този тип микрофони доста се разви и сега дори няма как да различиш поне по качеството на звука, кой е на електретен, и кой на кондензаторен принцип. За пример мога да ти дам един модел на AKG - C1000s ($300+), който може да работи както с 2 АА батерии, така и с фантом. Така че колегата ако ще включва някой нов микрофон, най-добре да погледне какво пише в листчето с данните за поддържания волтаж.
-
Да ти кажа ли, кое е основното ти достойнство, освен, че винаги свириш много добре? Можеш да говориш с китарата и да разкажеш история, дори и в един минималистичен блус. Много силно, браво! Мисля, че и останалите съфорумци, които следят нещата ти са се убедили, че така може да свири само човек, на когото музиката през цялото време е в главата му. П.П. Това можех да ти го напиша и на ЛС, ама за да не излезе като любовно обяснение, реших да го пусна тука.
-
Тази вечер изгледах новото видео на Боб Дойл (по-горе в темата съм помествал негов клип), където прави сравнение между новата пета версия на Suno и старата 4.5. Напоследък се засипвам с толкова много информация за AI, че вече мозъкът ми трудно я обработва и често започвам да се питам - "а нужни ли са ни въобще чак толкова мощни инструменти"? Да направиш една песен от началото до края изисква много мислене, време и нерви - да измислиш читава мелодия и текст, да спретнеш качествен аранжимент, да намериш подходящите певци и беквокалисти, да я запишеш, да загубиш сума ти време в миксиране и обработка...а тук е достатъчно само да измрънкаш акапелно каквото и да е и да му кажеш в какъв стил да бъде, а даже може и да не измрънкваш нищо, а само да му напишеш изискванията ти и след минутка получаваш няколко готово композирани, аранжирани и изпети версии, между които да избираш...
-
От известно време на различни места забелязвам разни философски дискусии, касаещи това, че съвсем скоро певците ще отпаднат поради липса на необходимост. Не мисля, че резултатът ще е чак толкова рязък и краен, понеже компаниите все така ще искат да печелят от участията с живи хора (най-вече 'звездите'), но определено музиката днес вече не е това, което беше доскоро, а като гледам с каква скорост се развиват нещата, само след още някоя година чакам много повече размествания на пластовете във всички области...даже не размествания, а направо земетресения. А иначе идеята с виртуалните певци на IK-MM отдавна е осъществена при други производители и там вече са натрупали в пъти повече различни тембри, от които да избираш, но съм сигурен, че IK ще ги догонят в скоро време. За мен най-тъжното е, че много хора ще добият популярност без изобщо да имат някакъв талант. Едно време Мили Ванили ги разкостиха за доста по-малко, а сега със 100% "чуждо участие" можеш да станеш звезда, както и да станеш богат...и на никой не му прави впечатление. В интересни времена живеем и още по-интересни ни чакат.
-
Аха, ясно. И пак не е съвсем правилно, защото аналоговите синтезатори също създават звуци...или по-точно 'синтезират' и то доста време преди да се появят дигиталните.
-
Кое е дигитален инструмент - йониката от 58-ма година ли?
-
Абе най-хубаво е да имаш от всичко и по много. А по повод кое как звучи на различните системи - едни хубави и универсални монитори обикновено са достатъчни за тази цел. Примерно това лято трябваше да работя върху една денс песен, на която подложката й я беше правил някакъв италианец. Добре я беше докарал като структура, но едно че беше вкарал някакъв зверски суб бас, дето повече пречеше, отколкото да дава пълнеж + имаше разни прекалено съскащи високи почти навсякъде, а и освен това на доста места се нуждаеше от досвирване на допълнителни мелодични линии и добавяне на разни звукови ефекти, дето да оформят подложката в пълноценен денс сингбек. И понеже така и така трябваше да досвирвам, реших първо да поработя с EQ-то като започнах от баса, който туширах малко, но все пак оставих достатъчно суб за плътност най-долу. По някое време реших, че съм приключил с корекциите на суб-а и останалите честоти, и за да съм сигурен в това, дето съм правил, започнах да изреждам подложката върху различни чифтове - малки HiFi колони, големи HiFi боксове (започващи от 20Hz), озвучителни колони...и като стигнах до едни малки автомобилни колонки, бях доста предубеден заради тоя суб бас, който пак си го имаше макар в по-малка степен, но се оказа, че инструменталът си звучи съвсем читаво дори и на тях - нямаше кривене, ниската област пак си беше налична и всичко останало. Така че мониторите понякога стигат и без допълнителните сверки, стига да са добри и да си им свикнал на саунда.