В моят живот решаваща роля изигра средата. От 8 до 13 г. възраст ходих на частни уроци по класическо пиано, накрая на годината имахме концерт пред 20 баби в една църква, не беше от най-вълнуващите преживявания. Все пак, не мога да отрека, че класическата школа дава прекрасна основа по отношение на слух, гами, арпежи, тоналност, аранжимент, прецизност и всички други важни елементи свързани с музицирането. В последствие като тинейджър засвирих по разни училищни банди ... и така до ден днешен. От гледна точка на учител съвсем любителски съм показвал на малчугани прости мелодии, "Twinkle, Twinkle, Little Star", да речем. Забелязал съм, че децата не са еднакви, едни са супер самонадеяни и искат сами да учат Sweet Child O'Mine, други искат да им показваш и да ги водиш, трети пък нищо не ги вълнува и със сигурност музиката не е тяхното призвание. Ако трябва да сложа някакви щрихи върху това кои са решаващите фактори в изграждането на едно дете като музикант, според мен е комбинация от среда, дисциплина, личностни интереси и темперамент. Ако имаше някаква работеща формула за всички надали щяхме да водим тази дискусия. Все пак чисто професионално не бих се наел да показвам каквото и да било, особено ако детето има някакви уникални заложби, със сигурност трябва да се работи с педагог ... ако има мерак, другото само си идва на мястото.