Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. bmo

    bmo

    Members


    • Points

      3

    • Мнения

      488


  2. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      2

    • Мнения

      1504


  3. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      1320


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 10/19/23 във всички области

  1. И така, мили ми, на 28 октомври излиза албума (линк към представянето), ще постна всички парчета с техните финални версии. "Мастеринг-а" ми представляваше да се подсигуря, че всичко свири на -13/14 dB LUFS, единствено като напънат барабаните може би става -12.5 dB LUFS ... Като честоти единствено една от песните ми звучеше "по-мътна" спрямо другите, та бутнах високите на Master EQ-то и така, знам че е компромисно решение, но след толкова работа мисля, че е най-добрият начин да се синхронизират като EQ парчетата. Доста неща ми станаха ясни околко този албум, но най-ярките от тях са: успехът се таи 100% в идеята, записът и изпълнението - с маалко по-компромисни тракове, било то като интонация, тайминг, фийлинг, грешно EQ и т.н. процесът на смесване се усложнява и отнема повече време, като в някои случаи нещата са непоправими в процесът на смесването можеш да "излъскаш" траковете ако сложиш 5 ексайтера и 3 EQ-та едно върху друго и внимателно им подбереш настройктие ... да, ще звукне двойно по-добре, но не и осморно, входният материал не го позволява ако вече смесваш и имаш проблеми с идеята на по-генерално ниво - липсващо соло, липсващи вокали и т.н. губиш време, защото трябва да чакаш тези файлове да ти се пратят и съответно да изкараш нова версия изкарването на MIDI от барабаните и DI за китарите е печеливша стратегия, защото при запис нещата може да не са окей и това ти дава поле за поправяне, особено при барабаните - при такъв тежък стил неконситентите каси и соло барабанчета лъсват, та тригирането на семпли в комбинация с оригиналните overhead микрофони е супер ... ако нещата са наистина трагични, по-добре само MIDI и заглушаване на основните тракове като се ремонтира тайминг и velocity на съответните kit pieces все някога трябва да му удариш края - след всяка експортирана версия ще чуваш още и още недъзи и така на практика може и да изкараш 100 версии, но да речем след 10-тата нещата звучат г/д еднакво, щото почваш да се втеляваш в микродетайли, които нямат нищо общо, ако проблемът е в изпълнението ... по-добре смеси нещо друго и се върни на това парче по-късно ако нямаш толкова голям опит с цял албум (какъвто е и моят случай) има шанс последните песни да звучат по-добре от първите ... трябва да се върнеш и да оправиш първите, за да има някаква консистентност ако си пристинат от срок за издаване на албума, правиш компромиси - гледаш какво може да се реши за този период от време като проблеми по материала и издаваш така
    2 points
  2. Явно не си следил новините от последната година. Предполагам, че скоро ще видим и други производители на микрофони, които да копират принципа на RODE NT1 (5th), както и все повече аудиоинтерфейси, подобни на Zoom UAC-232 например. За мен това са полезни екстри най-вече за по-мързеливите (или някои начинаещи), на които не им се следят нивата по време на самия запис. А по принцип дори и на "обикновен" интерфейс с 24 битов запис, човек с малко опит лесно би следил входното ниво без да допуска клипове, да не говорим пък ако е с някой интерфейс на Steinberg или SLL SSL примерно, които са 32-битови, макар и само целочислени. Няма да ти давам статийки или видеоклипове с тестове, защото вече има безброй, а само най-долу ще пейстна рекламата на RODE, от която ще ти стане ясно това, за което си говорим. Иначе на ЛС, когато си говорихме за балансираните кабели, ако си спомняш ти казах, как може да постигнеш до голяма степен и то само с $5 капиталовложение, ефекта на 32-битовия запис с плаващата запетая с всеки двуканален интерфейс без значение от битовете му - ноухау, което открих случайно, мъчейки се да заобиколя недостатък на един от моите интерфейси. П.П. Не знам дали тази тема и този раздел са най-подходящите за отворилата се дискусия, понеже 32-bit float запис не е това, което го има в почти всеки DAW пак като 32-bit float, защото първото е още на входа, а с другото само се осъществяват вътрешните изчисления за по-голяма прецизност и затова ако някой модератор (може и ти ) прецени, че другаде е по-подходящо - да мести смело.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.