Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 10/08/23 във всички области
-
По-добре нищо не разбирай, защото явно четенето и логическото мислене не са за теб.1 point
-
Като чета гореописаната тирада, би ли било добра идея да седнете двамата в ателието, да я пуснеш в един амп и да обясниш проблемът с настройването? Това според мен е най-адекватният начин да се покаже какво иска клиента и ако е нещо елементарно, може да ти види позицията на ръката, как са навити струните, да я пипне и той, така с тия обясняванки се получава такава липса на комуникация, че резултатите са тъжни. А това, че те прекъсва и не те изслушва е червен флаг според мен, а почудата му за ниските строеве ми изглежда, че тоя човек е ремонтирал само китари настроени в Standard E. Може и да греша, но с такива впечатления оставам аз поне ...1 point
-
Или тролиш, или не осъзнаваш, че всички тези брандирани инструменти на големите музиканти са правени по поръчка от лютиери, просто тези лютиери работят за Gibson, Fender и останалите известни производители. Допълнително, надявам се осъзнаваш, че големите са също така рекламни лица с договори и правят пари от цялата работа. Освен ако не мислиш, че свирят на китари от конвейера и някой идва да им каже с какви адаптери ще им бъде личната серия, без да ги пита. Много е важно и на какъв марж продават отделните марки, за да се направи адекватно сравнение. Ние може да не знаем това, но можем да предположим, че маржът (чистата печалба) при един Gibson или дори Epiphone е по-висок, отколкото на Harley Benton, защото големите брандове таксуват солено за собственото си име. Затова и на мен би ми бил доста интересен експеримента на @Rezachka , ако все още е на дневен ред. При лютиерите пък може да си сметнеш цялото ценообразуване, това е един от големите плюсове.1 point
-
Искам да направя едно обобщение, което ще се опитам да е изчерпателно. Какъв беше реално проблема с китарата - и аз още не знам. Точно за това потърсих консултация. Исках някой да я разгледа и да я пробва, за да чуя мнение дали има нужда от нов нът, дали трябва да се пипне нещо по фабричния, дали просто сетъпа не съм го докарал добре, или дали проблема е в задкитарното устройство. Нещо на мен ми звучеше все фалшиво, както и да я нагласям. Шеста струна постоянно ми играеше. След като драсках каналчетата на нъта с молив имаше подобрение, но не на 100%. Имам едно LTD H-1001 което на хартия е кажи-речи същата китара (това ми е най-безпроблемната китара която съм имал и често я ползвам за референция и като база за сравнение). Грифа е същия, праговете са същите, конструкцията е същата, дървото е същото, бриджа е същия. Една основна разлика в спецификациите на двете - MH-401 е с Earvana компенсиран нът, а H-1001 е с нормален. Не знам кой от какъв материал е, и двата са черни. Така, в сряда се обадих, обясних по телефона каква е китарата, с какъв нът е и какъв си мисля аз че е проблема. Човека каза че евентуално може да направи нът от кост, имал материал, разбрахме се да се обадя на следващия ден към 16-17ч и да ми потвърди дали да тръгна за да му оставя китарата (от друг град съм). До тук добре. Всичко изглеждаше нормално. Нът от кост ми прозвуча добре, даже байндинга на китарата е такова бежово, нямаше и да изглежда зле. На следващия ден се обадих в 16:10ч - каза че има някаква работа да свърши, някакво масло сменял, не попитах на какво, каза след поне час да ида при него, но по-добре час и половина за да му е по-спокойно да си довърши работата... Ок, точно след час и половина бях там, звъннах само да кажа че съм на адреса, каза че още не е свършил. Не очаквах да чакам още 45мин, и вече като се гласих да си тръгна, взе че се появи. Както и да е, всичко се случва. Изкарах китарата от колата, и му да подадох. Казах че е е със струни 12-56, настроена в До, и искам с такива струни в тази настройка да види дали става, да свири правилно по грифа, и да не се разстройва. Уточних че проблема с разстройването ми е главно със шеста струна. И че китарата ми фалшивее най-вече като свиря "пауър кордове" на първите прагчета (малко срамно, но не съм сигурен на български как се наричат, мисля че е квинти?). Показах му какъв е нъта, и се опитах да обясня че моите притеснения са дали е подходящо да бъде с компенсиран нът китарата като цяло. Първи впечатления - много много сякаш не изслушва и прекъсва. Като се опитвах да обсясня нещо сякаш не му се слушаше а сменяше темата. Но може би просто аз не умея да обяснявам. Като казах струни 12ки първо реагира с нещо от рода "силно натискаш сигурно" но не помня точните му думи. Малко по-късно в разговора "загря", че китарата е с два тона по-ниско от стандартното, и с дебелината на струните се компенсира това за да са с нормален опън. Опитах се да обясня че съм избрал дебелината на струните с калкулатор да са максимално близко до опъна на 10ки в Ми, но пак ме прекъсна. Каза че помагало да се връзват стрните на ключа, което на момента не разбрах точно как помага, но го изслушах, и разбрах че има предвид броя намотки. Казах че не съм пробвал така. Даже се почувствах глупаво, защото не бях пробвал, но това ми е единствената китара без заключващи ключове или заключващ нът, и въобще не ми мина през ум че може намотките да ми създават проблеми. Въпреки че с други китари които съм имал преди не съм усетил. Все пак помня че аз накрая изрично споменах, че прагчетата на китарата са добре. Като цяло не мисля че може аз да съм предизвикал объркване. Като цяло видяхме се за кратко и просто му я оставих да се занимава когато има време, не съм го питал за срок нито за цена, зор не съм давал, не съм го търсил да питам до къде е стигнал, нито съм търсел евтини решения. Следващата седмица, във вторник ми се обади, и каза че мога да си взема китарата. Попитах по телефона дали е станало - каза че се получило добре. Попитах какво точно е правил. По телефона каза че е изравнявал прагчета, повече от къв дебелите струни. Аз на момента просто помислих че е имало някое леко високо прагче тук-там. Не ме учуди да го чуя, все пак на китарата отзад пише Индонезия. Но пак каза че е посвирил на китарата и му е харесало как е станала. Попитах колко трябва да му платя за всичко, каза 50лв. Малко по-късно, вече съм пак на адреса, и чакам да слезе с китарата. Казах му че предпочитам вкъщи да си я разгледам и да я пробвам. Тук може би нарпавих грешка, че не я разгледах на момента на място. Моята логика беше че искам да седна вкъщи с моята си апаратура и всичко както съм си свикнал, и така най-добре да усетя разлика. Китарата я погледнах набързо само като отворих леко калъфа колкото да се види главата на грифа. Видях че е вързал пета и шеста струна, каза че е заравнявал прагчета, но след като знаех че ми взима само 50лв за всичко, все още въобще не предполагах че се е занимавал толкова да снижава всички прагчета. Последно за фрет левел през 2019г съм плащал около 100лв, и сега с тази инфлация очаквам да е поне двойно. Въобще не предполагах и не очаквах това което видях после вкъщи. Наистина се изненадах, и държа да отбележа, че човека каза за прагчетата "полирал съм ги". След това вече знаете. Отворих темата, и снимките които показах са направени на възможно най-лошата светлина. Поста го писах докато още бях афектиран. Но мсиля че ясно се вижда качеството на работата. Причината да не споменавам името на лютиера е, че от както си взех китарата не съм говорил нито съм се видял с него. И честно казано не искам, още ми е криво и изнервно. Но смятам че е редно да получи обратна връзка първо директно от мен, преди да тръгна да го споменавам. Полирах прагчетата със стоманена вълна и имаше подобрение. Все още се виждат драскотини по тях ако се вгледам, но са по-лъскави. Вкъщи в момента имам само Polytune тунерче щипка, и там какъвто е тунера на Archetype плъгините. Но китарата както си я получих не беше интонирана добре, поне по моите тунери. А седлата бяха местени, и то доста. И така, оставих китарата за преглед и евентуално за нов нът, а то какво стана... Добре казано. Работа несъобразена с конкретния инструмент. Мислих си нещо подобно но не успях да го формулирам толкова точно. Да. Аз бях чувал името му може би преди 10-15 години. Лютиерът мисля че е добре познат, и то не само в региона. Чувал съм името му от различни мои познати и приятели, Само за последните няколко месеца от четирима човека съм чул това име, или поне за толкова се сещам сега. Срещал съм името и случайно във фейсбук групи когато някой пита за лютиер. Срещал съм името му и тук в във форума. Никога не бях ползвал неговите услуги до сега, но реших да чуя какво ще каже. Аз въобще няма да претендирам да ставам за лютиер или че мога да оправям всичко по китарите. Но няколко пъти съм се пробвал. Бях взел една от най-евтините харли бентън кирати за 150лв и с нея си позволих смело да шкуря и да се уча. И ако щете ми вярвайте, не изглеждаха толкова зле. Наскоро едно прагче ми се получи малко горзно, и реших да си купя най-евтината пила за прагчета от Томан за 13.50лв, и като за дребни работи от време на време - върши супер работа. Даже вчера си позволих на един Индонезийски Jackso Pro Series Soloist да тръкна малко че 15то и 17то прагче бяха малко високи. И като се завърши със соманена вата 0000 не може да се каже че нещо е правено. Готов съм да пратя с куриер до всяка точка на България, или да запаля колата да си я занеса, стига да знам че ще попадне при честен и кадърен майстор. И също така се старая да избягвам хора които се отнасят надменно и арогантно и си приемат клиентите за даденост, колкото и да им хвалят работата (не визирам никой конкретно, просто съм срещал такива майстори в другa сфера на работа).1 point
-
Мале, мале! Това въобще не може да се нарече лютиер. Лютиерството е много финна и детайлна работа, а това ... И тея джазги до прагчетата той ли ги е направил на фредборда? Сега ако държиш на китарата - при истински лютиер. Махане на прагчета, шлайфане на борда и пак прагчета. Аз без да съм лютиер съм си правил китара и нямам една драскотина на фредборда и прагчетата светят, а човек с опит трябва...1 point
-
1 point
-
Ами то по тази логика си струва също да дадеш пари за лютиерска китара, като на KD да речем, хем знаеш, че парите ще отидат при човек, който го е еня за музиката, хем ще получиш персонално отношение.1 point