Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. axel

    axel

    Members


    • Points

      4

    • Мнения

      315


  2. Baby Thomas

    • Points

      2

    • Мнения

      9177


  3. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      1

    • Мнения

      1512


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 07/14/22 във всички области

  1. От известно време и аз съм хоби миксер та реших да взема да се изложа тук, надявайки се да получа градивна критика от вас. А пък и ако се получи някакъв продуктивен диалог, още по-добре. По-принцип съм си метълист, но като че ли ми доставя по-голямо удоволствие да смесвам парчета далеч от този стил, някак имаш по-широко поле за креативни решения, поне така ми се струва. Не че няма да има и метъл де. Ще започна отзад напред. Това парче смесвам в момента и не е готово, но го поствам. Най-големи затруднения изпитвам с чинелите и не мога да ги вкарам в микса така, както си ги представям, а и този фус ми бърка в здравето сериозно. Ако някой има идеи да казва. https://drive.google.com/file/d/1s6a_73pSY-i7W3kjq7huyzTa1WsiAGqm/view?usp=sharing
    2 points
  2. Това с душманското блъскане по хай-хета е генерален проблем за всички дръмери, аз също се опитвам да го излекувам от собственото си свирене в последните 2-3 години. Може и да се намали чрез позициониране на микрофоните + корекция на преамп гейна, но в твоя случай вече е подмината фазата, в която може да се опита нещо такова. Мога да споделя 2-3 неща, които аз използвам против силен НН, пък ако ти се стори удачна някоя от идеите - експериментирай и току-виж се получило. Top Down mixing. Още преди да почнеш същинското смесване слагаш някакъв стандартен набор плъгини на изхода, дори само компресор/лимитър стига. Причината в случая е, че лично аз винаги смесвам нещо уж добре и като добавя накрая "помпата" излизат доста високи, най-вече фус. И пада голяма играчка с една камара корекции, които при Top Down ги избягвам. Вероятно ако имаш достатъчно опит няма да се получи така, но аз като любител-миксър по-трудно се справям с това. Multiband Compressor. Има няколко варианта как точно ще се процесне (включително може да се експериментира с Mid/Side), но основната идея е да се отделят само високите и да се компреснат. Отделяш един band над примерно 5-6-8 кХц и действаш. Make-up Gain плъзгача ти дава контрол и върху нивото на същите тези честоти (освен компресор параметрите). Този метод го използвам в 99% от нещата, които базарам, особено някакви въздушни лайв записи. Snare Drum Replacement. Понеже спомена, че имаш доста блийд в микрофона на барабанчето - оставяш го 2-3-5 дБ по-тих в микса и добавяш семпли от софтуер като Toontrack/StevenSlate, колкото да не ти кляка барабанчето в целия джангър. Предварително трябва да "MIDI-зираш" аудиото към МИДИ събития, но това е доста лесен процес (поне в Logic Pro X е супер лесно и добре функциониращо).
    2 points
  3. Въобще не бих се занимавал със суминг на твое място, особено пък през тези устройства. Както Бейби Томас каза, баланса е по-добре и според мен, но и с другите му забележки съм съгласен. При барабаните почти нищо не се е променило и предишните ми забележки остават. Касата ми звучи една идея по-добре, но пък се губи като стане по-натоварено. Целият микс ми звучи пресилен, сякаш клипва всичко, хем всичко се чува от дистанция, хем е прекалено агресивен за ухото. Освен това е прекалено лимитиран, индикаторите почти не помръдват, има доста мастери, които са по-динамични от този микс. Надявам се, че не смесваш в този лимитер. Бих махнал всичко от мастера на твое място, освен някакъв компресор с не повече от 2-3дб редъкшън през който да смесвам. Може да ставам досаден, но според мен в един метъл микс (а и не само), най-важни са барабаните и гласа, затова мисля, че там трябва да обърнеш най-голямо внимание. Бих съдействал с барабаните, ако имаш нужда съм насреща.
    2 points
  4. Напълно съм съгласен с Baby Thomas. Нещо, което си е зле изсвирено трудно се ремонтира после в микса, да не говорим, че тоя HiHat освен bleed-а в snare микрофона ти присъства и в overhead-ите. Неприятните високи в чинелите и фусовете аз лично съм се научил да ги лекувам с deeser, намира хубаво приложение затова. Колкото до проблема ти с блясъка, той не е лесен за изкарване. Със сигурност буустове на FabFilter EQ или всякакво друго стерилно EQ няма да доведат до нищо хубаво, защото само ще ти вдигнат тея цвърчалки и толкоз. Аз лично бих направил следното в тая ситуация: Лекувам чинелите/фуса с Deeser или Multiband Compressor. Веднъж като са ми вече под контрол, прилагам някакъв тип harmonic excitement - enhancer-и, exicter-и и всякакви други инструменти за генериране на хармоници са добре дошли. Аз лично за чинели имам два фаворита - Harmonic и Sonic Maximizer-ите на BBE. Единия дава clarity (high mids) другия air (супер-високите честоти). Кой ще ползваш, вече си е въпрос на вкус и контекст на творбата, може и комбинация между двата. Трябва обаче да внимаваш, защото ако прекалиш, може да ти стане твърде широко стереото или да ти излезнат фазови проблеми. Може също и да опиташ някакво Vintage EQ, което добавя "цвят" в сигнала ... например аз харесвам един мастеринг плъгин на IK Multimedia - One. EQ-тата му са много приятни и колкото и да ги усилваш, не дразнят, просто в един момент усещаш, че си прекалил. Другия начин, по който също съм изкарвал високи е чрез паралелен трак - пращам сигнала от overhead/hi-hats на отделен канал и на него слагам някакво EQ със супер надупени високи, които звучат преекспонирано и накрая смесвам това с основния канал на вкус, като обикновено е близо два пъти по-тихо. На мен лично метода с harmonic excitement ми харесва повече, защото внасяш още хармоници в сигнала и се отваря пространството в микса.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.