Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. TONY

    TONY

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      4248


  2. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      1321


  3. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      1

    • Мнения

      1512


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 03/10/22 във всички области

  1. По-скоро само се засмях на познатите редове. А че текстът има нужда от някои поправки в броя на сричките на някои от куплетите, това е без всякакво съмнение. Често ми се е налагало да правя аранжименти или авторски песни върху стихотворения, писани от професионални поети с по няколко издадени стихосбирки, които хал-хабер си нямат как се пише текст за песен. Проблемът е, когато такъв човек, с някакво вече изградено самочувствие на творец, не дава да се пипне нито една дума от предложения текст. Тогава нещата с музиката е възможно дори да не се получат изобщо, но когато отсреща стои професионалист, който е склонен да се вслуша в изискванията и на този, който ще прави музиката - тогава нещата почти винаги се получават. Писането на текст за песен си има своите специфики и не може да се сравни с изолирано стихотворение, съчинено само като такова, без значение колко хубаво звучи само като стихотворение. Другото което се сещам сега дойде от друго изречение на TONY - "дали изобщо ставаш за пеене". Имах един случай преди 15-тина години, когато основно работех с хип-хоп групи и изпълнители. Те както знаете сами си пишат текстовете и в много случаи ги докарват доста добре, без да имат някакво специално образование. Веднъж при мен дойде някакво момче, което ми донесе негови текстове за хип-хоп - започнах да ги разглеждам и да си ги представям как биха прозвучали като песни. Страхотни! Ниво над тези на останалите рапъри, дето досега бях записвал...една такава лека мисъл...сричките подредени перфектно по всички правила на музиката...смисълът вътре дълбок и третиращ разни теми и проблеми. Абе все едно този цял живот само това е правил. Големият проблем беше, че той не искаше да ги предоставя на други да му ги "пеят", а сам искаше да си ги изпълнява. Направих му няколко проби в студиото да видя какво ще се получи - резултатът беше плачевен, понеже той не само имаше някакъв лек дефект в говора, но и самото пресъздаване на емоциите в текста, интонациите в гласа и всичко останало просто го нямаше или звучеше на много посредствено ниво. Опитах се все пак да го навия да пусне поне един текст за изпълнение на някой от познатите ми рапъри, за да чуе собствените си стихове в добро изпълнение, но пак ми отказа категорично. След това не знам какво стана с това момче и стиховете му, но даже и съм му забравил името вече, така че най-вероятно още си седи вкъщи със стиховете си. Пресъздаването на изпълнителя също има огромно значение дали един продукт ще е успешен или не - ако ги пееш пародийно, никой няма да обърне внимание на дълбочината на мисълта ти, колкото и да ти е хубав текста, докато един добър изпълнител може да изведе на преден план песен, която няма чак толкова силен текст...примери бол.
    1 point
  2. Аз знам, кой може да свърши добра работа. Въпроса е, ти като си измислил някакъв текст, ще си го пееш ли, ще рапираш ли? Добър ли си или ще трябва много аутотюн... ( и отговорил ли си, си на въпроса, има ли смисъл да го правиш?) Първият куплет , който е взет от известно стихотворение, ще да е нещо, като интродукция, примерно изпята от някое дете. После вече си ти, натам с авторският ти текст. Мисля, че или ти или някой, трябва да ти помогне с този текст, така както е в момента... нали виждаш - един колега ти се е изсмял и има защо. Ако се пооправи, може и да стане. Човек, който може да ти свърши работа е Бисер, студио Президент, София. Лесно ще го намериш и във фейсбук и с гъгъл търсачка. Аз само предполагам, как може да стане...неизвестните са - дали ще си оправиш текста, дали изобщо ставаш за пеене, готов ли си и има ли смисъл да инвестираш в това начинание.
    1 point
  3. ^ Съжелявам, че съм бил разбран в грешна светлина. Аз не казвам, че DAW и контролери означава некадърност. Щом хора като Paul Van Dyk имат концерти със симфоничен оркестър, значи не са случайни. Нека не забравяме, че светилата от неговия ранг преди всичко са музиканти и владеят инструмент, най-малко задължително "облигат пиано", както се е казвало на времето в БГ и контролерите и DAW-а са изразни средства за тях. Винаги съм си представял, че просто "свирят на контролери и DAW". Макар че съм израстнал с рок музика, на по-късен етап от живота си открих прекрасни електорнни музиканти, чиито композиции също харесвам. Avicii, Tiesto, Paul Van Dyk, Armin Van Buuren, Jean-Michel Jarre дори drum and bass изпълнители като Pendulum и прочие светила не са случайни хора и заслужават да са точно там където са. В България, доколкото знам, най-успелият DJ за съвременна dance музика е MASCOTA. Поправете ме ако греша. Собственикът на дискотеката Showroom в Русе, по известен като DJ Peter, има не един и два спечелени международни конкурса по scratching/mixing на винилови плочи. Адмирации и респект. Самите ФСБ, които не веднъж са споменавани като светилата на българския прогресив в последните им лайфове работят съвместно с DJ Borche за раздвижване и осъвременяване на композициите. Мисля, че са малко хората в този форум (ако изобщо съществуват такива), които имат опита и познанията да критикуват обективно решенията на тези музиканти. Това, върху което по-скоро исках да акцентирам е замяната на ценностите - поставянето на "популярността на всяка цена" пред перфекционизма. Това не ми дава мира и покой. Уморен съм да виждам YouTube реклами, в които някой обяснява "хей, изтегли тoзи MIDI pack и товите композиции ще придобият съвсем нов chill и vibe". Славата с три клика ме отврaщава. Резултатите, до които води, обикновено граничат с трагичното.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.