Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. garcho

    garcho

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      176


  2. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      1321


  3. Hillbilly

    Hillbilly

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      4043


  4. Fashion

    Fashion

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      719


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 03/27/21 във всички области

  1. Ако намериш слагай неръждавейка,имам един Токай от 84г,дето не знам колко е свирено на него преди да попадне при мене,ама праговете не са мръднали.Е,с лупа може и да се забележи нещо.Не съм забелязал да съсипва струни повече.
    1 point
  2. Благодаря, Бате Евто, за коментара, който дълбоко ме подтиква към анализ на дълбочинната връзка между плодовете и биологичните единици. Имаше един плод и зеленчук на ъгъла на Кабакчиев и Заимов, там открих мелодичната линия и визия в плодовете и зеленчуците. Бутнаха го, построиха супер. Е те там, открих плодовата, гроздовата и ябълковата ракия по БДС. Бутнаха супера преди да пуснат банановата. И оттогава са останали подсъзнателни миксирани връзки. След години, когато всичко това свърши, ще се пробвам терапия в група...
    1 point
  3. Ако имаш достъп до отделните писти е грехота да мачкаш мастера - изземаш живота както на касата си, така и на бас китарата. Доколкото виждам, без дори да съм слушал записа, на мен много ми прилича на one-note-resonance проблем. Както колегите те посъветваха, дай един многолентов компресор на тоя тътен или mastering eq, опитай също да направиш side-chain между касата и баса, тъй че баса да се отдръпва леко, за да не пречи на касата. Всеки мастит мастеринг инженер ще те върне със списък от пропуски, които да решиш в микса и тогава ще ти вземе тракът за мастер. Ако си правиш нещата сам, в идеалният случай на мастер канала не трябва да имаш нищо друго освен прозрачен лимитер и лек компресор/saturation за цялостна кохезия. Проблемите ти трябва да са решени първо в bus-овете (груповите канали) по отделно и най-вече в траковете в тях. Да решаваш проблеми на мастеринг ниво, които могат да бъдат решени в микса (и в идеалния случай по време на запис) е безмислено и тъжно. Едно много показателно клипче по темата:
    1 point
  4. Това исках да кажа и аз - дори не и 3-4dB, на финалния етап често се правят корекции само от 1-2 децибела. Те и затова хората са казали - ако не си докарал нещата при микса, не разчитай да ги оправиш при мастера. Такова рязко обиране на ниските (с подобна крива) понякога правя на някой вокал, за да изчистя разни излишни външни резонанси в тази област, дето ги е хванал микрофона. Но в случая тези неща се правят още в началото, така че няма как да се говори изобщо за мастер.
    1 point
  5. Още една метъл машина е вече тук:
    1 point
  6. Не ми се обиждай, но пак го караш по оня учебник. Между другото дай някакъв линк към тоя учебник да го прочета и да видя какво точно е писано там...може пък да го интерпретираш грешно. Нещата изобщо не са толкова схематични, колкото ги описваш тук и в другата тема. От това дето го написа си вадя извода, че тези корекции ги правиш на всичко без изключение, ами ако работиш някое денс парче - и на него ли ще резнеш всичко под 100 херца и какво ще остане там след това? Музиката е "живо същество" проявяващо се в хиляди разновидности и за всяко едно парче се налага нещо съвсем различно. Оставям настрана, че в България хората дето разбират от мастер и разполагат с необходимата база за това, вероятно се броят на пръсти. Останалите сме "всичко в 1" - записваме, смесваме, коригираме (може и по учебник) и накрая като бонус "мастерираме". Гледайки графиката се чудя защо примерно трябва да вдигнеш тия 500 херца, ако парчето няма нужда от повдигане в тази област? Или защо трябва да вдигнеш високите ако микрофонът ти има повдигане по дефолт в тази област или пък парчето така или иначе звучи доста остро и се нуждае по-скоро от туширане на високите? Просто защото си видял в учебника тази примерна графика и си решил, че това върви навсякъде от класика до рок? Разбери ме правилно - далеч съм от мисълта да се заяждам, но това дето го даваш като пример важи само за някоя конкретна песен (дето дори не сме чули каква е)...и толкова.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.