Не ми се обиждай, но пак го караш по оня учебник. Между другото дай някакъв линк към тоя учебник да го прочета и да видя какво точно е писано там...може пък да го интерпретираш грешно. Нещата изобщо не са толкова схематични, колкото ги описваш тук и в другата тема. От това дето го написа си вадя извода, че тези корекции ги правиш на всичко без изключение, ами ако работиш някое денс парче - и на него ли ще резнеш всичко под 100 херца и какво ще остане там след това? Музиката е "живо същество" проявяващо се в хиляди разновидности и за всяко едно парче се налага нещо съвсем различно. Оставям настрана, че в България хората дето разбират от мастер и разполагат с необходимата база за това, вероятно се броят на пръсти. Останалите сме "всичко в 1" - записваме, смесваме, коригираме (може и по учебник) и накрая като бонус "мастерираме". Гледайки графиката се чудя защо примерно трябва да вдигнеш тия 500 херца, ако парчето няма нужда от повдигане в тази област? Или защо трябва да вдигнеш високите ако микрофонът ти има повдигане по дефолт в тази област или пък парчето така или иначе звучи доста остро и се нуждае по-скоро от туширане на високите? Просто защото си видял в учебника тази примерна графика и си решил, че това върви навсякъде от класика до рок? Разбери ме правилно - далеч съм от мисълта да се заяждам, но това дето го даваш като пример важи само за някоя конкретна песен (дето дори не сме чули каква е)...и толкова.