Аз май го разбрах. Може би е попаднал на някаква прогресия, в която подредбата на акордите е "мажор-минор-минор-мажор-минор-минор-мажор" и се чуди защо е такава и каква би била при минорна тоналност. И какви са правилата, по които се определя кой от акордите ще е минорен, кой мажорен. skarajov - ще трябва да почетеш повечко теория, за да разбереш нещата. Но накратко - всяка от 7-те степени (тона) в даден лад има някаква функция. Те са тоника, супертоника, медианта, субдоминанта, доминанта, субмедианта, субтоника, водещ тон. Някои от тия тонове са по-нестабилни от други и това зависи главно от интервалите помежду им (а на физическо ниво от съотношенията в честотите им), което води до това, че нестабилните тонове се стремят към по-стабилните. Построявайки акорд върху дадена степен от лада, той придобива качества, които се определят от степените, от които се състои. Така някои акорди са по-стабилни от други, защото съдържат повече стабилни тонове, а други обратното. Затова някои имат естествена склонност да водят към други. Примерно в мажор доминантния акорд съдържа водещия тон, който е на полутон разстояние от тониката и затова звучи напрегнато, имайки склонност да бъде разрешен в тоничния. И тук идват прогресиите - в един лад те могат да бъдат какви ли не, като главно се определят от желаното звучене, но все пак подредбата на акордите не е съвсем случайна и обикновено се определя от функциите им, защото поради горепосочената им склонност, някои акорди логично следват или биват следвани от определени акорди, а не от други. Разликата между минорните и мажорните прогресии следва от разликата на типовете акорди в двата лада.
За по-просто - има схемички, които описват логическите последователности в прогресиите.