Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. emosms

    emosms

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      1457


  2. nickysn

    nickysn

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      81


  3. lyu_records

    lyu_records

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      1401


  4. wiseppman

    wiseppman

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      275


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 05/03/20 във всички области

  1. Има една серия на Troy Grady - Cracking the Code, в която се анализира техниката на дясната ръка на редица известни китаристи при бързо свирене. Ако целта ти е специално бързото свирене, и с текущата си техника считаш, че удряш стена, може да ти е от полза.
    2 points
  2. С риск да досаждам, и от негативен опит, пак ще повторя - научи се да свириш стриктно нагоре надолу всякакви фигури. По три на струна, по две, 2 + 3 на съседни, нататък и фигури с разширени интервали, доближаващи се до арпежи (примерно 1 + 3 + 1). С започване нагоре, надолу, с акценти на различни места в гамичката, нагоре и надолу. Това ще ти даде солидна база да свириш чисто, стегнато и ритмично. Ако се замислиш, без добра алтърнейт техника ще ти е невъзможно да свириш стегнато и бързо пентатоника (не говоря за легато варианти). Тя е 2 удара на струна и е крайно неудобна за движение на перото в удобна за теб посока, при смяна на струна . А е основен похват в хардрок и хеви метъл... Аз не наблетнах стриктно на това, въпреки че съм гледал уроците на Пол Гилбърт преди 15 години, и имам проблеми. Просто съм си губил времето. Месеци ми отне да не се изкушавам с хибридни забежки. При тях ритъма и акцента бяга, защото си зависим от най-лекото съпротивление - лесните посоки на движение, за разлика от стриктната алтърнейт техника. И сега или свиря фигурите алтърнейт, (още се мъча) или не се занимавам с глупости - неравномерни и омазани пасажи. Ако някаква хибридна техника ти идва отръки и някои фигури ти излизат стегнато и ритмично, ама наистина, ползвай я. Но НЕ разчитай това да ти е основата. Не е правилно и няма в общия случай да ти донесе стабилни резултати. Всичко горенаписано е за свирене с перо. Легатото си е отделен филм. Има си упражнения за развиване на тяга на лявата ръка - почваш с удар на перото и после само легато - вкл. при преминаване от една на друга струна. Това ти е основата на легато техниката. Когато ти излиза чисто така (преминаване на друга струна без удар с перо) с помощни удари на перото ще си перфектен. Тапинга е технически по-лесен, но пак тр. да внимаваш и да свириш чисто. Позволява свобода за дълги преходи, разширени интервали и иска много занимания, за да правиш интересни и разнообразни, впечатляващи неща. Обаче технически си е по-лесен, и от чистото легато (само с лява ръка), и от стриктно свирене с перо.
    1 point
  3. Изнамерих го най на края, правено е преди 10-тина години и ми е подарък от скъп приятел. Гравирано и изрязано на лазер от листов материал.
    1 point
  4. Китарата е инструмент, който е удобен и е хубаво да се свирят триоли. Всъщност това е една основна техника за много и от великите майстори. Това е възможно и за препоръчване с alternative picking. За тапинга не говорим. При арпежите нещата са съвсем различни- там за 3 или повече струни е sweep picking. Така че, техниките са много различни, затова мисля, че правилната постановка е "алтернативе" за по-голямата част от музицирането (представете си наум как свирите триоли на две съседни струни, например- после опитайте).
    1 point
  5. Дойде варианта с лазерно гравиран надпис "Gotoh Japan": Тежи
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.