Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      3

    • Мнения

      1514


  2. Baby Thomas

    • Points

      2

    • Мнения

      9177


  3. wiseppman

    wiseppman

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      275


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 04/23/20 във всички области

  1. @emosms Според мен не. Както казваш, музикалната ти творба се слуша в контекст с другите интсрументи докато се смесва, та дори ако си дрънкаш с импулси. Да не говорим, че все по-често се проверява как звучи на масово използвани устройства от потребителите - през лаптоп, през телефон, през boombox и други знайни и незнайни сапунерки. Обикновено хората, които свирят с дигитален риг на живо тръгват по пътя на dead stage (in-ear monitors) с цел да се избегне feedback-а от амповете и да не се вкарва в микрофоните на барабаните, певците и т.н. или пък тези, които искат още реализъм прекарват изходния сигнал от процесора през китарен power amp и реален guitar cabinet, който ползват за monitoring. Не видях смислен довод или задълбочен анализ на разликата между китарен FRFR и скъп PA многолентов монитор. Това, което очевидно ми прави впечатление и ме кара да си мисля, че е маркетингов трик са следните факти: Цената на FRFR китарен кабинет е завишена спрямо PA озвучително тяло с подобни параметри Има кабинетоподобна опаковка, да те кара да се чувстваш значим, ужким, че свириш през такъв Макар, че я броят за flat, в сравненията, които съм виждал звучи малко по-V-shaped (повечеко бас и високи) като EQ спрямо PA многолентовите озвучителни тела Смисъл от FRFR китарен монитор аз виждам единствено за live участия и то частично.
    1 point
  2. Това би било последното нещо, което ще чуеш, поне от мен. Можеш ли да ми разкажеш, персонално за себе си, как се бориш със следните предизвикателства, защото в скромният ми опит ми се е налагало да озвучавам както дигитални процесинг устройства, така и живи ампове: Добър звук в PA Добър звук в мониторинг системата (ако съществува такава изобщо) Възможностите на live tweaking на тона, спрямо конкретната сцена Удоволствието от набримченият китарен тон Не ме разбирай криво, това са трудни проблеми на дигиталният сетъп, в аналоговият аз съм се сблъсквал със следните: Множество различни китарни тонове, които да се сменят лесно (cover банда, парти банда, прогресивна банда etc.) Зависимост единствено от качеството на PA Автоматизация на presets Сложно реализируеми signal chain-ове с реалнита аналогова техника Backup и maintance на различните китарни тонове Тегло на цялостният риг Поддръжка по отношение на консумативи - лампи, прах, bias-ване и т.н. Поздрави!
    1 point
  3. Виждам известен риск тази тема отново да се превърне в темата "лампови усилватели срещу моделинг процесори". С риск да избегна това, ще се опитам да дам аргументи максимално неутрално, което само по себе си ми се струва странно, защото можеше да се представи много по-добре в блогпост, а не да скролвам като луд през целият видеоклип. Няма да минавам цитат по цитат през целия видеоклип, ще се опитам да обобщя казаното в него по следния начин: FRFR е единствено решение, чрез което ти да чуваш максимално честотно изравнено/линейно сигнала, който ти си обработил дигитално преди това. Става дума за следният chain: 1. Музикант 2. Китара 3. Кабел 4. Дигитален процесор, в който се случват: виртуални камиончета, преди ампа виртуален амп / няколко ампа виртуални камиончета в FX loop виртуален power amp виртуален кабинет виртуален микрофон, който да capture-не картината създадена от кабинета post processing effects след микрофона - gain staging, space-time effects, modulation effects etc. и паралелни такива 5. Кабел 6. FRFR озвучително тяло, което максимално линейно да пресъздаде горният processing. Разбира се този чейн може да варира в зависимост от възможностите на системата и от желаният ефект, който искаме да постигнем. FRFR е само част от системата, това не е панацея и не трябва да се възприема като такава. Ако звукът, който си представяте в главата и искате да постигнете е състваен от няколко ампа свирещи заедно, на които има сложени сложна система от индивидуални ефекти, които работят паралелно или последователно, да може би китара -> кабел -> ефекти -> амп -> кабинет -> микрофон -> PA не е вашето решение. Има много такива групи като Tesseract, Periphery, The Contortionist и други редица модерни прогресив метъл музиканти. Това е тяхното решение, техинят музикален стил го изисква и те са стигнали до причинно-следствените връзки. Разбирам причината, мога да дам и конкретни примери. В класически чейн това би било сложна върволица от кабели ампове, кабинети и микрофони, че "'ум да ти зайде". В класическият сетъп, всички варианти където видяхте думата "виртуален" заменете с "реален". Ще видите, че тогава нужда от FRFR няма. Както споменаха и по-горе, китарният тон не е съсредоточен в едно единствено устройство, а е последователност от устройства започваща от мозъка на свирещия и свършваща до последният елемент от веригата. Идеален chain няма и никога няма да има - всеки един си има предимства и недостатъци. Но да се твърди, че FRFR е панацея, без да са дадени конкретни примери в това видео, които доказват предимствата на FRFR пред класически сетъп (говоря за аудио семпли, не за разни булети и графики), без да се разглежда класическият китарен chain и без да се разглеждат предимствата и недостатъците от това решение е също толкова достоверно колкото да се твърди, че мастурбирането било по-добро от секса с жив човек, защото било по-лесно достъпно и по-евтино. Съжалявам за остротата, но подобен род изказвания ме дразнят, когато не са аргументирани. Ако желаете, мога да посоча и директни цитати от клипа и да обясня, защо са подвеждащи. Да не споменавам факта, че изобщо не се адресират предимствата и недостатъците на двата различни сетъпа при живи участия. Тогава пък картината съвсем става различна - как се борим в екосистемата на дигиталният вариант и в системата на класическият и аналогов. Думата цена дори няма да я намесвам, защото не виждам смисъл.
    1 point
  4. Нямам опит с брадвата, но с другите- да. Само че, бих предпочел мнение на човек, изпробвал всичко- т.е., както се казва- експерт. Точно затова чета и други форуми. Обичам хубавия звук и експериментирам. Ето част от моите неща, как мога да изкарам звук без FRFR?
    1 point
  5. Не ми се влиза в излишни детайли, няма и смисъл - всеки да си действа както прецени. Инструментът "електрическа китара" включва цялата система китара -> кабел -> усилвател -> колона. Само самата китара без нищо отзад е безполезна. И е 30-тина% от целия звук на инструмента. Това е. Тези FRFR хави са за някакви "Ну, Метъл, Ну Погоди!" фенове, дето се опитват с тежаща 300 грама кутийка за извадят смислен китарен звук, свирейки директно със симулация на емулацията на подобието на истинското. Деца, играйкат си...
    1 point
  6. В това "видео" авторът е успял да вмъкне завидно количество простотии. ?
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.