Jump to content
Българският форум за музиканти

Тоналност на песен


Recommended Posts

Прекалено дълго и звучно ми е на български понякога и ме мързи. Признавам на бг не знам абсолютно всичко все още. А и друг път е дискутирано това и много съфорумци, с богат опит, също предпочитат английското обозначение. И честно казано, скоро ще напускам пределите на "милата ми р'одина"(не по музикална линия), така че ми е все едно и няма да полагам усилия за гореспоменатото.

Който разбира, разбира, и без това езикът ни е пълен с какви ли не чуждици вече. И забравяш нещо - не е задължително за каквото и да е ВСЕКИ да разбира за какво се говори. Забравяш и друго - тук всичко е на "свободни начала" и доста "ноу-хау"

безплатно получават много хора. Разбира се аз също съм получавал през годините(не от бг). Успех :)

 

 

п.с. Вяра, не говоря на теб, а на колегата "разбойник"

Редактирано от JacksonSoloist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 103
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Офтопик:

С риск да прозвуча грубо, но какво те кара да мислиш, че ще можеш да се изразяваш достатъчно пълно и задълбочено и извън "милата ни родина", след като не полагаш усилия да запълниш елементарните празнини в родния си език? Далеч съм от мисълта, че ще те накарам да се промениш с това, което пиша, но не заставай на толкова активна защитна позиция в името на неграмотността - нито свобония дух на Интернет, нито нещо друго могат да оправдаят отказа от мислене.

Чисто музикалните ти познания явно също не са особено системни, след като питаш за функцията на  акорда на пета степен в минорна тоналност. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно, абсолютен оффтопик са ти писанията. Не само това, а са и ирелевантни. Първо, това кое какво ме кара и какво ще изразявам и т,н не е твоя работа. Това какви "празнини" ще запълвам аз решавам. Ти пълни твоите. Трето за музикалните ми познания нямам никакви претенции. Това го правя за удоволствие. Това че напредвам бързо(и технически и теоретически) и съм напреднал е така, защото се занимавам всеки ден и ми доставя още веднъж удоволствие. И  четвърто, аз не питам за акорда на пета степен в минорна тоналност кое какво и защо, а дали това е имал предвид от написаното колегата(и той именно потвърди, казвайки хармоничен минор). Защото и други неща може да са. Не само това, а като ме апострофира първия път да ми коригираш тризвучия и десетзвучия, не разбра ли, че знам в случая  кое какво, тъй като го констатирам. Слагам те в игнор листата, както съм сложил още няколко красавци. Не те чета вече. Ама така е не може всички да се харесваме и да сме си приятни. Край с оффтопика.

Редактирано от JacksonSoloist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.с Ха, сега видях в бързината на писане съм допуснал грешка. В по-предния си пост, където казвам secondary dominant, имах предвид следното : Не Amaj7, a Adom7, ще се яви secondary dominant във Фа Мажор( key of F Major - паралелна минорна Ре), вместо Ла Минор, да се свири Ла Доминантен на 3-тата степен на скалата. А ние сме в Ре Минор, Минорна тоналност(key), и точно, за това се свири хармоничен минор. Да го имат предвид и колегите, които четат занапред.

Редактирано от JacksonSoloist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

че знаеш е силно съмнително, след това изказване -  "Доминантната на Ре Минор(Dmin) е До7(C7)". Че имаш самочувствие е, определено е факт. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе пич, коригирах се, сега го видях! Имах предвид C7 за F Major! А паралелната минорна е D(Ре). И в Ре минор, когато имаме в прогресията Ла Доминантен(Ла петата степен в Ре Минор), свириме Хармоничен минор. Ето накратко.

Редактирано от JacksonSoloist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам,че Разбойников може и да ти е татко по години,та не дръж пренебрежителен тон на хора,които не познаваш..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с оффтопика, де. Наистина коригирах каквото имаше, чак сега го видях. Съмнявам се да ми е татко по години, стига да е над 55-60.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е по какво се познава?

Точно тия рифове в началото кажи речи изреждат почти всичките ноти хроматично. Всеки траш риф ли ще е в ми тогава заради жуленето по свободната Ми между всичките други

Надали можеш да познаеш със сигурност, но при  частта D-Db-C, със пауъркордите,  До, което влиза в Ми минорната скала, го оставят да звучи, което някак акцентира върху него. А пък До#, което е в ми мажорната, е само като преход.

  И изобщо при металика като че ли До диез и Сол диез се появяват много рядко, главно в те такива хроматични части, защото са част от мажорната скала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, аз в крайна сметка може да съм твърде тъп и немузикален и да не вдявам гамите, акордите и т.н. Обаче се чудя следното - как солокитарист върти сола върхи риф, който не знаем в каква тоналност е (ако изобщо е в някаква тоналност)?

Нали във всяка книжка казват, че като ти кажат в каква тоналност си и циклиш отгоре скали и пентатоники без шанс да сбъркаш най-общо казано.

Тук на една проста песньовка на Нирвана от 4-5 акорда се породиха спорове и несигурност за тоналността, а какво остава за риф в траш песен. Все пак там солата не са само виене и ръчка. Нарочно все давам пример с траш, защото рифовете откъм тоналност са по-заплетени

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже направо на тиролска замяза... :slap:

 

Има много варианти за един китарист да "върти сола върху риф". Основният проблем в нашия случай е, че дори да ти се напишат 4МВ с обяснения след 2 дни пак ще питаш същото. Ако ти се занимава сериозно с това потърси инфо в нета по темата как се солира в определена тоналност, при смяна на акорди. С повече мисловна дейност и двойно/тройно препрочитане/преглеждане на материалите (за предпочитане повече от един източник) в крайна сметка би трябвало да ти се изяснят нещата. Поне на теория как стават. Защото до свободното им прилагане на практика пътят е дълъг и стръмен... :)

 

Освен това винаги можеш да потърсиш учител, който може да ти помогне за тези неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Налага се да повтарям един и същи въпрос, тъй като и отговорите са предимно едни и същи - върви и чети материали.

Ми нали аз оттам идвам - седях и четох, търсих и рових в "повече от един източник" и когато зациклих на нещо практическо дойдох и попитах. Фразата "ако се придържате към тоновете от тази тоналност няма как да извирите нещо грешно" я чух/прочетох в почти всички източници. 

Само дето там третират като даденост в коя тоналност се свири отдолу, а тук за една 3-акордова песен изписахте 3 страници спор докато се изясните Ре ли е, Ла ли е.

И кой е точно тоя източник дето казва как се свирят сола върху "размазани метълски рифове"?

 

Спокойно, нямам амбиции да въртя сола, нито мисля, че може да стане с 2 прочитания на теория от различни източници. Да си наема учител само за да му задам 3-те въпроса, които ме вълнуват не е оферта. Но пак се потвърждава стария афоризъм, че като зададеш въпрос в български форум половината коментари ще са колко си тъп и върви чети другаде, па тогава питай. Все едно ако си го прочел и ти е ясно ще има смисъл да питаш изобщо форумните корифеи....

Редактирано от kiik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.