Jump to content
Българският форум за музиканти

kiik

Members
  • Мнения

    101
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Относно kiik

  • Рожден ден 10/01/1977

Previous Fields

  • Инструмент
    китара

Profile Information

  • Gender
    Male

kiik's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

7

Обществена Репутация

  1. А сега махни солото да чуем само музичката отдолу, за да анализираме дали е в Сол и защо е в Сол
  2. Аре стига де, това вече е спам всеки втори пост да е колко задължителна е теорията - някой някъде да е намеквал дори, че не е нужна !? И за да не съм спамер и аз като повтарям едни и същи въпроси, радвам се че още някой зададе интересен въпрос: Адски съм любопитен да чуя смислен отговор.
  3. Ако тези две изречения са верни, то до голяма степен отговарят на въпроса, който ме мъчи. Но от него следва - след като рифовете са "странни и интересни", то грамотен солокитарист, който смята да твори отгоре все пак трябва върху нещо да се базира......или и той свири "странни и интересни" неща без да държи под око определена тоналност? Ако не говорим за тоналност на рифове, то как се постига съзвучие на солото с такъв "безтонален" риф?
  4. Горе-долу нещо подобно като отговор търсех. Но имах притеснение да го форумулирам смело по този начин Тоест чета теория, слушам и музика, но си задавах въпроса може ли аджеба музикален фрагмент, който звучи добре не само на автора си, т.е. харесва се от хора, да не бъде в никаква тоналност? Затова давах все пример с метълски рифове. Щото един заплетен риф върви го разбери в каква тоналност е. И както си четях кротко теория се питах аз ли не мога да го определя, щото не разбирам или просто има вариант и да не е в някаква определена тоналност. Но пък тогава на кой физичен, математически или музикален закон се подчинява точно тази подредба от shred-нати ноти, та звучи добре на слушателя? Тоест ако човека, който цитирам е прав, такъв отговор донякъде ме задоволява. Ама не щото е най-лесно да си кажа, че няма никакви правила и да щракна пръсти и да не се занимавам. Някак досадно стана обаче да се повтаря във всеки пост за ходенето на учител и за ползата от теорията. Някой да го е оспорвал това? Имам предизвикателство към следващия, който смята да го повтори пак: Хайде ти (който и да си), след като си навътре в теорията или пък след като имаш учител, който да питаш, кажи еднозначно тоналността на основните рифове в This Was My Life на Megadeth?
  5. Всичко това от "академичното изказване" го знам много добре. Чел съм го, осмислил съм го. Никога не е имало дилема трябва или не трябва да се чете теория - очевидно трябва, не знам защо го коментирате това изобщо. Иронията беше неуместна. Въпросите, които ми възникват са от съвсем друго естество, но да не се повтарям....
  6. Налага се да повтарям един и същи въпрос, тъй като и отговорите са предимно едни и същи - върви и чети материали. Ми нали аз оттам идвам - седях и четох, търсих и рових в "повече от един източник" и когато зациклих на нещо практическо дойдох и попитах. Фразата "ако се придържате към тоновете от тази тоналност няма как да извирите нещо грешно" я чух/прочетох в почти всички източници. Само дето там третират като даденост в коя тоналност се свири отдолу, а тук за една 3-акордова песен изписахте 3 страници спор докато се изясните Ре ли е, Ла ли е. И кой е точно тоя източник дето казва как се свирят сола върху "размазани метълски рифове"? Спокойно, нямам амбиции да въртя сола, нито мисля, че може да стане с 2 прочитания на теория от различни източници. Да си наема учител само за да му задам 3-те въпроса, които ме вълнуват не е оферта. Но пак се потвърждава стария афоризъм, че като зададеш въпрос в български форум половината коментари ще са колко си тъп и върви чети другаде, па тогава питай. Все едно ако си го прочел и ти е ясно ще има смисъл да питаш изобщо форумните корифеи....
  7. Последния пост мяза на тролски. Въпроса си е съвсем сериозен.
  8. Добре де, аз в крайна сметка може да съм твърде тъп и немузикален и да не вдявам гамите, акордите и т.н. Обаче се чудя следното - как солокитарист върти сола върхи риф, който не знаем в каква тоналност е (ако изобщо е в някаква тоналност)? Нали във всяка книжка казват, че като ти кажат в каква тоналност си и циклиш отгоре скали и пентатоники без шанс да сбъркаш най-общо казано. Тук на една проста песньовка на Нирвана от 4-5 акорда се породиха спорове и несигурност за тоналността, а какво остава за риф в траш песен. Все пак там солата не са само виене и ръчка. Нарочно все давам пример с траш, защото рифовете откъм тоналност са по-заплетени
  9. Тук някъде ми се пречупва ентусиазма всеки път. Много пъти съм почвал пълен с желание да задълбая малко повече в теорията, да си обясня някой неща по-добре. Почвам да чета, гледам и слушам материали, но винаги като искам да проверя нещо научено с конкретен пример в някоя песен и не се получи и зациклям. Някой горе посъветва някакъв пореден материал, където "всичко е обяснено от самото начало", само че те общо взето всички материали са такива - всичко е обяснено добре и прегледно. Ноти, скали, гами, суха теория. Аз горе-долу ги знам как са що са, разбирам и логиката, по която са построени, но връзката между теория и практика никъде не я виждам. Просто не я виждам. А това исках - някой някъде да хване конкретна песен и да я разнищи кое защо е така логически. Все пак музиката е чувство, но си следва и определена логика. И не успявам и се отказвам, това е Man who sold the world - Nirvana - Ла мажор? Фа ?
  10. Дреме ми с каква китара свири, седя и нотите гледам даже и ако можех с ушичките да го хвана логиката, нямаше да питам Отговора ти е по-ламерски от въпроса ми даже
  11. Е точно в момента съм на етап "осмисляне". И не случайно давам примери с траша, не щото е пример за някаква особена виртуозност, а щото действително ме обърква противоречието "няма как да се появи акорд от друга тоналност" с почти хроматичните рифове. С риск да съм досаден, нека отново попитам - как точно в Мастер-а става ясно, че първите рифове са в Ми-минор? Правилно отбеляза някой - настройката е Ми-минор, но рифа по какво разбрахте, че е Ми-минорен, нищо общо с гамата няма
  12. Е по какво се познава? Точно тия рифове в началото кажи речи изреждат почти всичките ноти хроматично. Всеки траш риф ли ще е в ми тогава заради жуленето по свободната Ми между всичките други
  13. Гледам разни клипчета с обяснения по темата и общо взето мотото е "като определите и знаете в каква тоналност е дадена песен (или предполагам част от нея), можете да отгатнете кои са възможните акорди", т.е. сигурно е че други няма да се появят. Примерно До мажор, Ла минор, еди кво си - съответни акорди и т.н. Това ми звучи логично и да кажем вярно ако песента е някоя с 4 акорда и някое соло върху тях, базирано върху тези акорди и тоналност. Хубаво обаче каква е тоналността на някой траш-риф, който включва кажи-речи безогледно всичките ноти по 5-та и 6-та струна? Каква е тоналността на началото на Master of Puppets? Или на This Was My Life на Мегадет? Или някой заплетен риф на Kreator? ОЧевидно не съм корифей в музиката, но въпроса ми се струва логичен. Чета и навлизам полека, но ето тоя въпрос на пример ме гложде много
  14. Аз от един въпрос във форум естествено че няма да изуча музиката, нито пък ми е минавало през ум. Но можеше някой да отговори дори съвсем повърхностно с 2 изречения. Така и така няколко изречения бяха написани...
  15. Ми четох, слушах, гледах и не разбрах. Тоест някои неща разбрах, но това дето питам явно е толкова базово, че не виждам къде го и казват....
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.