Jump to content
Българският форум за музиканти

TONY

Members
  • Content Count

    3,973
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

TONY last won the day on August 10 2019

TONY had the most liked content!

Community Reputation

949 Excellent

About TONY

  • Rank
    Metal Messiah
  • Birthday 01/28/1970

Previous Fields

  • Инструмент
    китара, бас

Contact Methods

  • Website URL
    https://soundcloud.com/uran242
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София
  • Interests
    Авторска музика. Китара, бас, дръм програминг. композиция, аранжимент, текстове, звукозапис, мениджинг и продуциране.

Recent Profile Visitors

17,983 profile views
  1. Нещата вече се случват. Първа пробна репетиция мина успешно. Барабаниста е на линия, от вторник почваме сериозните репетиции, вкл и с подходящ нов басист. Вокално и към момента е много добре (Байрън, Хюз, Ковърдейл партии), като вероятно ще вкл и двама водещи певци, стига да се появят. Към момента ми писа един певец, оставил съм тел (0878 488 986), чакам да се обади. Ако не се обади, пък и мисля, че има място за двама водещи певци (примерно един за Дио/Бонет, друг за Гилън/ Търнър) т.е. чакам обаждания от певци, нищо не е решено окончателно. Вторник репетираме 10 песни, до края на юли ще трябва да са минимум 15, до края на август минимум 20. Т.е. може да се вкл по концерти на открито, мотосъбори и тн.
  2. TONY

    Behringer DD400 различен тон?

    Променливо токовият адаптер ще повреди ефекта. Няма да е кой знае каква загуба. На мен Бос ДД ми е горял от кофти адаптер... всичко се преживява. Това е ниско бюджетен ефект, който яде тона. Пишат, че бил много добър за 40 долара( 60 лв). Добър, добър, колко да е добър, като яде тона? Препоръката ми е да се мине към по-горно ниво дилей. Примерно Бос или Електро Хармоникс.
  3. Нещата се избистрят. Тръгва се към разширен трибют Юрая Хийп - Дийп Пърпъл и техните производни - Рейнбоу, Уайтснейк. Вокали - за Юрая хийп, Глен Хюз и Ковърдейл, има кой да поеме. Търси се основен вокалист, с добра визия, да поеме партии на Гилън, Джо Лин Търнър, Рони Дио, Греъм Бонет, Дъги Уайт. (не е задължително на всички, ако някой някой от изборените не му лежи на гласа, го пропускаме) Горе-долу това е концепцията, като направим основен трибют репертоар, може да вкараме по някое парче от Малмстийн, Алкатраз, UFO, MSG , Europe. Хард рок трибют - Пърпъл -Юрая и прозводни и близки банди. Басист, вече е намерен. За съжаление, барабаниста изглежда ще се оперира и ще се разучава репертоар, репетира 2-3 месеца (без барабанист). И след като се възстанови, ще се започнат репетиции само за стиковане, барабаниста е достатъчно добър, да се включи веднага, след като се възстанови. То така е в живота, нищо не тръгва по мед и масло... Аз ще си припомня лесно песните на Юрая (Мик Бокс ми лежи, като свирене), за Ричи повече ще потрудя и така. Чакаме певец. 2. Певец за Уран и Мейдън трибют също 3. Барабанист за Ранинг Уайлд трибют (това е друга хава) (преди имах познат, който знаеше всички дръм партии и беше супер фен на Ранинг Уайлд, но замина... сега певеца от другата ми банда, каза, че е ок за кавъри на Ранинг, а пък няма барабанист...)
  4. След дългата карантина сме изгубили форма, но след няколко репетиции ще я върнем. Първата сериозна промяна в Уран е, че към групата се включва доста опитен и професионален музикант, клавирист и певец. Свирил съм с него, пее и свири супер. За него клавира е основен и не държи да е водещ вокал, което предполага търсене на водещ певец. Естесвено с клавир, може да правим доста хард рок класики. Пърпъл, Юрая Хийп, Рейнбоу, за Уайтснейк китариста ни Евто има нисък глас и тн. А защо не и Прити Мейдс кавъри... Да се знае - нямаме готов кавър репертоар, тепърва ще се прави, без да се бърза. Другото е - не съм се отказал да правим кавъри на Айрън Мейдън, стига да се появи подходящ певец и за тях, тук вече ще сформирам сборна формация от двете ми банди, стига да има певец. Трето - някой трябва да пее и авторските ми. Четвърто - ако се появи певец свирещ на бас - супер, ако не, ще е необходим басист, който да свири по професионално, включително и за записи. За Уран си имаме басист, който горе долу се справя за репетиции и участия, но ще ни трябва и основен басист, особно ако ще вдигаме ниво, свирим кавъри на Мейдън, записи и тн. Няма проблем, двама басити да знаят песните, даже е по-добре. Вече съм говорил с един известен басист, но докато не е решено, спокойно може да се обаждате и за тази позиция.
  5. Oпитвам се да инсталирам ЕзДрамър2 дава тази грешка 1311 -сорс файл нот фаунд. Купил си лиценз по нета от човек, не мисля да е фейк. Може и да е... Обаче , като от Тунтрак са пускали безплатно фритрайъл версия, съм си я качвал да я пробвам и пак стигам до там, съшата грешка. HELP pls!
  6. Започнах да записвам инструментални версии, така или иначе с певец или без, трибют ще има. Преди да ви представя нещо ново, ето един инструментал на Мейдън, кавъра е от може би 2004-та, не помня. За съжаление основното соло е ниско в микса, щеше да е добре, да не е така... ама тогава друг смесва, а пък аз не съм бил толкова наясно, колкото съм в момента ( със себе си), че да съм казал - искам това соло с 3 дб нагоре. Както и да е - https://www.dropbox.com/s/jcusnojn4ms82aw/Losfer words.wav?dl=0
  7. Независимо какво свири, постановката не се променя. Това е важното. По-добро звучене на тремоло без нокти няма да постигнеш.
  8. Плъкваш/дръпваш струните отдолу (underneath) и завърташ ръката, постановка, като при ел. китара. Не е престъление да свириш без нокти, твоя си работа. Ето да видиш нагледно, по някое време свири лагрима на Тарега същата пиеска с изпълнена с нокти ( удоволствие да я слушам и гледам)
  9. За стратокастери, ако трябва да изброявам, какви разцветки ме кефят, сигурно бих имал 10- 20 -30 страта. Natural alder, swamp ash, Fiesta red, 3 colour sunburst, tabacco burst, daphne blue, sapphire blue transparent, candy apple red w. shell pickguard, yellow, antique white, black, aztek golg .... Направо ставам втори Яни ( не го познавам, но гледам колекцията) още един страт и още един....в същност 5-6 ми стигат (мисля е разумно) Прецижъни бих взел няколко. В различни разцветки. 5- 6 ми стигат. заради различни цветове и адаптери. Теленце си имам макар и на Винтидж, ма защо макар, то си е супер теленце, butterscotch точно какъвто имам, ме кефи най-много. Нещо през карантината се пробвам на кънтри вълна. Ако много надобрея и някога го сравня с американско теле, тогава бих го сменил, с мексиканско не виждам смисъл. По скоро бих скочил на японско. Джаз бас бих взел два - един фретлес сънбърст ( Джако , не певеца) и един бял като на Флий.
  10. Да се допълня. Като казвам, че Сигнал след 90-та са най-сериозно концертираща рок група, трябва да добавя и Подуене Блус Бенд. И двете банди се скъсаха да свирят нон-стоп. Имаше един период (от албума 96-та до напускането на Кирил Божков), в който и БТР може да се каже, че бяха в тази група. И Сигнал и ПББ повече ми харесват на живи участия, не си пускам често техни записи. Преслушах преди малко Да те жадувам. Като запис, версията на старият Сигнал трепе отвсякъде новият вариант. Има дълбочина, обем, китарата на Данчо звучи приятно. А записа на това парче, преаранжирано след 90-та, не бих казал, че е ужасен, но е доста компромисен. Клавирът и вокалите ми звучът добре. Дотук добре, но по натам не е... Китарата, звучи все едно е записвана с Рокмен сапунерка, ама няма готиният звук на Том Шолц. Предполагам записа е от най раният период, тогава Сашо свиреше с Маршал Анивърсари.... Не знам с какво е записвал това парче, дали с лампов Маршал или с Рокмен сапунерка (бих заложил на сапунерка), обаче записвалият зад пулта е за бой (образно казано, не проповядвам терор и физическа разправа!_). Бас китара и барабани записани напълно любителски. Този дето е записвал е някакъв естрададжия и е омазал цялото парче в РИВЪРБ, Много Ривърб! Това минава да се пуска по българските радиа, записа се е получил, защото Сигнал са професионалисти и парчето е хубаво и хитово. От гледна точка на запис, спрямо бг критериите минава, но е доста компромисен. По западните критерии това си е любителски запис. Този , дето е взел пари на Сигнал да им запише вторият вариант, нищо хубаво не мога да кажа за него.... Ето, как звучат Сигнал на живо, това е трябвало да пресъздаде на студиен запис въпросият "звуко индженер" ПС - аз знам, че не съм звуко инженер, но мисля, че все пак имам правилна идея за нещата.
  11. Дай линкове с версиите на Да те жадувам, които искаш да сравним. Генерално Сигнал до 90-та и след 90- те са доста различни и ако не бяха вокалите на Данчо Караджов, бих казал, че са различни банди. На старият Сигнал записите са от Балкантон, като не знам, доколко тогавашният басист на групата Румен Спасов ( който е добър инженер и тонинженер, освен музикант) е участвал в записният процес (мисля, че е участвал сериозно, отдавна сме си говорили с него, забравил съм точно, какво ми е казвал) (възможно е някои записи записи да ги е правил Румен). Записите са ок за времето си и съпоставими с другите водещи банди от късния соц. След 90-та има кардинални промени, Данчо става басист, а китарата поема Александър Мариновски. От 90-та насам, Сигнал са българската група, която съм гледал най-много пъти, което е логично, вероятно те са най-сериозно концертиращата бг банда. И много ме кефят как звучат на живо. Обаче записите им са компромисни. Не казвам лоши. Презаписаха си старите песни с новите аранжименти, ок. За мен, в студийните им записи след 90-та, липсва пънча, който имат на живо. Предполагам, че през различните години (това е 30 годишен период) са записвали в различни студиа и оттам има разлика, едни записи, ще са по-добри от други, това е нормално. Тази година, барабаниста им Владо Захариев обяви ново звукозаписно студио, техниката е ок. Тепърва ще чуем, как се справя, като звукорежисьор.
  12. Baby Thomas е постнал плакт, аз ще сложа и трейлър. Филма е култов. Снощи го гледах по Синемакс2. ( ако имате опция връщане назад и не Вие е страх от Финландски блек, взимате една финландска водка и енджой) Комедия и метъл - блек метъл от Финландия (по техни думи Symphonic Postapocaliptic Reindeer Grinding Hrist-aubising, Extrem war, Pegan, Fennoscandian Metal). Става дума за една една гаражна банда ( свирят на тавана) и естествено момчетата от нея мечтаят за голямата сцена
  13. Констатация на някой си, не значи нищо. (освен, че за него е така) Ако, беше констатация на Майкъл Анджело, Пол Гилбърт и тн ок. Някои, като Пол Гилбърт свирят бързо със строго алтернативна техника, ъп-даун и почти без легато. Други, като Франк Гамбали, точно на обратното на твоят приятел, постигат скорост с нечетни брой удари. Трети постигат убийствена скорост с чисто легато и удари.. При едни китаристи, перото е насочено под ъгъл нагоре ( Джордж Линч, Марти Фрийдман), при други надолу ( Малмсийн, МАБ). Нещата са строго индивидуални, зависещи от физиология от една страна и системни упражнения от друга. И нещо много важно, обобщено от Малмстийн - Свириш, толкова бързо, колкото бързо мислиш. ПС - твоя приятел най-вече по блус бокса ли свири или хроматизми или има ужасно дълги пръсти(за да свири гами с по 4 тона на струна)?
  14. Това соло, конктретно е с аналогов Корг китарен синтезатор, какъвто съм имал. Звучи така и с друг усилвател, разлиюен от Вокс ( спомням си , че го пусках в хубав амп, 2 лампи в преда и мосфет крайно и селешън г 65). Т.е. конкретно има значение синта, ампа колкото да изкара добре звука от него. Няма миди адаптер, няма тракинг. Иска се прецизно свирене и музикална инвенция. В крайна сметка, синта се явява средство. В случая средството е изиграло роля при инвенцията. Както различки китаристи са казвали, ако не бях свирил с еди кой си усилвател/ китара нямаше да измисля еди кой си риф ( и аз мога да го кажа, определни усилватели, ефекти с които съм свирил са ме карали/ водили към определен риф, който сигурно нямаше да ми дойде, ако в даденият момент съм свирил с друго).... Имам добра реплика на Ред Спешъл, но това не ме прави Браян Мей. Ако почна редовно да свиря негови неща, вероятно ще се впиша в някакъв Куин трибют. По някое време, може, дай боже, да измисля нещо в техен стил...до там. За Браян Мей нещата са отдавна известни. Ред Спешъл с трисоник адаптери, 6 пенс, требъл бустер, 3 вокс АЦ-та, 1 транзисторен Дики. Гиърът му също е от значение, гледал съм трибют, китариста по спомен свиреше с Айбаниз престиж и като свири добре, получава се, но не автентично. И да си Браян Мей ( римува се с Змей!😉)
  15. Първоначалната ми реакция бе да отрека и оплюя. Нямаше да съм прав, на човека с видеото, както и на wiseppman, щом им върши работа, значи е ок. Няколко пъти чета, горе долу схващам идеята. Сигурно FRFR няма да ми трябва, за какво да задълбавам. От друга страна си ползвам активно Илевън рака... така, че по натам може да установя, че ми трябва фрфр. Хората имат различни нужди... Примерно един иска да си свири блек метъл, хм2 и транзисторен амп и е готов. Друг иска да свири в група, Маршали, генерали, лампи, мъкнене...мъка. Обаче, това е решението. Трети иска да си свири сам вкъщи и да се записва, примерно с импулси. Четвърти свири по кораби и процесор с ПА или фрфр му върши работа. И тн...варианти всякакви. ( сетих се за един приятел Владо от Надежда, не съм го виждал примерно от 15 години, последно тръгна по кораби, като гледам рига на wiseppman, чудя се не сте ли един и същ човек) Обобщено, всички технически средства, са само tools for creation. Това е. Китарният тон си ти, твоите мозък, душа, тяло и пръсти. Казал го е Карлос Сантана и не подлежи на съмнение. Комент към wiseppman. Грешиш, ако мислиш, че има САМО една група, която звучи живо, като на запис. Ред Хот Чили Пепърс също звукнаха, като от СД и то в Арена. Скорпиънс винаги изкарват перфектен звук. Металика успяват да звучат, като Металика и тн. За Дейвид Гилмър също грешиш. Да кажем, че основно, звука му зависи от самият него , примерно 50 %, на второ място, след самият Гилмър, значение има УСИЛВАТЕЛЯТ му! ( да кажем 30% от звуковата картина)(в същност комбинацията с фендер китарата му) и на последно и най-малко важно място е целият този грамаден рак, вкл и стомбоксчетата отгоре (20%). Абослютно същото положение и с Браян Мей ( 50% той, 30% самоделната китара и 3-те ацета и 20 % дилей, требъл бустер и тн) Не става дума да си противопоставяме Егото, а да открием относителната истина.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.