Jump to content
Българският форум за музиканти

yamaha

Members
  • Мнения

    1438
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    168

yamaha last won the day on Август 5

yamaha had the most liked content!

4 Последователи

Previous Fields

  • Инструмент
    студио

Profile Information

  • Gender
    Male

Последни посетители

6838 профилни разглеждания

yamaha's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

996

Обществена Репутация

  1. @Koobenot То вярно, че бюджетът и бройката канали са най-важни, но той вече е поръчал 8pre, така че щом иска повече канали, практически е вързан за октопре-то. Вероятно има вариант да подкара разширител от друга фирма през ADAT, но аз не бих рискувал...най-добре всичко да се управлява от едно място и от един драйвер. А иначе към колегата Jo21 - октопре невинаги е в наличност из музикалните вериги, защото няма много търсене и не го зареждат често, но ако искаш хвърляй по някой поглед и на офертите в Ибей...има чисто нови, но също и нови&разопаковани или пък секънд хенд от студиа, щом търсиш по-евтин вариант.
  2. 8-ма мъдрост на Риндзай - "В днешно време, дори и китайците започнаха да правят добри аудио интерфейси...".
  3. Преди 30 години бях изолирал цял апартамент с корк - ама целия, дори коридора и входната врата, но ако е тънък, полза много няма...и като влизах в апартамента, малко се чувствах все едно влизам в някоя пещера. Иначе е красиво де, ако говорим за външния декоративен корк над другия отдолу (бях взел някакъв испански). А за пирамидите - май бъркаш вътрешното акустическо оформление с шумоизолацията. Това са 2 съвсем различни процеса когато ги осъществяваш и единственото общо между тях е принципът за количеството материал - "колкото повече - толкова повече". Имам неприятен опит със стиропор на листове (за звукоизолация) когато бях започнал да си правя студиото. Бяха ми останали много листове 2х1м с дебелина 6 (или 8 см., забравил съм вече) и реших да го оползотворя като допълнителен слой зад стените. Оказа се, че така на листове ефектът е по-зле, в смисъл че се получаваше резонанс в някои ниски честоти и усилване на звука, вместо обратното и се наложи да го махна всичкия и да мина основно на вата...много вата. А тоя пич със стиропора, ако наистина е сложил 50 см., може и да не даде резонанс на такава дебелина (особено ако е цял блок или залепени един за друг листове), но пък да скъсиш с по метър помещението на срещуположните стени...или трябва да ти е доста голямо, или да си голям ентусиаст...или и двете. При мен го има другия момент, че където и да съм бил, винаги съм бил на последен етаж, та този проблем със съседите отгоре, дето го имаш ти, при мен не е съществувал, но пък съм имал съседи отдолу и принципът за "пода", прилича малко като при този на "тавана". Когато човек ходи (особено с обувки или пък жена с токчета)...или пък мести някаква мебел, имаш пряк контакт на това, дето се мести - с пода, а в твърдите тела звукът се разпространява многократно по-бързо и по различен начин, отколкото във въздуха, така че се налага физически да изолираш с гума или някакви тампони, всички тези листове, дето си налепил на тавана, защото дори да се опират само на няколко точки в гипсокартона (примерно), през тези точки ти се пренася доста от звука и пак стига до тебе. Не съм правил досега никъде нищо с гипсокартон, затова нямам опит с него, но пода ми мога да го дам за пример - под него има изградена скара, в които отсеци е натъпкано голямо количество вата и като казвам "натъпкана", имам предвид не наредени листове, а ръчно съм ги тъпкал до откат, докато повече не може да поеме. Самата скара пък съм я изолирал от оригиналния под (преди ремонта) с гумени подложки, за да не предава надолу тропането и ходенето. Ефектът е много добър - в 3 през нощта (най-продуктивното ми време ) мога да пускам монитори + големи боксове (ако работя някакъв денс) с прилични децибели, без да будя съседа отдолу. Разбира се всичко това си има цена - помещението ми е скъсено от всяка една стена, а за да влезеш в него, трябва качиш "стълбичката" на издигнатия под. Освен това всеки градус остава в помещението и лятото без климатик е абсурд да преживееш, но пък зимата може и да не го пускаш много и да се отопляваш само от топлината, дето излиза от усилвателите, ако имаш много като мен. Така че всичко си зависи доколко искаш да намалиш шума, който влиза, респ. и който излиза от помещението - ако не е много, няма нужда да правиш някакви еквилибристики, но ако държиш ти самият да вдигаш джангър през нощта или пък ония над теб са прекалено шумни...трябва да вземеш по-сериозни мерки, защото физичните закони са си все още същите.
  4. ^ На обратното мнение съм. П.П. Не визирам конкретния случай на Baby Thomas.
  5. Фалшивото си е фалшиво, без значение на какво го слушаш и поне за мен е все тая на какъв говорител ще го чуя. Виж за останалото от целия процес на изработването на песен, мониторните колони в добро акустически обработено помещение са си задължителни...а понякога и чифт хубави слушалки е добре да имаш подръка.
  6. Пуснаха новата версия на операционната му система.
  7. yamaha

    Birthday Blues

    Гибсъна някак си влиза по-мазно и всичко звучи по-хомогенно. А онова горе го казах, защото видях 2 вградени клипа от тубата, а по-долу видях два линка към същите тези клипове в тубата.
  8. yamaha

    Birthday Blues

    Имах предвид, че клиповете му тук са същите, към които е дал линкове в тубата "за по-добро качество".
  9. yamaha

    Birthday Blues

    И двете, но с гибсъна малко повече. Не разбрах как се подобрява качеството ако ги чуя директно там, ама карай.
  10. Може и да не иска да се занимава с DAW и затова пита за хардуерни модели, отделно предполагам пита за аранжор, а не за синтезатор. Всичко е до бюджет - има "хоум" аранжори, има среден клас работни станции, а има и топ изпълнения струващи немалко. В днешно време повечето имат опцията да зареждат и външни стилове, някои имат и конвертори, така че PA серията на KORG или PSR-SX серията на Yamaha ми се струват най-подходящи за среден или висок клас аранжор. Не че няма и други прекрасни модели като тези на Роланд или Кетрон, но тук като аранжори са по-разпространени първите 2 фирми, следователно може да се разчита на повече стилове от тук-там. За бюджетни изпълнения, колегата вече е написал няколко - AKX10, E-серията на Ямаха, по-малките номера от PA (300, 600) на Корг и т.н., но нека не гадаем без да знаем подробности за бюджет и конкретната цел на ремиксите, понеже това "не много скъп" е разтегливо понятие, вариращо от човек до човек и разбирането му за скъпо, но нека се има предвид, че "не много скъпите" модели ще имат и "не много як" саунд по закона за равновесието.
  11. yamaha

    Terca&Scala Engine

    Off/ Вчера докато ходех по главната, минах покрай един гайдар, който от много време се подвизава там и случайно се усетих (първоначално слухово, а след това и визуално), че гайдата му нямаше ручило - свиреше си познатите народни хави, дето си ги свири от години, но без бурдон. Знам ли...може да му се е прецакало ручилото и да го е затапил с нещо, понеже още преди време бях забелязал, че не иска да влага в ремонти на инструмента - постоянно имаше 2 фиксирано фалшиви тона, с които караше в продължение на години, та и сега може да е решил някакъв проблем с ручилото по лесния начин. Тъй де...то така или иначе бурдонът играе спомагателна роля, та може и без него.
  12. yamaha

    Terca&Scala Engine

    То при гайдата няма много терминология...духало. мях, гайдуница, ручило...и евентуално яре, овца, коза...според 'материала'. А бурдонът е това, дето излиза през ручилото, следователно няма как да е интервал.
  13. yamaha

    Terca&Scala Engine

    Що бе, глей' к'во е яко...особено в средната част между 1.35 и 2.20 такова развитие прави с тия хармонии, че направо може да му завидиш. А що се отнася до 'бурдона'...мен едно време друго ме учеха за него, ама явно вече изпускам новите тенденции и не съм усетил кога е станал интервал.
  14. Питах, защото каза, че е минало мастер и си мислех, че е оставено за автентичност...аз лично бих махнал шума преди да го мастерирам, защото разсейва докато човек слуша хубавата китара, но това си е мое мнение.
  15. Само от любопитство питам - шумът нарочно ли е оставен?
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.