Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте!

 

Какви проверени/препоръчани сайтове за поръчка на дигитални пиана има в/за България? Става дума за дигитални пиана, които не могат да се намерят в музикалните магазини в София, а именно Roland и Yamaha Clavinova (или поне аз не знам за такива). Всякакви коментари и мнения за сравнение на двете марки пиана са добре дошли.

Отговорено

За Yamaha питай в Динакорд, цените им вече са като на световните. Така че се обърни към тях. А иначе musicworld.bg е сайт, който е свързан с Динакорд и там се виждат наличностите на инструменти, но отделно от това в момента предлагат допълнително възможността да си харесаш нещо от thomann.de, а те ще ти го доставят безплатно от Германия. А там има всички марки и то на супер цени. Успех и да почерпиш! :icon_shithappens:

 

За повече информация, прочети Тази Тема

Отговорено

Благодаря много за изчерпателния отговор! Остава само да избера пианото, само че от дигиталните са ми познати само Yamaha Clavinova и веднъж съм се докоснала до Roland (а и тук е пълно с положителни коментари за двете марки). Но ако ми трябва просто дигитално пиано за вкъщи, което да е възможно най-близко по звук и усещане до акустичното: хамър-клавиатура, чувствителност на клавишите, педали, без никакви особени екстри; какво бихте ми препоръчали, ако имате опит с такива?

Отговорено

Нямаме опит- тук свирим само на Касио CTK.

А дали ти мина през ум да драснеш едно лично на CyberGene, да ти обясни? Или да прочетеш стари постове по този въпрос?

"Препоръчайте ми дрънкало, препоръчайте ми дзрънкало, пиЯно за начинаещ, акордеон за баба ми и за деда, и мастеринг тулс за 16-битова Криетив картица..."

Отговорено

Нямаме опит- тук свирим само на Касио CTK.

А дали ти мина през ум да драснеш едно лично на CyberGene, да ти обясни? Или да прочетеш стари постове по този въпрос?

"Препоръчайте ми дрънкало, препоръчайте ми дзрънкало, пиЯно за начинаещ, акордеон за баба ми и за деда, и мастеринг тулс за 16-битова Криетив картица..."

 

Много мило! Да, мина ми през ума да погледна други постове - за поръчки да, но въпросът ми е доста конкретен, а не от сорта "препоръчайте ми дрънкало". Повечето рекомендации за избор на пиано са "Отиди и опитай", а как като пианата, които харесвам, ги няма в България, само могат да се поръчат?! Дадено чуждо мнение няма да накара отделен човек да си купи веднага пианото, но поне ще разшири търсенето - не само една серия от една марка все пак.

Регистрирана съм от скоро, може би нямам опит с "правилата" ви тук, които нещо не са от рода на заповядайте-нови-членове, съдейки по поста по-горе.

Отговорено

Най-точната препоръка наистина е да опиташ пианото преди да го купиш. Най-глупавото нещо е да похарчиш един кош пари за нещо, което си чул/а някой анонимен по интернет да препоръчва, а после да се окаже че не е това което ти трябва.

 

Най-разумното нещо е да пипнеш инструмента преди да вземеш решение. Иначе, ако искаш моето мнение, ямаха Клавинова CLP серията си струва само най-високият модел CLP-380 който струва 9000 лева. На останалите клавиатурата им или е много лека, или прекалено тежка и тромава.

 

Най-удобната клавиатура на ямаха, на която съм свирил, е на стейдж пианото CP-33 но това пак е лично мнение. Въобще колкото хора - толкова мнения. Избери инструмента, който на теб ти харесва като звук и усещане.

  • 2 weeks later...
Отговорено

Благодаря за изчерпателния отговор, Георги! Изпробвах практически всички пиана, които са в наличност в Динакорд и в Камертон. След много четене и сравнения (и имайки предвид, че съм свирила само на Ямаха), се бях спряла на Ямаха CLP330 и 340, при които по описание звукът не би трябвало да се различава много, но в реалност разликата е огромна и не бих препоръчала по-ниско от 340 за тези, които търсят аналог на акустично пиано. Обаче пробвах и Кawai, и останах доста изненадана от модели, които са на значително по-ниски цени, а не отстъпват по качество (i.e. клавиатура и звук) на Ямахата. Спрях се на Kawai CN 33, който обикновено сравняват с Yamaha CLP330, но аз бих сравнила със CLP340 (макар че разликата в цената е доста осезаема). По повод сайтовете за поръчка - най-достъпни са и двете марки в сайта на Томан, обаче цените и в Камертон, и в Динакорд са аналогични, така че за моделите, които са достъпни в тези два магазина не виждам смисъл да се поръчват от инт. сайт.

 

p.s. За тези, които те първа се замислят за дигитално пиано, има едно "помагало", ковто най-малкото разяснява терминологията (и е особено полезно за Ямаха):

http://www.ukpianos.co.uk/7-things-you-must-know-before-you-buy-a-digital-piano.html (изисква се регистрация).

  • 2 weeks later...
Отговорено

Здравей,Enira.Убедила си се,че е най-добре да пробваш инструмента,преди да го купиш.Според мен (лично мнение)в звуково отношение YAMAHA е най-близо до реалистиното звучене на роял/пиано,най-малкото заради факта,че семплите са на истинските рояли и пиана YAMAHA,които самите те произвеждат.Ако трябва да съм честен,и KORG имат доста сполучливи семпли.Roland-ите според мен звучат среднисто и леко "напарфюмирано".Тук разбира се изобщо няма да споменавам виртуалните инструменти,но те така или иначе са "друга бира".

По отношение на клавиатурите 100% бих предпочел тези на YAMAHA.При тях се наподобява(и то доста успешно)механизъма на чукчетата на роял.Разбира се това е доста субективно,но е факт,че техните клавиатури печелят доста световни награди.В магазина на DYNACORD в София има напречно разрязана рекламна матрица на тяхна клавиатура,там можеш да видиш устройството в детайли.

Успех в избора!

Отговорено

Kawai не са никак за подценяване! Понеже съм имал много дигитални пиана в следния ред: Korg SP-200, Yamaha P90, Casio CDP-100, Roland RD-700SX и в момента Kawai CA63 и както много от вас знаят и вероятно са чели из форума вече, това е основното, от което се интересувам по отношение на електронните инструменти - дигиталните пиана и възпроивеждането на звука на класическото акустично пиано, като в това число съм пробвал и доста VST инструменти, то мога да дам впечатления за всички марки... Постоянно следя какво ново излиза, по възможност опитвам всевъзможни нови инструменти при ходене в чужбина.

 

Писал съм го много пъти, но ще напиша накратко какво мисля за различните марки:

 

Yamaha - допреди няколко години бяха (макар и спорно) водещи като звук и като клавиатура. Както каза и Ясен, те семплират собствените си рояли Ямаха. Бих казал, че звукът им е една идея по-остър и светъл, отколкото е необходимо за класическа музика, особено за меките пианисими при Шопен, но това е донякъде и въпрос на вкус. За съжаление Ямаха в момента са една от изоставащите фирми по отношение на звука на пианото, защото все още не семплират всички 88 клавиша. Иначе семплират по 3-4 динамични слоя на клавиш, като преходите между тези слоеве са изключително кадърно направени в последните модели и практически тези преходи не се чуват, динамиката е плавна. Но все пак в днешно време паметта е доста евтина и не е ясно защо се скъпят да семплират всички 88 клавиша. Това се чува доста лесно при свирене на последователни клавиши и честно казано си дразни. Освен това семплите продължават да са луупнати, при това не много добре луупнати и в басите се чува след 2-3 секунди зациклянето на луупа, което също доста разваля от кефа. Ефектът на резонанс при натиснат дампер педал не е много убедителен, но не е и чак толкова лош. По-скъпите модели имат key-off семпли (звукът, който се чува, когато се отпускат демпферите върху вибриращата струна), string resonance (докато са натиснати клавиши, демпферите на съответните струни са освободени и другите клавиши създават резонанс посредство съвпадащите хармоници). Клавиатурите на Ямаха са относително тежки, което е добре за класическа музика, но пък за бързи линии за джаз, поп и т.н. може понякога да поизморява китките при продължително свирене, особено в началото, докато се свикне. Самата механика ползва пластмасови клавиши, с метални тежести, намиращи се под самите клавиши - доста реалистична е

 

Roland - те семплират рояли Стейнуей. Звукът е по-мек от този на Ямаха, което е добре, но пък за съжаление е прекалено обработен и е загубил "дървесното" звучене и звучи наистина пренапудрен и напарфюмиран. Това води до доста характерно поп звучене, леко металическо дори на моменти. Това понякога е добре за свирене в банда, защото звукът успява да "пробие" през другите интрументи, а това е доста важно, защото някои софтуерни и дигитални пиана макар да звучат прекрасно в соло пиано запис, в банда се губят сериозно (например VST Synthogy Ivory). Клавиатурите на Роланд винаги са били малко по-леки на допир от тези на Ямаха, доста лесно и приятно се свири на тях и не натоварват китките, но пък за класическа музика това води и до понижено експресивност и намалена прецизност в звукоизвличането. Клавиатурите на Роланд между другото са най-шумните отстрани (ако свириш със слушалки), самият звук на механиката вътре е доста силен. Механиката е подобна на тази при Ямаха и е доста реалистична. По-старите им пиана не позлваха семпли за резонанси, а вместо това някакви подобни на реверберация ефекти, които са изключително нереалистични. Последното поколение Роланд обаче използва т.нар. SuperNatural технология за звука, което е нещо доста сериозно като постижение - семплирани са всички 88 клавиша, отделно няма преходи между нивата на клавиш, но най-важното - няма луупване на семплите. Твърди се, че технологията е хибридна между семплиране и физическо моделиране (има чисто физически моделирани пиана като Roland V-Piano и софтуерът Pianoteq, но и двете звучат леко металически, въпреки че като емулация на резонанси и т.н. са наистина много пред всичко друго). Някои хора са големи фенове на тази технология, но аз продължавам да намират звукът за прекалено обработен и стерилен. Отделно тази нова технология е направила звука по-мек и доста професионални джазмени се оплакват, че не могат да "пробиват" през останалите музиканти.

 

Kawai - те са японски производител на акустични пиана и рояли предимно, като правят също така и електронни пиана, но нямат синтезатори и други видове електроника и инструменти. Те са относително малък производител, но пък имат някои уникални технологии, на първо място клавиатурата с дървени клавиши при по-високите модели, която в доста голяма степен копира оригиналната механика от техните рояли. За разлика от Роланд и Ямаха, при които тежестта се намира под клавиша и е свързана с непрексъната връзка към него, при Каваи тежестта се намира под формата на чукче в края на дълъг дървен клавиш, като връзката не е постоянно и това създава наистина усещане, че се "изхвърля" чукче. Моето CA63 е с такава клавиатура и мога да заявя съвсем отговорно, че единствената по-добра механика от това е тази на истинското пиано :) (Ямаха имат AvantGrand, което ползва истинска механика на пиано и дигитален звук, но най-ниският модел струва 20 000лв, така че предполагам са извън полезрението на темата). Най-ниският модел на Каваи с дървена клавиатура е около 3000-3500лв, което е доста приемливо. Като звук Каваи обединяват някои черти от Ямаха и Роланд. Не се наемам да кажа, че е по-добър или по-лош. Доста характерен е, с много дървесен привкус - както при Ямаха, но пък доста по-кадифен - както при Роланд, само че без металическите оттенъци. Намирам го за идеален като баланс между класика и джаз, просто е доста универсален. В зависимост от цената има различни варианти на тон-генератора, но при високите модели имаме семплирани 88 клавиша, луупването е направено изключително добре и не се чува, както и преходите между динамичните нива. Също така Каваи имат вероятно най-добре направеният и реалистично звучащ дампер-резнанс ефект - това, което се чува при натискане на дампер (състейн) педала, както и емулация на резонанса при задържани клавиши и освободени демпфери. За съжаление Каваи са малка фирма и не са много разпространени, а и се води, че имат не много висок качествен контрол и понякога пианата имат проблеми. Аз за мой късмет нямам проблеми с моето, но все пак... Каваи са добри само в звука на акустично пиано, понеже са производител на такива, но останалите им звуци са доста нереалистични. Ако човек държи на това, по-добре да погледне друга марка. Може би съм пристрастен, понеже след много различни пиана имам най-накрая Каваи, но лично за мен това е най-реалистичната и балансирана емулация на истинско акустично пиано.

 

Korg - винаги са изоставали с едно поколение от останалите по отношение на дигиталните пиана: когато другите започнаха да ползват по 3 динамични семпъла на клавиш, Корг си бяха само с един стерео семпъл. След това другите вкараха резонанси, Корг чак тогава вкараха по няколко семпъла на клавиш, но без резонанси и т.н. :) Просто от тях никаква иновация... Много са добри в синтезаторите и уъркстейшъните, особено популярни са сред кръчмарите и чалгаджиите като марка, но за съжаление за дигитално пиано не бих ги препоръчал, освен най-евтините им ентри левъл модели, които като цени са доста добри. По-старите ползваха клавиатури на Фатар, които са доста гадни и не пращат готини МИДИ стойности, ако се ползват като контролер. Корг обаче пуснаха едно много маниашко ретро пиано SV-1, което макар и малко скъпо е много приятно, но повече бих го препоръчал на феновете на Rhodes пиано звука, Вурлицер, Клавинет, Хамънд Орган и т.н. Акустичното пиано е с доста кратко отзвучаване и не е много подходящо за соло пиано.

 

Casio - за цената си са доста добри, освен това са супер леки като килограми. Клавиатурите им не са зле, но като звук са малко нереалистични. Имат по принцип по 3 динамични нива на клавиш и разни ефекти на резонанс, но пак не звучат убедително. Аз лично моето го ползвах само като МИДИ-контролер, за което става идеално, защото изпраща равномерно МИДИ стойности 0-127, което е проблем на по-старите Ямахи, които пращаха 0-100 и всичко нагоре се постига само с чук :) Касио би бил избор предимо за човек, който иска нещо лесно преносимо и евтино, но иначе не бих ги препоръчал особено.

 

Kurzweil - те фалираха, после ги купиха, но така или иначе си седят на технология, която е вече над 10 години. Ако не се лъжа сумарно семплите им на акустично пиано са 2-3 МБ. За времето си бяха трепач, но вече отстъпват сериозно на останалите. Отделно имат големи проблеми с издръжливостта, доста се развалят и чупят.

 

Nord - това са доста професионални инструменти, на които дори може да се качват семпли, които се свалят от сайта безплатно и човек може да си прецени кои инструменти му трябват, да си подбере комбинация от добре звучащи и т.н. Роудс пианата им са уникални, но акустичните не са особено добри. Клавиатурите са на Фатар и затова също търпят доста критики. Отделно са доста скъпи, но за музиканти, свирещи на живо, това са вероятно най-добрите инструменти, заради удобството, контрола, добре измислените функции и звуци.

 

Може би забравям някоя добра марка, но ако се сетя, ще допиша. От всякакви други марки бягайте като дявол от тамян, само ще си загубите парите.

 

За виртуалните инструменти VST мога да пиша страшно много, защото и те самите са страшно много, но понеже вече ме мързи, а и темата не е за тях, само ще кажа, че за мен лично най-доброто е Synthogy Ivory.

 

Искам все пак да подчертая, че аз не съм професионален пианист и музикант, това ми е само хоби. Програмист съм по професия, така че моите съвети може и да са погрешни :)

 

Ето и един мой запис на Шопен - Етюд оп.10, No.6 на Kawai CA63:

http://www.youtube.com/watch?v=TfpnlLaRrwc

 

В линка от подписа ми към Myspace могат да се чуят различни мои импровизации/композиции, повечето са записвани с VST инструменти:

Импровизацията върху ръченицата на Стайнов използва Synthogy Ivory Steinway, като за контролер е ползвано Casio CDP-100.

Song for T е с вградения пиано звук на Roland RD-700SX

Останалите ползват Steinberg The Grand 1, а като контролери са ползвани Korg SP-200, Yamaha P90.

Отговорено

Не знам дали стана ясно, но също така искам да отбележа, че всичко написано по-горе е изключително и само относно емулацията на акустично пиано - звук, клавиши, усещане. По никакъв начин не коментирам качествата на отделните марки за останалите аспекти от свиренето на кийборд :) Корг, Ямаха и Роланд са изключително добри в синтезаторите и уъркстейшъните, а по отношение на Ямаха - ето, дори Ясен е доста добър пример с това, че един такъв невероятно добър и професионален музкант като него избрал да свири с Motif :thumbs_up: (Ясене, ти си ми идол още от едно време в Акага, това съм ти го казвал и в други теми) Така че нека, ако някой е фен на дадена марка, за която по-горе съм казал нещо кофти, да не го приема като "плюене" по марката. Аз в общи линии казвм плюсове и минуси за всяка от марките, за които съм писал по-горе и то само по отношение на акустичното пиано.

Отговорено (Редактирано)

Със всичкото ми уважение към Евгени, ама ако не участваше пианистът на опосумите г-н Велчев в тоз` топик, не би написал такова количество слова...

 

 

-_-

Редактирано от bmmusic
Отговорено

Със всичкото ми уважение към Евгени, ама ако не участваше пианистът на опосумите г-н Велчев в тоз` топик, не би написал такова количество слова...

 

 

-_-

Едно малко уточнение ако позолите-пианист съм,но на група ТЕ!С 'опосумите' ме свързва единствено отношението ми към финикийските знаци.А иначе онова,което е написал Евгени е доста интересно,поне на мен.В крайна сметка,какво значение има кой съм?Нали темата е за дигиталните пиана и техните семпли и клавиатури...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.