Jump to content
Българският форум за музиканти

Георги Велев

Members
  • Мнения

    23
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    синтезатор

Георги Велев's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Обществена Репутация

  1. Ако ще избираш Ямаха, или P95 или YDP-140, свирил съм на първия, клавиатурата е добра, звукът също не е лош. 160/161 не предлагат особено много повече. Основния проблем на пианата от този клас, е че звукът им бързо затихва (не можеш да натиснеш клавиш и с помощта на sustain педала да го накараш да звучи 1 минута - заглъхва за 10-15 секунди мах) Успех с избора.
  2. Преди малко бях в Динакорд на Искърско шосе и посвирих на Мокс-шести. Ами какво да ви кажа, това е най-интересният музикален инструмент, на който съм свирил досега. Ето какво мисля - клавиатура: клавиатурата е изключително удобна, доста по-добра от тази на ПСР-ките - звуци: естествено, но можах да прослушам всичките 1200 семпъла, но доколкото можах да се ориентирам, налице са всички семпли на PSR-S900 + още много, всъщност, саундсетът би трябвало да е сходен с този на Tyros 3 - операционна система: не изглежда трудна, без да съм чел ръководството за експлоатация можах да се ориентирам и да съставя pattern, разбира се, възможностите на инструмента са огромни - интерфейс: операционните бутони по корпуса се натискат мъчничко, врътките са евтинджос. Определено би могло да е по-добре. Но за парите, които му искат нямам забележки - екранче: мъничко е, но много четливо. - тегло: само 7кг, лек е като перце. - модулаторно и пич-бенд колела: много са "мазни", да ти е кеф да ги ползваш чак. Особено ме впечатли семпъла на пианото, много по-добър е от този на дигиталните пиана на Ямаха в този ценови диапазон. Доста дълъг състейн има. Със сигурност много може да се извади от него. Искат му 2 и 100. Бих го отнесъл като куцо пиле домат. Колебая се между това и осмицата. На осмицата й искат 3160, за разликата между цената на осмицата и шестицата мога да си купя от томан един P95 и да ги вържа по МИДИ. Проблем имам, нали. Благодаря на Петьо Бояджиев, че сподели за наличността на MoX-6 в БГ Изобщо,
  3. Това е супер. Благодаря за информацията! Отивам още тази седмица да се запозная
  4. За 300-350лв - както каза колегата по-горе - можеш да си вземеш детска играчка-синтезатор. Приличен звук, касио, ямаха, за 350лв все същата алабала.
  5. Всъщност, и на втория ти въпрос отговорът е Не. И да, отговорите ми са лаконични, все пак ти питаш "може ли", а не "как". Не може. Tyros 1 е някакъв супер-дупер-мега-дърт арейнджър, който го пуснаха за да удовлетвори на музикалните вкусове на английските и немските баби и дядовци. В английския ибей в момент се надцакват за такъв при 610 паунда, което поне според мен си е жив обир, освен ако единицата не ти трябва за да впечатлиш някое 70 годишо гадже с изпълнение на My Way. Това дотук в рамките на шегата. А сега по-сериозно: Най-изчерпателен отговор на въпросите си можеш да получиш от Eileen L (Eileen Lowry), която имам щастието лично да познавам от едно събиране в Блекпул. Тя е най-големият спец по Tyros (имала ги е всичките от 1 до 3, сега свири на 4 - английските пенсии са мн богати). Потърси я в PSR Tutorials форумите. Тя е нещо като гуру на Тайръсите. В последна сметка не очаквай да ти каже нещо много по-различно от това, което съм писал.
  6. 1 - не, можеш да ползваш само вградените звуци. 2 - нямам идея 3 - може, трябва да го превключиш в режим vocoder 4 - не съм наясно
  7. първо, да кажа, че много се радвам, че все още има дечица, които имат желание да се учат да свирят на пиано. Лунната соната на 11 ми звучи малко амбициозно, но защо не, аз на 12 свирех на Албенис испанската сюита. Да ти призная честно, първата част на лунната соната ми е омръзнала толкова, че си мечтая някой ден да науча втората, и особено третата част. Аз съм в момента на 33 и разучавам Прелюдия в до минор от "Добре темперираното пиано" на Бах. Видях една учителка по пиано как го свири в YouTube и се амбицирах да я науча и аз. Разучавам по 4 нови такта всеки ден и така - големите нямаме особено много време да се упражняваме, защото през по-голямата част от деня сме на работа. Освен Бах, свиря и Гама - си мажор Етюд - номер 4 от опус 299 на Черни - вече го докарвам почти без грешка в темпо престисимо Пиески на Шуман и Прокофиев, както и разни неща, които сам си композирам. Успех със свиренето! Това е много хубаво хоби.
  8. Руснак, мога малко да поспоря с тебе относно качеството на звуците на високия клас PSR ( s900, s910 и Тyros от 2 нагоре ). Притежавам s900, и съм слушал невероятни изпълнения на Tyros. Трябва да припомня, че технологиите MegaVoice, Super Articulation и Super Articulation 2 бяха въведени първо тъкмо в Tyros линията и после ги прехвърлиха в Motif. Така че гласовете на 2те системи са със сходно качество. Въпросът тук е, че тези инструменти (PSR и Тyros) са ориентирани предимно за живо свирене на по-друг тип музика (стиловете от 20ти век), но това съвсем не значи, че не могат да се ползват и за R&B, Soul и пр. Машинките си притежават доста мощни DSP процесори, но човек трябва малко да се порови в менютата и да си поиграе. Psr s900, s910 и Tyros (всичките) имат 128 полифония и на практика е невъзможно да се достигне този лимит - опитвал съм. Що се отнася до свиренето на живо на дигитално пиано върху предварително записан акомпанимент (стриймван от компютър, така че цялата налична полифония да е свободна), 64 полифония се равняват на 32 едновременно звучащи ноти. Аз трудно мога да се сетя за пасаж който да изисква толкова дълъг състейн, поне от цялата литература, през която съм минавал, не съм се сблъсквал с такъв пасаж (аз съм средно напреднал пианист). Пък и семплите на дигиталните инструменти не са толкова дълги, звукът затихва относително бързо, което за мен лично е най-големият проблем на дигиталните пиана - проличава си най-вече ако опиташ началото на Лунната соната. Освен това, ако толкова не стигат, на MoX- 6 и 8 може да се програмира моно-пиано, така че 64 полифония да се равняват на 64 ноти. Така че, варианти има. За тези, супернапредналите пианисти, има Клавинова 400 серията (256 полифония). Аз чак такива амбиции нямам.
  9. От крехкия ми опит с компютрите и музиката бих добавил, че е трудничко да си направиш добра колекция от звуци, които да си пасват добре един с друг, но и не съм търсил много-много. Моята професия е свързана с компютри и се старая да ги избягвам в извънработно време. От изброените от Руснака наистина МоХ 6 или 8 се представят много убедително, има доста ревюта вече в тубата, но всичките демонстрират само гласовете или възможностите, досега никой не е качил цялостно изпълнение с него (примерно, цяла песен, записана с него), което засега ме кара да се въздържа от генерална оценка за инструмента. Mo6 (по-старият модел) има проблем с малката си полифония и оценката на протата е, че е неподходящ за големи аранжименти. Новият МоХ има добра интеграция с компютъра и можеш да сваляш на компютъра готовите пътечки от аранжимента, докато работиш над останалите. Изглежда ми трудоемко, но изглежда приемливо като компенсация - все пак Motif XF струва два пъти повече. Ако се насочиш към PSR класа инструменти, етно звуци има чак в най-новия PSR s910, който струва 1800, ама евро. Според мен етно звуците е най-добре да си ги добавяш чрез компютърни семпли, вероятно има много по-голямо разнообразие.
  10. 1)nickname: Георги Велев - истинското ми име 2)Възраст: Христовата -33 3)Образование: Строителен инженер 4)Вашият инструмент/и: в момента имам Yamaha PSR s900, но вероятно ще го продам, защото се изчерпа за мен. Свиря също и на акустично пиано Petroff, което е на сестра ми 5)Предпочитан музикален стил: рок, класическа музика 6)Вашият вдъхновител: Елтън Джон, Битълс 7)Досегашни (не)реализирани проекти: Исках да запиша албумче от свои песни, просто за да имат завършек музикалните ми усилия, досега вече 4 години идеята не е реализирана. 8)Странични интереси: фотография, къмпинг, планина, екскурзии в чужбина 9)В кратце(или с две думи за вас самите): 2 думи не стигат, ще пиша малко по-дългичко. Като малък ме подготвяха за музикант, свирех на цигулка, после виола, на 17 години реших, че това не е за мен и записах Строителен инженер ПГС във ВИАС (днешен УАСГ), после и това не ми хареса, и в момента работя като експерт web програмист. От 4.5 години работя за голяма уебхостингова компания, работата ми осигурява добро заплащане и спокойствие, за да мога да бъда мецанат на самия себе си и да си удовлетворявам на всички прищевки за дигитални музикални инструменти. Досега съм сменил: Yamaha PSR-200 Yamaha DGX-305 Yamaha Clavinova-340 Общо взето съм роб на марката Ямаха, знам, че има и други, там разни Коргове-моргове, Курцвайли (или както там се чете), но поради високите относителни цени на дигиталните музикални инструменти спрямо българските заплати, и не достатъчно добре развития вторичен пазар в БГ не ми се ще да изследвам другите марки. Пък и Ямаха върши работа. В момента имам Yamaha PSR s900, с който композирам музика (некомерсиална) и забавлявам приятелите си, когато ми дойдат на гости. Пея отвратително, но на тях това им харесва. Еми, като им харесва, ще продължавам да пея пък! Личният ми уебсайт е georgivelev.com на който съм качил малко от своите музикални шедьоври. Изпълнявал съм свои произведения на сбирките на вече нефункциониращия форум yamahapkowner в Блекпул, Англия. Ще се радвам ако се запозная с други фенове от форума. Георги
  11. Изчетох и други мнения в Мотифатор-а, твърдят че XS rack дава по-плътен звук от MoX. Според мен ситуацията е you get what you pay for - За мен е по-логично по-ниският модел да е малко поорязан откъм звукови възможности, освен това там има и други неща които са поорязани - слайдерите например. Темата е много интересна и бих се радвал ако някой може да проведе тест и да запише крайния резултат на MP3 и да го постне тук. Не че това ще ме накара да си купя топ-модела, но поне ще имам представа колко далече от него се намира малкото му братче. БТВ, забравих в офтопика да спомена, че за мен е много важно отношението на магазинера към клиента. При положение, че вече имам изградени (добри) отношения с Динакорд не виждам защо трябва да търся друг доставчик. If it's not broken don't fix it.
  12. Обадиха ми се днес от Динакорд 3165лв за MoX-8. Ще ми се обадят, ако случайно получат модела, за да ида да го пробвам при тях. Разбирам, че Визиартс дават по-ниска цена, 200лв, но по традиция Динакорд правят 5% отстъпка около нова година, което смъква тяхната цена на 3000 лв. Тъй като не съм професионален музикант, не бързам. Този Визиартс не го знам какъв е, но заради 200 лв на 3000 не бих искал да имам отношения с тях. Опитът ми показва, че по-евтиното в последна сметка винаги излиза по-скъпо.
  13. CyberGene, та аз не обвинявам Динакорд в нищо, напротив, досега само от тях съм купувал. Всъщност, точно те в моя случай играят ролята на онлайн магазина - карат ме да ида да тествам ямахата някъде другаде (конкретно - в чужбина!), а после мога да я поръчам през тях с капаро, срок на доставка и т н. При това тук не коментирам цената, на която предлагат. Пък право на клиента е да осигури за себе си най-добрата цена. Нека не забравяме, че масовата практика по някои други страни е след покупка на подобна стока да имаш 30 дни гратисен период, в който можеш да тестваш стоката, и ако не ти хареса, да я върнеш в магазина. У нас ЗЗП дава подобно право, но то е ограничено до 7 дни, при това ние, като клиенти, често трябва да водим големи разправии с търговците, за да ни уважат правото. Лично за мен, ако си купувам синтезатор МоХ-8 и в Динакорд той струва 3200лв, а в Томан 3000 с доставката, ще го взема от Динакорд. Ако си купувам от Динакорд P95, при тях струва 1200 лв, от Томан на същите пари ми идва, но със стойка и педали, и ще предпочета Томан. Ако става въпрос за скъпа техника, предпочитам да си играя с официалния вносител. Едното всъщност няма голяма връзка с другото. По-ниските цени водят до по-голям оборот. Ако оборотът им не се е покачил поради по-ниските цени, значи проблемът е другаде. Нямам представа какъв е пазарът у нас, доста време мина, откак излязох от музикалните среди. Дигитални пиана се търсят, продадох моята клавинова на хора от Търново, а малко след това ми се обади друг човек, прочел обявата ми, за да иска съвет какво дигитално пиано да си купи. Насочих го към Динакорд. Досега никога не съм имал проблеми с продажбата на техниката си, което идва да рече, че в БГ хората се интересуват от правене на музика. Ако подобен тест, за какъвто говори Руснакът, можеше да се проведе в Динакорд, заснеме, а след това клипа се качи в тубата, това би било голяма реклама за Динакорд. Разтърсете се малко в тубата и вижте как магазините по света си правят реклама. От нашите тук май няма и помен, и това е също причина хората да предпочитат да си внасят от чужбина по други канали.
  14. Те страдат от много лош маркетинг и недобра реклама. управителят на магазина най-искрено ме посъветва ако пътувам някъде да тествам моделите, които ме интересуват - те можели после да ги доставят. Тъпанарска история, явно Динакорд здраво са го закъсали. В същото време е адски отегчаващо да срещнеш някой сульо с фотоапарат за 5000 лв, на който е завъртял обектив за 2000 и не знае от къде да си смени ISO-то или блендата. Във връзка с казаното от мен (сори за офтопика), най-логичното място, където би могло да се проведе такъв тест е тъкмо в магазина на Динакорд, щото там имат оборудване и т. н. Ама нанайци.
  15. Темата е много добра. Но, едва ли някой от тук пишещите има MoX - те са малко и като цяло по света. От постинг в мотифатор разбрах, че МоX и Motif XS Rack звучат напълно идентично когато звукът е прекаран през едни и същи колони и MoX се използва за мастър на рак-а. Така че, поне при ямахата, изглежда няма разлика в звученето на топ модела и неговото малко братче (или сестриче - както предпочитате). Да сравнянваш звука от демо файлове от интернет е абсурдно поради компресията на звука. Освен това, Motif XS8 има балансирана клавиатура MoX-8 e GHS, МоХ има добра интеграция с компютъра, общо взето да сравняваш тези 2 модела като цяло е малко ябълки и круши. Не става съвсем ясно кой и как свири, каква сила употребява при натискане на клавишите и така. За да получиш точно сравнение между 2 синтезатора, трябва да ги сравняваш когато звукът излиза през едни и същи тонколони, едни и същи настройки на миксера и на изхода на синтезатора, и когато мастър клавиатурата е една и съща. ПП забравих - и когато свири един и същи човек.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.