HRS Отговорено Януари 6, 2011 Отговорено Януари 6, 2011 Ето го линка към чертежа на Маршал 1960А: http://music-electronics-forum.com/attachm...nt-cab_rev1.pdf Цитирай
blr Отговорено Януари 6, 2011 Отговорено Януари 6, 2011 И аз бих се заинтересувал ако се намери някой, който прави качествени кабинети, само че за бас. Там нещата са още по-сложни, в смисъл, че трябва прецизно пресмятане на параметрите на кабинета за конкретните говорители. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Януари 6, 2011 Отговорено Януари 6, 2011 Интересно е да се следи тема за акустични системи, в които липсва акустиката и всичко опира до дърводелство. Дали ще се появи пост в темата, който да насочи вниманието към параметри на материалите, акустично проектиране и т.н.? Любимият на любителите способ copy/paste, който не отчита важни елементи от електроакустиката няма да доведе до необходимото качество. Коментарите за дървения материал вече доказват пренебрегването на акустическите му качества за сметка на цена и удобство при работа и употреба. Ще дам малко насока - декремент на затихване, резонанс, маса, еластичност и т.н. Никак не подценявам дъводелските умения, понеже и аз обичам тези неща, но те не са достатъчни. Цитирай
lyu_records Отговорено Януари 6, 2011 Автор Отговорено Януари 6, 2011 Колеги, хайде де, няма ли някой който да има чертежи. Цитирай
lyu_records Отговорено Януари 6, 2011 Автор Отговорено Януари 6, 2011 Ето го линка към чертежа на Маршал 1960А:http://music-electronics-forum.com/attachm...nt-cab_rev1.pdf Мерси колега, да ти се намира за 2X12. Цитирай
Gregg Отговорено Януари 6, 2011 Отговорено Януари 6, 2011 (Редактирано) И какво ще стане ако не е брезов а буков по зле ли ще звучи? Няма да звучи по-зле дори напротив. Буков не съм чувал някой да ползва за тази цел - явно не става. Аз съм ползвал буков за тази цел и явно става, даже много добре става. Буковият шпертплат е най-здрав от всички изброени видове, бих казал направо е неразбиваем, обаче има два "недостатъка": 1/ Тежи най-много от всички видове 2/ Тъй като е много твърд трудно се обработва. Другият вид шпертплат който не забелязах да се споменава е тополовият, който за мен е след буковия. Това което веднъж ми продадоха за брезов шпертплат беше пълен боклук във всякакво отношение, надявам се да е станала някаква грешка, защото ако това е брезов шпертплат предпочитам ПДЧ пред него... Един съвет когато се купува шпертплат (и не само). Обикновено го складират зле и парчетата са изметнати, така че си отваряйте очите! Последно фактите са следните: ако решите да си правите кабинет 4х12 (особено наклонен) с що годе сносни материали и части със сигурност ще ви излезе по-скъпо отколкото ако си купите един готов от магазина, особено ако към крайната сметка си начислите времето и труда. На все още ентусиазираните желая успех в подобни начинания! Редактирано Януари 6, 2011 от Gregg Цитирай
lyu_records Отговорено Януари 6, 2011 Автор Отговорено Януари 6, 2011 Интересно е да се следи тема за акустични системи, в които липсва акустиката и всичко опира до дърводелство.Дали ще се появи пост в темата, който да насочи вниманието към параметри на материалите, акустично проектиране и т.н.? Любимият на любителите способ copy/paste, който не отчита важни елементи от електроакустиката няма да доведе до необходимото качество. Коментарите за дървения материал вече доказват пренебрегването на акустическите му качества за сметка на цена и удобство при работа и употреба. Ще дам малко насока - декремент на затихване, резонанс, маса, еластичност и т.н. Никак не подценявам дъводелските умения, понеже и аз обичам тези неща, но те не са достатъчни. Колега това което казваш е много дълга тема, аз съм учил електроакустика в университета. Но ще ме извиниш, тук става въпрос за чертежи на кабинети, доказани на пазара вече. А ти ако си мислиш, че днешните кабинети, които се продават са от качествени материали си далеч от истината. Старите до колкото аз знам и съм говорил с колеги, са от брезов шперплат (говорим за среден клас кабинети). Темата която подхващаш не мисля, че е за тук, акустиката е сложна материя и се съмнявам дори, че ти би разграничил разликите в звученето на 2 кабинета от различно дърво (аз съм пробвал и не мога). Това което подхващаш е или за хора с професионално изкривяване или за "разбирачи" (кавичките не са случайни). Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Януари 6, 2011 Отговорено Януари 6, 2011 Такааа... lyu_records, Първо не съм сигурен, че сме колеги. Второ, това, че някой е учил не означава, че е научил. Трето сегашните кутии не са критерии, за да се посочват като пример. Четвърто, Колегата(!) Greg, идеално обясни в преден пост за материала. Пето, не виждам връзката между сложността на акустиката като наука и това, че някой не може да различи едно от друго. И последно, хайде да не определяш кой какъв е, а да оставиш хората сами да се ориентират. Поне ще е по-възпитано. Цитирай
Mark Avrelii Отговорено Януари 6, 2011 Отговорено Януари 6, 2011 Аз напълно подкрепям мнението на Gregg не рабирам от електроакустика и за това не бих се наел сам да смятам тези неща но пък разбирам от обработка и технология на дървото и за мен брезата е пълен боклук работил съм с такова дърво става за печката. п.п Пак недоумявам защо трябва това напрежение и високомерие .... кому е нужно това?Не мисля че това е градивен начин на комункиация. Цитирай
lyu_records Отговорено Януари 7, 2011 Автор Отговорено Януари 7, 2011 Такааа...lyu_records, Първо не съм сигурен, че сме колеги. Второ, това, че някой е учил не означава, че е научил. Трето сегашните кутии не са критерии, за да се посочват като пример. Четвърто, Колегата(!) Greg, идеално обясни в преден пост за материала. Пето, не виждам връзката между сложността на акустиката като наука и това, че някой не може да различи едно от друго. И последно, хайде да не определяш кой какъв е, а да оставиш хората сами да се ориентират. Поне ще е по-възпитано. Колега, не се заяждам за разлика от теб, не се имам и за някакъв разбирач и не е нужно толково систематично да обясняваш !!!ЧЕРТЕЖИ ЗА КАБИНЕТ!!! Това е темата, идеята на поста ми беше, че не става въпрос за акустика, а ти по незнайна причина взе, че се обиди. Колега не подценявай акустиката, като наука. На времето 2-ма професори се скараха дали е физика или музика и поради тази причина, изостана музикалната академия, от гледна точка на теория по Физика (мисля аз). Цитирай
lyu_records Отговорено Януари 7, 2011 Автор Отговорено Януари 7, 2011 (Редактирано) Не разбирам защо има такива хора, които пишат по такъв начин все едно съм им изял закуската. ИЗВИНЯВАЙТЕ!!! Ако има нещо няма нищо. Наздраве. Нищо не разбирам не се имам за разбирач и не съм искал да обидя никой. Просто издирвам чертежи на кабинети. Ще съм много благодарен на някой колега да сподели ако има. Редактирано Януари 7, 2011 от lyu_records Цитирай
docc Отговорено Януари 7, 2011 Отговорено Януари 7, 2011 .... акустиката е сложна материя и се съмнявам дори, че ти би разграничил разликите в звученето на 2 кабинета от различно дърво (аз съм пробвал и не мога). Това което подхващаш е или за хора с професионално изкривяване или за "разбирачи" (кавичките не са случайни). А кой определя къде и кога се слагат кавички (акустиката, или електроакустиката ... или субективното (не)чуване) .... Защото при определени конструкции на кутии (с по-големи свободни площи); при определин тип озв. тела (предимно с нискочестотно излъчване); и особено при група тела, различните (един, или друг) материали могат по-често/лесно да доведат до различни (едни, или други - обикновено неблагоприятни) съвсем простосмъртно-чуваеми проявления. Т.е. - при определени експлоатационни условия (и разбира се - еднаквост на работна среда и режим), един или друг материал, може да определи съответни динамични граници на работа, на озв. тяло/група тела, а оттам и на цялата система. .... И едно допълнение, което не касае (чак толкова) кутиите, за които е обсъждането, но може да даде пример за степента на важност, на материалите. А именно - да споменем horn-loaded конструкциите/системите и в частност - всички високочестотни комплекси. Който чул - чул! А ""разбирачи"" наистина има бол (Двойните кавички не са случайни. Поставям ги аз, по субективно усмотрение). N.B.: Това последното, моля да не се приема, като персонално-насочено @'lyu_records'! Не познавам човека достатъчно, че да го оценявам. Както и друг път е отбелязвано, подходът; идеята; концепцията; задачата при 'инструменталните' озв. тела - тези, които работят в система за произвеждане на специфично, в голяма степен уникално звучене, са коренно различни от задачите и приложението на линеаризирана озв. система. При тях ('инструменталните') срещаната унифицираност е по-скоро резултат на емпиричен традиционализъм, отколкото не техническа предопределеност. Затова и разнообразяването, и експериментирането (с конструкции; компоненти; материали) са широко използвани и често срещани. Несъмнено, разполагането с чертежи би улеснило изпълнението на даден проект, но от наличните материали в настоящата тема, може би по-ценно е технологичното ноу-хау (дърводелските похвати, решения и чалъми). Цитирай
lyu_records Отговорено Януари 7, 2011 Автор Отговорено Януари 7, 2011 Благодаря колега за компетентния, отговор. Ама на мен ми трябват чертежи на кабинети, а не лекция. Това което обясняваш, толкова сложно, касае съвсем друг тип материя от това което искам аз. Аз няма да правя HI-FI системи. След малко ще сложа тук ORANGE PPC212! Цитирай
christov64 Отговорено Януари 7, 2011 Отговорено Януари 7, 2011 Здравейте, Линк към 3 чертежа на кабинети за комбота: http://modulusamplification.com/FREE-CABIN...LANS-W5159.aspx При отворените кабинети няма какво да се изчислява, може само да се експериментира с размерите на задните дъски и отвора. При затворените нещата са сложни затова е по-лесно да се изработи копие на изпитан кабинет, особено ако търсим подобен звук. Поздрави Цитирай
lyu_records Отговорено Януари 7, 2011 Автор Отговорено Януари 7, 2011 Мерси колега, златен си! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.