L.K. Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 Хм ...интересно! Написах точно това ''Les Paul acoustic chambers'' и не ми излезе нито един при снимките. Semi-acoustic guitar С комплименти от Гугъл. Цитирай
Belgarad Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 (Редактирано) Докато слушах записа, до 6-тата минута и двете китари ми звучаха еднакво, но на тази част, звукът на втората китара ми определено ми хареса повече и тъй като не съм свирил на скъпи китари предположих, че Корта е втората китара. Затова и гласувах с отговор 2 доста се изненадах когато гледах клипчето, но не от това че съм сгрешил коя марка коя е, а от това, че ми хареса повече звукът на по-скъпата китара, без да съм предобеден, че непременно тя трябва да е по-добрата. Редактирано Април 4, 2010 от Belgarad Цитирай
L.K. Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 United States Patent US4741238! - PDF с патент, описващ дискутирания въпрос. Цитирай
BassTraffic Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 (Редактирано) Христос Воскресе! Коле, не мисля, че има причина да тълкуваш конкретната ситуация (а и предишни такива), като форма на заяждане или някакъв пошъл опит за пръскане на пясък в очите ти. Ти си доказал многократно, какво можеш и това никой не може да го оспори, но факт е, че този форум се чете и от хора които тепърва навлизат в материята музика и приемат думите излизащи от пръстите на хора доказали своите качества като чиста монета. Обаче има неща, които наистина трябва да са подплатени с факти, а не просто с думи и доказателства от сорта – „…ами това е така, защото аз го чувам или виждам така”. Такава ситуация става още по-напрегната, когато става въпрос за субективни ефекти и намесването на нова терминология, която започва да създава онези „митове и легенди”, които всички ние се опитваме да си обясним някак си, а не просто така да ги допуснем до съзнанието си, и да ги приемем. Пиша така, защото познавам Краси и мога да ти докажа, че не е от хората, които се заяждат, или дразнят ей-така от бездействие или скука. Проблема (за теб и всички нас) е, че всяко нещо си има своето обяснение и причина, точно това се търси – причината. Също така той не е от хората, които имат самочувствието, че знаят всичко, тъкмо обратното и точно заради това са тези въпроси и търсене на логично или поне донякъде обосновано обяснение, и аргументи. Към L.K. , става въпрос за термин „акустична камера” и съвместимостта му със “Chambered body”. Иначе линковете, които си дал са си … К. Димитров Редактирано Април 4, 2010 от BassTraffic Цитирай
Jordan_J Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 (Редактирано) Много интерсна тема! Малко закъснях с намирането и, но като слушах семплите и прецених за себе си - бих избрал отговор 1, т.е. правилния. Както каза Кольо_К, разликите са не много големи, но достатъчни ... за да се правят изводи. Много хора явно са очаквали по-заоблен тон от Гибито, заради това, че е махагоново. Дефиницията и характера на Гибито за мен е ушеваден (не че Корта не звучи добре). За себе си се радвам, че щях да взема правилното решение Ха! Все пак - тренирано ухо П.С.: Пропуснах да благодаря на Кольо_К за интересната тема, която беше освен другото - и забавна! Редактирано Април 4, 2010 от visiondann Цитирай
EAmechaniX Отговорено Април 4, 2010 Автор Отговорено Април 4, 2010 С изключение на docc (той изказа/показа гледната си точка), до момента не видях нито един аргумент, който да показва, че ''акустични камери'' е правилно да се употребява в конкретния случай. Aз поне останах неубеден. Вариации от сорта ''та май не само аз ги наричам така'' нито показват, нито доказват, че акустични камери е коректен термин. Това не се брои като аргумент - поне от мен. Много хора наричат мотоциклета мотор, ама той си е мотоциклет. ''Акустични камери'' звучи като извършено действие с акустичен ефект, а аз мисля, че целта е друга - олекотяване. Ако целта е акустика, то действието е друго - правят се акустични отвори. Или, целта определя действието, ако мога така да се изразя. Всъщност темата е интересна само на тези, на които им е интересно и искат да знаят. Аз лично искам да знам. ПП. Коле, ама хич да не те виждам да пишеш такива работи вече. Нямам причини да правя такива неща, даже тъкмо обратното. Изобщо не ми е минавало през ум да се заяждам. Просто въпроса е принципен и търся принципа. Понеже на няколко пъти чета твои неща свързани с новата ти китара и там също споменаваш за ''акустични камери'', то този път беше повод да отворя темата по този въпрос. Ако не съм прав - ОК, но поне ще се знае кое, кое е. Аз лично нямам претенции да знам кое, кое е, а по-скоро се опитвам да разсъждавам логично по въпроса. (доколкото мога) Както каза Хачо, аз знам колко много не знам...ама това не ми пречи да се замислям за нещата, от които се интересувам. Цитирай
maxim09 Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 Kolio_k, пак искам да питам за Cort-а. Значи вижда ми се, че долното мостче е подвижно закрепено и стои от натиска на струните. Значи, защото не съм много навътре с китарите, за начинаещ като мен лесно ли ще е да си я интонирам сам. Досега карам с една кремонка и там се въртят едни винтове и е много лесно. Та мостчето, ако не е фиксирано не е ли по-трудно? Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 (Редактирано) Ако целта е акустика, то действието е друго - правят се акустични отвори. Не знам как е по-правилно да се каже на български, обаче доколкото знам, когато в тялото има кухини, олекотяването на инструмента не е единственият ефект. Би трябвало това да се отразява и на звука на инструмента, в общия случай. Редактирано Април 4, 2010 от Evtim Djerekarov Цитирай
djbnz Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 @EAmechaniX, ако беше казал Les Paul с тяло тип швейцарско сирене, щеше ли да има проблем? Ето малко повече информация от сайтът на Gibson: Връзка Chambered Body The expert craftsmen at Gibson USA carve carefully mapped-out chambers in the Les Paul Studio’s solid mahogany back using a Computer Numeric Controlled (CNC) router before the maple top is glued on. The positioning of the routes was established after careful examination of the resonant characteristics of the Les Paul. Gibson approached this process with the awareness that every change to the formula would have repercussions on the instrument’s sound. So, in addition to relieving the stress on a player’s back and shoulder, these lighter Gibson guitars also enhance the tone palette in a manner unique only to these guitars. The results are comfortable, lightweight guitars that are acoustically louder, with increased sustain and resonance. В общи линии се казва, че дупките са направени за да е по-лека китарата и най-вече е хубаво да се обърне внимание на последното изречение, в което се казва, че резултатът е китара, която е акустично по-силна, с по-добър състейн и резонанс. Следователно може да се наричат акустични отвори, щом правят китарата акустично по-силна. Цитирай
docc Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 @...taka li e? - a taka. Аз питах за предположение относно: "... какъв точно и чий точно е проблемът с твърдението на Кольо, че китарата му е с акустични камери". Оказва се, че ти не си изказвал предположение по въпроса, а си изразил мнение по друг повод. О.К.! Целта на въпроса ми е, да разбера, след като Кольо казва, че посочените негови китари са с акустични камери, по каква причина; вследствие на какъв евентуално-породен проблем; от к'ъф зор и с какво основание/аргументи (му) се разяснява, че това не е така! Причината за интереса ми е тази, че и аз имам такива инструменти и бих искал да си изясня неясните за мен неща по въпроса. Затова питах за предположение/мнение по този (а не друг) въпрос. Ако искаш вземи отношение! Ако въпросът все още е неясен - мога да опитам, да го формулирам още веднъж! П.с Пази Боже!!! (това е мое мнение по повод на огромно количество теми и изказвания срещани във всички раздели на Форума) Цитирай
Slide Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 (Редактирано) От сайта на Гибсън: "Of course, Johns reminds us, “no two guitars sound or react the same,” even side-by-side examples of the same model, which is part of the beauty and appeal of a finely crafted instrument. But taking the chambered Les Pauls as a whole, Johns says some common threads emerge as a result of the process: “Acoustically the guitars are louder, and we have also noticed increased sustain and resonance." Последното изречение, най-общо казано, твърди, че от акустична гледна точка (свирене на сухо, ако щете), китарите (с кухини) са по-шумни, също че има удължаване на тона (sustain) и резонанса. http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Feat...aul_%20A%20Mar/ Цялата статия. П.П: Статията се казва "Chambering the Les Paul: A Marriage of Weight and Tone" - "Брак между тегло и тон". Явно засяга и двата аспекта и може, поне за мен, спокойно да се нарече акустични камери. Редактирано Април 4, 2010 от Slide Цитирай
EAmechaniX Отговорено Април 4, 2010 Автор Отговорено Април 4, 2010 (Редактирано) Следователно може да се наричат акустични отвори, щом правят китарата акустично по-силна. Как отвори бре човек, нали са затворени? Чети темата! Примера с Гибсън вече го минахме. какъв точно и чий точно е проблемът с твърдението на Кольо, че китарата му е с акустични камери". Всъщност не се търси точно това във въпроса, а за проблем и дума не може да става. Въпросът всъщност е, дали е коректен този термин в този случай. Аз мисля че не е. Гибсън също не го споменават, а само го изтъкват като следствие от олекотяването. Също като състейна и резонанса. Редактирано Април 4, 2010 от EAmechaniX Цитирай
BassTraffic Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 (Редактирано) ^Това не беше предположение, а мнението ми за държанието на "Генчо" и "помощта" от "Денчо"? П.П.: Въпроса ти не го разбирам (явно, "проблемът" не го забелязвам) -аз свиря с китарист, който си продаде гибсъна с кухините и си взе плътен, но това няма значение, понеже басът ми не струва и 20лв (ако му сваля адаптерите) Очевидно нещата, които не са разбирами за теб не ти дават възможност за вникване в дълбочина разговора, който водим в момента. Аз свиря с бас за Х,000 евро и това не е причина да не се опитвам да си отговарям на въпросите или да следя посоката на разговора. К. Димитров Редактирано Април 4, 2010 от BassTraffic Цитирай
kolio_k Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 (Редактирано) С изключение на docc (той изказа/показа гледната си точка), до момента не видях нито един аргумент, който да показва, че ''акустични камери'' е правилно да се употребява в конкретния случай. Aз поне останах неубеден.Вариации от сорта ''та май не само аз ги наричам така'' нито показват, нито доказват, че акустични камери е коректен термин. Това не се брои като аргумент - поне от мен. Много хора наричат мотоциклета мотор, ама той си е мотоциклет. ''Акустични камери'' звучи като извършено действие с акустичен ефект, а аз мисля, че целта е друга - олекотяване. Ако целта е акустика, то действието е друго - правят се акустични отвори. Или, целта определя действието, ако мога така да се изразя. Всъщност темата е интересна само на тези, на които им е интересно и искат да знаят. Аз лично искам да знам. ПП. Коле, ама хич да не те виждам да пишеш такива работи вече. Нямам причини да правя такива неща, даже тъкмо обратното. Изобщо не ми е минавало през ум да се заяждам. Просто въпроса е принципен и търся принципа. Понеже на няколко пъти чета твои неща свързани с новата ти китара и там също споменаваш за ''акустични камери'', то този път беше повод да отворя темата по този въпрос. Ако не съм прав - ОК, но поне ще се знае кое, кое е. Аз лично нямам претенции да знам кое, кое е, а по-скоро се опитвам да разсъждавам логично по въпроса. (доколкото мога) Както каза Хачо, аз знам колко много не знам...ама това не ми пречи да се замислям за нещата, от които се интересувам. Аха, разбирам , радвам се че съм се заблудил . Толкова по добре, аз съм фен на културния диалог и наистина не обичам заяждането. Та по въпроса с акустичните камери. Идея си нямам дали е най правилно да се наричат така, а и откровено, не бих казал, че такива неща ме вълнуват. Разбира се хубаво е човек да се изразява възможно най правилно, но аз наистина нямам претенции, че разбирам от тези неща особено, точно обратното (разбирам от други неща и то доста, но те са свързани предимно със свиренето). Просто, често попадам в нета на това название и съм го адаптирал, а и не без причина според мен (след като кухините влияят върху саунда, то за мен това е достатъчно , за да ги наричам акустични), имал съм няколко такива китари, а също и два Леспола по едно и също време, като единият плътен, а другият с кухини. Разлика в саунда определено има, в смисъл, че тази с кухините свири по силно изключена, а и има повече високи в саунда(или вероятно по малко среди), както и различна атака. Не мога да кажа, че това е по добре или по зле, а и никога не съм опитвал да го правя, в края на краищата това със сигурност е въпрос на вкус. Винаги се старя да пиша стриктно какво мисля лично аз. И до там. На мен лично тези с кухините звука ми допадат повече отколкото на чисто плътен Леспол, но даже и това е относително, защото на практика съм сравнявал Студио със Стандард, а това едва ли е реално, предвид сериозната разлика в цената. maxim09 Мостът не стои само от натиска на струните, а влиза на винтове в дървото. Настройката му не е особено трудна, а материали има много по въпроса в нета, както и клипчета в Youtube, напиши Tune-O-Matic в търсачката http://en.wikipedia.org/wiki/Tune-o-matic, ако искаш поразгледай тукс Редактирано Април 4, 2010 от kolio_k Цитирай
Slide Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 Странно се стече тоя въпрос. Щом не са акустични кухини, понеже кухините са направени с цел да олекотят китара, а акустичните свойства от тях са следствие от първия процес, то как да ги наречем? Олекотяващи кухини? Та да е мирно селото... Факт, че са въведени с цел да олекотят китарата. Факт е и че променят акустичните свойства на китарата. Акустично-олекотяващи кухини...? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.