CyberGene Отговорено Март 21, 2010 Отговорено Март 21, 2010 Ако ми остане малко време, ще направя някаква подложка на бавен фънки ритъм (от лууп) с някакъв m7 акорд. Кажи отсега кой точно ще ти е най-удобен за китара? Аз бих го направил Cm7, ако не предпочиташ някой друг. Цитирай
Лими Отговорено Март 21, 2010 Отговорено Март 21, 2010 ... за да се изрази ладът. ... Но може да има и хроматизми Понеже в момента разучавам "Полетът на бръмбара", едногласно на китара по ноти за пиано и се чудя за следното - Как мога да определя тоналността конкретно на тази пиеса без да виждам нотите(арматурата) пред себе си и без акомпаниращата партия, а само по мелодията и то по случайно избран от средата, няколко тактов фрагмент, без финала и началото. Затруднението ми идва от изобилния хроматизъм в тази пиеса и от незадълбоченото ми познаване на теорията. А пък ако трябва и да я хармонизирам, дори приблизително, това ме шашва?! Цитирай
Tozi Отговорено Март 21, 2010 Отговорено Март 21, 2010 Ако ми остане малко време, ще направя някаква подложка на бавен фънки ритъм (от лууп) с някакъв m7 акорд. Кажи отсега кой точно ще ти е най-удобен за китара? Аз бих го направил Cm7, ако не предпочиташ някой друг. Аз нямам проблем с "неудобни акорди или тоналности". Няма значение какъв е акорда(min, maj,dom,...), може даже да не е акорд а само един тон (всъщност тогава е още по-лесно). Ритъма също не ме притеснява. Хубаво е да е нещо по простичко за да е по разбираемо. Цитирай
CyberGene Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Направих набързо една подложка. http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=77635 Цитирай
Steppenwolf Отговорено Май 3, 2010 Отговорено Май 3, 2010 Понеже в момента разучавам "Полетът на бръмбара", едногласно на китара по ноти за пиано и се чудя за следното - Как мога да определя тоналността конкретно на тази пиеса без да виждам нотите(арматурата) пред себе си и без акомпаниращата партия, а само по мелодията и то по случайно избран от средата, няколко тактов фрагмент, без финала и началото. Затруднението ми идва от изобилния хроматизъм в тази пиеса и от незадълбоченото ми познаване на теорията. А пък ако трябва и да я хармонизирам, дори приблизително, това ме шашва?! Това предполагам е било към мен? Без да виждаш нотите и без да виждаш арматурата са две различни неща. Без да виждаш нотите - по слух. Там, където е тониката, следва да звучи стабилно и "у дома". Ако това не се случва, или не слушаш достатъчно фокусирано, или мелодията е твърде сложна (особено ако има хроматизми). Определянето само по мелодия е възможно при несложни мелодии, които често "посещават" въпросния тон и описват тониката, въртейки се по-често около нея, често видно подчертавайки тоновете на тризвучието. Другото важно нещо е с какъв тон се започва и особено с какъв тон се завършва. Понеже класическата тонална музика най-често завършва със съвършена каденца, най-вероятно последният тон в сопрана ще ти е първата степен в тоналността, а последният акорд - тоническият. Произведението на Римски-Корсаков не прави изключение. Както виждаш, и ла в най-горния глас доминира в последните тактове, като има и по-дълга продължителност. Забележи и хармонията там. Изобщо, начинът да добиеш някаква светкавична представа обикновено е да погледнеш последните няколко такта и акорда. Но при положение, че имаш арматура, нещата се улесняват съвсем. Тоналността очевидно е ла минор. В мелодията повечето хроматизми са проходящи тонове и вероятно си забелязал, че често падат на слабите времена, като в хармонията също може да се видят проходящи и съседни акорди, странична доминанта... - близките до ума неща при налични хроматизми. В минор ги има разбира се и "алтерациите" на VI и VII. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.