kolio_k Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 Ми първо не си купуваме сигнъчър ( поне аз ) и второ това за саунда го пиша, защото го знам от опит. Не съм чел за него, просто знам от какво зависи най вече саунда ), а именно oт свирача Факт е, че вадя приличен ( от моя гледна точка разбира се ) саунд и с минимално обурудване (последния път като свирих в Пловдив, използвах готина китара (Ибанец), амп за 200 лева и един Бос Супер Овърдрайв). А после много хора ми казаха, че саунда е бил много гот, а и аз самият си мисля, че беше доста приличен, предвид обстоятелствата. Ето за ориентир запис правен с телефона ми, гаден но се чува Факт е също обаче, че просто приличен саунд не ме кефи, искам да е супер, краста няма отърване, а най тъжното е, че обикновено трудно си го позволявам Цитирай
Yves Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 (Редактирано) ^ Аз не съм визирал никого конкретно, говорех общо и допускам, че има изключения. Теб всички те знаем как свириш и как звучиш Обръщах се предимно към хората, които излизат с едни и същи лозунги, които са си направо лозунги изтъкани от популизъм Но ти също потвърждаваш в последното си изречение, че все пак звукът далеч не е само от свирача, а и от другото. Редактирано Март 1, 2010 от Yves Цитирай
Janick_Gers Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 Любимият ми китарист на любимата ми банда Iron Maiden: Спецификации за китарата му: * Ernie Ball Strings - until more recently he used custom gauge .009, .011, .015, .024, .032, .040, although he now uses regular gauge sets (.009, .011, .016, .024, .032, .042) * Seymour Duncan Hot Rails single coil sized humbucking pickups with dual blade coils * "Original" Floyd Rose Locking Tremolo Systems * His Artist Signature model features a soft "V"-shaped maple neck with satin back and sports a humbucker/single-coil/humbucker (HSH) configuration - DiMarzio Super Distortion DP100 (bridge), American Vintage '57/'62 (middle), DiMarzio PAF DP-103 (neck) - with 3-way switching and American Vintage hardware. The Japanese-made "Tribute" version of the guitar (HST-57DM) features an "Original" Floyd Rose double-locking tremolo system, dual DiMarzio Super Distortion DP100 humbucking pickups (bridge/neck), a Fender Texas Special single-coil pickup in the middle position, a 5-way pickup selector and an oval neck profile * The original black '57 Stratocaster has the same features as his Artist Series Model Ампове: * Marshall 1960B Straight Cabinet / 4x12 300-Watt Loaded with Celestion 12" G12T 75 Watt Speakers[2] (since 2000 he has used 3 cabinets live) * Marshall DSL100 tube heads (rack gear plugs into power amp section via FX loop) Ефекти: * Boss Tu-12H Digital Tuner * Peterson 490 Autostrobe Tuner * Shure U4D UHF Wireless Unit * Dunlop DCR-1SR Rack CryBaby Wah * Custom-Built Pete Cornish Routing and Power Supply Units * Marshall JMP-1 Valve Midi Preamp * Marshall JFX-1 Effect Unit * Rocktron All-Access Foot Controller Аз обаче съм фен на звука му в периода 86-88 и най-вече в албума Seventh son of a seventh son. Дейв Мъри тогава ползва Gallien Krueger amps. За мен този звук е уникален. Пък и не съм чувал никой китарист да ползва тези ампове. Тогава свири предимно с някакво ESP с фендърска форма...... може да се види на концерта Maiden England 88. Също много ме кефи и звука му от Rock in Rio 2002. Тогава вече е на Marshall и по слециално 1960B Straight Cabinet / 4x12 300-Watt Loaded with Celestion 12" G12T 75 Watt Speakers, както е записано по-горе. Звука на този човек е невероятен. Имах възможност и да пробвам неговата китара signature (описана по-горе)...... невероятен инструмент.... Up the Irons! Цитирай
yotzzo Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 @Yves, като свириш, свириш, свириш, пробваш, пробваш, пробваш, мислиш, мислиш мислиш, слушаш, слушаш, слушаш, изграждаш се като музикант, с други думи - сам ще си харесаш "риг", китара и т.н. Джеф Бек е почнал с някаква дъска, Клептън, Хендрикс и Пейдж - също. Свирели са и с някакви скапани ампове. Пейдж като си купувал първия искал от продавача да му продаде такъв с повече високи... След това с Джеф Бек пробвали и сглобявали и разглобявали какви ли не трошки. После правил разни проби - пускал си ампа през леслита и какви ли не щуритии, записвал в странни помещения - изобщо прекарал години в търсене. И да получиш неговия риг на готово, или този на Джеф Бек - няма да ти свъшат никаква работа. Те са си ги направили за тях и са работили за това с години. И двамата /любимци са ми, за това го давам за пример, а са израснали заедно също така/ имат характерно тоноизвличане, което е еволюирало през годините. Променяли са и китари и ефекти и амплификадори. Наскоро слушах интервю с техния приятел "Джоунси" /Джон Пол Джоунс/ . Питаха го нещо за баса и ефектите. Човекът каза, че какъвто и бас да хване ще звучи като себе си. Успех с намирането на твоята китара и твоя риг! Цитирай
Благородникът Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 Ако позволиш веднага ще ти отговаря. ...Много ми е чудно защо след като всичко уж е в пръстите и в главата всеки се изтрепва да има перфектната китара... Инструментът дава свобода на пръстите и безбрежност на главата. Ако трябва да се изкажа от моята си гледна точка. Красотата е в ограниченията и това да ги използваш в своя полза Дано ме разбираш... П.П. Ако има нещо неясно ще се радвам да разясня. Цитирай
Борис Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 ^Всъщност ще е добре да се разясниш,не съм на твоето философско равнище Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 Много ми е чудно защо след като всичко уж е в пръстите и в главата всеки се изтрепва да има перфектната китара, с не знам си какви дървета ашладисани при пълнолуние с други дървета,Ай ся пък ти не влизай с глупости - просто добрия инструмент Пее,резонанса е друг филм и много други неща...да изреждаме ли че на даден тон държи по половин минута..Това може да го усети и барабанист (Биска,сори),който посвирва и и на китара. Цитирай
Yves Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 (Редактирано) ^ Е не стигаме ли пак до там, че не само пръстите правят тона, а техниката също? yotzzo, аз нямам колебания в избирането на оборудване. Купувам си и си избирам според предпочитанията си. За първи път преди няма и седмица си купих първото си сигначър нещо и дори не защото харесвам чак толкова музиканта, колкото заради това, че искам да пробвам различни модели на въпросното устройство. Не съм се и опитвал да копирам някого, просто коментирах, че едва ли звездите наистина свирят с това, което рекламират. Благородник, не успях да ги разбера тия фройдизми, които си написал Нещата, които съм написал нито ги казвам с претенциите на музикант, нито на разбирач. Казвам ги като непредубеден и скептично настроен към музикалния маркетинг зрител Редактирано Март 1, 2010 от Yves Цитирай
Благородникът Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 (Редактирано) Добре де...? Нали тук се говореше за това "с какво свирят", а не какво "рекламират". И, младежо, я разясни, ако обичаш ква е разликата между "пръсти" и "техника" П.П. Много съжалявам, че трябва да ти го "намекна" директно, но го казваш само за да противоречиш иначе, най-вероятно си нямаш и идея какво искаш. Редактирано Март 1, 2010 от Благородникът Цитирай
synchu Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 ^^Очевидно обаче трябва известно време да го разбереш, че тона е преди всичко в пръстите. То просто трябва да си мине това време и който и каквото и да те убеждава е абсолютно без значение Все тая де... Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 ^ Е не стигаме ли пак до там, че не само пръстите правят тона, а техниката също?Техниката не прави тона,може само да помага.просто коментирах, че едва ли звездите наистина свирят с това, което рекламират.И аз мисля така. Цитирай
Yves Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 (Редактирано) Добре де...?Нали тук се говореше за това "с какво свирят", а не какво "рекламират". И, младежо, я разясни, ако обичаш ква е разликата между "пръсти" и "техника" П.П. Много съжалявам, че трябва да ти го "намекна" директно, но го казваш само за да противоречиш иначе, най-вероятно си нямаш и идея какво искаш. Да, за това се говореше. Просто някой беше дал сайт, където пише уж кой с какво свирих и в тази връзка казах, че не е непременно нещата наистина да са такива, каквито пише. Под техника имам предвид оборудване. Аз нищо не искам, ако не се лъжа дори ти почна да коментираш моите изказвания, а не обратното ^^Очевидно обаче трябва известно време да го разбереш, че тона е преди всичко в пръстите. То просто трябва да си мине това време и който и каквото и да те убеждава е абсолютно без значение Все тая де... Може, но аз и не съм казвал какво е съотношението. Просто казвах, че не зависи само от едното, а е съвкупност от двете. Редактирано Март 1, 2010 от Yves Цитирай
Благородникът Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 Аз нищо не искам... Точно това имах предвид! Виж как ме разбра от първия път За да имаш качествен звук трябва да искаш... Да имаш изисквания към всеки детайл! Обаче основната грешка на младите свирачи е да тръгват от "техниката" (както ти я наричаш). Преди всичко трябва да изискваш от себе си Поздрави и успех ти желая. Цитирай
Yves Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 Абе човек, защо пишеш по форумите като си прекалил с ракията? Почнахме да спорим с какво свирят големите, а ти стигна до там да ми обясняваш да изисквам повече от себе си и прочие пионерски лозунги Връзка намираш ли? Аз лично не и се чудя аз ли се изразявам грешно или какво... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.