Ивелин Отговорено Февруари 13, 2010 Отговорено Февруари 13, 2010 (Редактирано) Imaginary Chords са акордите от песента на Evanescence - Imaginary Лафа е, че когато импровизираш в/у нещо без хармонична подложка, си представяш че свириш в/у дадени акорди, които реално са само в главата ти. Редактирано Февруари 13, 2010 от Ивелин Цитирай
Steppenwolf Отговорено Февруари 13, 2010 Отговорено Февруари 13, 2010 Имагинерните акорди би трябвало да са тези, които само си ги представяме. Иначе, всичко с три различни тона е акорд, независимо какви са те. Не е нужно да е по терци. Тази "изгъзица" важи само до Романтизма включително и става неадекватна по-късно. Затова е по-удобно и изобщо да не я споменаваме. А сме говорили и за двузвучията, които са дефакто непълни акорди и пак могат да изпълняват функция. Цитирай
Бицев Отговорено Февруари 13, 2010 Отговорено Февруари 13, 2010 (Редактирано) В случая се репетираше с малък 'биг' бенд до болка познат стандарт, подобен на споменатите Misty и Unforgettable (не помня, но може и да е бил дори един от тях). И коментарът беше от рода, че "... това не е терцова (tertian) хармония, ами имагинерни (imaginary) акорди..." За да не покажа какъв съм лаик, не попитах какво значи, но останах с впечатление, че е стандартен термин точно за такъв случай... Както и да е - @Stone е прав, че терцовото схващане за акордите е наистина оставено на историята, а днес всеки свири каквото си му звучи (и вика "па-па-па", а даже понякога ходи като патка и вика "бау-бау" както става в битоналните и поли-тоналните аранжименти)... Редактирано Февруари 13, 2010 от Бицев Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 13, 2010 Отговорено Февруари 13, 2010 (Редактирано) Хих ясно. Не е термин. Израз. Някой от бенда се е издънил. Нещо като : "какви са тея говна дето ги свириш?" примерно. Или изрази като "звучи сладко" "корни (царевично)" хехе.... Редактирано Февруари 13, 2010 от Tozi Цитирай
luppo3 Отговорено Февруари 13, 2010 Отговорено Февруари 13, 2010 Здравейте! Имам един въпрос, който задавам от чисто любопитство. Докато изучавах видовете септакорди ( до момента знам как се образуват доминантен, мажорен, минорен, полунамален(?) (half-diminished) и намален(?) (fully-diminished)) ми направи впечатление, че с мажорно тризвучие могат да се образуват два вида септакорди - доминантен, като се добави минорен седми и мажорен съответно, като се добави мажорен седми интервал. С минорно тризвучие(+ минорен седми) обаче се образува само минорен септакорд . Та въпросът ми е - има ли такъв септакорд, който се образува от минорно тризвучие + мажорен седми интервал и ако да, как се нарича? П. П. На мен ми звучи малко, като намален Да има, нарича се Минор 7+ - например в до - Сm7+ = до - миb - сол - си Давам пример за хватка на китарата на акорд Аm7+ на първа позиция (ако го построиш по терци става: ла - до - ми - сол#): --0------------------- --1------------------- --1------------------- --2------------------- --0------------------- --X------------------- Цитирай
luppo3 Отговорено Февруари 13, 2010 Отговорено Февруари 13, 2010 2. Защо само умаления акорд от всички септакорди няма мажорна септима? И ако приемем, че акорд се строи на големи/малки терци, то защо има акорд с умалена секунда, като този (C, E, G#, Bb)? И щом има такъв - какъв е проблема да има и умален с мажорна септима? Защо голяма секунда "ДА" - чиста кварта "НЕ"? Тук няма умалена секунда, а умалена терца - G# - Bb. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Февруари 14, 2010 Отговорено Февруари 14, 2010 Не е зле да се преглежда какво е писано в темата. Вече има отговор на въпроса, и то няколко. Иначе, всичките тия акорди си спадат към терцовата хармония. Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 14, 2010 Отговорено Февруари 14, 2010 (Редактирано) Тук няма умалена секунда, а умалена терца - G# - Bb. Мерси за поправката! Хардуерна грешка - сори! Но въпреки нея, пак се разбира за какво говоря - а именно теоремата, че всичко, което не е построено на малки/големи терци не е акорд, а съзвучие/многозвучие. Както и че двузвучието може да влезе във функцията на акорд, само благодарение на мозъка ни, но това е субективно, тъй като двузвучието е интервал, а към него могат да се прибавят различни тонове (освен, тези които ни звучат в главата), които реално биха могли да променят цялата функция - така, че както си представяне ние, е дръг въпрос. Пример с каденца: C, E, G C, F, A D, F, B C, E, C (тук си представяме тоника, но абсолютно реална ситуация е лъжлива тоника, с прибавен тон Ла - дори и само за да си го представим) Друг може да си представи и увеличен акорд... А относно Cm7+ малко е объркващо, защото често + се ползва за означение на увеличен акорд (или за #5) Редактирано Февруари 14, 2010 от Ивелин Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 14, 2010 Отговорено Февруари 14, 2010 Но въпреки нея, пак се разбира за какво говоря - а именно теоремата, че всичко, което не е построено на малки/големи терци не е акорд, а съзвучие/многозвучие. По тази логика - обръщенията на септакордите не са акорди, нали? Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Февруари 14, 2010 Отговорено Февруари 14, 2010 Чувал съм между пианист и бенд-лидер (аранжор) да споменават imaginary chords когато се свиреше едно подобно място в повечето книжки съм го срещала като рехармонизация...не знам доколко се покриват напълно като термини обаче. Цитирай
kolio_k Отговорено Февруари 14, 2010 Отговорено Февруари 14, 2010 (Редактирано) Не теорема , а аксиома И гласи нещо от типа на Съзвучие от едновременно звучащи три или повече тона, които са или могати да бъдат наредени по терци, се нарича акорд Цитирам по някакви далечни спомени от преди 20 и повече години. Иначе това , разбира не е вярно, но като за времето и мястото, елементарната теория на Хаджиев се примеаше за чиста монета П.С. Между другото какво е imaginary chords, някой може ли да даде пример за такива? Редактирано Февруари 14, 2010 от kolio_k Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Февруари 14, 2010 Отговорено Февруари 14, 2010 (Редактирано) Ето това ми попадна току що в notreble.com: Imaginаry chords: any number of chord progressions derived from a harmonic environment without violating its essential function of being a “tonal center,” or “key” as in “key of…’x’.” The musicians on the “So What” recording used the superimposition of some of these “imaginary” chords at some point(i.e.the first 2 "A" sections), not in any particular sequence. В този смисъл, продължава статията, не е "истинска" рехармонизация-нямаме заместване на тоналния център(или както се казва на бг ) Редактирано Февруари 14, 2010 от Viara Ivanova Цитирай
Steppenwolf Отговорено Февруари 14, 2010 Отговорено Февруари 14, 2010 ^^^^^ Акордът и той функционира благодарение на мозъка ни. Няма мозък - няма ни акорд, ни функция! Виж ти, сега имало "истинска" и "неистинска" рехармонизация. Етикети колкото щеш. Цитирай
kolio_k Отговорено Февруари 14, 2010 Отговорено Февруари 14, 2010 Аха, значи нещо като хроматични апроуч акорди. Те биха могли да имат теоретично обяснение, но никой просто не се занимава ( а и не е нужно ), просто акомпаниращите ги слагат машинално при нужда. Особено често при парчета от типа на So What. Мерси, не знаех термина Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 14, 2010 Отговорено Февруари 14, 2010 Ето линк към целия материал. Не са апроуч акорди. http://www.notreble.com/buzz/2009/12/07/op...aginary-chords/ На мен лично такова определение ми се струва пълна глупост. Може би термина е популярен в UK. Не съм чувал досега американец (било то музикант или аранжор) да го ползва. В chord-scale theory на базата на която се обяснява джаза скалата и акорда е едно и също нещо - едното произлиза от другото и обратно т.е. в модални парчета като споменатото Dm Em Fmaj7 G7 Am Bm7b5 Cmaj7 = Dm т.е всеки един от тези акорди произлиза от ре дорийски лад - скалата която се използва в случая върху ре минор и може да бъде изсвирен върху ре минор създавайки по този начин движение и подчертавайки разширенията (цветовете- 9,11,13) на акорда. А7 си е чиста странична доминанта (благодаря на Стоун че ме отвори как се казва на български) или доминантата за ре минор. Може би се има предвид че тези акорди не ги пише а пише само ре а те се подразбират. По тази логика целия джаз е imaginary понеже се пише едно а се подразбира всичко останало - замени, обращения на акорди, свирене отвън и т.н. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.