importante Отговорено Април 18, 2010 Share Отговорено Април 18, 2010 Ами аз разбрах..мисля..но пак не разбирам защо там (на това пинче ,което опира в масата на жака) вместо минуса е свързан плюса..Така се дава ефекта на късо.. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Abomination Отговорено Април 18, 2010 Share Отговорено Април 18, 2010 Още преди да се регна тука намерих в гугъл тая тема и си направих кабела вместо с моно със стерео жак, ползвам го и до днес, по същата схема както е показано и е прилежен звука. Впоследстие разбрах, че на такъв жак се слага двужилен кабел с оплетка ама .... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Valeri_pj Отговорено Май 29, 2010 Share Отговорено Май 29, 2010 Мале,мале от един кабел темата стана цяла Анаконда И тъй като много мнения се дадоха за колофона и тинола хайде и аз да дам едно.Не знам аз вие какви тиноли намирате но аз правя друг номер и с него се запоява много лесно и качествено.В една малка кутийка правя смес от колофон и спирт.Получената смес е като каша.Капва се от нея с една тънка клечица на запоявания кабел или каквототам ще запоявате и повярвайте резултата е много добър.Запойката става много равна и здрава.Аз си го обеснявам по следния начин.Когато се запоява с тинол човек топва човката на поялника в него след това запоява предмета но минава време докато се премести ръката от тинола до обекта,през което ефекта на колофона си заминава.Освен ако тинола не се подава като тел при заваряване с аргон(така съм съгласен),затова аз процедирам по моя начин и съм доволен от резултата. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alabala Отговорено Септември 12, 2010 Share Отговорено Септември 12, 2010 Здравейте Интересува ме седното, искам да си вържа китарата към уредбата за целта ми е необходим следния кабел: Само че жака трабва да стане моно от по-големия размер, има ли подобен преходник? Ако няма, как трябва да свържа кабелите? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liquid_death Отговорено Септември 12, 2010 Share Отговорено Септември 12, 2010 Пеходник че има, има.Ама това което си намислил не е особено умно и добро.Уредбата не е предназначена да се включва китара в нея! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferario Отговорено Октомври 9, 2010 Share Отговорено Октомври 9, 2010 Темата е хубава. Само някои тънкости, които не успях да видя или съм ги пропуснал. За китара а и за аудиосистеми изобщо, ако не е споменато нищо специфично, се ползва нискочестотен коаксиален кабел от категорията "тончестотен" с импеданс 50 ома. Това е особено важно. В идеалният случай трябва да има честотни граници на работното затихване между 20 и 20000 Hz. Колкото по-близо до този интервал, толкова по-добре и загубите на сигнал в кабела ще са по-малки. Също така от значение е и какви са накрайниците (жаковете) в двата края на кабела, с какви контактни покрития са изработени и какъв е типа на контакта между кабела и накрайника. В най-общият случай се ползват накрайници със запояване, като в примера на снимките от тази тема. Това е за ниско и средно ниво на пренос на сигнали. За високите нива се ползват свързвания без запояване (solderless terminals), тъй като всяка спойка внася затихване (загуба на ниво и честоти), което, колкото и да е малко, при наслагване става достатъчно, за да изгубите някой и друг килохерц. Например при един кабел от показания тип ви трябват минимум 4 спойки в аудиоверигата на сигнала, тоест затихването в спойката се умножава по 4. Препоръчително е да се запоят само жилата и една част от жичките на оплетката, а друга част от жичките на оплетката да се стегнат в студен директен контакт посредством двете метални пластинки на жака, които стягат кабела - при повечето жакове и кабели тези пластинки и без друго не могат да обхванат цялата оплетка, ако решите да я стягате както трябва. При добре екраниран кабел имате предостатъчно жички в оплетката, за да ги разделите на две части. Така се подобрява контакта поне на екрана. Другата особеност е дължината на самия кабел, добре е да не надвишава 10 метра за ниско активно съпротивление на проводящия материал. Ето пример за професионално свързване без спойки при китарни кабели. В този случай производителят предлага кабелите за китари с дължина до 25ft / 7.63m. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
blr Отговорено Октомври 11, 2010 Share Отговорено Октомври 11, 2010 Ще ме прощаваш, ама този линк е царството на маркетиновите глупости. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L.K. Отговорено Октомври 11, 2010 Share Отговорено Октомври 11, 2010 Ферарио, тези неща ако ги кажеш на изпит в технически ВУЗ директно отпадаш. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Октомври 11, 2010 Share Отговорено Октомври 11, 2010 (Редактирано) Мале, мале, докъде може да доведе четенето на интернет перверзии... Глупост след глупост, наредени с такава убеденост, че много хора ще бъдат подведени и заблудени, особено ако не са наясно с тематиката. За какъв ВУЗ говориш L.K., моля ти се... Ама пък така "компетентно" е поднесено всичко, a? Аферим! ПП. Как е пропуснал само посоката на кабелите, това е толкова важно - ако се обърнат, музиката ще се чува наобратно, ужас! Редактирано Октомври 11, 2010 от Parni_Valjak 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 11, 2010 Share Отговорено Октомври 11, 2010 ... ferario, Тези неща са важни само тогава, когато човек иска да убеди сам себе си, че притежава по-качествен звук. Подобни вманиячавания са типични за аудиофилите, където субективизма е закон, а техническата мисъл е ерес. Технически погледнато, нещата, които казваш са в общи линии глупости. Макар, че е безспорно, че се чуват разлики между различни кабели(поради съвсем други от посочените причини), дори да приемем факта, че съществуват "ултимативно добри" кабели, то в практиката това едва ли е от съществено значение. Прави ми впечатление, че винаги, когато се обсъждат някои от "езотеричните" ефекти и се дават псевдонаучни обяснения за разни промени в сигнала и загуби, се пропуска да се даде реален пример, подкрепен с изчисления. Това за мен е достатъчно, за да пренебрегвам напълно подобни мнения. Това не значи, че не приемам някои от мненията на аудиофилите, като например, че има малка разлика в звука при свързването на озвучителни тела с многожилни и "мостови" проводници, но тези разлики не правят единия звук добър а другия - лош, поради което задълбаването в тези неща ми се вижда безмислено. В случая с китарните кабели всичко, което има значение е кабелът да има достатъчно малко съпротивление(особено на оплетката), да е добре екраниран и да няма висок капацитет. Жаковете просто трябва да са надеждни и здрави, както и да отговарят на същите условия, като кабелите. Ако това е изпълнено, звукът(или по-скоро приносът на кабела за него) ще е съвсем добър, професионален и качествен, откъдето и да го погледнем. Иначе да наричаме един кабел "професионален", а друг "нисък" или "среден", защото първият примерно затихва сигнала с 0.01dB по-малко е просто смешно, най-малкото защото затихването в такива съотношения само по себе си с нищо не допринася за (примерно) по-големи изкривявания или доловимо по-голям шум. Друго, което не можах да разбера е какво ще стане, ако ползвам кабел с импеданс, различен от 50ома(явно не се знае на каква честота). Този импеданс изцяло резистивен характер ли трябва да има, или реактивен също се допуска. Примерно задължително ли е на някоя честота в тончестотния диапазон, импедансът на кабела да е примерно 48 + 2j, за да стане професионален резултата? Ако кабела има импеданс 20 ома, какво се случава? Всички китари ли са изчислени за кабел с точно 50ома импеданс? Ако е така, предполагам, че винаги трябва да се свири с кабел с една и съща дължина, както и да не се усуква кабела, за да не добива импеданса индуктивен характер, защото това е пагубно за звука . Ще се радвам и на разяснение, например ако сигнала мине през 100 последователни спойки, с колко ще затихне сигнала и как ще се ограничи честотния му диапазон, приимерно при адаптер стандартен хъмбъкер и 500К волюм потенциометър, усилен максимално, входно съпротивление на апаратурата 1 мегаом и входен капацитет на апаратурата 2pF? Друго - хубаво казваш, че кабела трябва да има "честоти на затихване мажду 20 и 20000Hz", ама какъв е тоя кабел, който затихва всичко под 20Hz, нещо последователно кондензатори ли да мисля да му слагам? А позволяват ли се повдигания на характеристиката в средночестотната област, или трябва да е абсолютно плоска? Как кабела постига това при реални пасивни адаптери, които си имат R, L и C компоненти в импеданса? Защо загубите в кабела ще са по-малко, ако той има честоти на срез 20 и 20000HZ, в сравнение със случая, в който честотите на срез са да кажем 0 и 150000Hz. Tези честоти на срез за какви адаптери трябва да важат, активни, пасивни, хъмбъкери, сингли? С какво изходно съпротивление? Щом контактите между кабела и жака са толкова важни, какво тогава да кажем за буксите на китарата и апаратурата. Предполагам, че и те трябва да бъдат изключително специални, за да не се увеличат изкривяванията с 0.000001%, което, разбира се, би имало като резултат един абсолютно непрофесионален звук. Може би че истински професионалните жакове трябва да бъдат изработени от абсолютно същия материал като проводниците, за да не се получава напрежение при допир между два нееднакви метала, това трябва да важи, сигурен съм, както за жаковете, така и за буксите . 0.01% разлика в примесите на металите със сигурност би разрушила звука. Или търгашите - специалисти казват, че това не е толкова важно, колкото спойките??? А как стигат до това заключение обясняват ли, или това е тайна само за просветените? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Октомври 12, 2010 Share Отговорено Октомври 12, 2010 Евтиме... ти обърка съвсем човека. В звукотехниката няма нито 50 омов , нито коаксиален кабел. Няма да обяснявам защо, за това си има учебни заведения. Щом някой не знае основни неща в звукотехниката, че и във физиката, изобщо няма да вдене какво си му написал. Няма смисъл да спамиме темата на Nikifena ! Предлагам да се отцепи частта от поста на feraririo до края. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 12, 2010 Share Отговорено Октомври 12, 2010 (Редактирано) В звукотехниката няма нито 50 омов , нито коаксиален кабел. Няма да обяснявам защо, за това си има учебни заведения. E, разбира се. Ако един кабел има импеданс 50 ома, да кажем на 1kHz, със сигурност говорим за един много лош кабел. Язък, че производителите на хай-фи предусилватели се опитват да им смъкнат изходното съпротивление до минимум. То не требвало, щото с тия 50-омови кабели.... Аз тези неща ги пиша не за да се подигравам с ferario, а за да му покажа колко мръсна работа е маркетингът понякога, пък ако иска да се поинтересува по техническите въпроси повече. Специално за Ферарио давам този въвеждащ в материята с импедансите на кабелите линк: http://www.epanorama.net/documents/wiring/..._impedance.html ***Край на занимаването с поста на колегата по-горе*** Редактирано Октомври 12, 2010 от Evtim Djerekarov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
g_vayov Отговорено Октомври 12, 2010 Share Отговорено Октомври 12, 2010 Няма смисъл да спамиме темата на Nikifena ! Предлагам да се отцепи частта от поста на feraririo до края. Тъй, тъй... Да оставим импедансите, капацитетите и да погледнем спойките. Четири спойки в кабела са голям проблем явно А само да попитам, в апаратурата след този кабел колко спойки има? Или може би в профи апаратурата няма спойки Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferario Отговорено Октомври 28, 2010 Share Отговорено Октомври 28, 2010 Извинявайте, ако съм засегнал някого, не това е била идеята. Не бих искал да отговарям в същия стил. Деленето на „професионален” или „непрофесионален” не е мое, на въпросната страница от сайта на Ibanez http://www.ibanez.co.jp/la/products/accessories/cable.html деленето е на “PROFESSIONAL” и „STANDARD”, макар и в малко по-друг смисъл. В една друга тема Evtim писа по повод на готовите решения, че производителите не пасат трева, а тук се оказва друго. Разбира се, че става дума за маниащини бе хора, ама нали темата е за кабели, има и такива и онакива и все са кабели, не ги произвеждам аз. За всеки влак си има пътници. Колкото до техническия ВУЗ вярно, че отдавна го завърших, но критериите едва ли са се променили към по-добро оттогава. Колко от вас, които ме пращате пак там, са завършвали семестриално ел.факултета вече? А колко са се дипломирали в него при редовно обучение на ония години, когато при неходене на упражнения не се заверяваше семестър, а при неходене на лекции не се даваха изпити? Колко от вас са виждали на осцилоскоп как изглежда отразената вълна при несъгласуван импеданс? Колко от вас са изпробвали всичко обсъждано лично на живо, преди да сочат и да коментират другите? Лично аз си имам обикновен кабел със спойки и стягане на оплетката по описания начин, въпрос на личен избор, както всичко останало. Айде мир да има, вие сте прави, нали сме от един отбор в края на краищата. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L.K. Отговорено Октомври 28, 2010 Share Отговорено Октомври 28, 2010 От гореизброените неща само отразен сигнал на осцилоскоп не съм виждал. Опитай се да разграничиш рекламните инсинуации от реалните физически процеси. Signal Direction For Smooth Transfer особено ме радва Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.