Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Сега единия вариант е, без букви че се обърквам :greenangel: Значи едното жило си го запояваш на 2 където ти е активното, от другата страна същото жило го запояваш на 2. После другото жило и оплетката ги запояваш на едно, където ти е масата, от другата страна същото. Другия вариант е от едната страна да не запояваш второто жило към оплетката, мисля че имаше ефект и този край май трябваша да бъде към ампа, имаше някаква такава история, като съм експерементирал, забелязах нещо такова. Но по който и от двата начина да е ще бачка. А може и въобще да не пипаш второто жило, да си ползваш кабела, все едно си е с жило и оплетка, както и да го направиш от 3-те начина ще работи.

Редактирано от rinti
Отговорено

Благодаря на всички за бързите отговори. Исках да разбера как ще е най-добре и ще има най-малко странични шумове. Мисля да изпробвам варианта, който g_vayov е описал в последния си пост и после ще пиша как се е получило. :greenangel:

Отговорено

Да, пробвай, ще стане. Аз не се загледах в буквите, същото е като второто което предложих.

Отговорено

Въпроса ми не е многo за тук, ама пак е за кабел и да не отварям нова тема :wallbash: Дадоха ми един кабел който е бил за микрофон, женски канон - жак и ме помолиха да го направя женски канон - мъжки канон, само че забелязах че кабела е само с жило и оплетка, а доколкото ми е извесно трябва да е с 2 жила и оплетка, но пък може и с едно жило и оплетка да стане. Значи на женския жак(канона) оплетката е вързаха на два пина, а кабелчето на 1. То гледам има и номерца на канона, оплетката е като маса на 1-ви и 3-ти пин, а активното кабелче е на 2-рия пин. Искам да попитам как трябва да ги запоя на мъжкия канон, предполагам пак така оплетката на 2 пина като маса и активния на един? Или е най-добре да стане с кабел с 2 жила?

 

Поздрави

Отговорено

зависи за к'во ще се ползва, ама принципно такива фокуси като канон-моно жак не са много правилни - канонът е балансиран (и двата пина се използват за сигнал, като сигналите са в противофаза) и използването само на единия пин води до загуби в качеството. ако микрофонът ще влиза с тоя кабел в някакво нормално оборудване с балансирани входове най-добре сложи двужилен кабел, а едножилния си го "бракувай" за черни дни.

Отговорено

^Едната жица не води до загуба на качество. Просто имаме небалансиран сигнал. Какви са предимствата и недостатъците на балансирани и небалансирани сигнали вече е друга тема.

 

Друг въпрос е кои микрофони дават балансиран сигнал. Има куп ментета като флашивите шуъри и тем подобни, които нямат траф и дават небалансиран сигнал. Тук ползването на балансиран кабел е само заради стандарта на канон кабелите.

  • 2 weeks later...
Отговорено (Редактирано)

Ползата от балансирания пренос на аналогови сигнали е ясна - доста по-голяма шумоустойчивост на преноса.

Редактирано от Evtim Djerekarov
  • 1 month later...
Отговорено

Здравейте!Искам да попитам и се надявам това да е темата, за да не пълня с теми форума.. ето на тази картинка ,която начертах туко що http://pics.data.bg/albums/25993/guitar/d3...629371/untitled ,се вижда ,че жака на входа на дисторшъна е стерео,а на изхода е моно.Не мога да разбера как да свържа и да направя кабела,по специален ли трябва да е? (и си отговарям сам, че не трябва да е специален,понеже виждам на повечето схеми на дисторшъни,входа е със стерео жак,което предполага стандартен кабел) Не съм много сигурен и искам да се допитам до вас.Също и на тази схема плюса на батерията е към входа,за разлика от другите които разглеждах, при които там е минусувата клема.Предполагам много елементарен въпрос задавам,но не мога да си го обесня,а знам че тук ще получа отговор.Благодаря ви много! :)

Отговорено

Това е най-добрият вариант:

2-K, L-2

1-M, N-1

O- не се свързва, P-1

Усилвателят - откъм Р-1

 

Проблем с тънките и евтини кабели е, че капацитетът между средната жичка и оплетката при големи дължини се явява достатъчно голям, за да шунтира високите хармоници. За някои по-звучни китари и дълги кабели това ще се чуе.

Отделно изолацията им е механично по-неустойчива.

Отговорено

Не, кабела не трябва да е по-специален. Стерето жак на входа се ползва, за да може да стане номера, при вклюване на моно жак на входа да се включи ефекта.

Отговорено (Редактирано)

На мен ми е интересно защо батерията е вързана към входа ?

Редактирано от kalata23
Отговорено

Значи всъщност кабела си е както го е показал Nikifena , само на входа на дисторшъна е стерео буксата(женската) ,а върте в нея си влиза моно жакчето от кабела.А това че там е плюса, оказва ли някакво влияние,така няма ли да дам на късо + със масата?

Отговорено (Редактирано)

@kalata23 Точно затова което написах, за да може при моно жак на входа да се включи ефекта. За да стане това, задължително трябва входната букса да е стерео.

 

@importante Принципно на стерео буксата си има едно пинче дето като вкараш жак и то се свръзва с общата маса. Принципно минуса от батерията се запоява на това пинче, и от пина който се свързва с масата от кабела ти се пуска кабелче към масата на ефекта. Така като вкараш жак, ефектчето тръгва. Не знам дали ме разбра, не съм много по обясненията :)

Редактирано от rinti
Отговорено

Аз го редактирах, докато си писал, прочети какво съм написал, надявам се да ти стане ясно :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.