Hillbilly Отговорено Декември 8, 2009 Отговорено Декември 8, 2009 (Редактирано) (Celestion Vintage 30, ако добре съм те разбрал)Да,забравих да напиша 30,явно е страшно здрав говорител,като се вземе предвид,че ампа е от 80-те години (английски) и не се знае колко идиоти са го тормозили преди мен. Редактирано Декември 8, 2009 от Hillbilly Цитирай
bir4o Отговорено Декември 8, 2009 Отговорено Декември 8, 2009 Има нещо, което видях и ме озадачи - ENGL Raider 100 комбо. Производителят пише, че комбото е 100W (4x5881), а използва един говорител Celestion Vintage 30, който според сайта на Celestion е 60W. Няма ли опасност от повреждане на говорителя така и оттам евентуално и на трансформатор, крайно стъпало и т.н. ? ... ENGL са фирма, която не ми се вярва да пусне на пазара недомислен продукт Пак рекламен трик .Виж какво пишат за Celestion Vintage 30 - поради уникалната му технология -подаваните му 50 вата звучали като 100 ... Оттам се предполага че и кубето е 50 вата , но го рекламират като 100 ватово. http://www.tubeampdoctor.com/english-store...-16-pid-372.htm Цитирай
kolio_k Отговорено Декември 8, 2009 Отговорено Декември 8, 2009 А по тази логика какво ще кажеш за Engl SOUVEREIGN 1x12" Combo E 365, свирих с такова около 2 месецаминалата година, беше съоръжено със съответния Селешчън Винтидж 30 , а и имаше 4 по 6L6 лампи, тоест би трябвало да е поне 80 вата ( 100 според Енгл ) Цитирай
EAmechaniX Отговорено Декември 8, 2009 Отговорено Декември 8, 2009 Пак рекламен трик .Виж какво пишат за Celestion Vintage 30 - поради уникалната му технология -подаваните му 50 вата звучали като 100 . Този говорител е 100дб - много ясно че се чува по-силно от един 80в 97дб 1 Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Декември 8, 2009 Автор Отговорено Декември 8, 2009 (Редактирано) Дааа, както се вижда много е разтеглива темата. Без прецизно запознаване в детайли (технически) и даже с някои по-скрити информации, не може да се каже нищо смислено. Според мен 100 вата на говорител от 60, ако ще да е златен, не е удачно решение. Какъв е смисълът да се продава говорител издържащ 100 вата без проблем за 60-ватов? За да не му се иска по-високата цена? Няма логика. Т.е. има, но явно не е тази . ПП. Няма гаранция, че употребените от определена фирма високоговорители са индентични с тези, които се разпространяват в търговската мреже. Какво пречи ENGL да си поръча специално изпълнение, без да го оповестява? Редактирано Декември 8, 2009 от Parni_Valjak 1 Цитирай
EAmechaniX Отговорено Декември 8, 2009 Отговорено Декември 8, 2009 (Редактирано) По принцип малко са кубетата със сток говорители. Повечето са специална поръчка и обикновено с повече децибели, особено на 'големите'. Защо ли?! Редактирано Декември 8, 2009 от EAmechaniX Цитирай
ednomomi4e Отговорено Декември 9, 2009 Отговорено Декември 9, 2009 Говорителя за китара за мен е един elctro voice 12L всичко друго кофти. Направете си експеримент с 30W кубе с този говорител и някакъв друг. Защо е така? Мисля че темата е много дълга и оспорвана (затова няма смисъл, а и "таварищи на вкуса и цвета нет"). А за съгласуването на лампов усливател с говорител мисля че най-важното което трябва да знае един музикант е да непуска усилвателчето бес товар - бес закачен говорител. Има голяма опасност да изгорите изходящия трансформатор. При всички видове несъгласуване ще има загуба на мощност някаде повече някаде по-малко. ЗА исизкванията за двойна мщност на говорител за дистортион имате много здраве (китарата не е генератор на правоъгални импулси даже и ако свирите TRASH METAL ). Уточнявам имаме предвид P синус, а не P за няколко милисекунди или P програм. Цитирай
TONY Отговорено Декември 9, 2009 Отговорено Декември 9, 2009 ^ то както по принцип няма една единствена жена, така и с говорителя, кубето, китарата, колата и тн. (тук мислех да напиша, че само ...... е една( с няколко имена ), но ще се приеме като политически коментар. Вие се сещатате, разбира се) Аз пък съм пускал многократно 100 вата лампов усилвател в 50 вата колона. Естествено, без да твърдя, че е кой знае какво, но мисля, че мога да усетя доколко да усилвам, така че да не прецакам говорителите. Да, действително, имам представа колко са и 30 и 50 и 100 вата като акустична чуваемост и поемам риска. Естествено ухото ми не е измервателен уред, но поне досега по тази причина не се е налаго да нося говорител за пренавиване. Естествено не съветвам, несигурните в себе си да повтарят този мой опит. Има някаква логика да го правя - примерно за усилвателя съм нямал подходяща колона покриваща поне 100-те вата. И съм искал да го чуя. Не бих рискувал да свиря така на концерт. Не защото съм несигурен в себе си, но не знам кой може да мине и да бутне мастера и да стане белята. Цитирай
euphoriaburn Отговорено Декември 9, 2009 Отговорено Декември 9, 2009 Поздравявам автора за полезната тема! Аз съм един нууб в тази част и имам нууб въпроси, моля да ме извините предварително. 1. Да кажем че съм вързал един АНГЛ 200В, следователно ми трябва кабинет Меса 400В? 2. Да приемем, че съм покрил изискванията за озвучаване, като импеданси и мощност, трябва ли, препоръчително ли е и дали ще се получи хубаво да усилвам усилвателя на 10?. 3. Какво е атенюатор? 4. Във връзка с въпрос едно и комботата, нали ги има моментите а) Хубав отчетлив звук(тон), б) по висок, но не отчетлив звук(тон) в) изгорял амп или кабинет. Ако съм покрил изискванията към коя графа спадам. а,б или в? Благодаря предварително. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Декември 9, 2009 Отговорено Декември 9, 2009 ЗА исизкванията за двойна мщност на говорител за дистортион имате много здраве (китарата не е генераторна правоъгални импулси даже и ако свирите TRASH METAL ). Уточнявам имаме предвид P синус, а не P за няколко милисекунди или P програм. Аз предлагам ти да покажеш осцилограмата на една траш или блек метъл китара, за да видим дали е правоъгълна само за няколко милисекунди или е по-скоро близка до правоъгълната в повечето време(освен когато не се свири). Цитирай
ednomomi4e Отговорено Декември 10, 2009 Отговорено Декември 10, 2009 Аз предлагам ти да покажеш осцилограмата на една траш или блек метъл китара, за да видим дали е правоъгълна само за няколко милисекунди или е по-скоро близка до правоъгълната в повечето време(освен когато не се свири). чакалче нямам намерение да ти показвам нищо. Само ми кажи как ще прекараш прав ток през исходящия траф на твойте правоъгални импулси? Та това което виждаш на твоя пършив осцилоскоп е много далече от истината. Всички НЧ сигнали се ралагат на синосуидални. Така че говорителя трепти и след първоначалния пик които е много голям а колкото са почести тези пикове (както е в траша) на говорителя му става по добре само да не се надхвърлят номиналните параметри (исклучвам случаите на самовъсбуждане на ВЧ). Защо е така? Оставям те да откриеш отговорите сам. Цитирай
synchu Отговорено Декември 10, 2009 Отговорено Декември 10, 2009 ^А аз ти предлагам да си регулираш изказа към другите членове на форума. Засега предлагам. 1 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Декември 10, 2009 Отговорено Декември 10, 2009 (Редактирано) чакалче нямам намерение да ти показвам нищо.Само ми кажи как ще прекараш прав ток през исходящия траф на твойте правоъгални импулси? Съставки в честотния диапазон 100-10000Hz ще минат, които са достатъчни, за да получим сигнал на изхода, достатъчно подобен на правоъгълния, особено ако основният тон е по-висок. Та това което виждаш на твоя пършив осцилоскоп е много далече от истината. Аз затова те подканих ти да дадеш осцилограми. Засега тези мои покани не се увенчават с успех. Всички НЧ сигнали се ралагат на синосуидални. Да, включително и правоъгълния сигнал, което не го прави по-малко правоъгълен. Така че говорителя трепти и след първоначалния пик които е много голям а колкото са почести тези пикове (както е в траша) на говорителя му става по добре само да не се надхвърлят номиналните параметри (исклучвам случаите на самовъсбуждане на ВЧ). Горното звучи твърде първокласнически. Ако искаш обясни по-подробно и по-издържано. Защо е така? Оставям те да откриеш отговорите сам. Не мисля, че горните полубяснения биха ми помогнали да открия нещо, което не знам.. Дори ако кажем, че при свирене на най-ниските тонове, мощността може да не е 200%, то тя със сигурност е по-голяма от 100%(в смисъл, спрямо синусиода със същата амплитуда) когато струната звучи, понеже, както знаеш, изкривеният сигнал е силно компресиран и почти лишен от динамика, пък и в случая - доста богот на хармоници, съответно несинусоидален. Случаят за който ти говориш, с резките пикове и заглушаване, може наистина да има програмна мощност, по-ниска от 100%, но това не може да се отнесе за всеки тип свирене. Затова, ако кажем, че в зависимост от това как се свири, програмната мощност, за среднодълги периоди от време(да кажем 10-20s) варира в границите 60-180% при хай-гейн, мисля, че няма да сбъркаме. Тук е редно да отчетем ограничаването по мощност, наложено от параметрите на захранващия трансформатор. Колкото до хода на говорителите - да, при свирене с къси и резки пикове, те ще имат по-голям ход, обаче при свирене на не чак-толкова диамичен материал, техният ход би бил минимален, особено когато ползваме по-високите регистри на китарата. Редактирано Декември 10, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
allmusic Отговорено Януари 12, 2010 Отговорено Януари 12, 2010 Имам молба Пример: Куоил съм глава за китара, втора употреба, работи По какво да разбера точно колко ома говорител трябва да сложа? Какво да измеря? Съпротивление на трансформатор ли? Цитирай
Yves Отговорено Януари 12, 2010 Отговорено Януари 12, 2010 По принцип хората пишат, за да не е нужно да можеш да мериш, а само да можеш да четеш Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.