muzicantini Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 Ако процесорите бяха толкова гадни , пазарът отдавна да ги е изхвърлил , а не фирмите да се надпреварват коя да извади по нов модел с повече възможности. Това, че пазарът е пълен, не е критерий, че нещо е качествено. Пазарът е пълен и с кубета Беринджър, ама... Цитирай
Hillbilly Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 Пазара винаги изобилства със стоки за прохождащи ..,като проходят елиминират ментетата Цитирай
aitapeapea Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 Това, че пазарът е пълен, не е критерий, че нещо е качествено. Пазарът е пълен и с кубета Беринджър, ама... ...ама какво ??? Звучат по-зле от Меса или Карвин? Ами виж им цената.Това че пазарът е пълен означава , че има търсене. А Според цената идва и качеството. Това важи и за педалчета и за камиончета. Нали това потретвам - сравнявайте неща от един и същ клас ! Цитирай
preIbanez Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 ...вече беше споменато ама и аз да се намешам с конкретен пример...аз ползвам следните елементарни три на брой типа звук: ЧИСТ + хорус и ривърб ДРАЙВ + гейт за ритъм и СОЛО ДРАЙВ с друга настройка на ривърба и без гейт...дори тези елементарни настройки ако съм с камиончета трябва да съм паяк за да мога да ги сменям...а с процесора става с натискане на един бутон (включително смяната на каналите на усилвателя) ...да не говорим че много от най скъпо платените музиканти в света (Кърт Хамет, Джеймс Хетфилд, Петручи, Стив Вай и т.н. ) ползват високобяджетни процесори без да се притесняват...и накрая един процесор като Т.С. Джи Форс или Джи Систем посредствено ли ви звучи...или по-гадно от камионетките...да не говорим че много от модулационните ефекти се рекламират като "студио лайк" ...ама я да видим студийните ефекти откъде идват... Цитирай
muzicantini Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 Но като цяло малко хора ползват много ефекти. Смисъл - ривърб (който често го има вграден в амповете), драйв (също), Дилей (1 педал), Хорус, Фленджър (още един или два) и един expression педал. Тези неща едва ли надхвърлят 500 лв (и то качествени). А един процесор за 1500 + съдържа доста работи, повечето от които едва ли някога ще влязат в употреба. Безспорно е по-удобно много работи на едно място, ама пък малко хора използват пълния потенциал на процесорите си. И както каза aitapeapea, важното е повече да се свири, отколкото да се търси желания звук. Цитирай
ultramega Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 Преди 15-20 години и през грамофон, пак се радвахме да свирим , сега само глезотии Иначе по темата мисля че и едното и другото си има приложение и няма смисъл да се убеждаваме един другиму кое по гот . 1 Цитирай
Heartman Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 То е важно да се свири, но все пак някой ден трябва да стигнеш до това ниво да имаш твой звук,а не като на някой друг,а за това трябват средства проби и доста хляб да изядеш.Не може само да свириш със зума 20 години и понеже си свикнал да казваш че това е супер звука и няма нужда от търсене.Аз също така си мислех докато си свирех с 505II в малко кубенце вкъщи,ама като отидеш в репетиционната или на лайв и като изчезнеш,тогава ще се питаш защо не ми е хубав звука,защо се губя и тнт. Цитирай
liquid_death Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 @aitapeapea - Желая да отговоря на по-предния Ви пост.Говорим за от среден клас нагоре - амп, китара, кабинет и от другата страна от среден клас нагоре процесор.Гарантирам че ампа през кабинет ще се чува в пъти по-пробивно в лайв ситуация с динамичен барабанист и динамичен стил музика - точно там където процовете почват да издишат на сцена.Споменахте че не искате да заблуждавате младите и неопитните - ами недейте го прави и Вие.Ако се ползва драйва от процесора звука никога няма да е квалитетен като "на големите".Споделете един скъпоплатен китарист свирещ на процесор(говорим за драйв).Проца в лууп и кога го има, кога не е друга хава.За ефекче от време на време, за солце, за бог да прости - може, но основата е ритъма, за който е нужен драйв а за драйва е нужна лампа.Колко китаристи които имат лампови усилватели, дори и не най-висок клас, ако имат условия да ги мъкнат със себе си биха избрали процесор? Това което говоря не е хванато от нищото.То е изстрадано от мен с времето.Почнах от процесори(подлъган от точно такива мнения в китарния свят), после минах на аналогови хави и завърших с лампа.Не възнамерявамм да вървя стълбата наопаки. А колкото до всички, които сега ще изпищят че проца може да е с ампа за реверб, хорус, т.н.- да, може, това не коментирам. Този ми пост е с цел да провукирам мисленето на тези без опит и лутащи се.Мислете!Не случайно най-скъпи са ламповите ампове!Не случайно по-скъпи са селешъните!Не можеш да прецакаш системата. По темата - камиончета , казвам аз(защото има и лампови такива). Искам да отбележа, че се занимавам само и изключително с метъл музика и написаното по-горе от мен е мое мнение, не целящо да обремени никого. Цитирай
aitapeapea Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 (Редактирано) OOO първо не ми говори на ВИЕ , че се притеснявам, а и мисля че се познаваме , че даже може да се каже, че те уважавам. Второ аз също не говоря наизуст и хайде да не си мерим сценичния опит, нали не за това пишем. Много съжалявам , че по времето когато си се борил с процесорите не си намерил звука си, но това нищо не означава. ДА. Никой от големите не свири през процесор за драйв. (имам някакви съмнения за meshuggah , ама айде). Кой от тук търсещите информация се сравнява с тях ? И темата не е "големите с какво свирят " Сподели ми един скъпоплатен китарист тук ! Да - НЯКОИ процовете издишат на сцена - когато са под средния клас , когато са в неподходящи ръце и най-основното като се свири на тясно . Е много ясно че с ламповия амп ще имаш пробивен звук след като ампа ти е мощност близка до тази на централното. ДА - много по-лесно е с АМП , но не е невъзможно да се пробие звука с процесор. Колкото по-добър процесор - толкова по-лесно. Да - ламповите ампове има защо да са скъпи и няма как да се прецака системата. Аз просто говоря за рентабилност или съотносимост. За малдите китаристи е много по-добре да започнат с процесор , дори и ефтин и с времето сами да разберат кое какво е и какво може, а не да се изтръшкат за един лампов амп , след като реално начинаещ китарист не може да го използва пълноценно. Стълбата за която говориш е свързана с напредък в свиренето / звука си върви с него , а не с наличния гиър/ АЗ СЪЩО ПОЛЗВАМ ЛАМПОВ АМП !!! с процесор в лупа / т.е. не на мен обеснения кое къде е как е / Когато ме мързи да нося( в повечето случаи) или ангажимента не си заслужава - свиря в централното с процесора и се наслаждавам на концерта , а не на саунд чека Но всичко това не е по темата !!! С удоволствие бих си поспорил с теб примерно на следващата сбирка на по биричка поздрави /аз се оттеглям от темата/ Последният пост на ultramega заслужава поне една бира Редактирано Септември 16, 2010 от aitapeapea Цитирай
daniel.hristov Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 Съгласен, това си е друга бира - когато ползваш готин процесор в луупа на ампа обикновено не губиш много откъм звук (и определено е по-удобно, аз също предпочитам g-major пред това да се оплета в кабели и педали). Несериозно е обаче да тръгнем да заместваме ампа и якия драйв/дист пред него с процесори. Цитирай
Slacoth Отговорено Септември 17, 2010 Отговорено Септември 17, 2010 Преди доста години присъствах на един бирен фест в Мездра (тогава беше традиционен) и една монтанска банда (Jester) излезе с много готин и пробивен саунд на китарата.При това става въпрос за свирене на открито. След участието им попитах Дани (мисля че така се казваше китариста, ако съм забравил - сори) с какъв ефект е бил излязъл на сцената, останах изумен - ZOOM 505. п.с. ако някой от тази група пише тук, ще се радвам да пише едно л.с. Пак в онези години с моята банда спретнахме едно малко фестивалче във Враца (1997), където по стечение на обстоятелствата свири Дарко с бандата си Raiders (Монтана).Този 16 годишен младеж така виртуозно свири Стив Вей, че изобщо не ми пукаше какъв му е чейна. Иначе по едно време ползваше дилей, хорус и дист на BOSS. п.с. за тези, които не познават Дарко - подучух че по-късно лично Steve Vai го е оценил и харесал. Извод: 1. Трябва да можеш да свириш добре. 2. Трябва да проявиш интуитивен нюх при "композиране" на пачовете си. Съвета ми към по-младите китаристи е наистина да започнат с процесор от нисък клас (не ги съветвам обаче да е Behringer).Така ще добият задоволителна представа за типовете ефекти и ще решат кои биха ползвали и кои не са им необходими.След това ще знаят от какво имат нужда и какви ефекти да си търсят. И завършвам с нещо, с което трябваше да започна - повече свирене. Цитирай
preIbanez Отговорено Септември 17, 2010 Отговорено Септември 17, 2010 Съгласен, това си е друга бира - когато ползваш готин процесор в луупа на ампа обикновено не губиш много откъм звук (и определено е по-удобно, аз също предпочитам g-major пред това да се оплета в кабели и педали). Несериозно е обаче да тръгнем да заместваме ампа и якия драйв/дист пред него с процесори. ...а така...100% това е... Цитирай
pampi Отговорено Септември 17, 2010 Отговорено Септември 17, 2010 Педалчета или процесор... Прочетете го пак и ми кажете къде видяхте думата АМП? Цитирай
preIbanez Отговорено Септември 17, 2010 Отговорено Септември 17, 2010 ...ампа според мен следва да се подразбира...няма нищо по-гадно от драйва камион, ако ще да е от хипер висок клас (изключвам Сансампа, В-Туина и разни подобни) боднат директно в централното...такъв ужасен звук и ЗООЛУМ 505 не може да докара... 1 Цитирай
Yves Отговорено Септември 17, 2010 Отговорено Септември 17, 2010 (Редактирано) Снощи Николо Коцев имаше на сцената PRS и half stack на Orange, но това не му пречеше да има и Boss GT-10, на който танцуваше постоянно. Не разбрах точно дали процесора е в луупа (по-вероятно да, защото имаше поне 3 кабела отзад на главата) или отпред, но е факт, че го използваше активно. Изхождайки от предното си правя извода, че дилемата по въпроса не е мога или не мога да звуча с процесор, а искам или не искам. А ако не можеш, явно наистина просто не си можеш и това е Аналоговите пуритани малко са се пофилмирали, ама не е за сефте Редактирано Септември 17, 2010 от Yves Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.